Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  166 19308
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Zitto Vis innlegg
Haha, mange av de som har sagt noe i denne tråden sier dem prøvde først når dem var 13-16 men alle er enige om at det er for tidlig
Vis hele sitatet...
Fordi mange her inne har gått igjennom situasjoner man helst vil at en 14 åring ikke skal gjennomgå.
Sist endret av Kimbobo; 23. mai 2011 kl. 03:38.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Gå forsiktig frem når du skal skaffe varene, helst unngå kriminelle dealere!
Vis hele sitatet...
Jeg lo :P

Uansett, Jeg ventet med å prøve til jeg var 20, ferdig med vgs slik at jeg slapp det peset. Er veldig glad for at jeg ventet såpass for å si det slik. En del av mine venner som begynte på ung.s. / tidlig vgs har det gått dårligere med, det spiller selvfølgelig inn mange faktorer her, men dere tar tegninga.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Hvorfor over 18? Det er da ingen ''aldersgrense'' og jeg skal love deg at de er 15 åringer som er langt mer moden og utvilket enn veldig mange 18 åringer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?

Fordi som 15-åring tror du at du er kongen på haugen, kan alt, vet alt og tror du er mye mer moden en du egentlig er.

Hvor gammel er du? Dette er noe som er vanskelig å innse før man tipper opp mot 21 år++ og får seg fast jobb med ansvar og regninger som skal betales.

Å røyke hasj som 15-åring er idioti. De 15-åringene jeg vet om som røkte når jeg var på den alderen var det jeg vil karakterisere som "problembarn" som ikke klarte å fokusere på en eneste ting, og ta ting seriøst.

Hasjen er selvfølgelig ikke grunnen til dette. Men mitt råd er å vente til du har lært mer om deg selv, for som 15-åring har man mye å lære.

Ville faktisk ventet til jeg var 20 selv, hvis jeg kunne valgt.
Når du har tenkt å begynne å røyke hasj er noe annet enn å prøve det. Prøv først, se om du liker det. greit å ta det skrittet men er du lur så stopper du der
Jeg røykte en god del cannabis en periode, men fant fort ut av at det kun var tidsfordriv. Å interessere seg for rusmidler er noe av det mest meningsløse jeg kan tenke meg. Jeg skjønner at man er nysgjerrig i ungdomsalderen. Jeg var/er det selv. Jeg skjønner også at man synes rusmidler er spennende og helt fantastisk når man først begynner med det, så derfor er det vanskelig å se de negative sidene med å ruse seg. IKKE vær helt blind når det kommer til bruk av rusmidler! Vær kritisk til det. Det jævligste jeg vet om er når man forsvarer det med, "Det er jævlig lættis da" eller lignende, så baserer de hele levemåten deres på et så simpelt og ureflektert utsagn.

Jeg vil påstå at du kommer mye lengre, både mentalt, sosialt og fysisk ved å bare drite i det. Anbefaler å finne en bedre og produktiv hobby.
Sist endret av Skogslarve; 29. mai 2011 kl. 15:07.
Vi kan egentleg ikke bestemme for deg.
Vil du ta narkotika er det opp til meg.
Min mening er at narkotika er ulovleg for en grunn, og det børr aldri prøves, ikke en eneste gang.
Kreativisten
Greenhill's Avatar
Nei. Bare nei. Uansett.

Ikke anbefalt i det hele tatt.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Vi kan egentleg ikke bestemme for deg.
Vil du ta narkotika er det opp til meg.
Min mening er at narkotika er ulovleg for en grunn, og det børr aldri prøves, ikke en eneste gang.
Vis hele sitatet...
Alkohol har vært ulovlig også, regner med du har prøvd det.
Er ikke alltid en god grunn til at narkotika er ulovlig.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Kalars Vis innlegg
Alkohol har vært ulovlig også, regner med du har prøvd det.
Er ikke alltid en god grunn til at narkotika er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at alkohol er lovlig, er fordi det hele tiden har vært det. Om det hadde kommet et forslag i dag om å enten legalisere alkohol eller cannabis, så ville garantert cannabis blitt valgt.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Eneste grunnen til at alkohol er lovlig, er fordi det hele tiden har vært det. Om det hadde kommet et forslag i dag om å enten legalisere alkohol eller cannabis, så ville garantert cannabis blitt valgt.
Vis hele sitatet...

Alkohol var forbudt en periode i USA, før det ble lovliggjort igjen. Så det er til en viss grad håp for begge.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Alkohol var forbudt en periode i USA, før det ble lovliggjort igjen. Så det er til en viss grad håp for begge.
Vis hele sitatet...
Ikke bare i USA.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Var dette fungerene i praksis i Norge? Klart, mange brente selv, og ble nok ikke straffeforfulgt i den grad folk som nyter ulovlige rusmidler gjør i dag.

Uansett, så er det veldig interessant å se tallene i den artikkelen. Lurer på hva oppslutningen ville vært i dag.
Jeg ville ventet. Jeg var 17, kunne godt ha ventet lengre, ikke det at jeg angrer, men der jeg bodde da var det mer fordommer mot slikt :P
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
ja, av en eller annen rar grunnn så har jeg blitt veldig intressert i rusmidler det siste halvåret/året. Jeg leker meg med tanken om og ta "det store skrittet" og prøve cannabis, men her har noen hindriger: 1 . Jeg er bare 14 snart 15 år og er litt redd for å gjøre noe jeg kommer til å angre på,2. Er ikke noe spesielt fan av og røyke ting, så vil heller inta det på en alternativ måte. Brownies?,kakkao,olje? Vet ikke. 3. Er også veldig redd for og få noe"dritt" som man kan lese om overalt på forumet. Takker stort for hjelp og tips! Del deres meniger...... hilsen Pyromanic
Vis hele sitatet...

kjenner meg godt igjen i det du skriver,var akkurat sånn jeg tenkte når jeg var 15 år.. og når jeg vart 17,starta jeg og røyke så og si vær dag,og nå er jeg 19 og røyker fortsatt vær dag. er ikke lett og slutte etter 2 år i miljøet..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
det er ditt valg.
Om du vil ta skrittet eller ikke er helt opp til deg. Om du først har bestemt deg for å prøve det må du vel bare gjøre det, bare kjenn godt etter om du er klar eller ikke.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
det er ditt valg.
Om du vil ta skrittet eller ikke er helt opp til deg. Om du først har bestemt deg for å prøve det må du vel bare gjøre det, bare kjenn godt etter om du er klar eller ikke.
Vis hele sitatet...
2 år gammel tråd Kan jo opplyse at han likte skrittet.
Sitat av Echuz Vis innlegg
2 år gammel tråd Kan jo opplyse at han likte skrittet.
Vis hele sitatet...
Hahahha, likte var vel et litt mildt ord