Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 9764
Opprinnelig postet av |d13m0b
Har tenkt litt på utviklingen av AI'en min og en ide slo meg. Å bygge en virituell superpc, dvs. samle masse prosessorkraft til å kjøre trening på AI'en min. På samme måte som Seti og alle de gutta gjør det til å gjøre ferdig de prosjektene sine..
Jeg kunne startet opp en server, så legger jeg ut en klient som dere(folk) kunne ha lastet ned og kjørt.. Klienten ville så koble seg opp mot serveren min og samtidig trent opp AI'en min og deretter sendt inn "hjærnene" til serveren min..

Dette ville ha hjulpet meg mye med å få trent opp ai'en skikkelig, er det noen her som ville ha vært interessert i å kjørt en slik klient mye? så jeg vet om det er noen vits å lage dette..
Vis hele sitatet...
hva hvis noen krasjer?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
altså, det er ai'en som styrer flyene på de klientene og ikke du.. AI'en vil skjønne etterhvert at den ikke skal krasje når den flyr forøvrig blir klienten mulig å kjøre med og uten grafikk om du vil ha den kjørende i bakgrunnen
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
nice, jeg bidrar gjerne med noen ghz prosessorklraft
You have my Ghz
Better than thou.
I'm in I guess.
I like turtles
Skyfex's Avatar
wow, jeg er imponert.. men det lagget endel da, ivhvertfall av det jeg så.. når jeg beveget på musa.. men jeg kunne vist ikke kjøre, har ikke joystick
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ja jeg prøvde btw med en microsoft sidewinder OG en wingman extreme (den har ikke throtle dings) og ingen av dem funka
jeg kan òg bidra med 2ghz
▼ ... noen uker senere ... ▼
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Får du til en klient som er stabil og god, som ikke krever fast tilkobling til internett så bidrar jeg glatt med mine hz. Sikkert mer givende dette for meg en å prøve å knekke 2048bits xbox kryptering når jeg ikke har xbox engang.
Epleplukker
Jeg kan bidra med no ghz
Skal til å teste beta'n nå..

Edit: har testa det nå, hakket en del men.
Veldig imponerene.
Sist endret av Bekks; 15. mars 2003 kl. 16:51.
Jeg har en 1.3 GHz pc som står på hele natten å leecher, så kan jo bare kjøre en klient der så lenge ikke den stjeler for mye båndbredde

▼ ... noen måneder senere ... ▼
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Vel.. Tenkte jeg skulle legge ut et nytt screenshot før jeg tar kvelden. Ny modell og no textures, hav texturet er svakt blendet så man såvidt kan skimte bunnen når man flyr over.. Holder på og skrive rutiner for å kunne ta inn og ut hjulene på flyet. Uansett, jeg skal inn i militæret om ei stund og da blir nok prosjektet lagt på is i hvertfall et år. Slipper sannsynligvis ikke ut så veldig mye mer screenshots eller demoer for øyeblikket - Har masser å gjøre og altfor liten tid til å gjøre færdig dette prosjektet nå.
Sist endret av m0b; 22. mai 2003 kl. 04:42.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Må lage ny post for å få opp flere bilder. Cockpit shieldet og piloten er 2 separate modeller, så det kan bli skøy å skyte han ut av cockpiten etterhvert..
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
...
Wow! Det der var imponerende! Gleder meg veldig til å teste ut neste build

Keep up the good work
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Tøft! Sinnsykt bra de bildene av flyene, hva har du brukt til å lage dem?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Var en stund siden sist! Dette er så bra at du bare _må_ full føre det!
sinnsykt rådt!
Du burde tenke på å sette spillet i salg når det er ferdig , jeg mener det, du kunne tjent noen Bux0r
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
CrazyWeb: Vel, prosjektet begynte jeg på i oktober/november 2002 så jeg har brukt et par måneder på å få kodet alt dette - samt har AIen krevd minst 4måneder av tiden så jeg måtte stoppe opp med alt grafisk dilldall.. Modellene og texturer er forøvrig ikke laget av meg, jeg tar meg ikke av slikt slikt drittarbeid

Tangalf: I salg? Tviler på at jeg skulle kunne tjene noe som helst på dette. Først av alt trenger jeg en sponsor eller utgiver og det er ikke bare å knipse for å få tak i noe slikt. Dessuten trenger et spill mer enn bare å kunne fly, trengs gameplay; noe jeg ikke engang har bynt på å gjøre. Jobber enda med grafikkmotoren
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Er flyenen kopier av ekte fly eller er det bare fantasi lissom?
Veldig bra!

Uansett, du burde tatt med enten U-2 eller SR-71. Ingen kritikk altså, bare forslag! Stau pau!
Melder meg opp som betatester
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
z0py3r: Joda, flyene er modeller av ordentlige fly. Foreløpig har jeg hatt modeller av en Mirage F-1 og en Harrier

Mirage: http://www.jetshow.de/images/planes/.../MIRAGE_F1.JPG
Harrier: http://www.globalxs.nl/home/c/cjdj/harrier/004.JPG
jeg vil være betatester
King of Spooning
Acidous's Avatar
Fy feite, mann!

Det der kaller jeg leet coder skills!
Du burde virkelig jobbe videre med spillutvikling!
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av |d13m0b
Uansett, jeg skal inn i militæret om ei stund og da blir nok prosjektet lagt på is i hvertfall et år. Slipper sannsynligvis ikke ut så veldig mye mer screenshots eller demoer for øyeblikket
Vis hele sitatet...
Beklager å måtte si det, men tviler på at det kommer så mye å betateste i nermeste framtid.. Om dere vil så kan dere lese igjennom posten og finner URL'n til den demoen jeg har sluppet ut.

Acidous: Takker og bukker så meget
den funker ikke å laste ned
1337 verneplikt: Utvikle flysim for forsvaret!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som har beta testa den enda eller har du lagt opp prosjektet?

noen som har hørt fra ham i det siste?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
han er i miltæn, så er nok relativt lite som kommer fra den kanten nå
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Som nso sier; jeg er i militæret.. Nå om dagene har jeg det utrolig travelt med alt annet som skal gjøres så det blir liten eller ingen tid til å bruke til utvikling av programmer og spill. Vi får imidlertid se det ann etterhvert når jeg er ferdig med det meste i begynnelsen og har blitt gardist om det blir mer muligheter. En annen ting er at jeg ikke har noen form for direkte tilgang til nettet, eneste miligheten her på leira er med et par iMac's som står i kantina og det er ikke rare greiene spør du meg. Sånn ellers ar jeg planer om å gjenoppta utviklingen når jeg er ferdig med militæret og har fått flyttet og etablert meg i Trondheim. Har desverre ingen plasser jeg har beta(ene) lagret på nett og jeg tviler vel litt på at noen tok vare på den jeg slapp ut, isåfall får du få den av en av dem. melding slutt :)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Okey, litt tid har man til overs så jeg tenkte jeg skulle slippe ut et lite filmklipp fra flysimmen. Kommentarer mottas med takk
For å spille den av er du nødt til å ha divX5.1

www.lw8networker.com/teste4.avi
Snakker vi mulighet for og få teste det eller?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nei, bare se men ikke røre
DEt er råttent gjort :P
DEtte her kan du jo tene penger på om det blir bra nok, så det skjønner jeg... Tenk om noen stjeler der. Jeg synest du har gjort ett utroplig bra arbeid her! *Klappe*
Dette så jo helt sinnsykt ut!
Utrolig bra!

/me vil også prøve det
det spille ser bare RåTT ut! :P

stå på, du burde jo få fri fra militære :P

Sykt bra video og!
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Tjene penger? nja, tvilsomt men man får se hva som skjer på et senere tidspunkt. Fri fra militæret for å programmere? ja, skulle ønske militæret hadde samme synet som deg på saken
Ja, penger.... Hvoredan tror DU microsoft oppstod? Bill Gates satt selvsagt hjemme og skrudde på en symaskin, og fant ut att han ville gjøre det større... eller.no... eller ikke... men det KAN jo bli penger utav det
For bra arbeid er det!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig tøft.
Minner meg litt om falcon spillene.

Dette kan du!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
*bump*
Er det mulig og få downloadet simmen?
Så ganske tøff ut.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
For øyeblikket er det ikke mulig å hente ned simme, jeg hadde en liten demo som folk kunne prøve for en stund siden - hvor man kunne burke joysitck for å fly. Joystick greiene funket ikke på så altfor mange maskiner at jeg ikke så noen vits i at den lå oppe i det hele tatt. Har sluppet ut noen videoer (2stk) som har vært mulige å se på, men jeg har også tatt disse ned pga. problemer med å få hostet de på kjappe nok plasser.

Uansett så er prosjektet litt på is for øyeblikket, er opptatt med en mengde annet programmering og et par andre prosjekter slik at jeg ikke har tid til å kunne jobbe med dette. Får se etterhvert om jeg blir å ta opp prosjektet på et senere stadie.
Ser veldig bra ut, skulle ønske noe bare var så elskverdige å slengt joystick-demoen opp på en start konto. Hvis noen gidder?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Om det fortsatt er noen som faktisk har den demoen så får de personlig lov av meg å uppe den en plass. Selv om jeg tviler, da ikke engang jeg har den demoen liggende.
DU må bli ferdig med en DEMO snart som virker med tastatur dette så spennende ut!
Phoebe:
Er du blind?
For 2 dager siden sa han:
"Uansett så er prosjektet litt på is for øyeblikket, er opptatt med en mengde annet programmering og et par andre prosjekter slik at jeg ikke har tid til å kunne jobbe med dette. Får se etterhvert om jeg blir å ta opp prosjektet på et senere stadie."
Ahh pent! Dette er noe annet en flash spillene jeg har laget
▼ ... mange måneder senere ... ▼
*Bump* Lagt på hylla eller?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
For øyeblikket, ja. Har ikke energi til å holde på med det, og dessuten var mine 9 mnd i militæret for mine programmeringskunnskaper, har glemt mesteparten av det jeg egentlig holdt på med i prosjektet. Dessuten har jeg konvertert til Linux, og jeg akter ikke å porte simmen. Ikke enda hvertfall. Spørs vel i det hele tatt om jeg finner sourcen igjen. :)