Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2328
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
I disse dager når det er så skrekkelig populært å lage personlige vevsider, og eksponere seg på nettet så tenkte jeg at jeg skulle gjøre noe av det samme. Dette i hovedsak for å kunne presentere meg selv, og mine prosjekter på nett - på en fornuftig og grei måte. Dette til eventuelle arbeids- og oppdragsgivere.

I samme slengen har jeg også laget meg et blog-system, samt en fil-manager som kan holde styr på forskjellige versjoner og kategorier på programmer jeg lager. Har enda ikke skrevet på siden "presentasjon og cv", men jeg antar jeg vil oppdrive det etterhvert. Siden "minigames" står også uten innhold så langt. Egentlig burde jeg ikke hatt dem der i det hele og det store når de ikke fører noen plass, men jeg ville gi et inntrykk av hvordan det ser ut når det kommer en del ting der. For øvrig tenker jeg på å flytte vekk "bloggen" fra frontsiden og til en av linkene i menyen.

Målet mitt var å lage et veldig minimalistisk design, jeg er lite interessert i å pøse ut grafikk på siden - dette fordi den skal ha et lite preg av seriøsitet, med tanke på at den skal i hovedsak presentere meg og mine prosjekter på nett. Foreløpig vil det ikke være mulig å laste ned noen av programmene jeg har presentert der, men det vil komme etterhvert. Jeg har heller ikke fullført selve informasjonen på sidene, men den er der til å gi et lite inntrykk av hva jeg lager. Dette er prosjekter som det i framtiden vil bli mulig å laste ned.

Jeg er ikke allverden av webdesigner, og jeg kan egentlig ikke CSS i det hele tatt. Men jeg har gjort et forsøk i å få koden mer eller mindre rett.

Det jeg ønsker fra dere er kommentarer på designet og samt innholdet som er der nå og hvordan det fremstår for dere, samt et par rettningslinjer dersom det er noe som avviker fra nettlesere.

Dersom det er noen spørsmål om de prosjektene jeg holder på med, så kan dere selvfølgelig spørre om det.

Here goes: http://kenneth.distriktdata.no eller http://www.botcontroller.com
Jeg må si selv om dette var i det enkleste laget, så likte jeg siden! Godt oversiktelig! Du får frem det du vil med siden. Det skulle vert mer sider som denne

edit: en liten detalj jeg ikke likte var at hyperlinkene i tekstene var [COLOR=Blue]av denne typen[/COLOR]
Sist endret av Sabbi; 9. mai 2005 kl. 13:19.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Litt for enkel, jeg er gla i mer fargesprakende sider. Men oppsettsmessig var den jo helt grei. Bra oversikt er alltid et pluss.
Men som jeg sier: skader ikke med mer farger og kansje en liten header.
Ryddig og oversiktig! Var mye annerledes enn jeg hadde forventet, men jeg likte det

OMG!!1 fr33 warez @ minigames??+!
Suck ups^^ Syntes siden ble altfor enkel. Selv om den var ryddig og mer oversiktlig enn andre sider.
Skygger og fine farger gjør seg altid på hjemmesider! annet enn det har jeg ikke mye å si om siden.
den virket litt blek og kjedelig. ville selv hatt litt mer farger på tilværelsen
ville og satt ned skriftstørrelsene et hakk, bare fordi jeg liker liten verdana.

den ble litt kjedelig etter min smak. hadde det ikke vært for at siden ligger i feedback-forumet så hadde jeg ikke blitt på den så veldig lenge tror jeg.
nå er du slakta :P
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
laau: Ja, man får jo det man spør etter - og jeg vet at siden er veldig enkel. Men jeg ser ikke grunnen til å gjøre det så veldig avansert. Noe burde kanskje gjøres for å fikse den opp litt, men jeg vet bare ikke hva. Akkurat derfor jeg henvender meg hit, til noen som ikke har sett seg blind på designet (les: meg).

Rettningslinjer på hva jeg burde gjøre?
egenlit så likte jeg siden din.. vet ikke hvorfor bare likte den
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nå skal det også sies at jeg er en rimelig uerfaren webdesigner. Det er stort sett i programmering og kodinga jeg er på hjemmebane.
VÆr Stolt :d
Det du kan gjøre, er å velge en annen bakgrunnsfarge.
Dessuten synes jeg du kan smekke inn en banner eller noe, det blir for tomt.
Skriftfargen er det også noe med, men jeg er ikke helt sikker. Det er noe med den siden som gjør den litt for kjedelig..
Men oversiktlig, det er den..
Har hatt inntrykk av at du ikke har vært noen webdesign-dude før og, MEN her er noen forslag;

- lag en header av et slag, kanskje en liten og søt en. trenger ikke være noe stort. men det er fint med en header som runder av det hvite sideoverslaget. kanskje noe i blått/lyseblått/grå?
- ha en bakgrunn som er forskjellig i forhold til selve siden (mørkegrå? lyseblå?) og kanskje lage et lyst forsiktig mønster på den?
- bruk litt bilder, samme av hva, men det gir folk som besøker siden et litt lettere inntrykk og det blir mer fristende for dem og surfe på siden.
- HA MASSE MIDILYDER MED SMURFEHITS TUNES OG EBAY REKLAME! nei jeg kommer ikke på mer i farten, men trikse litt med siden
Godt jobba, syntes designet var helt ok. Ville ikke hatt noe imot å havne på en slik side!

"The document located at <http://kenneth.distriktdata.no> was checked and found to be valid XHTML 1.0 Transitional. This means that the resource in question identified itself as "XHTML 1.0 Transitional" and that we successfully performed a formal validation using an SGML or XML Parser (depending on the markup language used)"

The W3C Validator
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Tierra: Ja, skal se litt på det og se hva jeg ender opp med. Det som er så greit med CSS, designet kan endes på i en fei og med kun endringer av én fil.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Kjempe bra. Neida skal ikke være rauslikker jeg. Sier som alle andre: kjedelig design. Det kunne trengt litt farger og bilder om som Tierra sa så hadde en liten banner gjort stor nytte. Oppsettet på siden var veldig oversiktlig noe som er posetivt. Så jeg ønsker deg lykke til videre med siden
Hihi.

Er enig med masse av det som er blitt sagt.
Kanskje lage en header i litt samme stil som siden er nå, og velge litt andre farger.

Men som noen nevnte, det var noe helt annet enn det jeg forventet.


Kode!
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Helkanaur: Hva er det som egentlig var forventet da?
Jeg hadde forventet litt grafikk, farger.. er ikke helt sikker på akkurat hva. Men overraskelsen var positiv, dog det ble litt for tomt. Gikk lei litt for fort. (Brodern whiner over at det er sykehus-feeling over siden.. :P )
Sitat av Helkanaur
(Brodern whiner over at det er sykehus-feeling over siden.. :P )
Vis hele sitatet...
Hahah, han har jo rett!
Funksjonell, enkel og grei nok.
Du er min venn
niigu's Avatar
Jeg gir deg tips nå, så ikke kveluler deg bort, di rotte

Siden er rett og slett for enkel til å være en presentasjonsside av produkter / programmer som du har laget. Tingene du gjør er faktisk for avanserte og interessante til å bli fremstilt såpass enkelt. Du holder en anonym og kjedelig linje, og gjør lite ut av det du egentlig kan. Bra du har minimalt med feil i css´en og html´en, men du kan gjøre mye mer ut av det eksteriøre, for å da gjøre det litt mer tiltrekkende for folk som ikke helt vet hva du holder på med.

Edit: Greit, og det flames sa da..

Sitat av Helkanaur
(Brodern whiner over at det er sykehus-feeling over siden.. :P )
Vis hele sitatet...
Grunnen er at blått / blågrønt er en klinisk farge. Blått er mest brukt til tannlegeklinikker, sykehus osv, mens blågrønt blir brukt en god del til alternativ medisin. Tar du hintet, m0b?
Offtopic:
Sitat av niigu
Grunnen er at blått / blågrønt er en klinisk farge. Blått er mest brukt til tannlegeklinikker, sykehus osv, mens blågrønt blir brukt en god del til alternativ medisin. Tar du hintet, m0b?
Vis hele sitatet...
Er ikke grunnen til dette igjen at man ikke skal legge merke til lukta som er i rommet? Mener jeg har hørt det en plass.
Hmm. Jeg er litt splittet her. En del av meg elsker det minimalistiske designet, som du absolutt klarte å få til ettersom det var det du ville, men en annen synes det blir litt vel minimalistisk og lite personlig. Selv om det alltid er greit å kunne gjenkjenne linker med en gang, tror jeg de hadde hatt godt av litt customizing. En header hadde heller ikke vært av veien, det hadde faktisk hjulpet den veldig. Jeg synes også fargevalget er litt lyst. Du kunne selvfølgelig, siden du koder fint og semantisk, og har god CSS og XHTML, laget flere stilark (så kan de som bruker Opera eller Firefox bytte, eller så kan du så klart slenge opp et script som bytter for IE-brukere) så alle vinner, men det er kanskje litt tungvint.

Den var slett ikke stygg å se på, og absolutt funksjonell og oversiktlig, men det er alt. Det var ikke noe spesielt ved den, men det prøvde du kanskje ikke heller å oppnå.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av niigu
Jeg gir deg tips nå, så ikke kveluler deg bort, di rotte
Grunnen er at blått / blågrønt er en klinisk farge. Blått er mest brukt til tannlegeklinikker, sykehus osv, mens blågrønt blir brukt en god del til alternativ medisin. Tar du hintet, m0b?
Vis hele sitatet...
Jepp jeg tar hintet; jeg legger til en bakgrunnslyd av et tannlegebor sporenstreks!
Men, tja. Jeg er egentlig mer eller mindre fornøyd med fargevalget mitt, hvertfall når det kommer til tekst og rammene. Men jeg skal eksperimentere litt med forskjellige farger. Samt kanskje legge til en bakgrunnsfarge. Kommer dog til å beholde alt rimelig lyst, antar jeg.

Sitat av niigu
Siden er rett og slett for enkel til å være en presentasjonsside av produkter / programmer som du har laget. Tingene du gjør er faktisk for avanserte og interessante til å bli fremstilt såpass enkelt. Du holder en anonym og kjedelig linje, og gjør lite ut av det du egentlig kan. Bra du har minimalt med feil i css´en og html´en, men du kan gjøre mye mer ut av det eksteriøre, for å da gjøre det litt mer tiltrekkende for folk som ikke helt vet hva du holder på med.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at ting burde være mer tiltrekkende, men problemet mitt er at jeg ikke er helt i stand til å oppdrive slike ting helt ut av det blå. Det blir veldig upersonlig og jeg skal prøve å rette opp på det. Programmene/produktene jeg lager er jo ikke så veldig avanserte og nyskapende heller da, så det ervel egentlig grenser på hvor mye jeg skal skryte de opp i skyene.

Header skal jeg se hva jeg klarer å komme opp med. Men jeg er så ufattelig lite fantasifull når det kommer til slike greier, egentlig. Jeg har dog mine timer i 3dsmax og photoshop, men det er tross alt en grunn til at jeg holder på med programmering og ikke design. Og jeg antar at det ikke kommer til å forandre seg særlig mye med det første.

Skal prøve å få produsert litt bilder og noe grafiske elementer jeg kan ha her og der. Men ikke bare tilfeldig dritt som jeg finner på nettet, det er kun irriterende synes jeg.

Nå skal det også sies at jeg egentlig ikke har brukt så altfor mye energi på selve designet. Ble litt utolmodig og begynte heller å kode på blog-systemet og fil-manageren.

Dersom det er noen som har forslag til grafiske elementer jeg burde ha med på siden (spesifikke), og funksjoner som kan gjøre seg - så for all del; si ifra.
Du er min venn
niigu's Avatar
Bra at du holder det lyst. Det liker jeg veldig godt. Men hei, du sier du er fornøyd med fargevalget? Hvilket fargevalg egentlig?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Vel, jeg har jo to farger - og de er jeg fornøyd med. :P

Men når alt kommer til alt, så mener jeg egentlig den fargen når det kommer til skrift og borderene, og generelt den fargen som går igjen i hele siden. Men jeg antar at jeg vil eksperimentere litt med forskjellige greier i flere .css sider.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Fyr opp bilde av degselv i isbjørnpelsen, så kan den ikke bli bedre.
Synes den er helt greit og den funker, nesten perfekt i links2 også <---- Veldig, veldig viktig !