Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 20564
Hvem her er for å innføre bordeller? La horene komme inn i ordnede forhold, og gi de menn som trenger det det de trenger. Mye bedre enn å la horer reke gatelangs, med tvilsomme bakmenn. Få prostitusjon inn i ordnede forhold, la de skatte som vanlige skattebetalere, og la menn få muligheten til å kjøpe det historien viser at de har behov for.
må si jeg er lite keen på en norsk versjon av red light district. det er forresten ikke "ordede" forhold der heller.

måtte i såfall være fortdømt mye regler rundt det for å få det til å bli "ordentlig".

Nei fra meg
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Noen tenner vel på misbrukte Nigerianske (eller hva det går i nå for tiden) damer som reker gatelangs i miniskjørt.
Jeg er ikke fremmed for tanke på å opprette bordeller, men det har ingenting med "menns behov" å gjøre. Bordeller vil gjøre det langt bedre og tryggere for jentene noe som helt klart ville være en fordel. Mindre press fra kyniske halliker, mindre traffiking, og langt mindre sykdom.

Dog har vi nylig gjort sexkjøp ulovlig i Norge, så skal man føre en debatt om bordeller bør man nesten ta utgangspunkt i en legaliseringsdebatt og så spille inn bordeller som et argument. Men jeg tror du kan drite tynt i å få legalisert sexkjøp og opprettet bordeller fordi menn "trenger det"
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor betale for noe du kan få gratis?
Vis hele sitatet...
Helt annen diskusjon, der jeg er enig med deg.

Ser absolutt at bordeller kan være en bedre løsning enn dagens tilstand, der Pro Senteret har rapportert om en eksplosiv økning kort tid etter forbudet. Det viser at de neppe kommer til å holde seg så vekke fra gatebildet som mange kunne ønske.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Behovet for horer kommer ikke til å forsvinne etter forbudet. Mulig det vil bli enda større, for mange tenner på det forbudte. DET tenker ikke politikere eller politiet på. La politiet jobbe med virkelig viktige saker, og slipp dem fri fra å jobbe med så primære ting som horer. Det er uverdig at politiet skal bruke ressurser på dette. Dette yrket forsvinner ikke med det første. Og det kommer aldri til å forsvinne.
JaneDoe: Men du mener altså fortsatt at vi trenger bordeller for mennenes skyld?
Når var sist det hjalp å forby noe som var et problem?
Sist endret av drittunge; 8. juli 2009 kl. 00:47.
JaneDoe har nogen gode poenger. (Dette blir litt lite standfast men): Du får ikke fitte (Uten "Problemer") i Norge i dag. Se for deg dilemmaet der en av partene i et forhold mister muligheten til å gi den andre partneren seksuell stimuli.

Horehus kan kontrolleres mye mer en dagens åpne marked. Med Bordeller får du også ned organisert kriminalitet.
Siden når ble sex egentlig en menneskerett? Riktignok har man i enkelte lovverk hatt rett på statsbetalt mus, feltkoner og lignende, men hvorfor i all verden skal det være en rettighet for en mann å få pule hver gang han føler for det, og uten at han må jobbe for det?

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor det skal være et godt argument å opprette horehus fordi menn trenger det! Det er et godt forretningsmessig poeng, "bygg det så kommer de" men det berører ingen av de argumenter som gjør at sexkjøp i dag er ulovlig.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Det er uverdig at politiet skal bruke ressurser på dette.
Vis hele sitatet...
Politiets jobb er å håndheve alle norges lover, ikke bare de verste som gjelder mord og ran. Iblant må de ta "småkjeltringene" også.

Om du fortsatt mener det er uverdig, så får du melde deg inn i politikken og prøve å få loven opphevet.
Helt enig med Cikey. Menns behov er virkelig ikke ett argument for å selge våre døtre og mødre.
Det eneste som er viktig i denne diskusjonen er arbeidsforholdene, livskvaliteten, respekten og hvordan vi kan få jentene unna prostitusjon.
PUNKTUM!
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 00:59.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Siden når ble sex egentlig en menneskerett?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en menneskerett, men et legitimt alment akseptert behov.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Riktignok har man i enkelte lovverk hatt rett på statsbetalt mus, feltkoner og lignende, men hvorfor i all verden skal det være en rettighet for en mann å få pule hver gang han føler for det, og uten at han må jobbe for det?
Vis hele sitatet...
Rettighet uten å jobbe for det? Heter ikke det impotent jakt? Akkurat som når den engelske kongefamilien jakter på oppjaget rev...
Ja, vist er det almennt akseptert at mennesker har behov for sex, men hva har det med opprettelse av bordeller å gjøre? Da må man nesten ta med i vurderingen de argumenter som har ført til at sexkjøp er gjort ulovlig, til tross for et almennt akseptert behov for sex.

Jeg forstår ikke hva du vil frem til med det siste sitatet ditt. Jeg spør hvorfor det skal være en rettighet for menn å få sex uten å måtte jobbe for det (på den vanlige måte, sjarmere, spandere etc), og nei, det har ingenting med jakt å gjøre. Jakter man på kvinnfolk jobber man for å få seg et ligg, kjøper man sex jobber man svært lite for det. Igjen: Hvorfor skal det være en rettighet?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor betale for noe du kan få gratis?
Vis hele sitatet...
"your not paying for the sex, you are paying them to leave"

- random taxi fyr vi hadde i NYC

Bordeller er en god tanke med tanke på kvinnene som jobber der. For at det skal fungere må det inn gode rutiner i form av regelmessige helesesjekker, beskatting av inntekter, god beskyttelse for de innvolverte (mot overgripere/voldsmenn), forsikring mot menneskehandel, klare aldersgrenser for både horene og den seksuelle utøver etc.

Alt dette gjør nok bordeller til en herlig suppe av umulighet, da det er alt for mange faktorer som spiller inn for at dette skal fungere i praksis. Hvordan kan vi være helt sikre på at jentene som jobber der ikke er under tvang?

Yrket er eldgammelt og vil nok aldri forsvinne, men dette er ikke et godt nok argument for at bordeller burde lovligstilles. At politiet bruker mye ressurser faller seg da helt naturlig, da det stikker noe dypere enn kun selve sexsalget..
Sitat av Cikey Vis innlegg
Ja, vist er det almennt akseptert at mennesker har behov for sex, men hva har det med opprettelse av bordeller å gjøre? Da må man nesten ta med i vurderingen de argumenter som har ført til at sexkjøp er gjort ulovlig, til tross for et almennt akseptert behov for sex.

Jeg forstår ikke hva du vil frem til med det siste sitatet ditt. Jeg spør hvorfor det skal være en rettighet for menn å få sex uten å måtte jobbe for det (på den vanlige måte, sjarmere, spandere etc), og nei, det har ingenting med jakt å gjøre. Jakter man på kvinnfolk jobber man for å få seg et ligg, kjøper man sex jobber man svært lite for det. Igjen: Hvorfor skal det være en rettighet?
Vis hele sitatet...

Noen kjøper seg til toppen, mens andre må jobbe ræva av seg for å nå toppen. Thats life
Dere som sier at horehus er så mye bedre, har dere noen eksempler på at dette faktisk funker? Jeg mener der bakmenn blir borte å ingen gjør dette mot sin vilje? Dere har ikke tenkt på at mange gjør dette "frivillig" i mangel på andre alternativer som betaler like godt? Jeg sier ikke at horehus og lovliggjøring nødvendigvis vil gjøre ting verre, men vi vil helt klart få flere horer her.

Og før noen nevner red light district. De skal nå redusere omfanget, nettop fordi det ikke funker slik de ønsker. Det er fortsatt de som blir tvunget inn i det, og fortsatt mange horer i gatene. Hvordan gjør lovliggjøring problemet mindre? Når man så kan komme til et bedre liv i Norge og tjene på prostitusjon, lovlig, hvorfor ikke?
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
JaneDoe: Men du mener altså fortsatt at vi trenger bordeller for mennenes skyld?
Vis hele sitatet...
Ja, det mener jeg.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Ja, det mener jeg.
Vis hele sitatet...
Bordeller er nedverdigende for både kvinner og menn.
Det ødelegger menneskets natur og ha fri betaling for sex. Føler det også hadde ødelagt Norge på mange måter.


Min mening er at om folk vil selge kroppen sin for penger (Ja, kanskje det er siste utvei.) så må de nesten heller holde det under bordet. Det å ha et bordell , eller et "horehus" som det kalles rett siden av din lokale rema 1000 kan fort bli problematisk.
Det er nedverdigende for kvinner (Og i noen situasjoner menn) og burde ikke være lovlig i min mening.
Syns det ikke skulle være for mennenes skyld. Det blir bare dumt .. Bordelle kunne vært et annet alternativ enn å ulovligjøre salg av sex. Siden politikerne valgte sistnevnte så er det sånn det blei gitt.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apu Vis innlegg
Bordeller er nedverdigende for både kvinner og menn.
Det ødelegger menneskets natur og ha fri betaling for sex. Føler det også hadde ødelagt Norge på mange måter.


Min mening er at om folk vil selge kroppen sin for penger (Ja, kanskje det er siste utvei.) så må de nesten heller holde det under bordet. Det å ha et bordell , eller et "horehus" som det kalles rett siden av din lokale rema 1000 kan fort bli problematisk.
Det er nedverdigende for kvinner (Og i noen situasjoner menn) og burde ikke være lovlig i min mening.
Vis hele sitatet...
Min mening er at kvinner burde få bruke kroppen sin slik de vil. Og hadde det vært opp til meg så hadde jeg stil min kropp til disposisjon. Og det er ikke siste utvei for meg. Jeg har flere utveier. Men jeg velger denne veien. Og det vil jeg ha rett til, jeg vil ikke ha noen som skal fortelle meg hva jeg bør gjøre...
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Min mening er at kvinner burde få bruke kroppen sin slik de vil. Og hadde det vært opp til meg så hadde jeg stil min kropp til disposisjon. Og det er ikke siste utvei for meg. Jeg har flere utveier. Men jeg velger denne veien. Og det vil jeg ha rett til, jeg vil ikke ha noen som skal fortelle meg hva jeg bør gjøre...
Vis hele sitatet...
Problemet er når man ikke klare å skille de som vil stille den ut, og de som ikke vil stille den ut.. Nok en teori som ser bra ut på papiret, men som ikke virker i den verden vi lever i
Alle har forskjellige synspunkt, men majoriteten vil nok ikke selge kroppen sin.
Tror nok det er et urealt ønske å be om bordeller.
Jeg er for bordeller. Det handler ikke om spm. hvorvidt det er nedverdigende og mot vår natur. Vi er mennesker som har lyster og behov. Hvis man får lover mot det vil det bare drives under bakken. Greit nok at det ikke er horer på karl johan lenger, men jeg kan love dere at det allerede finnes flere illegale bordeller i oslo nå enn det det gjorde før forbudet. Det er det samme som å prøve å bekjempe narkotika ved å forby det. Det hjelper ikke. Er det noe vi mennesker har lyst på så er det sex og dop, og vi finner alltid en måte å få det på selv om det blir ulovlig. Det er en grunn at et av de eldste registrerte yrkene vi har er prostituerte. Jeg er ikke for den kyniske utnyttelsen av kvinner som man ofte ser, men man kan forbedre situasjonen for mange av dem om man har prostitusjon i kontrollerte former.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
jeg er fremdeles for bordeller. Jeg vet hva gjennomsnittsnordmannen ønsker, og det uten å ha fulgt bloggen til gledespiken. Jeg var en gang en gledespike, og jeg vet hva som skal til. Jeg kjenner det norske markedet.....
Jeg ser at poengene mine allerede har kommet frem i samtlige poster, men forestill dere dette scenarioet: du har en datter, og hun er nødt til å gå ut i prostitusjon, på akkurat dette punktet har du intet valg. Du må la henne gå. Men, du kan velge om hun skal opperere fra gaten, på egenhånd eller ved hjelp av en hallik, eller om hun skal bli ansatt i et statskontrollert bordell, med de nødvendige regelmessige kontroller.

Sannheten er at vi ikke kommer til å få se en slutt på prostitusjonen. Det er ikke verdens eldste yrke bare fordi vi menn aldri sier nei til noe mykt å hvile kjeppen i, men også, og unnskyld meg om dette kommer frem litt feil, men det har alltid vært, og vil alltid være en mulighet for kvinner å komme seg over de hardeste kneikene livet måtte by på, ved å spre leggene. Dette behovet for oss menn, og denne muligheten for dere kvinner kan ikke fjernes av noen vell artikulerte lover og forbud.

Spørsmålet vi da står igjen med er: hvor, og under hvilke forhold vi vil at våre døtre skal gå i prostitusjon? For det er faktisk ikke til å komme utenom.
Sist endret av gulunderstrek; 8. juli 2009 kl. 03:00.
Sitat av Sinister Vis innlegg
Greit nok at det ikke er horer på karl johan lenger
Vis hele sitatet...
Er fortsatt horer der. De trasker opp og ned bortimot hver helg. De er bare ikke så frampå lenger. Før kunne de være ganske pågående, nå er de litt mer forsiktige. Virker som om de prøver å "kamuflere" seg litt ved å oppføre seg mer normalt og la kundene komme til dem (en skulle tro at de tjente mer penger på den måten også, veit ikke om det er så mange som er keen på å kjøpe sex midt på KJ av en hore som gjør seg veldig synlig).

Er forsåvidt enig med en del folk her at lovlige bordeller hadde vært en bra løsning, for jeg tror aldri prostitusjon kommer til å slutte og eksistere. Men jeg ække no keen på at et bordell skulle kunne blitt eid av privat personer. Heller da at bordellene blir lagt opp på en lignende måte som f.eks. lovlige sprøyterom, hvis noen skjønner hva jeg mener.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg ser at poengene mine allerede har kommet frem i samtlige poster, men forestill dere dette scenarioet: du har en datter, og hun er nødt til å gå ut i prostitusjon, på akkurat dette punktet har du intet valg. Du må la henne gå. Men, du kan velge om hun skal opperere fra gaten, på egenhånd eller ved hjelp av en hallik, eller om hun skal bli ansatt i et statskontrollert bordell, med de nødvendige regelmessige kontroller.

Sannheten er at vi ikke kommer til å få se en slutt på prostitusjonen. Det er ikke verdens eldste yrke bare fordi vi menn aldri sier nei til noe mykt å hvile kjeppen i, men også, og unnskyld meg om dette kommer frem litt feil, men det har alltid vært, og vil alltid være en mulighet for kvinner å komme seg over de hardeste kneikene livet måtte by på, ved å spre leggene. Dette behovet for oss menn, og denne muligheten for dere kvinner kan ikke fjernes av noen vell artikulerte lover og forbud.

Spørsmålet vi da står igjen med er: hvor, og under hvilke forhold vi vil at våre døtre skal gå i prostitusjon? For det er faktisk ikke til å komme utenom.
Vis hele sitatet...
Du har alltid et valg. Prostitusjon er aldri noe du er "nødt" til å gå inn i - ihvertfall ikke i Norge. Nordmenn har alltid et valg, uansett. Det er greit med utlendingene som kommer hit og prostituerer seg på grunn av at de har vanskelig for å få jobb, men selv de får hjelp av NAV. Ja faktisk, NAV hjelper prostituerte også. Så det med at kvinner ikke har noe valg i her i verdens rikeste land hjelper fint lite på diskusjonen.

Prostitusjon kommer alltid til å finnes, ja. Men hvorfor reklamere for det så det blir et enda større marked for det?

Til avslutning vil jeg si at den eneste gode grunnen til at bordeller burde blitt lovlig, er at da hadde vi kanskje forhåpentligvis fått slutt på hallikvirksomhet og kanskje også menneskesalg - selv om det er heller lite av menneskesalg i Norge. Men til tross for dette er jeg fortsatt imot å lovliggjøre bordeller.
Sist endret av Boo-Boo; 8. juli 2009 kl. 05:02.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Ja, det mener jeg.
Vis hele sitatet...
OG jeg står for det ennå....
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
I disse Michael Jackson tider. Jeg syns alt dreier seg som han....Og jeg vet bedre enn det......
Sist endret av JaneDoe; 8. juli 2009 kl. 05:10.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
jeg er fremdeles for bordeller. Jeg vet hva gjennomsnittsnordmannen ønsker, og det uten å ha fulgt bloggen til gledespiken. Jeg var en gang en gledespike, og jeg vet hva som skal til. Jeg kjenner det norske markedet.....
Vis hele sitatet...
Så spennende...
Har du egentlig noe som helst nytt å tilføye debatten som kan bringe den opp fra VG-nivået?
Sitat av Mith Vis innlegg
hvordan vi kan få jentene unna prostitusjon.
PUNKTUM!
Vis hele sitatet...

Tror ikke at det er det store problemet.

De fleste jenter driver jo uansett med hor i fylla.
Og det gjør de så å si gratis til og med.
Kanskje en overdreven generalisering, men det er jo sannheten.

Problemet er vel heller at norske jenter ikke har noen grenser i fylla.
Innfør så strenge straffer at ingen tørr å kjøpe, når ingen tørr å kjøpe blir vi kvitt markedet. Så enkelt er det dessverre ikke, men det er lov å drømme.
Sist endret av Cheese; 8. juli 2009 kl. 10:16.
Geiten. Det er bare tapere som utnytter stakkars ungjenter som har litt for mye alkohol i kroppen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Geiten Vis innlegg
Tror ikke at det er det store problemet.

De fleste jenter driver jo uansett med hor i fylla.
Og det gjør de så å si gratis til og med.
Kanskje en overdreven generalisering, men det er jo sannheten.

Problemet er vel heller at norske jenter ikke har noen grenser i fylla.
Vis hele sitatet...
Dette var veldig bastante påstander. Har du en kilde å referere til?
Sitat av Geiten Vis innlegg
Tror ikke at det er det store problemet.

De fleste jenter driver jo uansett med hor i fylla.
Og det gjør de så å si gratis til og med.
Kanskje en overdreven generalisering, men det er jo sannheten.

Problemet er vel heller at norske jenter ikke har noen grenser i fylla.
Vis hele sitatet...
Med disse holdningene ser jeg på deg som en potensiell voldtektsmann, hvis du tror at jenter på fylla er fritt fram så er det noe alvorlig galt med deg og din etikk.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Tror ikke at det er det store problemet.

De fleste jenter driver jo uansett med hor i fylla.
Og det gjør de så å si gratis til og med.
Kanskje en overdreven generalisering, men det er jo sannheten.

Problemet er vel heller at norske jenter ikke har noen grenser i fylla.
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager kan du dra diskusjonen så langt ned i gjørma?
Bordeller og prostituerte har da absolutt ingenting med svekket impulskontroll i alkoholrus å gjøre.
Mener du jenter er horer uansett, så det gjør ikke noe om de blir voldtatt og missbrukt i bytte mot penger eller øl?
Følger man logikken i at jenter er lik horer så er sex uten å betale for det voldtekt.
Og nei, problemet med sexkjøp er ikke at norske jenter ikke har noen grenser i fylla.
Idiot.
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 10:22.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Geiten. Det er bare tapere som utnytter stakkars ungjenter som har litt for mye alkohol i kroppen.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er enig med deg.

Sitat av Tias Vis innlegg
Dette var veldig bastante påstander. Har du en kilde å referere til?
Vis hele sitatet...
Det er ikke no kilde å referere til, det er bare å ta seg en tur ut på byen.
Jeg har jo flere venniner som driver på sånn desverre.

Sitat av Cheese Vis innlegg
Med disse holdningene ser jeg på deg som en potensiell voldtektsmann, hvis du tror at jenter på fylla er fritt fram så er det noe alvorlig galt med deg og din etikk.
Vis hele sitatet...
Vel du kan tro hva du vil.
Det er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet.
Som jeg nevnte i posten over meg så kjenner jeg flere som er sånn.
De eneste _jeg_ kjenner som ikke er sånn er venniner med pakistansk bakgrunn.

Det å kalle meg for en potensiell voldektsmann er idiotisk.
Jeg har ikke ytret min mening om dette, bare det jeg har observert.
Håper du forstår det før du kommer igjen med idiotiske kommentarer.

Sitat av Mith Vis innlegg
Hvordan i alle dager kan du dra diskusjonen så langt ned i gjørma?
Bordeller og prostituerte har da absolutt ingenting med svekket impulskontroll i alkoholrus å gjøre.
Mener du jenter er horer uansett, så det gjør ikke noe om de blir voldtatt og missbrukt i bytte mot penger eller øl?
Følger man logikken i at jenter er lik horer så er sex uten å betale for det voldtekt.
Og nei, problemet med sexkjøp er ikke at norske jenter ikke har noen grenser i fylla.
Idiot.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev selv så var det en overdreven generalisering.
Så slutt å ignorerer det du ikke vil lese.

Det er ikke riktig at kvinner blir misbrukt eller voldtatt.

Jeg har aldri sagt at problemet med sexkjøp er at norske jenter er billige i fylla.

Jeg startet jo tråden med å si "jeg tror ikke det er problemet".

Hva er det du ikke forstår?

Som sagt så står jeg ved deg jeg sa.
Norske jenter er billige. Det betyr ikke av den grunn at jeg utnytter det.

Ta russetiden som et eksempel.
Sist endret av nso; 8. juli 2009 kl. 18:02. Grunn: slo sammen 4x innlegg
Men det du skriver har jo ingen-føkkings-ting i tråden her å gjøre.
Du starter innlegget ditt med ett sitat fra meg der jeg sier at målet med lover for sex kjøp må være å få jentene unna prostitusjon.
Du svarer med at det er ikke problemet. Du sier altså at problemet ikke er at jenter prostituerer seg og at vi tydeligvis ikke skal jobbe for å få ned antallet prostituerte.

Så følger du opp med en hel masse svada om at norske jenter generelt er horer, før du skriver at du egentlig ikke mener det, men at det er sant.
Hvis du ikke mener det så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver det.
Du sier at det generalisering, men allikevel sant?
Du aner jo ikke hva du snakker om og prøver å dekke over ditt syn på saken som åpenbart er at jenter = horer, med mindre de er fra Pakistan.

Det er langt fra sannheten, det har ingenting med diskusjonen om kjøp av sex og det er ekstremt kvinnefiendtlig og støtende for alle som har søstre og mødre.
Og igjen, hvis norske jenter er billige så er vel norske menn horekunder, eller går ikke dette begge veier?
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 10:59.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men det du skriver har jo ingen-føkkings-ting i tråden her å gjøre.
Du starter innlegget ditt med ett sitat fra meg der jeg sier at målet med lover for sex kjøp må være å få jentene unna prostitusjon.
Du svarer med at det er ikke problemet. Du sier altså at problemet ikke er at jenter prostituerer seg og at vi tydeligvis ikke skal jobbe for å få ned antallet prostituerte.

Så følger du opp med en hel masse svada om at norske jenter generelt er horer, før du skriver at du egentlig ikke mener det, men at det er sant.
Hvis du ikke mener det så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver det.
Du sier at det generalisering, men allikevel sant?
Du aner jo ikke hva du snakker om og prøver å dekke over ditt syn på saken som åpenbart er at jenter = horer, med mindre de er fra Pakistan.

Det er langt fra sannheten, det har ingenting med diskusjonen om kjøp av sex og det er ekstremt kvinnefiendtlig og støtende for alle som har søstre og mødre.
Vis hele sitatet...

Det er riktig at det ikke har noe med "topicen" å gjøre.
Trodde du skjønte det.

Jeg kommer til å repitere meg selv engang til nå og forhåpentligvis mer tydelig.

I mine øyne så er de fleste, ikke alle, men de fleste ganske så billige i norge.
Dette er da basert på erfaring.
Det trenger nødvendigvis ikke å være noe jeg utnytter, men noe jeg kan oppleve, se og høre gjennom bekjente.

Det med pakistanske jenter, det er min erfaring med dem bare.
Var jo en artikkel for ikke så lengesiden om pakistanske/muslimske jenter som driver med heftig nettdating hvor de møter andre muslimer og har sex.

Så i mitt tilfelle tokk jeg også feil når det gjaldt pakistanske kvinner?
Nei, jeg baserer mine svar på erfaring og ikke hva media skriver.

Skjønner at du føler deg truffet, men det er ditt problem og ikke mitt.
Jeg ytrer min mening. Liker du det ikke så får du snu hodet vekk og ignorere meg.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Du har alltid et valg. Prostitusjon er aldri noe du er "nødt" til å gå inn i - ihvertfall ikke i Norge. Nordmenn har alltid et valg, uansett. Det er greit med utlendingene som kommer hit og prostituerer seg på grunn av at de har vanskelig for å få jobb, men selv de får hjelp av NAV. Ja faktisk, NAV hjelper prostituerte også. Så det med at kvinner ikke har noe valg i her i verdens rikeste land hjelper fint lite på diskusjonen.

Prostitusjon kommer alltid til å finnes, ja. Men hvorfor reklamere for det så det blir et enda større marked for det?

Til avslutning vil jeg si at den eneste gode grunnen til at bordeller burde blitt lovlig, er at da hadde vi kanskje forhåpentligvis fått slutt på hallikvirksomhet og kanskje også menneskesalg - selv om det er heller lite av menneskesalg i Norge. Men til tross for dette er jeg fortsatt imot å lovliggjøre bordeller.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg mener, man vil alltid ha et valg, og for noen vil det virke som om prostitusjon er det rette valget. Teoretisk sett skal man ikke behøve å selge kroppen sin for å overleve i Norge, men slik er det bare ikke. Det kan også være flere behov enn mat, klær og husly som spiller inn før man tyr til prostitusjon. Vi lever i en fantastisk velferdsstat sammenlignet med andre, men det er tåpelig å tro at vi er perfekte.

Kanskje markedet blir en smule utvidet med denne reklameringen, men er ikke det verdt det for at de prostituerte skal kunne føle seg trygge når de gjør jobben sin? For at de skal kunne ha et trygt sted å oppholde seg, en sjef de kan stole på, og arbeiderettigheter som alle oss andre?
Sitat av Geiten Vis innlegg
Det er riktig at det ikke har noe med "topicen" å gjøre.
Trodde du skjønte det.

Jeg kommer til å repitere meg selv engang til nå og forhåpentligvis mer tydelig.

I mine øyne så er de fleste, ikke alle, men de fleste ganske så billige i norge.
Dette er da basert på erfaring.
Det trenger nødvendigvis ikke å være noe jeg utnytter, men noe jeg kan oppleve, se og høre gjennom bekjente.

Det med pakistanske jenter, det er min erfaring med dem bare.
Var jo en artikkel for ikke så lengesiden om pakistanske/muslimske jenter som driver med heftig nettdating hvor de møter andre muslimer og har sex.

Så i mitt tilfelle tokk jeg også feil når det gjaldt pakistanske kvinner?
Nei, jeg baserer mine svar på erfaring og ikke hva media skriver.

Skjønner at du føler deg truffet, men det er ditt problem og ikke mitt.
Jeg ytrer min mening. Liker du det ikke så får du snu hodet vekk og ignorere meg.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor poster du ting som ikke har noe med topic å gjøre?
Tråden er jo effektivt ødelagt og har sporet fullstendig av etter innlegg #35.
Når vi først har kommet hit så får jeg vel svare for meg.

For det første:
Problemet mitt er at du ikke aner hva du snakker om og slenger rundt deg med påstander som absolutt ikke hører hjemme her.
Føler meg truffet på den måten at jeg har ytterst få venner som hopper til køys med noen sånn uten videre. At du presterer å kalle majoriteten av dem horer finner jeg veldig rart siden du åpenbart ikke har truffet noen av dem.
For det andre:
"De fleste er ganske billige i Norge."
Det stemmer at nordmenn, som i de fleste vestlige land, har ett relativt åpent og lite tabubelagt forhold til seksualitet.
Problemet er at du får det til å høres ut som ett problem og et det først og fremst er jentenes problem. At det er de som må slutte å legge seg på ryggen og at det er de som må ta ansvar.
Det er en holdning som kun undertrykker kvinner og som jeg skrev over her: Hvem er det disse kvinnene har sex med og hvorfor kaller du ikke dem horekunder når det er greit å kalle kvinner horer?
Legger man sammen to og to utifra det du skriver så er det helt åpenbart at du har ett kvinnesyn fra tidlig 1900-tallet.
For det tredje:
Vil du ha ei dame fra Pakistan (som antageligvis passer kvinnesynet ditt rimelig godt) så dra til Pakistan og skaff deg dame. Ikke rakk ned på den seksuelle friheten vi har her, ikke kall jenter generelt sett horer og for all del hold deg langt unna feminister når du diskuterer dette emnet.
Dette bunner nemlig ut i kvinnekamp og kvinners rett til ett seksualliv.
For det fjerde:
Dine erfaringer er totalt uviktige i en slik debatt siden du på ingen måte kan påberope deg å sitte på fasiten om Norske kvinner generelt er for lette på tråden eller ikke.
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 11:34.
Jeg ser ingen problemer med prostitusjon, utenom alt det de kyniske bakmennene driver med - noe som hadde blitt løst hvis det var lovlig. Alle mennesker har behov for sex og nærhet, hvertfall jeg. Og horer kan være et bra tilbud for de som ønsker og trenger å betale for det.

Hadde det vært lovlig så hadde det vært tryggere for begge parter. Jentene hadde blitt sjekket flere ganger i måneden for sykdommer. De hadde tatt seg tid til å gi en liten sjekk til guttene som kom. De hadde hatt rettigheter, og en vakt som passet på dem - Alt det her istedenfor en kynisk hallik.


Hvis det hadde vært lovlig men prositusjon hadde de jentene tjent masse - masse penger på det. Så hvis de syntes det er verdt det burde de få lov.
Hvorfor i all verden tror dere menneskehandel, slaveri og tvang forsvinner med legalisering?! Det ville sannsynligvis ha økt dramatisk, siden markedet blir enormt mye større.
Jeg er alerede opptatt så har ingen behov for verken norsk eller pakistansk dame.
Det rare må vel være at jeg kjenner flere jenter/kvinner som er enig med meg.
Har aldri påstått at jeg sitter med fasiten.

Jeg er for frihet, men jeg er også for å bruke hodet.
Hvis jeg noengang får en datter så ønsker jeg henne all frihet og lykke, men jeg håper for gudskyld at hu ikke knuller halve byen pga sin seksuelle frihet, men at hu bruker hodet.

Det er ikke så respektabelt å være billig uansett frihet.
Krever mer å stå imot enn å ikke stå imot.
Vi er da ikke aper heller.
Sex er en bra ting, og jeg ønsker at alle skal ha så mye sex som mulig. Hvis en person har lyst til å knulle mye rundt er det hans/hennes business, Geiten. Og det handler ikke om mot eller å være redd for og si nei, det har med sexlyst og gjøre.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Jeg forstår at mange her er unge, men med mindre dere er syv måneder gamle burde dere vite at både kjøp og salg av seksuelle tjenester var fullt lovlig i Norge frem til årsskiftet, og det er kun kjøp som er ulovlig nå. Dersom noen vil påstå det var fantastiske forhold for prostituerte før den nye loven kom, anbefaler jeg et kjapt søk på nettet. Mener dere lovlige bordeller så får dere heller skrive det, for alt snakket om "hvis det bare var lovlig" gir ingen mening.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Jeg er alerede opptatt så har ingen behov for verken norsk eller pakistansk dame.
Det rare må vel være at jeg kjenner flere jenter/kvinner som er enig med meg.
Har aldri påstått at jeg sitter med fasiten.

Jeg er for frihet, men jeg er også for å bruke hodet.
Hvis jeg noengang får en datter så ønsker jeg henne all frihet og lykke, men jeg håper for gudskyld at hu ikke knuller halve byen pga sin seksuelle frihet, men at hu bruker hodet.

Det er ikke så respektabelt å være billig uansett frihet.
Krever mer å stå imot enn å ikke stå imot.
Vi er da ikke aper heller.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du tenker.

Utsagnet ditt om at kvinner generelt er billige fører til følgende statistikk:
Generelt > 50% av befolkningen.
Det vil si at enten er dama di eller mora di er billig.
Generelt > 75% av befolkingen.
3 av de følgende 4 er da billige; dama di, søstera di, dattera di eller mora di.
Faren din blir da en kåt gammel gris og du en horekunde.

Hva sier erfaringen din om det?
Hvorfor tror du det bare er du og dine som bruker hodet og ikke knuller halve byen?
Hvorfor klarer søstera og mor di å "stå imot", mens generelt sett alle andre ikke klarer det?
Tror du på det du selv skriver?

Er familien din i særstilling eller er det du som tar munnen alt for full med utsagn om at Norske kvinner generelt er horer?

Du skal få slippe å svare på retoriske spørsmål og jeg skal slutte med offtopic.
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 12:16.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Med disse holdningene ser jeg på deg som en potensiell voldtektsmann, hvis du tror at jenter på fylla er fritt fram så er det noe alvorlig galt med deg og din etikk.
Vis hele sitatet...
Føler det var litt å dra i med å kalle han voldtektsmann? Det er faktisk sant at alkohol påvirker tankegangen til jenter (RAPE RAPE RAPE) og dermed gjør at de fortere går med på ting. Som sex.. (RAPE RAPE RAPE).


Er ikke fritt fram, men det er faen meg fritt iallefall.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du tenker.

Utsagnet ditt om at kvinner generelt er billige fører til følgende statistikk:
Generelt > 50% av befolkningen.
Det vil si at enten er dama di eller mora di er billig.
Generelt > 75% av befolkingen.
3 av de følgende 4 er da billige; dama di, søstera di, dattera di eller mora di.
Faren din blir da en kåt gammel gris og du en horekunde.

Hva sier erfaringen din om det?
Hvorfor tror du det bare er du og dine som bruker hodet og ikke knuller halve byen?
Hvorfor klarer søstera og mor di å "stå imot", mens generelt sett alle andre ikke klarer det?
Tror du på det du selv skriver?

Er familien din i særstilling eller er det du som tar munnen alt for full med utsagn om at Norske kvinner generelt er horer?

Du skal få slippe å svare på retoriske spørsmål og jeg skal slutte med offtopic.
Vis hele sitatet...
Jeg har verken, mor,far,datter eller søster.

jeg vil tørre å påstå at mine foreldre elsket hverandre.

Datter eller barn har jeg ingen planer om generellt.

Hvis jeg hadde en søster så hadde jeg nok passet på henne.
sikkert litt for mye også. For jeg regner med at hu hadde vært billig egentlig.

Når det gjelder dama, så vil jeg heller ikke kalle hu billig ettersom jeg styrer unna billige folk.

det der var vel mer idiotiske spørsmål enn retoriske, men jeg er enig med at vi går on-topic igjen.