Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1114
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitter her og prøver å oppsummere sommerens kino-filmer, siden vi tross alt begynner å nærme oss høsten nå. Og vil derfor spørre dere om tre spørsmål.

1. Hvilken kino-film syns du har vært sommerens beste?

2. Hvilken kino-film har overrasket deg mest, i positiv grad?

3. Hvilken kino-film har skuffet deg mest?

Jeg ser helst at dere velger å begrunne punktene deres, slik at dette kanskje kan bli en diskusjonstråd, istedenfor en listetråd.
Jeg har faktisk bare sett The Simpsons movie i sommer, så jeg kan egentlig bare kommentere den. Jeg ble egentlig ganske skuffet, dette var en film jeg hadde sett frem til et helt år, og den nådde ikke mål. Jeg synes ikke at den hadde den vanlige simpsons sjarmen, og den ble bare tam i lengden. Det skal også nevne at jeg er hardbanka simpsons-fan så jeg forventet en god del mer av filmen, enn folk osm ikke bruker å se på simpsons til vanlig. Jeg tror at alle de fleste som ikke bruker å se på simpsons synes denne filmen var et mesterverk, noe som ikke er så overraskene siden filmen varf rettet mot en ny gruppe seere.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Jeg får vel kanskje komme med mine meninger, siden jeg tross alt startet tråden.

Jeg starter med filmen som har skuffet meg mest i sommer. Etter å ha tenkt igjennom hvilken det er, så faller valget på (som mannen over her) The Simpsons Movie. Grunnen er helt enkelt at jeg har hatt ganske store forventninger til filmen. Dette på tross av at jeg ikke er noe hardcore-blodfan av serien. Jeg har altså ikke sett alle episoder 5-10 ganger hver for eksempel. Jeg har vel egentlig ikke sett en fjerdedel av episodene engang. Men det jeg har sett, har jeg stort sett likt veldig godt.
The Simpsons Movie var for all del en morsom film, som hadde flere gode scener i seg. Men det ble alt for få iløpet av en 88minutters film. Det er kanskje urimelig å trekke filmen i karakter på bakgrunn av skyhøye forventninger, men det er tross alt snakk om sommerens skuffelse, ikke sommerens dårligste film, for det var det definitivt ikke.

Sommerens største overraskelse faller i mitt tilfelle på Transformers. Etter jeg hadde lest / hørt om filmen for første gang hadde jeg 0 i forventning til denne saken. Jeg hadde aldri før sett verken filmer eller tv-serier som omhandlet disse "transformerene" og jeg må innrømme at jeg syns hele konseptet virket litt corny. Forventingene ble derimot litt høyere etter filmen kom på kino rundt i verden og jeg fikk lest litt reviews fra forskjellige dødelige rundt om kring. Men jeg var fortsatt særs skeptisk.
Da jeg kom ut av kinosalen var jeg ganske klar på at jeg hadde sett en film som overgikk den andre store action-filmen i sommer, nemmelig Die Hard 4.0 (som også var en film jeg likte ganske godt) og dette gjør derfor at Transformers faller på mitt valg som sommerens største overraskelse.

Sommerens beste film er for meg uten tvil Zodiac. Jeg hadde ikke hørt noe som helst om filmen (bortsett fra en trailer på tv noen dager i forveien) før jeg og damen gikk på kino for å se den. Og jeg ble møtt med en sinnsykt bra thriller. Skuespillet til Jake Gyllenhaal og Robert Downey JR. var i særklasse (som vanlig egentlig) og det var massevis av gode biroller. Historen var så til de grader velskreven og selv om filmen varte i godt over 2.5 timer, så gikk tiden fort som fy (desverre) Det er jo ikke akkurat negativt at historien er hentet fra en virkelig hendelse også. Og etter det jeg har hørt, så er filmen ganske tro til den ekte historien om Zodiac-moderen.

Dette er mitt bidrag til denne tråden og jeg vil si at det har vært en god kino-sommer, håper flere deler sine meninger.
Sommerens beste film; Transformers!
Fra første gangen jeg så traileren på en kino, så har jeg ventet som en unge på filmen, og med rimelige høye action forventninger, men null forventninger om storyline, så ble jeg gledelig overrasket. Den var spekket av alt jeg ønsket, og jeg var underholdt fra første øyeblikk og helt fram til rulleteksten.

Sommerens skuffelse; Die Hard 4.
Vet ikke helt hva som skjer med de nye rene action filmene, men de har på mange måter mistet sin sjarm. De tidligere Die Hard filmene synes jeg er konge, men denne var bare kjedelig. Følte at jeg hadde sett alt før, ting føltes tvunget fram, var ingen normal flyt igjennom filmen. Don't get me wrong, var en film spekket med action, men jeg kjedet meg til tross. I frykt for å kanskje ødelegge slutten, så skal jeg ikke si så mye mere, men hele måten filmen ble avsluttet på, virket improvisert , lit sån "hvordan skal vi avslutte dette og sammtidig få inn en 'Yippee-ki-yay, motherfucker.' comment ?".
Det beste ved filmen var derimot Timothy Olyphant, digger han etter å ha sett Deadwood, og det å få oppleve han som bad guy var virkelig kult.

Sommerenes enkle; The Simpsons.
Må som de tidligere, si at jeg forventet kanskje noe mere, noe mye større enn hva som kom. Men jeg flirte fra start til slutt. Men filmen tok vel på mange måter ikke så veldig av, som jeg hadde ønsket. Når det først skal lage en Simpsons film, så synes jeg de skal dra den helt ut i form av "Homer må redde hele verden." Også savnet jeg flere av de andre karakterene, følte ikke at det var nok med de som gjør Simpsons til Simpsons.

Sommerenes overraskelse; Zodiac.
I likhet med tnt, så hadde jeg ikke hørt så mye om filmen, bortsett fra at Zodiac var en seriemorder som aldri ble tatt. Filmen var lang, men veldig underholdende, og beholdt spenningsnivået igjennom hele filmen, og det var enkelte ganger der jeg hadde høy puls, og kjente adrenalinet bli pumpet ut i hver celle i kroppen min. Elsket også måten filmen er filmet på.

Har lastet ned ganske mange filmer, men usikker på om de kan kvalifiseres som sommerfilmer. Men om noen nevner de jeg har sett, så skal jeg vel klare å komme med en comment.
Har faktisk sett nok filmer til å kunne uttale meg om noe slikt for en gangs skyld!

Min favoritt i år var nok Transformers. Jeg var for liten til å se det på TV, men jeg husker små plastbiler som blei til roboter. (politibil og en rød minibuss) Syntes det var kjempetøft da, og detaljnivået i Transformers var utrolig. Har aldri sett så mange biter flytte seg i harmoni før, og kommer nok ikke til å se det igjen i denne generasjonen film. Skuespill er jeg ikke noen ekspert på, men syntes de som spilte var troverdige nok til å overbevise meg om at detta "skjedde".

Overraskelsen var Kill Buljo, en film jeg så så seint at det var blitt tidlig sommer, selv om jeg egentlig ikke hadde planer om det. Den var herlig tanketom, interessant og humoristisk på en gang. Hadde hørt mye dritt om den på forhånd, men synes mye av det var ufortjent. Det skumle var hvor like humoren deres var den som vennegjengen min har...

Fantastic Four, on the contrary. Denne filmen hadde mye potensial, og kunne ha gitt plass til både sterke actionscener og dypere karakterutvikling. Desverre virket det mer som om produsentene raska sammen litt av alt og blanda det, noe som ga et veldig halvferdig inntrykk.

Andre filmer jeg har sett i sommer er Simpsons(naturally), Die Hard, Harry Potter og Evan Almighty. De to førstnevnte er vel verdt å se en gang, og de to sistnevnte kunne jeg ha spart meg utlegga til.
Sommerens skuffelse var i min mening Simpsons the Movie. Som simpsons fan hadde jeg enormt store forventninger til denne filmen. Historien ble altfor dårlig syns jeg, og det eneste som gjorde filmen bra var de individuelle morsomme scenene som f.eks.


SPOILER Da hele byen vil ta han og han bruker "motorsag" på hendene deres SPOILER


Sommerens overraskelse var Transformers the Movie, rett og slett fordi jeg hadde "fordommer" mot den pga. det er en utrolig dårlig tegneserie, og leker for barn
1. Hvilken kino-film syns du har vært sommerens beste?
Ser at mange syntes Simpsons The Movie har vært skuffende, men personlig likte jeg den! Spiller på en typisk Simpson humor som gjøre at jeg ler hver gang. Homer sin idioti går jo til gull som komedie. Plottet med filmen kan man jo si sitt om, men det er Simpson det er snakk om, man kan ikke vente noe i Frihetens Regn eller Goodwill Huntind skalaen. Underholdning fra ende til annen selvom den var litt kort dessverre.

2. Hvilken kino-film har overrasket deg mest, i positiv grad?
Die Hard 4.0. Jeg er en helhjerta Die Hard fan og kan med stor sikkerhet si at dette er tidenes actionfilmer for meg! Ingen kan måle seg med de.Nok om det. Da jeg hørte at en nr 4 skulle komme ut tenkte jeg; Nei, ikke ødelegg en fullkommen trilogi. Vet når dere har nådd toppen og skal gi dere" Var redd de skulle gå i Lost fella som jeg kaller det. Dere skjønner hva jeg mener? Derfor gruet jeg meg litt til å se den, å se yndlingstrilogien min ble ødelagt. Men neida, den leverete varene og vell så det E fantastisk god acrionfilm som styrker min mening om at Die Hard filmene er de beste Action filmene gjenom tidene. Så fordi jeg trodde dette ville bli en dårlig film så ble det en gidigen opptur da den viste seg å være så bra! Definitvt sommerens posetvit overaskelse!

3. Hvilken kino-film har skuffet deg mest?
Sommerens skuffelse ja. Vannskelig.*Tenker*Har lyst til å si Transformers, men siden jeg ikke hadde noe særlig forventinger til den, så kan jeg jo ikke si at det var en skuffelse.Kommer ikke på noen skuffende jeg har sett i sommer.Så vist veldig tidlig før som gjelder så må det være Gost Rider. En skuffelse fra enda til annen. Tragisk film. Men som vanlig så leverer hovedrolleinnhaveren, Cage, en genial opptreden. SYnd det skulle være i en så dårlig film
Sommerens beste film var The Simpsons Movie, den var så utrolig morsom.. Det er også filmen jeg har venta lengst i spenning på. Annet enn det syntes jeg Die Hard 4.0 og Transformers var utrolig bra, og spennende filmer fullspekka med action. Transformers hadde utrolige effekter når de autobotsa(?) tranformerte. Fantastisk bra..

Fantastic Four: Rise of The Silver Surfer var veldig bra, men scenen hvor Jessica Alba faller naken ned på fortauet ver vel den beste. Det var betydelig mindre action enn i den første, og "The Silver Surfer" ble litt for teit etter min mening. Det at han faktisk ligner på en mann dekt i sølv var teit nok, men når han nevnte at Jessica Alba minte han på "her" som visstnok er dama hans på verdenen han kommer fra, ble det litt for teit. Det er lite sannsynlig at vår verden ligner utenomjordiske så mye, med hunnkjønn/hannkjønn på den måten og ha nøyaktig den samme kroppsfasongen, bare i perfekt utgave... Så litt for oppskrytt film etter min mening. Men for all del, verdt å bruke 1,5 time på.

EDIT:

Jeg gir btw følgende terningkast:

The Simpsons Movie: 6 (kunne ikke vært bedre, annet en dobbelt så lang )
Die Hard 4.0: 5 (Masse bra action og kjempe bra handling, men litt teit til tider, spesielt når thai-dama lå på bil panseret og ble kjørt gjennom flere vegger og overlevde)
Transformers: 5 (Masse bra action scener, og utrolig datateknikk når det gjaldt selve transformeringa, litt teit handling, men det gikk helt greit)
Fantastic Four: Rise of The Silver Surfer: 3 (Helt grei film i bunn og grunn, litt teit handling der også i likhet med Transformers, men den fungerte og jeg syntes derfor den fortjente en 3'er. Litt teit med sølvmannen, og hans historie rundt der han kom fra og hvorfor han ødelegger Jorda)
Sist endret av simdal; 10. august 2007 kl. 00:58.