Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10025
Hei så akkurat Black Hawk Down, en fin fin krigsfilm. Noen som har tips til andre bra filmer i denne sjangeren ? Har sett alt av filmer fra ww2 og vietnam flere ganger så det er ikke aktuelt.

alle svar mottas med takk
Tropa de elite. Kanskje ikke helt likedan som BHD men..
Generation kill er en miniserie fra HBO som jeg likte veldig godt.
Den omhandler en gruppe fra U.S Marine Corps som var spydspissen i invasjonen av Iraq i 2003.
Hele serien på 8 episoder er bygd på en sann historie, der en reporter fra Rolling Stones følger med gruppen.

Traileren er ikke av veldig høy kvalitet, men serien er absolutt og anbefale, spesielt om du setter pris på litt humor og krig blandet.
Act of valor, Three kings, zero dark thirty (mer om terrorisme en krig), hurt locker, jarhead og body of lies er de jeg kommer på med det første.
Sist endret av Snipart; 9. august 2013 kl. 18:59.
Noen dokumentarer som skal være bra:
Armadillo.
In February 2009 a group of Danish soldiers accompanied by documentary filmmaker Janus Metz arrived at Armadillo, an army base in the southern Afghan province of Helmand.
Vis hele sitatet...
Gunner Palace.
American soldiers of the 2/3 Field Artillery, a group known as the "Gunners," tell of their experiences in Baghdad during the Iraq War. Holed up in a bombed out pleasure palace built by Sadaam Hussein, the soldiers endured hostile situations some four months after President George W. Bush declared the end of major combat operations in the country.
Vis hele sitatet...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Snipart Vis innlegg
Act of valor, Three kings, zero dark thirty (mer om terrorisme en krig), hurt locker, jarhead og body of lies er de jeg kommer på med det første.
Vis hele sitatet...
Hurt locker var jo en ræva, totalt urealistisk film full av feil. Men forstår jo noen kan finne den underholdende.
Battle for haditha syns jeg er bra værtfall. Her får du også se krigen fra 3 sider: Amerikanernes side, de sivile, og motstandsfolka/teroristene.
We were soldiers, Vietnam da men "ny"
9th Company. Russisk film om den afghansk-sovjetiske krigen.

Coriolanus http://www.imdb.com/title/tt1372686/

Ganske sær, og på rim, men en av de beste filmene jeg har sett noen gang.
Psykotisk
Vrangsinn's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, her var det mange gode tips skal sjekkes ut !
Sist endret av Vrangsinn; 10. august 2013 kl. 00:03.
Jeg må bare nevne at jeg er glad Jarhead ble nevnt, men jeg vil egentlig bare være med å peke ut Generation Kill.
Zeldur har helt rett, det er et fantastisk stykke underholdning.
Band of Brothers.

Andre verdenskrig vel og merke, men det er en helt fantastisk miniserie på 10 episoder.
Hver episode er like bra laget som om det var en storfilm.
Liker du krig så må du se den.

Må det være fra ekte kriger? Hva med science fiction?
Har noen gode ideer der og.
Sist endret av Bombasa; 10. august 2013 kl. 00:22.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Band of Brothers.

Andre verdenskrig vel og merke, men det er en helt fantastisk miniserie på 10 episoder.
Hver episode er like bra laget som om det var en storfilm.
Liker du krig så må du se den.

Må det være fra ekte kriger? Hva med science fiction?
Har noen gode ideer der og.
Vis hele sitatet...
Ville ikke nevne det, siden TS skrev han har sett alt fra WW2/vietnam, men kanskje den beste serien jeg har sett, og et must å se!
-Behind Enemy Lines; handler om en pilot som blir skutt ned bak fientlige linjer.

-Restrepo; handler om en vaktpost i Korengal Valley, en av verdens farligste plasser.

-Battle of Haditha(som tidligere nevnt); handler om masakren i Haditha.

-Bravo Two Zero; handler om et SAS-lag under den første Golf-krigen.

-SEAL TEAM 6: The Raid on Osama bin Laden; tittelen forklarer det meste. OBS: mer action enn skikkelig krigsfilm.

-Special Forces; handler om en journalist som blir kidnappet i Afghanistan og må reddes av spesial styrker. Denne er også nærmere actionfilm enn krigsfilm.

-Afghan Luke; Handler om en kanadisk journalist som skriver en historie om en snikskytter som samler krigstrofeer.

En liten bonus: The Pacific om du ikke har sett den. Handler om krigen i Stillehavet.

Kommer kanskje med mere i morgen om jeg husker å sjekke Netrlix-historien min. (Det er flere krigsfilmer og TV-serier på den amerikanske Netflixen for dere som er interressert.)
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
-Restrepo; handler om en vaktpost i Korengal Valley, en av verdens farligste plasser.
Vis hele sitatet...
Denne anbefaler jeg på det høyeste.
Så den en gang på NGC for en del år tilbake og har hatt lyst til å se den igjen siden.

Er forøvrig dokumentar, men da får du ihvertfall se noe realistisk.

Quote fra IMDB: ''A year with one platoon in the deadliest valley in Afghanistan.''
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hurt locker var jo en ræva, totalt urealistisk film full av feil. Men forstår jo noen kan finne den underholdende.
Vis hele sitatet...
Ikke bare noen heller. Virker som svært mange liker denne filmen (inkludert anmeldere verden rundt):

http://www.imdb.com/title/tt0887912/?ref_=sr_1
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
En liten bonus: The Pacific om du ikke har sett den. Handler om krigen i Stillehavet.
Vis hele sitatet...
Band of Brothers som bombasa nevnte er jo lagd av samme produsent og selskap. om jeg husker dette riktig viser disse to seriene hver sin side av krigen

Edit:

var ikke to sider av krigen, men krigen sett fra to forskjellige regiment
Sist endret av Gig; 10. august 2013 kl. 11:26.
Psykotisk
Vrangsinn's Avatar
Trådstarter
Nettop sett Act of valor og Restrepo, høykvalitets filmer ! Takker for tips, har flere på download, men tar gjerne i mot flere tips hvis det finnes flere filmer i denne sjangeren
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Psykotisk
Vrangsinn's Avatar
Trådstarter
Anbefaler Lone Survivior på det sterkeste, meget bra 7,9 på imdb http://www.imdb.com/title/tt1091191/?ref_=nv_sr_1
Tears of the Sun?
Anbefaler også The Hurt Locker, utrolig intens og spennende film.
På topp 10 listen min innenfor alle sjangere, kanskje ikke den beste storyen,
men sinnssykt underholdende og spennende!
Sist endret av wintip; 31. januar 2014 kl. 02:04.
Håper virkelig du har sett filmen;

Black Hawk Down.
Green Zone.

Antatt skyldig

brothers

Defiance

Stop / Loss.
Sist endret av Fishface; 2. februar 2014 kl. 22:06.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anbefaler Armadillo, handler om danske soldater i Helmand, Afghanistan.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Hei så akkurat Black Hawk Down, en fin fin krigsfilm. Noen som har tips til andre bra filmer i denne sjangeren ? Har sett alt av filmer fra ww2 og vietnam flere ganger så det er ikke aktuelt.

alle svar mottas med takk
Vis hele sitatet...

Sitat av senmord Vis innlegg
Håper virkelig du har sett filmen;

Black Hawk Down.
Vis hele sitatet...
Rart hvordan folk klarer og lese en post, men fortsatt skrive slikt...
Yamato
Japansk krigsfilm som omfatter Japans største krigsskip i andre verdenskrig, prydet med mye action osv.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Band of Brothers.

Andre verdenskrig vel og merke, men det er en helt fantastisk miniserie på 10 episoder.
Hver episode er like bra laget som om det var en storfilm.
Liker du krig så må du se den.

Må det være fra ekte kriger? Hva med science fiction?
Har noen gode ideer der og.
Vis hele sitatet...
når jeg var i hæren, så ble vi tvunget til og se på band of brothers, siden stridsteknikken var nogenlunde relatert, og realismen var høy til en viss grad. annbefales