Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 901
hei, jeg er nå ferdig med gamingperioden i livet mitt og har tenkt til å gjenvinne en del av komponentene i den gamle kassa, blant annet har jeg en håndfull LED strips jeg kunne tenkt å feste til et RC fly jeg har for nattflyving.

Jeg har allerede koblet disse i serie og funnet ut at et 11.1 V batteri er mer enn nok til å lyse opp hele sølamitten (det er 4 pin molex, derfor måtte jeg bruke et 3s batteri :P) det jeg lurer på er hvordan jeg enkelt kan koble batteriet inn en vei og få 3 utganger til lys (hvor jeg kan få tak i en treveissplitter 4 pin kabel) samt skjøtekabler, har lett litt uten mye hell.

hadde litt knapt med tid til å skrive dette, så sitter igjen med en følelese at det kanskje var litt klønete formulert, men spør gjerne hvis du trenger oppklaring i noe.
Du kan jo bare koble dem i parallel. Hvis du vil fortsette å bruke molex så må du koble molex-kontaktene i parallel da...
Trådstarter
5 0
takk for rask respons!

Kunne du ha linket meg til et sted hvor jeg kan få tak i slike overganger og skjøtekabler?

og tror du det blir for høy spenning for lysene med et 3s lipo batteri på tre 60 cm strips? http://www.komplett.no/akasa-vegas-l...ht-blue/764712
For høy spenning nei, et 3s lipo er 11.1v og dine leds er beregnet for 12v.

Jeg snakket ikke om overganger eller skjøtekabler. Jeg snakket bare om å koble i parallel. Det være seg med loddebolt, sukkerbiter, wago, tvunnede ledninger eller hva du måtte finne på
Trådstarter
5 0
høres bra ut :P men parallellkobling mener du da at alle tre stripsa kobles rett i batteriet, på en måte som en y kabel? kontra og koble dem i serie?
Sitat av henriktre Vis innlegg
høres bra ut :P men parallellkobling mener du da at alle tre stripsa kobles rett i batteriet, på en måte som en y kabel? kontra og koble dem i serie?
Vis hele sitatet...
Bingo!

Husk på vekt og CG (center of gravity) på fykemaskinen din. 50gram ekstra blir fort 10% vektøkning om du har en liten isopor jager på 500g
Trådstarter
5 0
takker for hjelp :P tar en tur innom clas i morgen tenker jeg, så legger jeg inn en oppdatering når ting er ferdig