Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 689
Hei,

jeg sitter og skal eksperimentere litt med EntityFramework i samarbeid med WPF. Har laget et bibliotek som inneholder all logikk som tar seg av henting av data fra en Datamodell jeg har laget i Entity Framework. Dette selvfølgelig for kjapp portering av et applikasjon fra en platform til en annen. Har skrevet WCF Services, ASP.NET, Console, og Windows Forms som benytter seg av biblioteket uten noen som helst problemer.

Setter opp en referanse til biblioteket, kjører en initialisering i "Page1()", for en test av modellen i WPF, men jeg ender kun opp med å få en XamlParseException, og lurer på om det er noen andre som har opplevd det samme?

Cannot create instance of 'Page1' defined in assembly 'pocTest, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'. Exception has been thrown by the target of an invocation. Error in markup file 'Page1.xaml' Line 1 Position 7.

Jeg tenkte at det kunne være problemer med å bruke biblioteket, så jeg laget meg en helt ny datamodell direkte i WPF prosjektet mitt, og initialiserer og prøver å bruke den på følgende måte:

Kode

public Page1()
{
	InitializeComponent();

	pocEntities context = new pocEntities();
}
Her får jeg opp akkurat samme feilmelding/exception. Bruker x64 Windows 7 med Visual Studio version 9.0.30729.1 med .NET 3.5 SP1.

Dersom det ikke er noen som har fått denne type feilmelding før, kan dere prøve å sjekke om dere får samme type feil som meg?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Fantastisk bra tilbakemelding her, må jeg si! Men uansett, jeg har fått løst problemet. Hadde en mistanke om at det var rettighetsproblemer det var snakk om, og fikk etter mye om og men snappet opp korrekt exception på saken.

Løsningen var å bygge prosjektet/programmet som et full trust application. Er usikker på nøyaktig hvilke rettigheter den hadde problemer med, men det er noe jeg eventuelt kan komme tilbake til.