Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 944
Ja, det har seg slikt at jeg bestiller meg en TV i morgen, også lurer jeg på hvilke av disse to som dere hadde anbefalt.

TATUNG: http://www.yourbestshop.no/PartDetai...8;c:36211;r:pg
MIRAI: http://www.yourbestshop.no/PartDetai...8;c:36211;r:pg

Begge to har 1:1 pixelmapping (Picture in Picture (PiP))
Tatung har 1000:1 lyskontrast mot mirai's 1200

Kan jo legge til at Tatung har fått veldig god kritikk av både kjøpere og forbrukerrådet.

Har de 1200:1 og 1000:1 noe og si?

Skal brukes som både tv og pc-skjerm..

Takker for all rask tilbakemelding

____________________________________

Hvilke kabel må jeg kjøpe siden av disse tv-ene for på best måte koble den til pc-en

Takk igjen..
Tatung *10tegn*
EDIT: Mirai såklart, leste feil. 1200:1 er sweet, og Mirai ser bedre ut også synes jeg.

Pluss, Mirai har jeg faktisk hørt om, Tatung = nada. Angående butikkvalg, gå for YBS. Ser ut som en bra sjappe Får du døde pixler, send den tilbake.
Sist endret av mbht; 8. august 2007 kl. 00:23.
Legg tll poll!

Hvilke kabel må jeg kjøpe siden av disse tv-ene for på best måte koble den til pc-en
Vis hele sitatet...
hvilke video utganger har du på pc'n?
Sist endret av Turbolego; 7. august 2007 kl. 23:36.
Kan legge til at jeg har Tatung tv-en bare i 37" og er storfornøyd. Hadde tidligere en Medion lcd tv 32", og må si at tatung tv-en ser mye bedre ut - bedre finish og ikke minst kvaliteten ser mye bedre ut

Denne tv-en scoret også godt på en test gjort av bl.a. digi (eller noe sånt), så kan virkelig anbefale tv-en fra Tatung. Eneste negative er vel egentlig at fjernkontrollen ser noe billig ut, og at jeg nå i det siste har måtte trykke opptil 2, 3 ganger før det skjer noe på skjermen.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Okey, jeg har VGA og DVI utganger på pcn

Hørt mye positivt om tatungen jeg også.. forbrukerrådet blandt annet
Hvis det er DVI inngang på tv-en (Noe det er på min Tatung) så kan du bare strekke en kabel fra DVI utgangen på skjermkortet til tv-en. Da får du digitale signaler, som gir utrolig bra bildet.

Om du ikke har DVI inngang, kan du kjøpte en adapter som gjør om fra DVI til HDMI (Som du kan plugge i HDMI inngangen).

Anbefaler å bruke en av disse metodene, fordi analoge signaler (VGA inngangen) gir ikke like godt bilde.
Sist endret av ma10as; 8. august 2007 kl. 15:44.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Det er DVI inngang på tv-en ja..
Men det står ikke under PC-INN, men under Video-INN på specs over tven..

Betyr det at jeg må bruke vga, eller kan jeg bruke dvi selvom?
Så lenge det er en DVI inngang (Er det på min Tatung 37") kan du benytte deg av denne. Ellers, som jeg skrev over, kunne du ha brukt HDMI inngangen via en adapter.
exquisite
Restyle's Avatar
Trådstarter
Ok ma10as, takker for hjelpsomme svar

Da går jeg self. for Dvi med hdmi hun.. siden det er digitalt og blir mye bedre? ;D

Takker for svar igjenn
Sist endret av Restyle; 9. august 2007 kl. 21:34.