Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 971
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Handling:
Den rike, intelligente og manipulerende Ted Crawford (Anthony Hopkins) avslører at konen er utro med politimannen Rob Nunally.
Ted velger å konfrontere sin kone om dette og skyter henne deretter i hodet. En handling som på grunn av diverse tiltak han gjør i forkant og etterkant virker nøye planlagt.
Skuddet høres av arbeiderne på huset og politiet varsles. Rob Nually som jobber som gisselforhandler blir tilkalt og er mannen som kommer inn i huset for å få Ted til å overgi seg. Han finner der ut at damen som er skutt er samme dame som han har hatt en affære med.
Ted blir etterhvert tatt kontroll over og arrestert. Problemet er bare at etterhvert viser det seg at våpenet som blir funnet aldri har avfyrt en kule.

Rettsaken som i utgangspunktet virker ferdigløst havner på Willy Beachum (Ryan Gosling). Han er en ung og fremadstormende advokat som har akkurat har fått jobb i et stort advokatfirma, men han vil først ta denne "enkle" saken.

Min mening:
Filmen utvikler seg til å bli en herlig thriller med solide skuespillere. Jeg tør påstå at dette er Hopkins sterkeste rolle på mange år.
Mange vil sikkert mene at filmen er forutsigbar, men den inneholder noen twister på slutten som gjør at jeg ikke kan si meg helt enig i det.

En god film, som jeg anbefaler til alle som liker sjangeren Krim/thriller

Stjernekast: 4.5 / 6

Imdb-link: http://www.imdb.com/title/tt0488120/
Sist endret av tnt; 31. juli 2007 kl. 16:21.
Må bare si at Ryan Gosling imponerer til de grader.
høres ut som en ganske fornuftig artig film.
Skikkelig bra film, anbefales!

Skikkelig bra film, anbefales!
Gode skuespillerprestasjoner av Hopkins