Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3394
Hei! Jeg er STOR fan av Ringenes Herre og ELSKER filmer fra middelalderen. Med masse fantasi, og store slag og selfølgelig om middelalderen, når de sloss med sverd og bue

Er det noen som har tips til hvilke filmer jeg bør se da? (Det med fantasi er ikke så viktig, bare de er fra middelalderen)

På forhånd takk!
Kingdom of Heaven. Den tar for seg slag mellom Kristne og Muslimer i kampen om Jerusalem! Genial film med all middelalder du kan tenke deg. Braveheart er noenlunde middelalderfilm.

*EDIT* Til Høyre er det mange middelalder titler. På IMDB
Sist endret av ruslebiffen; 23. desember 2006 kl. 02:29.
Da er mitt enetse forslag; "Det var en gang et menneske"
en som også er bra er jo king arthur.
ikke for å være ekkel hær. Men king arthur er jo ikke en bra film om middeladreren... trur forøvrig den foregår før middelalderen også.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Se Braveheart så er du sikra en skikkelig god middelalderfilm.
Kom deg på kino og se Eragon
Den ser veldig bra ut, gleder meg til å gå å se den selv.
Ikke noe særlig overnaturlig i den, men "Rosens navn" er en knallgod middelalderfilm.
Ivanhoe, Robin Hood og Rob Roy
troy er en genial film
Sitat av janulf
troy er en genial film
Vis hele sitatet...
Det er ikke middelalderen...
Hva med Monty Python And The Holy Grail?
Den har alt det du spør etter,
Sitat av Slasher
Med masse fantasi, og store slag og selfølgelig om middelalderen, når de sloss med sverd og bue
Vis hele sitatet...
Riktignok en parodi med fin for det.
Så Eragon på Tirsdag, var overall en bra film, men var noen steder som var litt tåpelig.
Den har store slag, drager, magi, sverd, buer og alt den slags
Han sier jo han elsker filmer som Ringenes Herre, så mener at Troy så absolutt bør tas med.
Andre like filmer er vel Kingdom of Heaven, Aleksander, Hannibal (?) osv Er ikke nødvendigvis om eller i middelalderen, men er alle bra filmer på samme måte som LOTR.
Noen kommende filmer:
In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007)
Pathfinder (2007)
Beowulf (2007)
Warcraft (2008)
Er ikke sikker på om alle er middelalder-filmer, mn sverdfekting å sånt blir det nok!
Kingdom of heaven? :P
Sitat av Proxick
Se Braveheart så er du sikra en skikkelig god middelalderfilm.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale deg å se den visst du ikke har gjort det ja =)
Jeg så nettopp braveheart blir bare bedre og bedre for hver gang
Liker de samme filmene veldig godt ja!

Troy er bra, om en smule kjedelig til tider. Det er ikke helt middel-alder tid, men sverd og buer er det jo!

Braveheart er jo en utrolig god film! Se den!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Ikke se Eragon. Den er bare dårlig til de grader. Dårlig skuespill, handling (stemmer ikke i det hele tatt med boken), voiceacting og effekter.

Personlig likte jeg ikke Troy, Kingdom of Heavens eller King Arthur da alle disse filmene hadde dårlige skuespillere. Greit nok at de har heftige slag, men det holder liksom ikke.

Anbefaler som alle andre Braveheart. Og etter hva jeg skulle huske så var Joan d'arc en ganske alright film
Skal hvertfall selv få sett "300" som kommer i 2007 engang.
http://imdb.com/title/tt0416449/
The ring of the nibelungs.
http://imdb.com/title/tt0387541/

Har ikke sett den selv, mn har frykteli lyst...

Tagline: The Nordic legend that inspired J.R.R. Tolkien to write the Lord of the Ring trilogy
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
6 0
Takker for alle svar
Sitat av pression
Kom deg på kino og se Eragon
Den ser veldig bra ut, gleder meg til å gå å se den selv.
Vis hele sitatet...
Du kødder med meg? Det er den dårligste filmen som er laget på lenge! Hvis du har lest boka, så skjønner du nok hva jeg mener. Dessuten er det ræva skuespill i Eragon.

Sier det samme som Proxick, Braveheart er knall!
Sitat av pression
Kom deg på kino og se Eragon
Den ser veldig bra ut, gleder meg til å gå å se den selv.
Vis hele sitatet...
Eragon er seriøst verdens verste film! Kan umulig finnes en verre film.
Sitat av pression
Kom deg på kino og se Eragon
Den ser veldig bra ut, gleder meg til å gå å se den selv.
Vis hele sitatet...
Tro meg, den var skikkelig dårlig. Jeg liker LOTR osv osv, men Eragon var nå møkk. Har ikke lest boken, men jeg anbefaler ingen å se den. Bare masse moments
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Eragon SUGDE!!!! jeg så filmen en stund før jeg leste boken. Og for det første er det elendig skuespill, for det andre har de laget en helt ny historie, følger ikke handlingen fra boken et sekund, bare de første scenene som henger på greip. For ikke å nevne dårlige effekter og forberedninger, foreksempel fektescenen, det ER LOV å trene litt før dere filmer ja... verste fektescenen jeg har sett

Den eneste måten å redde Eragon-filmene på, er å lage den første filmen på nytt, ta inn flere kjente skuespillere, myrde manusforfatteren og skaffe noen som ihvertfall har SETT boka. Hvis de lager film av bok nr 2 blir det helt gjørme, Eragon fikk aldri noen skade av Durza i filmen, noe som er den sentrale delen av bok to, så lykke til med den andre filmen XD
LAG FILMEN PÅ NYTT!!! det er altså mitt forslag til filmmakerne, gratulerer, denne filmen er det verste jeg har sett, og da regner jeg med Frankenstein fra gudvetnår
Sitat av Pyroman deluxe
Eragon SUGDE!!!! jeg så filmen en stund før jeg leste boken. Og for det første er det elendig skuespill, for det andre har de laget en helt ny historie, følger ikke handlingen fra boken et sekund, bare de første scenene som henger på greip. For ikke å nevne dårlige effekter og forberedninger, foreksempel fektescenen, det ER LOV å trene litt før dere filmer ja... verste fektescenen jeg har sett

Den eneste måten å redde Eragon-filmene på, er å lage den første filmen på nytt, ta inn flere kjente skuespillere, myrde manusforfatteren og skaffe noen som ihvertfall har SETT boka. Hvis de lager film av bok nr 2 blir det helt gjørme, Eragon fikk aldri noen skade av Durza i filmen, noe som er den sentrale delen av bok to, så lykke til med den andre filmen XD
LAG FILMEN PÅ NYTT!!! det er altså mitt forslag til filmmakerne, gratulerer, denne filmen er det verste jeg har sett, og da regner jeg med Frankenstein fra gudvetnår
Vis hele sitatet...
Enig. De har slaktet boka fra ende til annen.. Skuffende!