Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2261
Hei!

Har nettop fått utskrevet ritalin på recept etter 1 år med utredning . Fikk diagnosen ADD (Eller tisvarende).

Har ''eksprimentert'' litt med 10mg i kapselform og fant ut at det ikke er mye å skryte av når det kommer til rus. tror det er best å holde seg vekk fra å ruse seg på det, men lurte på om noen har noe erfaring med ritalin og om det hjalp noe på ADD / ADHD. Eventuelt om noen hadde ett visdomsord eller to når det kom til ritalin.
Hvis du søker litt her inne så finner du plenty stoff om ritalin.
Tror folk flest synes det er noe skikkelig skjit og heller vil ha metamina fordi de opplever færre bivirkninger på det.
Visdomdsord: Prøv det ut en uke eller to slik psykiater har skrevet det ut til deg og vurder effekten. Deretter kan du vurdere om du vil bruke det av og til. Eller ikke i det hele tatt.

Noen bivirkninger kan bli borte etter en stund, og det er lettere å vurdere effekten ordentlig. Personlig ble de ikke det for meg, og jeg følte både humørstigning når effekten satt i og veldig akutt tretthet og kraftig nedstemthet når effekten gikk ut. Altså mer enn å bare være litt sliten i hodet som du sannsynligvis bare må regne med.
Har en kompis som snorta ritalin og concerta. Han ble ganske fucked up og fikk store problemer pga misbruken. Var vel en periode på 2-4 år hvor han hadde det helt jævlig, og ringte meg flere ganger om dagen i noen perioder for å spørre om jeg kunne stjele lillebroren min sine piller for å selge dem til han.
Ganske så patetisk hele greia.
Best å ikke ruse seg på det, ut i fra hva jeg har skjønt. Spesielt siden du nå faktisk har fått dem etter en så lang utredning, ville det være synd om du fucker det opp fordi du ville ruse deg.
Det er vel faktisk bedre å ruse seg på "ekte" amfetamin enn concerta og ritalin (spesielt hvis du skal snorte).
Ikke prøv å snorte Concerta. 1/3 av pillen er ikke methylphenidate engang. Det er et push compartment som reagerer med vann for å dytte ut medisinen over tid gjennom en mikroskopisk åpning i enden av pillen. Er en haug fillers i dem. Her vises det hvordan pillene virker

http://m.youtube.com/watch?v=K6xIspSfo2U

Skal du prøve å snorte noe slikt skal du vite hva du gjør for å få bort alt som ikke er et aktivt virkestoff.

Det finnes amfetamin baserte midler som er langt sterkere, og for mange, virker bedre. Sjekk elvanse, racemisk amfetamin NAF, metamina, og Adderall. Elvanse er nok den letteste av dem å få prøve ut siden det er et prodrug og har mindre misbrukspotensiale
Sist endret av billybob86; 29. august 2015 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trenger du det?

Studerer du, f.eks, og klarer du ikke følge med uansett hvor hardt du prøver? I så fall får du prøve som foreskrevet.

Hvis du bare vil ha et lite dytt i ryggen, eller er nysgjerrig på om du kunne gjort det litt bedre med medisin; la det ligge.

Uten å gå inn på ADHD/ADD-debatten så vil jeg understreke at uavhengig av hvorvidt du har en diagnose så er dette potente, stimulerende narkotiske stoffer. De vil påvirke apetitt, søvnmønster, søvnkvalitet, lynne, sex, væskebalanse - ja egentlig det aller meste i kroppen. Du skal virkelig ha et reellt behov for å kunne legitimere bruken IMO.