Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 724
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
"Amores Perros" er den første filmen i den kritiker-roste Alejandro González Iñárritu "trilogi". Der de to andre er de mer kjente filmene "21 gram" og "Babel"

Filmen starter med en stygg bilulykke midt i Mexico City og i kjent stil følger man 3 paralelle historier som på brilliant vis flettes inn i en sammenheng.

Octavio prøver å få nok penger til å rømme sammen med sin svigerinne som han er dypt forelsket i og hennes unge + ufødte unge. Han sender hunden sin i arrangerte hundekamper for å nå dette målet.
Daniel går fra sin kone og barn til fordel for elskerinnen Valeria, som er supermodell og stort reklameobjekt.
El Chivo er en "hjemløs" (har forsåvidt et slags hjem) eldre mann som har samlet seg opp en mengde hjemløse hunder som han gir mat og kjærlighet.

Jeg vil egentlig ikke si så mye om plottet utenom dette, og jeg er klar over at det i utgangspunktet ikke virker så veldig tiltrekkende men jeg anbefaler hvertfall denne filmen på det sterkeste. Og for de som venter en hollywoodprodusert suppe, de blir overrasket.

Personlig var jeg på forhånd stor fan av Alejandro González Iñárritu på grunnlag av de to andre filmene i denne trilogien og jeg må si at denne filmen var helt på høyde med de to andre, kanskje også bedre. Jeg ble positivt overrasket over hvor godt såpass ukjente (for meg hvertfall) skuespillere kan spille. Meget troverdig spill av de fleste.

Siden dette egentlig ikke er noe anmeldelse, så gir jeg ingen karakterer, men de hadde blitt høye.
Sist endret av tnt; 3. august 2007 kl. 11:10.
Knallbra film.
Går dog hardt utover bikkjene.

Bruker endel av de samme skuespillerne(og skjellsordene) som Pedro Almodóvar
som også er til å anbefale.

En av hovedpersonene i Dårlig oppdragelse er den samme som han som spiller Octavio.
Foruten å være en dritbra film har den også verdens vakreste versjon av Moon River,
på spansk med kassegitar og guttesopran.

Beklager for trådkapring.

Amorres Perros er den kuleste actionfilmen jeg har sett på en stund.
Bra at andre også setter pris på filmen.

"Pota madre!"