Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6317
Hei, har prøvde å Google dette på både norsk og engelsk uten hell..

Prøvde å bestille klær via zalando og fikk kun opp betalingsmåte "forhåndsbetaling". Alternativene kort og faktura var ikke mulig å velge. Kontaktet kundeservice og fikk beskjed om at det er slik systemet er, "alternativene for betaling varierer..." Rådene var å logge ut/inn, legge varer i ønskeliste først osv, men ingenting funket.

Forhåndsbetaling er en lang prosess da zalando først må registrere at pengene er overført, før de sender vare.

Det slo meg at de kanskje har gjort dette med hensikt, altså 'markert' meg for å slippe å ha meg som kunde. Grunnen kan være at jeg har returnert samtlige varer jeg har kjøpt tidligere, og dette koster selvfølgelig mye for zalando.

Registerte en ny konto bare for å sjekke og da fikk jeg plutselig opp mange ulike betalingsmåter..

Noen som vet om dette kan stemme? Kan det være en måte for å hindre irriterende retur-kunder som meg fra å handle, på en lovlig måte?

-Cetirizin
Vel, det er opp til butikken å velge om de vil ha deg som kunde eller ikke, så det kan være en måte å gjøre det på.
Høres nesten slik ut ja. Men er vel bare å bruke den nye kontoen du lagde så slipper du det styret.
Har du hatt mye purringer, eller en inkasso der så får du ikke lenger betale med faktura. Fint det løste seg med ny bruker da
Trådstarter
2 0
Sitat av downlow Vis innlegg
Har du hatt mye purringer, eller en inkasso der så får du ikke lenger betale med faktura. Fint det løste seg med ny bruker da
Vis hele sitatet...
Har tidligere betalt direkte med kort så har aldri hatt purringer/inkasso.

Bruker selvfølgelig den nye kontoen fremover. Ville bare høre om dette var en metode de bevisst bruker da kundeservice virket uvitende om det.
Kundeservice (første linje) er generelt like uvitende som kunden på alt som ikke faller innenfor "denne type henvendelse går igjen iallefall 100 ganger hver uke per pers på call centeret".. Ikke uten grunn at kundeservice brenner gjennom ansatte fra vikarbyråer fortere enn svint.. Ingen som brenner for å jobbe på førstelinje og ha det som karriere, du er som regel student som jobber deltid eller 100% ansatt fordi du ikke har alternativer..
Sist endret av JohnMichael; 16. juli 2016 kl. 03:29.