Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 12140
Hei! Bor på ett internat med et eget soverom på sju kvadrat. Her er det også en røykvarsler på rommet som ikke er batteridrevet. Har veldig lyst å vape en gang i blandt på rommet. Dette er uaktuelt andre steder på kollektivområdet pga. de fleste her ville nok reagert veldig negativt på dette.
Spørsmålet er da: vil vape utløse røykvarsleren? Lukt er ikke et så stort problem da jeg har duftspray på rommet og sover med vinuet opent. Vaper rent, dvs ikke med tobakk. Har noen noen forlkaring på hvofor dette funker/ ikke funker?
Hadde vert også fint med anbefaling på en god vaper som lager "trygg" vape som lukter mindre osv.
Takk for svar!
Jeg røyker inne på hybelen min med Arizer solo, og det går helt fint. Ingen lukt i rommet og røykvarsleren merker ingenting.
Hva med mindre vapere som snoop dogg's g-pen?
Uavhengig av hvilken vape du har, så er det jo fortsatt alltid vanndamp som kommer ut. Så jeg forstår ikke hvorfor det skulle vært noe forskjell mellom f.eks arizer solo og g-pen?
Den største forskjellen er vel hvilken temperatur du vaper på, og fortsatt tror jeg dette er irrelevant med tanke på røykvarslere.

Logikken min sier meg hvertfall at de fleste røykvarslere ikke skal reagere på vanndamp. (med mindre du har noe overkill-megarøykvarsler-system. men det er ganske tvilsomt at det skal reagere på vanndamp av den grunn).
De fleste røykvarslere reagerer jo ikke på vanlig sigaretter engang...

Tror du kan ta det helt med ro, men hvis du har veldig noia pga lukt og evt den varsleren, så mekker du deg en sploof og blåster ut inn i den Altså en tom dassrull med masse papir stappet inn, evt med parfyme i papiret, slik at luft som blir blåst inn, kommer ut parfymert på den andre siden. (tror seriøst ikke du trenger det, men hvis du føler deg tryggere så...)
Som Aizo88 nevner, så utløses røykvarslere av varme, så med mindre du står rett under røykvarsleren og blåser varm damp i dens retning, burde det gå helt fint.
Dere er klar over at røykvarslere fungerer på forskjellige måter sant? Ikke bare anta at noe stemmer fordi en fremmed på et fora sier "røykvarslere reagerer på varme", ha litt kildekritikk og faktisk gjør litt research på alt det idiotisk forenkla som blir sagt rundt om på forum.

De to vanligeste (i Norge) er ioniske og optiske røykvarslere, ikke termiske, og optiske reagerer som regel fortere (og gir flere 'falske' alarmer da de reagerer på mange partikler i luften som ikke nødvendigvis betyr at det brenner).
Om akkurat din røykvarsler vil reagere er dermed en crap shoot uten like for fremmede å uttale seg om på nettet.
Sist endret av JohnMichael; 21. september 2014 kl. 08:37.
Ta en sånn over røykvarsleren: http://www.arnebrekke.no/dusjhette-e...hotellpkn.html så er du helt sikker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av HardstyleLABAN Vis innlegg
Som Aizo88 nevner, så utløses røykvarslere av varme, så med mindre du står rett under røykvarsleren og blåser varm damp i dens retning, burde det gå helt fint.
Vis hele sitatet...
BS.

Dei aller, aller, aller fleste røykvarslere er basert på optisk eller ionisk deteksjon av partikler.

Det er korrekt at det finst varmestigningsdetektorer, men dei er nytta plasser som vaskerom e.l. der partikler ikkje nødvendigvis er god indikasjon på brann. Det er nær garantert at ingen har montert ein varmedetektor på eit soverom eller i ei stue - for det vil ikkje funke. Folk vil krepere av branngasser frå ulmebrann lenge før brannvarsleren slår ut.
En røykvarsler slår glatt ut på damp som i vaporizers og e-sigaretter. Det spørs på antallet partikler målt..
Siden vape er vanndamp, kan man blåse det i ett tørt håndkle og det vil forsvinne for håndklet absorberer det?
Sitat av SelmaKranErDød Vis innlegg
Siden vape er vanndamp, kan man blåse det i ett tørt håndkle og det vil forsvinne for håndklet absorberer det?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at det går helt fint. Du kan også lage en sploof.
Det er såpass minimalt med damp at det bør gå fint uansett hvilken metode du velger
Sitat av SelmaKranErDød Vis innlegg
Siden vape er vanndamp, kan man blåse det i ett tørt håndkle og det vil forsvinne for håndklet absorberer det?
Vis hele sitatet...
Jeg trodde folk røyket for å få i seg thc, ikke vanndamp...
Sitat av SelmaKranErDød Vis innlegg
Siden vape er vanndamp, kan man blåse det i ett tørt håndkle og det vil forsvinne for håndklet absorberer det?
Vis hele sitatet...
Vape er ikke vanndamp. Det er selvfølgelig mer en opphetet vann du dra ned i lungene dine. En vaporizator brenner riktignok ikke plantematreale og produserer røyk, men det varmer opp Thc krystallene såppas at selve tetrahydrocannabinolen evaporiseres og du kan trekke det ned. Mulig jeg fikk et par skriveleifer, been up for 2 days.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vape er ikke vanndamp. Det er selvfølgelig mer en opphetet vann du dra ned i lungene dine. En vaporizator brenner riktignok ikke plantematreale og produserer røyk, men det varmer opp Thc krystallene såppas at selve tetrahydrocannabinolen evaporiseres og du kan trekke det ned. Mulig jeg fikk et par skriveleifer, been up for 2 days.
Vis hele sitatet...
Betyr dette at det ikkje lønner seg å røyke brunt med vape?
Sitat av SelmaKranErDød Vis innlegg
Betyr dette at det ikkje lønner seg å røyke brunt med vape?
Vis hele sitatet...
Nei, tetrahydrocannabinolen evaporiseres uansett om den er i en kake eller i en bøtte.
Har brukt vaporizer (Arizer Solo)hver dag på min hybel på 11 kvadrat uten problemer med røykvarslere eller lukt. Har vel å merke bare brukt grønt men går ut i fra at det er relativt likt med brunt.