Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1213
Hei, jeg skulle måle spenningen på en elektrisk fluesmekker. jeg målte litt over 2k volt og multimeteret tåler maks 1k. en alarm gikk i det det virket helt til jeg koblet det ifra fluesmekkeren.

Jeg har sjekket begge amper-sikringene ved å seriekoble dem med en motor.
jeg har også byttet batteri.

hva annet kan jeg gjøre?
Hvilket merker og modell er det?

EDIT: Mest sannsynlig er det å kjøpe et nytt løsningen på problemet ditt.
Sist endret av 0xFF; 5. januar 2014 kl. 19:25.
Unit-T USB+RS232 Clas Ohlson edition

Edit: ingenting som lukter eller ser brent ut.
Sist endret av KaffeKoppen; 5. januar 2014 kl. 19:36.
kjøp nytt og ikke bruk det som en leke nestegang, mål ting som den er beregnet for
Tror nok voltmeteret ditt har hatt grillparty.
Det var leit. har vertfall lært at jeg ikke skal leke med multimeter da
Sitat av KaffeKoppen Vis innlegg
Det var leit. har vertfall lært at jeg ikke skal leke med multimeter da
Vis hele sitatet...
Ja, vet om noe som prøvde noe lignende med et gammelt multimeter. De prøvde mye rart, som var godt over, det multimeteret var bygd for. Displayet ble blankt, men kom seg igjen etter å ta ut batterier og sette de inn igjen. Men etter en test på strømgjerdet (2000-6000 V), hjalp det ikke med å ta ut batteriene lenger...

...Det er grenser for hva komponenter inne i apparatet tåler!
De har billige multimetre for hobbybruk på DX.com. Husker jeg kjøpte et på Europris en gang. En gang lyste det blått inni, og det viste seg jeg målte ampere istedenfor spenning. Men inni var sikringen loddet over med en streng... Så sjekk at de har sikring inni seg...