Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6551
Hei, ny her. Lurte på om noen har noen anbefalinger for å bli kvitt deler eller alt av smerten når jeg tattoverer meg. Pleier bli høg å ta phenibut, men hjelper ikke lenger...
Benzo? Ellers kan du la vær å tattovere deg, hvis du ikke tåler litt smerte
Tramadol gjør susen. Brukte det i Thailand selv med stort hell. Merkete ca nada og sovnet et par ganger til og med
lol benzo, her er det en som kan sakene sine. ibux funker ganske bra, ellers kan du jo drikke deg dritings før du tar tattisen, er det ikke det alle gjør?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Oshugon Vis innlegg
lol benzo, her er det en som kan sakene sine. ibux funker ganske bra, ellers kan du jo drikke deg dritings før du tar tattisen, er det ikke det alle gjør?
Vis hele sitatet...
nei, det er det ikke, siden en hver respektabel tattoo-sjappe tatoverer deg ikke om du er beruset.
paralgin forte skal ikke være så vanskelig å få fra fastlegen, som inneholder paracetamol å kodein
Sitat av somnium Vis innlegg
nei, det er det ikke, siden en hver respektabel tattoo-sjappe tatoverer deg ikke om du er beruset.
Vis hele sitatet...
Var ment som en spøk, men jo paralgin funker jo bra for noen og legen er kanskje ikke superstreng med å skrive det ut, ellers kan man jo ta seg en Oxy eller to, er det så vondt å ta tattis at man trenger smertestillende?
Sitat av Oshugon Vis innlegg
(...) er det så vondt å ta tattis at man trenger smertestillende?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke.
Sitat av Onkel Leif Vis innlegg
Nei, det er det ikke.
Vis hele sitatet...
Det spørs helt hvor man tar det, og hvor mye smerte man klarer å akseptere. Jeg har flere ganger sett personer svime av i stolen på grunn av smerte. De fleste sjapper har lokalbedøvelse som de smører på huden ved behov.
Husk at noen ting (feks alkohol om jeg husker rett) tynner ut blodet. Dette kan være litt uheldig ettersom man gjerne blør underveis.
Ikke røyk, det gjør det værre
Tattoo smerten er inviduell fra person til person, utstyr og sted på kroppen.
Hørt om bedøvende salver som skal hjelpe men aldri brukt selv. Har heller noe i hånden jeg kan klemme på for å fokusere på noe annet en smerten.
Vet om en som brukte slik bedøvende salve, han sovnet visstnok! Det er inviduelt, såklart
Du får da bruke Xylocain da vet du.
Alkohol dehydrerer huden og kan gi dårligere tattoo enn uten. Min mening er ta tattooen som folk flest eller drit i hele Greia..
Tusen takk for alle svar !!
Ta den dritings! At tattoveringen setter seg dårligere er bare myte. Bare ikke drikk for mye dagen før, for da rekker du å tynne ut blodet. Alt annet er bare vås
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Silkesorten Vis innlegg
Ta den dritings! At tattoveringen setter seg dårligere er bare myte. Bare ikke drikk for mye dagen før, for da rekker du å tynne ut blodet. Alt annet er bare vås
Vis hele sitatet...
Drikk du dagen før vil det ikkje tynne ut blodet. Alkohol er dehydrerande, og det vil resultere i tjukkare blod, ikkje tynnare. Og uansett vert alkohol (og væske generelt) tatt opp kjapt nok i tarmen til at effekten på blodet er relativt kjapp. I tillegg til at du neppe vil få tatovert deg på spesielt mange seriøse plasser om du har intatt nevneverdige mengder alkohol.
Silkesorten: ganske bombastisk påstand av deg at alkohol ikke påvirker hvordan det setter seg. Huden kan trekke seg sammen og det påvirker mye. Jeg ønsker at denne plassen skal øke kunnskapsnivået til folk og være lærerikt og da mener jeg at slike utsagn blir veldig fjortiss
Jeg røyker kun når jeg har tatoveret meg. Litt smerte er det jo, særlig om du jobber på større tattoer. Det svir bra etter noen timer, men å ta smertestillende/alkohol? Tror jeg hadde droppet det. Har sett et par stygge, tatt i fylla, på ferie osv. for å si det sånn. Om du har lav toleranse på smerte hadde jeg nok tenkt meg litt om hvor på kroppen du tatoverer deg. Om jeg ikke ville hatt smerte hadde jeg gått for opiater av et eller annent slag😉
Jeg har brukt pinex forte i kombinasjon med _litt_ benzo når jeg skal utsette meg selv for smerte og det funker bra. Selv om benzo vel ikke lindrer smerte synes jeg det gjør det enklere å slappe av og ikke bry seg om smerten. Men har ikke brukt noe under tatovering, synes ikke det gjør SÅ vondt
Tåler man ikke litt smerte kan man vel faen bare la være. Alle skal ha tattiser, men man vil ikke kjenne det. Tull!
Kanskje ikke helt det du tenker på men.. Det letteste for meg er å lære deg å "godta" smerten. Det går litt inn på buddhisme og sånt, men du kan holde ut lengre siden du kun bruker mental energi på å "mottta" smerten og ikke måtte "deale" med den. Finnes 10.000 bøker om dette om du er interresert. Jeg fikk kommentaren at tattovøren aldri hadde opplevd noen som hadde så god smerteterskel på siste prosjektet. To 12-timers økter cirka..

Ville anbefalt kanskje litt rosenrot og panax ginseng. Begge er lovlig på iherb.com. Har ikke prøvd det i forbindelse med tattoveringer men jeg skal gjøre det neste gang. Ginseng er ganske bra mot fatigue. Du trenger all mental kapasitet du kan for å holde ut hvis du skal holde ut hele dagen, kanskje flere dager Rosenrot demper stress på en måte. Ikke noe kraftig, men bedre enn ingenting.
Sist endret av IkkeRobot; 8. oktober 2015 kl. 22:15.
Sitat av EdMunch Vis innlegg
Tåler man ikke litt smerte kan man vel faen bare la være. Alle skal ha tattiser, men man vil ikke kjenne det. Tull!
Vis hele sitatet...
Mange vil ha tattovering for en personlig årsak. Smerte er ikke behagelig og en vil gjerne unngå det. Å bagatelisere det som du gjør er unødvendig, mange synes det gjør ganske vondt og spør om hvordan en kan dempe smerten. Synes folk skal få lov til å spørre om dette uten å bli kritisert.