Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 951
Mornings!

Har for tiden fått litt småcash av noen venner for å tegne elektroniske kretser, digitalt. Det er jo greit, regner ikke med at det er store penger i dette uansett. Uansett; fikk et oppdrag en "ukjent" person, altså ikke en jeg kjenner. Hvordan er reglene rundt dette? Må jeg ha enk. Foretak og skatte osv, eller er dette i gråsonen? Mener altså bare denne ene gangen. Er bare snakk om en liten tusenlapp.

Takk på forhånd, og beklager skrivefeil. Sitter på mobilen på jobb.
man kan vel ta lønn inntil en tusenlapp skattefritt ved engangshendelse mener jeg?
Dersom du allerede har jobb, kan du tjene opptil 4 000,- fra privatpersoner per år, og 1 000,- fra bedrifter per år.

Dersom du ikke har jobb, kan du tjene opp til 39 990,- kroner uten å betale skatt.

kilde: http://www.dinepenger.no/regler/diss...efrie/10064713
Småinntekter:
For strøjobber utenfor næring - utbetalinger under 4000 kroner fra private og 1000 kroner fra bedrifter er skattefrie.

Det er heller ikke fastsatt en øvre grense for hvor mange personer du kan motta 4000 kroner fra, så lenge jobben du gjør ikke bærer preg av å være næringsvirksomhet.
Vis hele sitatet...
Når blir det næringsvirksomhet?
Sist endret av MrCryptical; 13. januar 2014 kl. 10:33.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Tusen takk, forklarte mye. Jeg tar det i lomma. Får heller vurdere å starte enk. Foretal senere

Takk!