Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1438
Jeg og en kamerat driver en ungdomsbedrift som selger rimelige promillemålere til russ, voksne og ungdom. Salget har primært foregått hånd-til-hånd, men vi har flyttet over til nettsalg for å treffe et bredere marked.

Vi har ingen nettside, men bruker Twitter og e-post som "kundeservice". Kundene kontakter oss på e-post/twitter, fordi de har lest reklamen vår på Facebook eller Twitter. Vi har hatt ett par salg, men de fire siste e-postene har endt uten at kunden tar kontakt tilbake.

Kunde:
Hei : )

Er promillemålerne til engangsbruk, eller går det ann å bruke den flere ganger?

Vi vil kjøpe 10 stk og lurer på om det er mulig å hente disse på Lillehammer istedefor å få dem i posten.
Om de ikke er mulig å hente, trenger vi bare fem stk. siden vi ikke rekker å få dem i posten til i morgen.

Hvilken info trenger dere fra oss ?
Vis hele sitatet...
De fungerer bra, og er veldig lette å bruke. De sparer masse batteri, fordi promillemåleren skrur seg selv av etter hver måling. Vi har brukt forhåndsbetaling i alle tilfellene våre, altså over nettbank, og vi har solgt 150 eksemplarer.

De måler i BAC, Blood Alcohol Content, som er ca. samme som promille, man fjerner en null for å finne ut promillen. 0.10 BAC tilsvarer 1 i promille, enkel prosedyre.

Har dere diskutert hvor mange dere ønsker? Vi kan legge fram et rimelig godt tilbud, etter jo flere dere vil ha.
Anbefaler alle å ha én hver slik at det ikke utveksles spytt, slik at evt. sykdommer overføres.
Vis hele sitatet...
Etter denne samtalen har kunden ikke tatt kontakt. Dette har skjedd ved fire anledninger, både via e-post og Twitter; de er interessert, men opprettholder ikke kontakten.

Gjør vi noe feil?
Vil en webside være mer troverdig?

Tusen takk for alle konstruktive svar
sitatet var svaret dere sendte? hva med å prøve å svare på spørsmålene til kunden?
Jeg personlig synes at en webside virker mer ryddig, MEN(!!!!) da må den også se profesjonell ut og ikke en webside som er laget på 10 minutter....

Har dere sett på løsning med PayPal betaling hvor de kan betale med VISA kort? Virker litt mer sikker og tryggere enn å overføre via nettbank.
Kunden ba om å få bestille, og spurte deg konkret om hva slags informasjon du trengte for å gjennomføre kjøpet. Hvorfor i alle dager begynne å svare på masse han ikke lurer på, når han allerede skal kjøpe?

Du bør gjøre det så enkelt ved å svare på om de fungerer mer enn en gang, om du får levert til Lillehammer eller om du må sende i post. Til slutt skrive du prisen på 5 eller 10, og kommer med en betalingsløsning.

Keep it simple
Du har jo virkelig ikke svart kunden på det han ønsker å vite. Det er jo klart han vil bestille 10 stykker og eneste han lurer på er hva dere trenger av person opplysninger...

Så ja, dere gjør noe feil. Les kundene sine mail godt og svar på spørsmålene de sine nøyaktig. En webside vil virke mere ryddig og profesjonelt, så det gjør ikke noe skade å skaffe det.

Avsnittene dine er blandet, altså du har to setninger i et avsnitt som handler om 2 helt forskjellige ting. Prøv å få et mere ryddig oppsett i svarene dine. Du kan gjerne og virke litt mere hyggelig, i stedet for et bare rett fram svar.
verified's Avatar
Trådstarter
Takk for konstruktive svar, skal definitivt svare mer simpelt framover.
Ut ifra hva jeg har lest, så koster det omkring 500kr for domene og et enkelt webhotell.
Hvor mye mer vil det koste for Paypal implentering, og få en webdesigner til å lage en veldig enkel nettside?
Sitat av verified Vis innlegg
Takk for konstruktive svar, skal definitivt svare mer simpelt framover.
Ut ifra hva jeg har lest, så koster det omkring 500kr for domene og et enkelt webhotell.
Hvor mye mer vil det koste for Paypal implentering, og få en webdesigner til å lage en veldig enkel nettside?
Vis hele sitatet...
Et par tusen må du regne med.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Domene.... 50-100kr + 100 kr for hosting

Webdesigner er alt fra 1-5tusen.

Neste gang... Svar på spørsmålene.. Ikke reklamer til kunden når kunden sier den skal bestille 10 eksemplarer, kunden vet hvor bra den er hvis kunden vil kjøpe 10 eksamplerer.
verified's Avatar
Trådstarter
Har da fått litt flere forespørsler, og lurer på om jeg har bedret meg siden forrige innlegg.

Kunden:
Halla! Har veldig lyst på en slik promillemåler, hvordan betaler jeg osv.?

Hilsen XXX
Vis hele sitatet...
Meg:
Hei Børge,

Betal inn xxx kroner til 4xxx xx xxxxx, og merk betalingen med "xxx".
Også må jeg vite navnet og adressen din, så jeg får sendt promillemåleren

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh XXXX
Vis hele sitatet...
Var det noe jeg kunne ha gjort annerledes?
Hvor lenge er sånn ca. ventetiden før jeg bør innse at de ikke lengre er interessert? 48 timer?
Hadde jeg vært dere ville jeg absolutt laget en webside hvor man kan lage FAQ (Frequently Asked Questions), bruk av PayPal, bilder og generelt godt språk. Det er viktig å vise at man er seriøs, og det gjøres ved hjelp av inntrykkene som blir dannet når man ser på kvaliteten på f. eks en webside.

Når det kommer til interesse ville jeg ventet i hvertfall 72-96 timer. Dere taper ikke noe på hvis kunden er litt treig på betalingen, samt at det kan fort gå en dag eller to før overføing er fullført hvis det er to forskjellige banker.


Mvh Faller
Sitat av verified Vis innlegg
Har da fått litt flere forespørsler, og lurer på om jeg har bedret meg siden forrige innlegg.

Kunden:


Meg:


Var det noe jeg kunne ha gjort annerledes?
Hvor lenge er sånn ca. ventetiden før jeg bør innse at de ikke lengre er interessert? 48 timer?
Vis hele sitatet...
Flisespikking, men om dere vil fremstå som profesjonelle så ikke bruk smileys. Men ellers virket det greit.

Det beste med en nettside er jo at dere slipper slike mailer. Der kan dere ha all informasjon kunden trenger for å bestille.
verified's Avatar
Trådstarter
Et annet problem er at kundene ikke svarer på mine svar, etter de selv har sendt melding via Facebook.
Jeg får melding ifra kunden på Facebook

Hei! Vil gjerne kjøpe en promillemåler hos deg! Mvh XXX
Vis hele sitatet...
Jeg svarer:
Hei Maria,
vennligst betal kr xxx til xxxxxx og merk betalingen med "xxxx".

Deretter skriv postadressen din her.

Mvh xxxx, ha en fin dag.
Vis hele sitatet...
Etter dette så tar det unormalt lang tid før de skriver noe tilbake?
Veldig få, 3 av 8 ca (så langt) har lagt igjen adressen og sier de har betalt,
mens resten svarer ikke etter den andre meldingen.

Er det sånn at betalingsmetoden skremmer de? Isåfall har vi planer om å opprette en nettside for betaling og informasjon om produktet.

Blir folk skremt vekk av måten jeg skriver på, virker det som det er scam? Jeg vil gjerne ha innspill på hvordan jeg kan gjøre kunden mer trygg og fortsett ha den interessen de hadde da de sendte den første meldingen.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Jeg ville svart slik:

Hei! Vil gjerne kjøpe en promillemåler hos deg! Mvh XXX
Vis hele sitatet...
Hei XXX!
Takk for at du viser interesse for promillemåleren. Den eneste betalingsløsingen vi har per dags dato er bankoverførsel. Vennligst merk betalingen din med navn og adresse.

Kontonummer: xxxx
Pris: xx

Når vi har mottatt betalingen sender vi promillemåleren innen 24-timer etter mottatt betaling. Deretter tar det ca. 3 dager før den har ankommet ditt lokale postkontor.

Har du noen andre spørsmål, ikke nøl med å spør!

Mvh,
xxx
Vis hele sitatet...
Ru11er sin framgang ser mye bedre ut, med unntak av siste delen(ikke nøl med å spør) Ser litt sketcy ut når det står med engang "vennligst betal".
Sist endret av mo3; 6. mai 2012 kl. 14:21.
jeg hadde lagt ved et telefonnummer også så man kan snakke med kunden direkte og finne ut av all informasjon på stedet.