Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 15645
Tunnel 1 med tog
http://i.imgur.com/zM0Gyb7.jpg

Inni toget
http://i.imgur.com/249KxB0.jpg

Inni en av sovevognene
http://i.imgur.com/XuxfxNf.jpg

Tunnel 2 uten tog
http://i.imgur.com/XxzinbT.jpg

Det er også en bunkers fra den kalde krigen med madrasser og masse stoler i,
utrolig kul men sykt skummelt. Kommer med kanskje flere bilder i morgen.
Veldig bra! Lyst til å røpe hvor denne tunnelen befinner seg? Evt. på DM? Kom gjerne med flere bilder!
Fine bilder..ser ut som en spennende plass! Likte at tunnelen har gode gamle bricks..både i taket og veggene. Keep it coming!

-Caveman 001-

www.cavemenexplorers.blogspot.com
BergenUnderground
Trådstarter
Det var det samme jeg tenkte på Cavemen
Hmm... lysst å si hvilken tunell som vognen står inni? mistenker jeg vet det, send gjerne pm, er jernbane entusiast. så skal ikke ødelegge noe der Ser og at den står i en åpning, mistenker mere og mere jeg vet hvor den står ja
Sist endret av losjien; 10. oktober 2013 kl. 01:44.
Kan forestille meg at en slik vogn, som har tilgjengelige soveplasser og lignende kan bli attraktivt for folk uten et sted å bo dersom de vet om det, så hadde vært meget skeptisk til å utforske dette selv, men uansett, flotte og interessante bilder!
er bare å låse av vognene det
Sitat av losjien Vis innlegg
er bare å låse av vognene det
Vis hele sitatet...
Det er jo synd hvis det skjer med tanke på andre urbexere da.
Uansett, utrolig kult funn og kule bilder
Njoa, ser den, men hadde det ikke vert for at jeg ikke har mulighet til det nå så hadde jeg låst dem omgående.
Er ingen som er ufrivillig hjemløse i Norge, og de som er det frivillig holder seg gjerne nærme sentrum av åpenbare grunner
Enigma exploration
sydhavskongen's Avatar
Dødskult funn
BergenUnderground
Trådstarter
Det som er bra med toget er at det er ingen sprøyter og ingen hjemløse bare grafitti, de kommer nok seg ikke inn ( over 10 meter høy metall port med pigger på satt fast der selv

PS det er blod på et av dør hånd takene og på noen madrasser, ikke bli redd det er fake
Knallbra funn ass. Gratulerer
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Nydelig funn. Ekstra kult med den togvognen. Skulle vær en tur i Bergen ja... hm...
Wow, ekstremt kult funn! Skulle ønske jeg fant noe lignende. I guess man må til Bergen
Er det denne vognen som står i tunnelen fra Koengen mot jernbanestasjonen?
Du tagger? HVa er poenget?
Hvor står det at han tagger?
BergenUnderground
Trådstarter
Hæ? Når begynne jeg å tagge?
Kult funn. Den togvognen var veldig heftig
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Er det denne vognen som står i tunnelen fra Koengen mot jernbanestasjonen?
Vis hele sitatet...
Hvis folk får for seg at de skal springe rundt i den tunellen vil jeg bare gi en advarsel om at cargonett kjører på store deler av sporet. Og at de da gjerne bakker inn og har null sjanse for å se en fotgjenger. Vær forsiktig.

Jeg må og si at jeg finner det rart at NSB har dumpet en vogn der. De fleste av de gamle sovevognene har enten blitt oppgradert eller gjort om til beredskapsvogn. Hvorfor ikke denne?
BergenUnderground
Trådstarter
Ja det er veldig rart men toget er jo tagget ned, men det som er litt kult er jo at det henger lapper på noen av dørene der det står: Reservært til (etternavn)
Det er også en bunkers fra den kalde krigen med madrasser og masse stoler i
Vis hele sitatet...
Du nevnte denne i første posten her. Den må jeg si jeg er lysten på å se bilder av når du har mulighet..det hørtes spennende ut.

-Caveman 001-

www.cavemenexplorers.blogspot.com
Det står et ganske heftig og komplett togsett med diesellok og vanlige vogner og sovekupeer langs bergensbanen en plass på et sidespor også.. har ikke vært flyttet på de siste 2 årene jeg har vært forbi der ihvertfall.. gamle tog er facinerende
BergenUnderground
Trådstarter
Hvor står den? Kan du sende det på Pm
Denne kunne jeg tenkt meg bilde av om du har det TurboOlsen? Tognerd da serru...
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvor er dette??
Fant det! var der i natt.
Dere som har klippet låsen til tunnelen med toget? hehe tusen takk

Var også inne i bunkeren du snakker om. Der er noen like metalldører noen meter bortenfor, på andre siden.. Enda en bunker? Denne er låst med hengelåser, men her er man jo godt skjult så skal ikke være noe problem å få jobben gjort.
BergenUnderground
Trådstarter
Har ikke klippet noen lås, jeg klatrer. Skal jo heller ikke gjøre innbrudd
wæ, må dit asap. Hvor ligger det?
BergenUnderground
Trådstarter
Hemmelig
Sitat av UrbanBærgen2013 Vis innlegg
Har ikke klippet noen lås, jeg klatrer. Skal jo heller ikke gjøre innbrudd
Vis hele sitatet...
Åja :P noen som hadde satt opp to paller og en madrass foran døren så de kunne jobbe i fred :P
http://www.youtube.com/watch?v=P00GbCZ9iRQ

fra bunkeren. ikke dritbra filmet men..
Virket relativt stor den bunkeren. Ble litt stuss over den ene tanken eller hva det var..den som er merket "Lübeck". Er dette et tidligere tysk anlegg som ble tatt over av det norske forsvaret etter krigen? Kult å se..thanks for sharing.

-Caveman 001-
Sist endret av Cavemen; 10. november 2013 kl. 21:36.
Sitat av Cavemen Vis innlegg
Virket relativt stor den bunkeren. Ble litt stuss over den ene tanken eller hva det var..den som er merket "Lübeck". Er dette et tidligere tysk anlegg som ble tatt over av det norske forsvaret etter krigen? Kult å se..thanks for sharing.

-Caveman 001-
Vis hele sitatet...
dette er et luftfilter, jeg tenker det er kjøpt fra tyskland under den kalde krigen. men er usikker. syns liksom ikke teknologien matcher helt med WW2.

filteret var hermetisk forseglet og aldri satt i bruk. alt man trenger for å koble det opp var lagt fram.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Det står et ganske heftig og komplett togsett med diesellok og vanlige vogner og sovekupeer langs bergensbanen en plass på et sidespor også.. har ikke vært flyttet på de siste 2 årene jeg har vært forbi der ihvertfall.. gamle tog er facinerende
Vis hele sitatet...
Ål stasjon med DI3 og B3/B5 vogner...
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Er det denne vognen som står i tunnelen fra Koengen mot jernbanestasjonen?
Vis hele sitatet...
Om det er den vet jeg ikke, men det er vel ikke så veldig mange andre tunneler i Bergen som er kjent for at det står en togvogn inne i (eller kjent og kjent, da. Godt kjent i visse miljøer i allefall).

EDIT: Gamle togsett forlatt i Bergen? Eneste jeg kjenner til står på veteranbanen (på henholdsvis Garnes/Gamle Arna og Haukeland)
Sist endret av Simplex; 2. januar 2014 kl. 00:27.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei ! jeg er ganske ny naar det kommer til URBEX men har vert aa sett paa det jeg tror er en gammel bil fabrikk eller en type verksted for store kjoretooy ved Danmarksplass , rett ved togsporene paa andre siden ved den parken med regnhuset, store lungaard om jeg ikke tar feil ? der inne var det en stor buss mitt paa gulvet og masse sma rom . Fant ogsaa ett hull i gulvet som saa ganske saa dypt ut men har ikke turt aa ta meg ned der enda .

Haaper noen finner og liker det . btw ! ta kontakt privat om du / dere vil ta en tur sammen en gang . altid kult med nye vibber .
Bussgarasjene på Møllendal?
BergenUnderground
Trådstarter
Gamle muck fabrikken? Sto en buss der før

Gamle Munck fabrikken? Sto en gammel buss der