Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1396
Hvilke trur dere er best:

Tatung:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331518

Samsung:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...&view=detailed

Ser at samsung har høyere kontrast 3000:1
Mens tatung har bare 1000:1

Tatung har kommet bra ut i tester..
Men nå er samsungen en tv som normalt koster 6-7 lapper.

Takker for svar, siste spm fra meg anngående tv-er..

Beklager maset, men setter veldig stor pris for svar, om hva dere trur.

Mvh. Espen / Restyle.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Samsung, ikke verdt å diskutere engang.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Hehe, trudde vell egentlig det jeg også, men tenkte bare siden tatung har fått så bra kritikk..

Men trur jeg går for samsungen..
Jeg ville tatt Samsungen... Jeg har selv sett på en Tatung TV, og bra TV, for all del. Men ikke noe jeg ville hatt iallefall.

Samsung er jo også et utrolig kjent merke, så du vet hva du handler. Tatung har kun et fåtall hørt om engang (jeg sier ikke at de produserer dårlige TV'er av den grunn selvsagt)

Og siden Samsungen rett og slett har de beste kvalifikasjonene av disse to og egentlig er en TV til 6k er det jo i bunn og grunn ikke tvil..
Er samsungen på tilbud lenge? kan noen "proffe" komme med en konklusjon også. Tror jeg kanskje kjøper den jeg også
Denne Samsungen er sikkert bedre, men den ligger jo opprinelig èn budsjett-klasse over Tatung også. Jeg har nettopp kjøpt meg Tatung 32" V32MCHK selv og etter en kalibreringsrunde var bildet upåklagelig, er mektig fornøyd. Da jeg kjøpte den hos MPX betalte jeg kun litt over 3 lapper. TVen er jo en av de beste i LAVpris klassen.
var det tilbud på MPX da? siden du fikk den for 3 lapper? tror jeg har bestemt meg nå. bestiller i morgen tidilig. Noen som vet om et bra anlegg med dvd-spiller til ca. 2k med det samme?
Noen som uttaler seg her som har testet begge skjermene og sammenlignet? Eller er det bare sånn samsung har vi hørt om, tatung har vi ikke hørt om ergo samsung er bedre?
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Bo1e, virker litt sånn..
Men tatung er også en veldig bra tv.

Men etter spesifikasjoner jo sammsungen bedre, i tillegg til at den ligger en prisklasse over i pris som nevnt.

og jehes, testet den med pc?
isåfall, vilke kabler..

Skal jo bruke den soms skjerm
Nå har jeg en Samsung 37" i R89-serien og kan bekrefte at Samsung ligger lysår foran konkurrentene når det kommer til bildeforbedring. Idag er det jo stort sett de samme LCD-panelene, iallefall med svært små forskjeller fra merke til merke. Oppløsningen er den samme, oppdateringshastighet er den samme, punkt-størrelsen varierer minimalt, lysstyrken i hvert punkt er den samme, etc.

De store forskjellene ligger i bildeforbedringen TVen gjør på signalet. Alle(/de fleste) LCD-tver er HD-oppløste, enten 720p eller 1080p. De fleste får fortsatt TV-signalene sine i SD(Standard Definition)-oppløsning og bildet må skaleres opp. I tillegg så ønsker TV-produsenten å gjøre ting for å øke kontrasten(siden LCD har ganske lav opplevd kontrast i forhold til CRT), fjerne etterslep og i det hele tatt; forskjellige tiltak for å forbedre den visuelle opplevelsen.

Problemene er mange og forskjellene fra produsent til produsent, selv modell til modell innen samme merke kunne ikke vært større. Noen TVer er knallgode på nyhetssendinger, men kan være ubrukelig på f.eks. vintersporter hvor det er mye hvitt. En LCD-TV er sjeldent god til alt, men Samsung har klart å lage seg en teknologi som virkelig slår fra seg. Selv under hopprenn hvor 96% av bildet er helt hvitt og skihopperen gjerne er grå så er kontrasten fantastisk, konturene i snøen kommer tydelig fram og etterslep finnes ikke.

Et annet problem med LCD-tver(gjerne de billige) er at bildeforbedringen ikke bare er dårlig på den måten at de forsterker støy som gjerne kommer av dårlig signal, ikke klarer å fjerne etterslep, interlacing av mange vertikale linjer blir urolige og lignende er at de også ikke klarer å synkronisere lyden skikkelig med bildet. Bildeforbedringen tar rett og slett så lang(og varierende) tid fra bilde til bilde at lyden ikke kommer synkront med leppebevegelsene. Ganske plagsomt når man først legger merke til det.

Det viktigste når man kjøper seg en LCD-tv er iallefall å mate den med så godt signal som overhodet er mulig å få til. Parabol, kabel-TV med digitaltuner eller DVB-T sendinger for de som er så heldige å kunne ta inn dette allerede. Forøvrig så bør man huske på at om TVen har innebygget DVB-T tuner spiller ingen rolle. RiksTV skal sende i MPEG-4, ikke MPEG-2(med unntak av Frankrike) hvilket betyr at DVB-T tunere beregnet på det europeiske markedet ikke fungerer i Norge.
Har Tatung TVen som det linkes til, og jeg må si att jeg er storfornøyd over bildekvaliteten den TVen leverer! Spesiellt når det kommer til Xbox 360. Skarpe farger, ingen merkbar lag i bildene, og TVen leverer også knallbra bilde når det kommer avspilling av DVD'er og når man bruker den som TV skjerm

Ser ikke poenget med å betale 2-3 mer, når man kan få samme kvalitet for under 5000

http://www.diskusjon.no/index.php?sh...5&hl=+LE32S62B

Her er det en som skriver mye om samsungen som ikke lover så godt. Men tror dere den fortsatt er bedre en testfavoritten tatung?
Det stemmer nok at S62 er utgammelt modell, ikke kjøp den Kjøp heller en ny R89(eller Tatungen)
Sist endret av TipeX; 11. august 2007 kl. 00:09.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Kjøper samsungen jeg ass, sier ifra hva jeg synes om den, når jeg får den
Gå for Samsung. De har de beste lcd skjermene pr i dag. Sony er også bra. Samsung og Sony bruker samme skjerm i tv'ene sine.
Dette vet jeg da jeg jobber med lyd og bilde
Kommer jo selvfølgelig an på hvor mye du legger ut for tv'en, men andre merker i samme prisklasse er som regel søppel i forhold.
Men plasma blir noe helt annet igjen. Da er det bare et merke som gjelder og det er pioneer.
Mange andre gode plasmaer, men de er langt unna Pioneer.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Hehe, ;D

Ja jeg gjør nå det
Skal slenge inn en comment når jeg får tv-en
Og si hva jeg synes om den.

Takker for all hjelp, og til som har svart

Mvh. Restyle
Ja åssen gikk det med samsungen?

Jeg kjøpte Tatungen og fikk den i dag. Fint utseende og veldig bra bilde kvalitet. MEN, når jeg skulle koble inn antenneledningen kom det ingen signaler. Har rota i alle forskjellige innstillinger men får det fortsatt ikke til. Jeg har canal-digital kabel tv. Ikke noe i veien med ledning eller signalet for testet på min gamle crt-skjerm og der funka alt som det skulle. Jeg får bare inn snø, bortsett fra Nrk som er veldig svakt og dårlig men med lyd. Er det noe feil med tven? noen som har opplevd det samme? takk for all hjelp.
Sitat av JoKk-mäiester
Ja åssen gikk det med samsungen?

Jeg kjøpte Tatungen og fikk den i dag. Fint utseende og veldig bra bilde kvalitet. MEN, når jeg skulle koble inn antenneledningen kom det ingen signaler. Har rota i alle forskjellige innstillinger men får det fortsatt ikke til. Jeg har canal-digital kabel tv. Ikke noe i veien med ledning eller signalet for testet på min gamle crt-skjerm og der funka alt som det skulle. Jeg får bare inn snø, bortsett fra Nrk som er veldig svakt og dårlig men med lyd. Er det noe feil med tven? noen som har opplevd det samme? takk for all hjelp.
Vis hele sitatet...

Du må huske å søke etter kanaler, kan ikke forvente at de bare popper opp...
Sist endret av simdal; 16. august 2007 kl. 21:17.
Jaja, har brukt søkefunksjonen 4-5 ganger uten at noe skjer. Skrev det ikke siden det var ganske opplagt.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Fikk også nettopp min samsung ;D

Skjermekvaliteten er jeg storfornøyd med, veldig lekkert utseende.
Lyden er også grei nokk som den er.

Alt i alt kjempefornøyd med tv-en.

Det som jeg vil kalle ett minus, er at dvi-hdmi osv ikke har 1:1pikselmapping.

Sånn at rart nokk blir det best mot pc via VGA kabel, men men, ble faktisk veldig bra kvalitet med det også.. litt småjusteringer på powerstrip og alt ble veldig bra..

Kan annbefale denne tven til dvd-gameing-tv osv

Har ikke prøvd så veldig mye forskjellig da, men har fått sett forskjellen fra min samsung, og en 32" viewpia - som ligger på ca 7k, og har 5000:1 i kontrast.. og syns faktisk min har bedre bildekvalitet.

(Fattern har det i stua)
Sist endret av Restyle; 16. august 2007 kl. 22:26.