Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 12996
Sitat av Tomas301 Vis innlegg
Litt off topic men..Du heter kakefrans og kan ikke lukte kake?Ironi på sitt beste
Vis hele sitatet...
Men tror du han heter Frans?
Jeg tror han heter Kake til fornavn og Frans til etternavn. Hvordan det?
Sitat av Tomas301 Vis innlegg
Jeg tror han heter Kake til fornavn og Frans til etternavn. Hvordan det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du heter Tomas og har 3,01 i IQ.
Ah, hørtes ikke digg ut. Har selv hatt kyssesyken med påfølgende tett nese, kunne hverken lukte eller puste med nesa. En måned med det var nok, så føler med deg. Kjipt å ikke kunne lukte godreven når du mekker den

Men lykke til med erstatninga, da!
Sikkerhetsklarert
Selv om advokaten mener at du ikke får erstatning for tapte inntekter, (siden du ikke har noen inntekt) så opplever du jo alikevel tapt livskvalitet, og dette skal du jo også få en erstatning for.
Jaja bare å slenge på at du har fått sikkelig angs etter hendelsen og ikke har klart å jobbe! Du syns det er vanskelig å møte andre mennesker for du vet jo ikke om du stinker eller noe! Prat med advokaten om hva som er normalt om du ikke er fornøyd med advokaten din så kan du jo ta en titt her om du finner noen som kan hjelpe deg http://www.google.no/search?hl=no&cl...shjelp&spell=1

Lykke til!!! Og håper virkelig for din del at du får sansen din tilbake. Må være kjipt å aldri mer kunne lunkte...
Sist endret av ynos82; 17. september 2010 kl. 16:36.
Sitat av ynos82 Vis innlegg
Jaja bare å slenge på at du har fått sikkelig angs etter hendelsen og ikke har klart å jobbe! Du syns det er vanskelig å møte andre mennesker for du vet jo ikke om du stinker eller noe! Prat med advokaten om hva som er normalt om du ikke er fornøyd med advokaten din så kan du jo ta en titt her om du finner noen som kan hjelpe deg http://www.google.no/search?hl=no&cl...shjelp&spell=1

Lykke til!!! Og håper virkelig for din del at du får sansen din tilbake. Må være kjipt å aldri mer kunne lunkte...
Vis hele sitatet...
Hvorfor lyve om at du har fått angst når det du egentlig har fått er noe som er såå mange ganger værre?

Være ærlig uansett hva du gjør, du har ikke gjort NOE galt å har derfor ingen grunn for å lyve.

Ellers vill jeg si jeg føler med deg, miste liktesansen må være et reint helvete.
Håper virkelig du får den tilbake!

Sitat av Tomas301 Vis innlegg
Litt off topic men..Du heter kakefrans og kan ikke lukte kake?Ironi på sitt beste
Vis hele sitatet...
En så tørr, trist, fucka og dumdristig KP hunter som det der har jeg aldri opplevd maken til.

Først og fremst, les en bok om vanlig folkeskikk å deretter lag en ny bruker der du tenker deg om 2 ganger før du legger inn en post.
Sitat av Tomas301 Vis innlegg
Litt off topic men..Du heter kakefrans og kan ikke lukte kake?Ironi på sitt beste
Vis hele sitatet...
Jeg kaller meg Eplekjekk, men jeg er ikke så jævlig glad i epler fordet. "Uuuu.. ironi!"
Sitat av Edited Vis innlegg
Hvorfor lyve om at du har fått angst når det du egentlig har fått er noe som er såå mange ganger værre?

Være ærlig uansett hva du gjør, du har ikke gjort NOE galt å har derfor ingen grunn for å lyve.

Ellers vill jeg si jeg føler med deg, miste liktesansen må være et reint helvete.
Håper virkelig du får den tilbake!



En så tørr, trist, fucka og dumdristig KP hunter som det der har jeg aldri opplevd maken til.

Først og fremst, les en bok om vanlig folkeskikk å deretter lag en ny bruker der du tenker deg om 2 ganger før du legger inn en post.
Vis hele sitatet...
Er da ikke sikkert det er å juge, ville ikke vært unormalt om man blir overfalt uprovosert å få angst etter en så brutal hendelse. Har 2 kompiser som har blitt knivstukket begge har fåt angst i ettertid. Kan jo også skjønne at han kanskje ikke er interesert i å dele alle problemer han kan ha fått i ettertid med oss. Det kan jo også kanskje forklare hvorfor han ikke har vært i jobb etter hendelsen!
Føler veldig med deg! Håper at alt ordner seg, sansene er ikke ting vi kan sette en prislapp på, jeg ville heller hatt luktesansen enn 150 000 på konto. Blir også skikkelig provosert av folk som driver med blind vold, en ting er å banke opp noen som har oppført seg som en drittsekk mot deg. Sier ikke at det er akseptabelt det heller, men å bare angripe en tilfeldig gutt på gata er rett og slett motbydelig, håper disse gutta blir tatt i framtiden!

Ellers lykke til med saken din :-)
Lykke til med saken, føler med deg ang. luktesansen. Alt blir plutselig veldig alvorlig når det er permanent.

Hold oss oppdatert om hvordan erstatningen går!

Lykke til igjen!
Takk for alle svar.
Skal prøve så godt jeg kan, men er veldig mye vanskelige spørsmål i skjemaet jeg måtte sende. Så må bruke litt tid å passe på at det blir bra, for i følge han advokaten så virka det som jeg kanskje fikk en måndeslønn med penger siden jeg ikke har hvert i jobb etter det eller noe sånnt. Så blir vel ikke store greiene, med mindre det hjelper å nevne noe av det som har blitt nevnt på forige side

Skal si ifra når det skjer mer jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå har jeg jo blitt 18, endelig! Gratis rettshjelp.
Så det jeg trenger hjelp av dere til nå er, hvor finner man en god advokat? Da jeg er passe tjukk i hue å ikke klarer å finne sånnt Så da spør jeg dere. Har dere noe å anbefale? Vil gjerne få dette overstått!
Hvordan beviser man at man ikke kan lukte?
Har de tester der de putter alt mulig illeluktende under nesen og ser om det kommer noen reaksjon?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Noen ganger(ja) Kunne jeg ønske at jeg ikke hadde hatt luktesans, men for resten av livet er litt surt.

Du skal jo ha noe igjen for det.

Jeg kjenner totalt 5 personer som mangler tommelen sin, de fikk MYE penger, er litt anderledes med tommel da, blir 25% arbeidsudyktig(?) og var som oftest jobbulykker.

Krev ditt du.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke hatt no imot å hatt muligheten til å fjerne smaksansen for å få den tilbake senere jeg da ;p.
Hadde vært digg det, når man snuser eller røyker no skikkelig dritt!

Men ja, må være meget ille å miste luktesansen eller en form for sans permanent! Føler med deg dude!
Lykke til!
Da har jeg vært på møte med "psykiatri/avrusning-hjelpen" min og de fiksa meg advokat til saken idag!
Så nå skal jeg på møte til Tirsdag, og håper det går bra. Han sa vi skulle få det unnagjort fort, og var veldig interessert
Så nå gleder jeg meg skikkelig.

Takk til alle som viser sympati. One glove <3
Hold oss oppdatert! Umulig å forestille seg en verden uten lukter, men har selv sett hvor kjipt det er. Mamma har gått uten smak og lukt i snart 2 år. Ser ikke mye glede når vi spiser julemiddagen, eller spiser kaker på bursdagen hennes. Er nok veldig tungt å miste noe som faktisk betyr så mye for en.
Har selv gått igjennom en forsikringsprosess. Fått nesten 7 år av mitt liv ødelagt av en inkompetent fastlege. Forsikringselskapene haler ut saken i det uendelige.
De håper på at du gir opp, men det må du selvfølgelig ikke gjøre. Stå på krava dine.
Ente opp med at jeg fikk for tapt arbeidspenger (en betydelig sum siden jeg drev 2 firmaer som gikk meget godt) samt en ren erstatning.

Ikke sats på gratis advokater osv. de har for mye å gjøre, spander noen lapper på en orntlig advokat som har peiling på dette og har tid til å hjelpe.
Det gjør prosessen mye lettere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan gikk det KakeFrans? Fikk du erstatning?
Har ikke fulgt med tråden her, men lurer også på hvordan det gikk
Off, jeg hadde vært langt nede hvis det hadde vært meg. Jeg hadde søkt erstatning og jeg hadde ikke nøyet meg med lite.

Håper at det går din vei. Må gi oss beskjed hvordan det går.
Nå har jeg fått vært hos advokaten og prata litt, han var virkelig interessert i å hjelpe meg virket det som. Og han ordna mye bare da vi var der. Nå må jeg til spesialist for å få noe fler bevispapirer, og etter det var det og sende et skjema og vente.

Det skulle vist ta ca 6mnd trodde han. Og jeg skal ikke nøye meg med lite heller
Gleder meg, så nå sitter jeg bare å venter på at det skal skje noe ^^
Var det noen grunn til at han slo til deg i det hele tatt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Var det noen grunn til at han slo til deg i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg sitter også med dette spørsmalet...

Hadde jeg vært det nå ville jeg faen meg kreve masse erstatning !

Når ting blir permanent, er det virkelig på tide og kreve erstatning !

Lykke til
Har ikke merket til noe spesiell bemerkning over luktetsansen, men nå har jeg ikke merket over noe annet i det hele tatt med dette. Så jeg føler meg ganske "tom" slik, hele tden. Håper det ordener seg. Slik det er nå,l så må jeg gå til en spesialist, og skaffe noe papirer jeg skal gi ti advokaten. Og etter dette var det bare ca 6mnd med venting også skull ejeg få pengene mine sa advokaten håper dette stemmer
Hadde jeg vært i din situasjon, så tror jeg ikke jeg hadde kunnet nøye meg med penger som erstatning... Kjempesurt for deg! Håper at et mirakel skjer og at du får tilbake luktesansen! Håper det ordner seg!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Beklager at jeg bumper en tråd der siste inlegg er nøyaktig ett år gammelt, men hvordan gikk det? fikk du noe?
Søk om erstatning du, det verste du kan få er et nei !
Jeg er også ganske nyskjerrig på hva det ble til. Håper du fikk/får erstatningen din. Penger er ikke en fullverdig erstatning, men det hjelper jo på sinnet.
Han er nå aktive her. Så han svare når han ser dette tenker eg
Nei uff, miste en eller annen form for sans er kjempe surt. Jeg kan virkelig ikke se for meg hvor ille det må være. Som andre over her er jeg virkelig spent på å se hvordan det gikk, jeg håper alt gikk bra for din del.

Moren til en kompis av meg falt av en hest i full galopp og mistet da lukt og smak sansen. Hun holdt på å bli riv ruskende gal. Hun fikk dem tilbake over en 6 -12 måneder, men ikke helt fullstendig slik jeg skjønte det.

Jeg føler med deg, men du får fortelle oss hva som skjer for nå er jeg virkelig spent her!

Godt nyttår foresten
Ja, hadde nesten glemt denne tråden her jeg. Er en stund siden jeg har vært på Freak i det hele tatt, men det har ikke skjedd alt for mye.

Viser seg at jeg har valgt feil advokat, som er alt for opptat, ute og reiser, og mener saken min er for dårlig, men han skulle se igjennom legeerklæringa mi, så hørte jeg ikke stort mer fra han. Og nå får jeg ikke tak i han, så har jeg ringt et par andre advokater, som enten ikke tar sånne saker, noen som ikke har tid, og noen som ikke skjønte saken min eller mente den var useriøs.

Så nå har jeg fått nr til advokaten til en kompis av meg, som har redda skinnet hans en del ganger Så får se hvordan det går, så skal jeg love å poste her med en gang det skjer noe Så hittil er det null lukt tilbake og null penger..
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Ja, hadde nesten glemt denne tråden her jeg. Er en stund siden jeg har vært på Freak i det hele tatt, men det har ikke skjedd alt for mye.

Viser seg at jeg har valgt feil advokat, som er alt for opptat, ute og reiser, og mener saken min er for dårlig, men han skulle se igjennom legeerklæringa mi, så hørte jeg ikke stort mer fra han. Og nå får jeg ikke tak i han, så har jeg ringt et par andre advokater, som enten ikke tar sånne saker, noen som ikke har tid, og noen som ikke skjønte saken min eller mente den var useriøs.

Så nå har jeg fått nr til advokaten til en kompis av meg, som har redda skinnet hans en del ganger Så får se hvordan det går, så skal jeg love å poste her med en gang det skjer noe Så hittil er det null lukt tilbake og null penger..
Vis hele sitatet...

Var ikke den advokaten veldig spent på saken din? Endret han mening plutselig ?
Jo han virka jo veldig interessert de to første gangene jeg møtte han, men etter det har han tatt null kontakt eller initiativ. Selvom jeg har kontaktet han og spurt og gravd om hvordan vi skal få dette til å gå framover. Så må nok prøve en annen Håper på å få gjort det til uka, så det faktisk skjer noe framover! Har mye og gjøre om dagen. Mye som skjer, men det er jo en viktig så må jo få pressa det inn et eller annet sted! Dere hører fra meg med en gang jeg hører noe
Så du luker fortsatt ikke noen ting? Tror jeg hadde blitt bra stresset av det. Hadde hele tiden vært redd for at jeg luktet vondt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lukter fortsatt null.. Og har hvert hos flere spesialister, og byttet lege og advokat en gang. Har funnet ut at staten har hardt for å hjelpe meg, og legen kan ikke bevise om jeg lukter eller ikke, så får ikke tak i noe erklæring fra legen. Og da er det vel ikke stor sjangs for å få igjen noe.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, og aner ikke hvem jeg skal gå til... møkk
Hvordan er det og leve uten luktesans? :O
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Lukter fortsatt null.. Og har hvert hos flere spesialister, og byttet lege og advokat en gang. Har funnet ut at staten har hardt for å hjelpe meg, og legen kan ikke bevise om jeg lukter eller ikke, så får ikke tak i noe erklæring fra legen. Og da er det vel ikke stor sjangs for å få igjen noe.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, og aner ikke hvem jeg skal gå til... møkk
Vis hele sitatet...
Jeg har trolig gått glipp av grunnkurs innen nese, men er ikke en enkel test å plassere hornsalt, råtten melk, sterke vaskemiddel under nesen din og sjekke om du reagerer?
Har lest litt på nettet nå, og det er laaangt ifra umulig for en lege å finne ut om du kan lukte. Tror du bare skal purre litt på legen(e)
Hvordan? Det er ganske tomt. Mange muligheter som forsvinner, som det å bli mint på ting via en lukt f.eks blir jo borte.
God mat, natur og parfymer er jo et lite minus å ikke få med lukta av igjen da. Også all den gode reven da..
Man vender seg vel til det som alt annet, men at legene skal være SÅ JÆVLIG vrange på meg, nå som jeg har sliti og stressa med dette ganske lenge, syns jeg blir feil.

Har vansker med å få forklart alt det her til folk, men skal høre med advokat en siste gang hva som kan gå.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Hvordan? Det er ganske tomt. Mange muligheter som forsvinner, som det å bli mint på ting via en lukt f.eks blir jo borte.
God mat, natur og parfymer er jo et lite minus å ikke få med lukta av igjen da. Også all den gode reven da..
Man vender seg vel til det som alt annet, men at legene skal være SÅ JÆVLIG vrange på meg, nå som jeg har sliti og stressa med dette ganske lenge, syns jeg blir feil.

Har vansker med å få forklart alt det her til folk, men skal høre med advokat en siste gang hva som kan gå.
Vis hele sitatet...
Vel, om du ikke får det du har krav på - gå til media. Det er en grunn til at det blir kalt den tredje statsmakt.
Sist endret av Eplekjekk; 5. mars 2012 kl. 18:21.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Vel, om du ikke får det du har krav på - gå til media. Det er en grunn til at det blir kalt den tredje statsmakt.
Vis hele sitatet...
Er det ikke den fjerde statsmakt?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er det ikke den fjerde statsmakt?
Vis hele sitatet...
Jo, stemmer, du har helt rett. Uansett, det kan øke sjansene til TS.
Sist endret av Eplekjekk; 5. mars 2012 kl. 18:30.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Hvordan? Det er ganske tomt. Mange muligheter som forsvinner, som det å bli mint på ting via en lukt f.eks blir jo borte.
God mat, natur og parfymer er jo et lite minus å ikke få med lukta av igjen da. Også all den gode reven da..
Man vender seg vel til det som alt annet, men at legene skal være SÅ JÆVLIG vrange på meg, nå som jeg har sliti og stressa med dette ganske lenge, syns jeg blir feil.

Har vansker med å få forklart alt det her til folk, men skal høre med advokat en siste gang hva som kan gå.
Vis hele sitatet...
stemora til stefaren min falt ned fra et hus tak en gang og skadet nakken sin og mistet smaks sansen og mistet ca. halve lukte sansen. hu sa det var digg og spise grønnsaker fordi konsistensen var god, men faen så kjipt det var og vite at det var god mat på bordet :/ var vist jævlig tomt det ja.

smaks sansen blir påvirket av lukten btw: så lukt er veldig viktig