Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  188 17821
Tror denne energien kalles "etheric matter" og skal være halvt astral og halvt fysisk eller noe. Har lest om forsøk gjort med døende pasienter, hvor de har ligget på en vekt, og mistet i gjennomsnittet 7(?) gram i dødsøyeblikket. Har ikke kilder på dette, og for alt jeg vet kan vekttapet skyldes organer i bevegelse e.l.
Sitat av HomerJay666
Tror denne energien kalles "etheric matter" og skal være halvt astral og halvt fysisk eller noe. Har lest om forsøk gjort med døende pasienter, hvor de har ligget på en vekt, og mistet i gjennomsnittet 7(?) gram i dødsøyeblikket. Har ikke kilder på dette, og for alt jeg vet kan vekttapet skyldes organer i bevegelse e.l.
Vis hele sitatet...
The work of Dr. Duncan MacDougall, who in the early 1900s sought to measure the weight purportedly lost by a human body when the soul departed the body upon death. MacDougall weighed dying patients in an attempt to prove that the soul was material, tangible and thus measurable. These experiments are widely considered to have little, if any scientific merit, and MacDougall's results varied considerably from 21 grams, but for some people this figure has become synonymous with the measure of a soul's mass [1].
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp

Eteren har forresten blitt avskaffet for lenge siden. Vitenskaplig definert begrep so ble forkastet da observasjoner om lysfarten ikke stemmer overens med det man antok eteren var.
Angående den energien og det der...
Husk at mennesker bare er dyr med en fiffig hjerne. Vi kommer antakeligvis aldri til å forstå alt som er i verden, kanskje heller ikke finne det.
Sitat av ivioyner
The work of Dr. Duncan MacDougall, who in the early 1900s sought to measure the weight purportedly lost by a human body when the soul departed the body upon death. MacDougall weighed dying patients in an attempt to prove that the soul was material, tangible and thus measurable. These experiments are widely considered to have little, if any scientific merit, and MacDougall's results varied considerably from 21 grams, but for some people this figure has become synonymous with the measure of a soul's mass [1].
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp

Eteren har forresten blitt avskaffet for lenge siden. Vitenskaplig definert begrep so ble forkastet da observasjoner om lysfarten ikke stemmer overens med det man antok eteren var.
Vis hele sitatet...
Wow! Her har man fakta i orden. Det er iallefall denne energien jeg (har trodd) jeg har ladet chacraene mine med, ved å ta den opp via beina. Det føles også som hjertebank når jeg jobber med hjertechacraen(?) og som en klump i halsen når jeg jobber med den som ligger der.

Jeg bryr meg egentlig ikke med å få bevist noe som helst, bare jeg får de astrale reisene mine. Overnaturlige eller ei. Det kan forresten anbefales til alle som gidder å bruke litt tid på å trene seg opp til det. Hvis du får det til kan du: flyve, puste under vann, være vektløs, pule, reise hvor du vil osv. vet ikke hvordan det er å ta rusmidler i den tilstanden, men skal teste det ut neste gang jeg får det til. (Først må man inn i alfa-søvnen, en slags transe tilstand, for deretter å gjøre masse "øvelser", så der er lett å bare sovne fra hele greia). Litt off topic kanskje?
Sitat av Pyro_Killer
1. 8-6 hjul inne i deg som spinner med klokken i deg som holder din indre energi, og som følger deg gjennom døden, en av dem holder den fast kroppen din, og de kan åpnes med å konsentrere seg om at de skal spinne andre veien for at du skal kunne bli bedre enn du er. Om du klarer å åpne hjerte chakraen får du healing hender. I østen mener de at det er 8 hjul, hinduene mener 6, så flere folk uavhengig av hverandre har troen. Om du klarer å åpne den øverste (krone chakaen) kan du vist dra på astralreise.
Vis hele sitatet...
Skrøner fortelles aldri likt er det noe som heter.

Og en astralreise? De spiste sikkert no psykedelisk sopp eller lignende og påsto at det var en astral reise..
Sitat av shinobi
Kvantefysikken forklarer ingenting, de bare regner ut sannsynligheten for at en ting er mulig.
Vis hele sitatet...
Sier ikke kvantefysikken at alle mennesker har et energifelt rundt seg? Kanskje det er det som er aura....?
Sitat av Sanne87
Sier ikke kvantefysikken at alle mennesker har et energifelt rundt seg? Kanskje det er det som er aura....?
Vis hele sitatet...
Definer energifelt. Og kvantefysikken sier ikke noe som helst om chakraer eller mystiske energifelt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Kvantefysikk kan vel forklare et såkalt energifelt, men sier som sagt ingenting utover dette om noen menneskelig "ut"stråling. Mer enn dette tør jeg ikke å begi meg utpå å diskutere kvantefysikk, spesielt ikke med ivioyner innvolvert
Et dumt, men viktig, spørsmål:

Hvorfor skal moderne vitenskap som er, tja, la oss ta utgangspunkt i opplysningstia, 500 år gammel, vite bedre enn lege og åndsvitenskaper som har vokst frem over mange tusen år? Spesielt når vi ser hva moderne vitenskap har ført med seg, av sosialdarwinisme, raseteori og holocaust?
Sitat av turban
Hvorfor skal moderne vitenskap som er, tja, la oss ta utgangspunkt i opplysningstia, 500 år gammel, vite bedre enn lege og åndsvitenskaper som har vokst frem over mange tusen år? Spesielt når vi ser hva moderne vitenskap har ført med seg, av sosialdarwinisme, raseteori og holocaust?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at moderne vitenskaps vet bedre enn leger? De fleste forsøk på menneskekroppen blir jo gjennomført av forskere som er utdannede leger, doktorer eller liknende.

Og hvordan mener du at vitenskap har ført med seg sosialdarwinisme, raseteori og holocaust? Alle disse konseptene er snarer et resultat av feiltolkning og forvrenging av vitenskapelige teorier og observasjoner.
Sist endret av Slaktern; 14. mars 2008 kl. 14:17.
Sitat av turban
Hvorfor skal moderne vitenskap som er, tja, la oss ta utgangspunkt i opplysningstia, 500 år gammel, vite bedre enn lege og åndsvitenskaper som har vokst frem over mange tusen år?
Vis hele sitatet...
Det meste newage-greier har opprinnelse på 60-tallet, og baserer seg kun overfladisk på spirituelle teorier og tanker fra østen. Uansett er spørsmålet irrelevant, for det er ikke et spørsmål om hva som har eksistert lengst, det er et spørsmål om hva som virker. Vitenskapen baserer seg på en rasjonell logisk metode - åndstro baserer seg ikke på det. Den ene har et møysommelig selvkritisk system som støtter opp om teoriene og er ikke redd for forandring - den andre er dogmatisk og baserer seg i høyeste grad på overtro som er svært subjektiv også innad i miljøene.

Og hvis det ikke er godt nok: Den vitenskapelige metode har ført til strømmen som holder deg varm, datamaskinen som du skriver innlegget på, vaksinene som holder deg frisk, medisinen som redder livet ditt og den sørger for milliarder kan brødføs på enkel jord. Den er skillet som står mellom en gjennomsnittlig levealder på nesten 80 og en på under 30. Det er hevet over enhver tvil en tett sammenheng mellom vitenskaplig fremgang og økning i levestandarden. Hva kan spiritualisme vise til? En haug anekdoter?

Hvis alternativ behandling hadde klart og ryddig definert, med etterprøving og systematisk testing, hvor behandlerne ikke var redde for å finne ut om ting virket eller ikke virket hadde det vært mye mer tålbart. Dessverre hadde også en sånn tilnærming utryddet 99% av utøverne, siden de er svindlere. Og jeg tør vedde på at den resterende optimistiske prosenten har hakket mer naturlige forklaringer enn svevende chakraer og andre svevende begrunnelser.
Spesielt når vi ser hva moderne vitenskap har ført med seg, av sosialdarwinisme, raseteori og holocaust?
Vis hele sitatet...
Vitenskapen har ikke skapt sosialdarwinismen. Sosialdarwinismen er et eksempel på at en vitenskaplig teori politiseres av et ønske om å undertrykke. Eksempelet om holocaust blir for banalt - det var i stor grad overtro og ukritisk tro på påstander som gjorde at holocaust kom frem - troen på at jødene var en underrase, en tro som ikke ble støttet opp om av vitenskaplig bevis på noe som helst vis. Og folk slukte påstandene rått, lot seg hisse opp av følelser til en tilstand hvor de kunne drepe for noe de følte var riktig. Lyder dette kjent?

Fakta er at vitenskapen er amoralsk. Den beskriver og forstår, den utøver aldri dømmekraft. Å skaffe seg denne kunnskapen er synonymt med å skaffe seg makt siden forståelse fører til muligheter for å kontrollere. Ikke våg å forsøke å fremstille det som om vitenskapen på noen som helst måte er en seperat trosretning - selvkritisk som den er er den simpelthen en fellesnevner på den kunnskapen fakta støtter opp om.
turban:
Hvorfor skal man sette spitirualitet og vitenskap opp mot hverandre? De er to vidt forskjellige måter å jobbe med og observere naturen på, og de tjener hver sine formål. Det ene utelukker på ingen måte det andre.
Sitat av ivioyner
Hva kan spiritualisme vise til? En haug anekdoter?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ser noen verdier innenfor det enorme studiet av menneskesinnet og vårt forhold til kosmos som kalles spiritualitet, så lurer jeg på om du antageligvis ikke har beveget deg så dypt inn i dette feltet. Verdiene du finner her er av en personlig og metfysisk karakter, noe du i motsetning til vitenskapelige verdier ikke kan legge på bordet og skryte av.


Edit: Vet at tråden handler om healing som mange forbinder med konkrete resultater, men healing er et meget misforstått felt som stadig misbrukes av sleipe kvakksalvere og humbug-religioner.

Ordentlig healing handler ikke om å behandle symptomene på en lidelse slik vestlig medisin gjør, men om å finne årsaken til dem som ofte ligger på andre plan enn i vår fysiske kropp. Det handler ikke nødvendigvis om å redde livet for enhver pris, men ofte om å gi pasienten ro og forståelse for hva som skjer, slik at han/hun eventuelt kan dø på en fredfull måte.

Akkurat som en lege jobber med det fysiske, og en psykolog jobber med det mentale, så jobber en ekte healer også på et spirituelt plan. Han/hun har som oppgave å rette opp en slags ubalanse hos folk, slik at de kan leve eller dø på en måte de er tilfreds med.

Så kan man selvsagt velge å tro på dette eller ikke, men man bør ihvertfal ikke avfeie et så stort felt før man har satt seg ordentlig inn i det. Personlig er ikke healing noe jeg er engasjert i, men at det har reelle verdier for enkelte folk og folkeslag har jeg tvil om..


Det er så utrolig mye mumo jumbo rundt disse greiene, men hvis noen er genuint interessert i temaet så anbefaler jeg å sjekke ut den videoen her:
http://video.google.com/videoplay?do...96750871907582
Den gir en enkel og grei forklaring på hva dette dreier seg om synes jeg..
Sist endret av mentalmelt; 14. mars 2008 kl. 16:29.
Jada, på et personlig plan har spiritualisme sikkert masse nytteverdi for noen folk. Men spiritualismen har visse problemer med å holde seg der - gang på gang krysser praktikanter grensen til det praktiske og motivet er gjerne penger. Du får tilgi meg for å ikke presentere den balanserte verdien i at "alle mennesker skal få tro på det de vil" når en fyr sitter og skriver på sluttsummen av moderne vitenskap og mener at feltet er ansvarlig for utryddelsen av 6 millioner jøder.

Om folk aksepterer newage-livsstilen får være deres avgjørelse, men det blir for dumt når folk tror kreft kan kureres ved håndspåleggelse. Denne tråden handler om høyst reelle konsekvenser av denne type praktisering - og da ser jeg virkelig ikke poenget i å spore av debatten til å handle om personlige livssyn ol.
Jeg ser at sitatet ble tatt litt ut av sin sammenheng, og at det jeg skriver derfor kan oppfattes som en avsporing. Men poenget var ihvertfal å gjøre folk oppmerksomme på hva healing egentlig handler om, noe jeg synes er et høyst relevant poeng i en slik diskusjon.
Vitenskapen har selfølgelig ikke skylda for alt den dritten, forstår ikke at folk gidder ta det utsagnet serriøst en gang. ivioyner du har da tydligvis ikke så veldig stor innsikt innen for healing,å da kan det nå være greit at noen faktisk prøver å forklare hva det er snakk om her. Jeg er så og si enig i det meste du skriver, Men når du vil ha bevis på denne energien så det er snakk om,er det ikke nok å se til østen da?over 1 milliard kinesere kan jo ikke ta feil Selv om man ikke kan måle energien med et multimeter eller wtf så er det vel mulig at den er til stede? Jeg er selv litt tvilende til hele healing begrepet, men når det kommer til denne energien og beviser så ber jeg deg begynne med thai-chi, yoga eller en "skikkelig" kamp sport, så vil du lære litt om denne energien det er snakk om. Når du først har kjent denne/opplevd hva det er snakk om så kan du heller komme inn med dine bastante innlegg,nå bruker du masse plass å tid på å argumenter for at vitenskapen er bra.?tror de fleste her er enige i det faktumet ja, så hva me å komme seg selv ontopic?
Sitat av ivioyner
Denne tråden handler om høyst reelle konsekvenser av denne type praktisering - og da ser jeg virkelig ikke poenget i å spore av debatten til å handle om personlige livssyn ol.
Vis hele sitatet...
Healiing, noe ekte??? det er det vel egentlig debaten skal omhandle,det er da ganske løst.Vanskelig for meg å deg og gi svar på emnet. Du har tydligvis aldri vært hos en healer eller hatt noe så helst med healing og gjøre, så jeg synnes dine innlegg blir litt som en jøde så skal forklare en blind å snakke. Det er for det første jævlig dumt, men det har heller ingen mening.
Uansett så kommer denne debaten aldri til å komme fram til om healing er ekte eller ikke, så jeg ser faktisk heller liten grunn til at folk skal komme med innlegg som bare bastant bortfeier alle teorier om healing. Dere argumentere for at en kraft vi værken kan se eller måle ikke finnes, og at denne kraften ikke kan heale folk...litt av en oppgave. For å prøve å komme med noe svar til topic er det kansje litt viktig å la folk så har opplevd healing komme med personlige erfaringer, osv.
Jeg ser i alle fall ikke no hjelp i at en admin som ikke har noe kunnskap eller relasjoner om teamet, skal prøve å styre denne håpløse topicen i land.
Sitat av U4IC
Men når du vil ha bevis på denne energien så det er snakk om,er det ikke nok å se til østen da?over 1 milliard kinesere kan jo ikke ta feil
Vis hele sitatet...
Joda, det kan de helt fint. Jeg tviler ikke på at mange aktiviteter hvor det er et spirituelt aspekt kan være behagelig og fint, men det er nok på grunn av litt andre faktorer enn mystiske energifelt ol. Å roe seg ned er en enkel psykologisk mekanisme de fleste har godt av og litt iblanding av mystikk i den prosessen tror jeg ikke er spesielt skadelig.

ivioyner du har da tydligvis ikke så veldig stor innsikt innen for healing,å da kan det nå være greit at noen faktisk prøver å forklare hva det er snakk om her.
Vis hele sitatet...
Og de fleste har ikke spesielt stor innsikt innenfor vitenskap, men det hindrer dem ikke fra å uttale seg om det i hytt og pine. Jeg prøver å formidle her - så kan de som tror på healing gjøre det samme. Problemet ligger i at det er vrient å få frem noen klare definisjoner på hva som kan og ikke kan gjøres - samt forklare hva som foregår. Og det er jævlig synd, siden det er nettopp det som skal til for å verifisere hva som er sant og usant.
Selv om man ikke kan måle energien med et multimeter eller wtf så er det vel mulig at den er til stede?
Vis hele sitatet...
Problemet ligger i at den ikke er klart definert på noe som helst vis - mange forskjellige typer healere har forskjellige definisjoner og meninger på hvordan dette fungerer. Og meningene er gjerne svært motstridende. Hva er energi? Energi er et vitenskaplig begrep og energifelt ol. er ting vitenskapen har gode metoder for å måle og kvantisere. Problemets kjerne ligger i at man ikke kan gå gjennom livet og anta at fysiske ting eksisterer uten fysiske bevis! Jeg kan ikke utelukke at det finnes, men jeg føler meg sikker i min sak når jeg sier at healere ikke har noe belegg for å si at det finnes. Igjen - her ligger bevisbyrden helt og holdent hos utøverne som prøver å konkurrere med et empirisk felt som medisin...

Jeg er selv litt tvilende til hele healing begrepet, men når det kommer til denne energien og beviser så ber jeg deg begynne med thai-chi, yoga eller en "skikkelig" kamp sport, så vil du lære litt om denne energien det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Jeg har trent kampsport. Kjente ingen mystisk energi, men fin mosjon var det. Hva er denne energien? Kan du definere den? Eller bare slenge ordet rundt om uten å egentlig gi det noe innhold slik at det er umulig å bevise noe i den ene eller den andre retningen?

Healiing, noe ekte??? det er det vel egentlig debaten skal omhandle,det er da ganske løst.Vanskelig for meg å deg og gi svar på emnet. Du har tydligvis aldri vært hos en healer eller hatt noe så helst med healing og gjøre, så jeg synnes dine innlegg blir litt som en jøde så skal forklare en blind å snakke. Det er for det første jævlig dumt, men det har heller ingen mening.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det ikke gir så mye mening å sammenligne innleggene mine med en "jøde så skal forklare en blind å snakke". Forøvrig er det naturlig å la debatten gå i retningen av bevisbarhet og vitenskap, siden det er den eneste ikke-dogmatiske måten man kan tilnærme seg noe som angivelig gir fysiske resultater. Eller har du et bedre alternativ?

Uansett så kommer denne debaten aldri til å komme fram til om healing er ekte eller ikke, så jeg ser faktisk heller liten grunn til at folk skal komme med innlegg som bare bastant bortfeier alle teorier om healing. Dere argumentere for at en kraft vi værken kan se eller måle ikke finnes, og at denne kraften ikke kan heale folk...litt av en oppgave. For å prøve å komme med noe svar til topic er det kansje litt viktig å la folk så har opplevd healing komme med personlige erfaringer, osv.
Vis hele sitatet...
Å motbevise noe såpass løst definert er per def. umulig. Men jeg er uenig i at dette skal være en tråd som først og fremst handler om deling av positive erfaringer, se tidl. betraktninger om fysisk bevis.

Jeg ser i alle fall ikke no hjelp i at en admin som ikke har noe kunnskap eller relasjoner om teamet, skal prøve å styre denne håpløse topicen i land.
Vis hele sitatet...
Jeg studerer fysikk og har stor interesse for psykologi. Det kan være greit at jeg lager en liten motvekt til de troende - jeg minner om at dette er et diskusjonsforum og ikke et forum primært ment for å sitte i ring og stimulere hverandres genitalier. Det blir meningsløst, sånt har man massevis av alternativforumer til.
”Folkemordet på de europeiske jødene kan ikke forstås som et utslag av antisemittisme hos det tyske folk eller psykologiske avvik hos gjerningsmennene, men som en logisk følge av opplysningstiden og det moderne prosjektet. Med moderniteten ble nytte, produksjon og orden overordnede mål, mens ansvaret for medmennesket ble et anliggende for det ansiktsløse byråkrati”

Zygmunt Bauman, Moderniteten og Holocaust

Vitenskap ER moralsk, alt vi gjør har på et visst plan, en etisk verdi. Vi er alle barn av post-modernismen, når skal vi innse at det ikke finnes objektivitet og sann vitenskap? Alt er et spørsmål om fortolkning og hermeneutikk.

hihi, dette er kanskje et lite konstruktiv innspil - synes i det minste at det skal være lov til å diskutere healing-vitenskap uten å få beskjed om at det finnes andre forum å gå til..
Sitat av thetaman
Jeg jobber som healer til daglig, ikke en missfornøyd kunde...
Om det kan bevises på papir om det funker ikke er irrelevant så lenge det fikser folks problemer!
Vis hele sitatet...
Det hadde vært interessant å høre hvordan du opplever en vanlig dag på jobben.
Hva slags problemer er det folk kommer med? Hvilke plan ligger disse på? Kan du prøve å forklare, hvis det er mulig, hva du gjør for å hjelpe kundene dine? Gi gjerne konkrete eksempler.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå klarte du vel egentlig å drepe tråden ivioynar, og jeg er ikke kommet noe nærmere spørsmålene jeg har om healing. eneste grunnen til at jeg i det hele tatt prøver å diskutere me deg er vel at jeg kan ikke la deg få siste orde+ kjeda meg noe sinnsykt i dag.uansett,Jeg tar selvkritikk for at eg skreiv, osv. etter personlige erfaringer
Jeg og er veldig care til å hørre om dagen te ein random healer, men det er forsatt et lite steg i retningen et svar på topic da.Tar du som admin å rydder litt kan det gå.det e jo tydelig at du har endel tid å slå i hel.

Personlig er det ikke så intresannt å høre hva en healer tror om healing, det blir som å spøre en religiøs om hans religion det, det blir mye eventyr å bullshit som er for latterlig til å godta.De som healer selv er vel "hjernevaska" av hele healing tullet (og har da i likhet med sientologene til slutt godtatt de sykeste ting,(kan vær dette bare gjelder none greiner av healing )uansett blir det han seier tatt me et par skjeier salt hvertfall. men det e jo tydlig at det faktisk e noen så bryr seg om det. Og så lenge det e noe aktivitet på tråden gir det nå et bedre svar på hva healing er en din siste post.
Personlig er eg mer inntresert i å høre om hvor mange som har blitt healet å faktisk ikke tror på det, så kalte non belivers altså.

Selv gjorde/gjør jeg av å til sånne force ting mens jeg har tatt noe dop(se min første post vist du er lost)
Sett fra en non beliver sin side er jeg da veldig åpen for påvirkning på flere plan,dopet, jeg holder fram hånden og fokuserer sterkt på den. Jeg har også ofte en person der så er helt overbevist på at dette healing sprøytet er sannhet. (like overbevist som paven og mange idioter med han er på at det er en gud) traff jeg
Uansett,jeg konkluderer med at han og er med å påvirker meg ,kansje på flere plan.
Ser vi dette "fenomenet" fra en beliver sin side gjør dop meg mer åpen, å at det er med å hjelpe meg å føle denne "kraften" eller no. (Pyro_Killer sier noe om det tidligere.)
Jeg føler uansett at dette gjør at jeg ikke kan kalle meg en non beliver. Kansje drev disse opplevelsene å stimulerer underbevistheten min på et vis, å at dette igjenn gjorde til at jeg ble healet den ene gangen, noe som igjenn gjør at jeg mista litt av min skepsis, og kansje åpna døra litt?
En kan og spørre seg om det kan være at folk som er lett påvirklige/har et litt åpent sinn, kan bli "lurt" av en healer selv om de ikke tror på det.Så lenge en ikke tror på det så kan vi vel ikke kalle det placebo,det bilr vel da eventuelt mer placebo for underbevistheten da.

Uansett så hadde det vært inntresangt med med personlige erfaringer.osv

Sitat av Ivnovier
Å motbevise noe såpass løst definert er per def. umulig. Men jeg er uenig i at dette skal være en tråd som først og fremst handler om deling av positive erfaringer:
Vis hele sitatet...
For det første så har jeg aldri påstått at dette skal være et positivt care forum for folk så har blitt healet!
Jeg gadd bare å skrive her nå av to grunner(nå tre).For det første funket healing på på meg,men jeg godtar ikke foklaringene healere gir meg på hvorfor det fungerer. Derfor kan det være intresangt å hørre om det er noen andre så ikke tror/trodde på healing så har blitt healet, å hvilke tanker de har om det.
Jeg har en diskusjon me en healer gående. Hvær gang vi tar dop sammen skal han altid programerer dopet samme hva det er.han tar så å påstår at det var programmeringen så ga det guff,jeg føler meg da litt snutt når det va jeg så fixa det

Posten før du joinet "diskusjonen" spurte jeg et par spørsmål og ,men fikk aldir noe svar pga du stjal hele showet me noe bs å noe sant,anyway nå sitter jeg her bitter og uvitende.

Sitat av U4IC

Dere her som driver med healing, er dette her ting dere ser på som mulige vist man kommer til et høyt nok nivå?

til Pyro_Killer, så du tror ikke på hjelpere og ånder, spåkoner/klarsynte eventuelt folk så ser med det 3. øyet eller no. trodde det hang sammen med dette jeg :
Vis hele sitatet...

for det andre så funket jo healingen d på meg, og jeg trodde ikke noe på det, så derfor kan det være intresangt å hørre om det er noen andre så ikke tror på healing så har blitt healet.

Gjør jobben din å slett søppel poster inkludert ditt eget fantastiske svar på turban sin idiotiske post
Sitat av turban
Et dumt, men viktig, spørsmål:
Vis hele sitatet...
makan te bedreviter svar på noe så elementært, jeg blir flau på dine vegne. Men innenfor helsesektoren må du nå innrøme at de også den moderne vitenskaen har stålet mye fra østen. De blander en plante eller en ide, me noe crap og får den raskest mulig i masseproduksjon, tar så æren for nyoppdagelsen. østen har kansje brukt basisen til disse produktene til lignende lindrende i evigheter men dette har ikke blitt skrevet ned i vestlig medesinske historie, å igjenn får vitenskapen æren for gjennombruddet, noe de som kjent er flinke til, orke ikke tenke på noe spess eksempler, men gir du østen litt cred så e eg fornøyd.

Sitat av Ivnovier
jeg minner om at dette er et diskusjonsforum og ikke et forum primært ment for å sitte i ring og stimulere hverandres genitalier. Det blir meningsløst, sånt har man massevis av alternativforumer til.
Vis hele sitatet...
Ja det er et diskusjons forum, å du skaper ikke mye rom for diskusjon. Nå har ikke jeg lest noen andre poster av deg bortsett fra her, men basert på den holdingen du har kjørt i denne tråden, Har du enten et stort ego, som tilfredstilles og vokser av å "vinne" diskusjoner og av å poste slike fasit poster som igjenn kan bli sett opp til av andre "freakere". Eventuelt har du en egen agenda og at du benytter dette forumet som din private buttplugg. Du diskuterer mer en gjærne meningsløse påstander,(turban posten) bare for å få en svak orgasme nå du "vinner" en slik idiotisk diskusjon."

Du sier du ikke kjente noe kraft når du trente,det var kansje fordi du gikk på en kampsport så ikke vektlegger chi,eller at du/trener var for dårlig/uerfarne.) Jeg kan ikke helt forklare deg det, eller gi en deffinisjon. Ta deg turen ned til Amster å spis noe sopp,en som ikke har så sterke visuals, så vil du få den gode følelsen/(kraften) i kroppen, jeg snakker om. Ta så å lek med den,da vil du kansje ane litt hva jeg snakker om,å se at det er ikke alt så er så lett å sette ord på det. men du kommer uansett til å ha det digg vist du er litt positiv å senker garden litt.

Jeg gidder ikke svare til bake på alle "poengene" dine siden jeg egentlig er enig i mye av det du sier(ble du heit nå?) men angående jøden og den blinde så va heile poenget at setningen var jævlig dum og at den ga ingen mening.ikke ulikt mitt synn på deg som en så aktiv admin over en tråd om noe du tydligvis ikke har no interesse for,samt ditt svar på turban posten.
Du skriver jo at du er inntresert i psykologi, og at du er ute etter og formidle, jeg vil ikke påstå at du formidler så mye mer enn enda flere spørsmål, og kritikk til alt borsett fra dine egene poster da.Uansett hva formening du har om healing så kan du ikke konkludere med at det ikke er ekte? Deffiner da ekte.
Vist det funker for noen, å folk faktisk blir bedre av det, har jo healeren nådde målet, å hvordan kan du da si at det er uekte.Prøv heller å diskutere hvorfor det funker,i stede for å bare diskutere grunner og bevis på at det ikke skal fungere.
Jeg tror ikke det er så tilfeldig at alle de som går til healer å blir friske tilfeldigvis ble bedre helt uavhening av healingen, det er en sammenheng.
Eg trur at healing i bunn og grunn er placebo-effekt. Kanskje blandet med litt kunnskap om kroppen.

Og heile det derre "trur ikkje 1milliard kinesere tar feil" konseptet gir ingen meining, for da har vel alle kristne rett, muslimer og hinduister med.
Om healing er ekte? Hva definerer vi som ekte? Hvis jeg går til en healer fordi jeg har vondt i armen og denne healeren gjør noe hokuspokus på armen min - og jeg deretter ikke har vondt i armen lenger - er det da ekte? I aller høyeste grad vil jeg si. Om det var bare hodet mitt som spilte meg et puss? Samme faen, så lenge armen ikke er vond lenger så er det ett fett om det var selve healingen i seg selv som fikset den, eller min egen psyke? Resultatet ligger jo der... som en følge av healingen.
Noen tror healing er tull, andre ikke. Jeg har selv healet gode venner og jeg vet at det fungerer..
Om det er placebo eller ikke er vel for faen ikke no viktig ? Det funker, så hold kjeft >.>

Jeg har kun gjennomgått en hurtigkurs så jeg kan ikke forklare det, men sånn som jeg har forstått det så har det med forflytting av energi.

For de som mener at det ikke skjer noe som helst, kjæresten min hadde vondt i ryggen en dag, og når vi lå å så på film så healet jeg henne. Ca. halvveis inne i filmen lurte hun på om jeg gjorde noe med ryggen hennes. Den var fin minst en uke etterpå.

Jeg mener selv at dette ikke har noe med religion å gjøre, men din egen energi.
Sitat av jOkKeJacKaL
Om healing er ekte? Hva definerer vi som ekte? Hvis jeg går til en healer fordi jeg har vondt i armen og denne healeren gjør noe hokuspokus på armen min - og jeg deretter ikke har vondt i armen lenger - er det da ekte? I aller høyeste grad vil jeg si. Om det var bare hodet mitt som spilte meg et puss? Samme faen, så lenge armen ikke er vond lenger så er det ett fett om det var selve healingen i seg selv som fikset den, eller min egen psyke? Resultatet ligger jo der... som en følge av healingen.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan vel si at det funket. Det noen prøver å finne ut er om healingen "sender ut ståler" aller hva som faktisk skjer. Jeg vil vel som så mange andre si at viljens makt er undervurdert, og hvis vi ønsker oss noe veldig mye eller veldig gjerne vil at noe skal skje, så er det større sjangse for at det går i oppfyldelse... Og ikke bare innen healing.

Det er jo også bevist at dyrere medisin får folk fortere frisk enn billigere medisin, selv om de egentlig har fått samme type medisin. Men nå skal ikke jeg bable om placebo når nok allerede er sagt i denne tråden om det emnet.
placebo sier jeg
"Healing" som noe åndelig er humbug, det er ingenting som støtter opp at det - eller noe annet av den sorten - har noen virkning på en persons helse. Det er ikke engang noe som tilsier at det skulle kunne ha en effekt.

Derimot, at det kan ha en viss hjelpende effekt på mentale lidelser, og f.eks. lettere smerter skal jeg ikke påstå. Det kan nok hjelpe i stor grad mot smerter, men det er ikke av det folk tror: Menneskets hjerne er en mester til å lure seg selv, den er et medium som er latterlig enkel å manipulere, og placebo-effekten er ikke noe man skal kimse av - den kan i aller høyeste grad hjelpe mot smerter, etc., men det vil ikke lege noe.

At enkelte mennesker kan utnytte andres smerter og tragedier på denne måten, mener jeg at her totalt forkastelig; at enkelte i det hele tatt kan få seg til å utnytte f.eks. en kreftsyk person eller noen med en alvorlig hjertesykdom, er absolutt motbydelig. Det er én ting om man hjelper noen med smerter som ikke trenger fysisk behandling, men når det kommer til den type svindel som foregår ovenfor kreftsyke mennesker, o.l. så er det absolutt uforsvarlig; de tar vekk fokuset, og ikke minst penger, fra behandling som faktisk kunne hjulpet dem, for å gi de et falskt håp om at på mirakuløst vis skal bli friske!
Sist endret av adiabatic; 18. august 2008 kl. 01:24.
▼ ... over et år senere ... ▼
Nå har ikke jeg lest hele tråden, for det er så mye negativt at jeg ikke orker å irritere meg over hvor nonchalante folk er overfor ting de ikke tror på eller vet noe om. (sorry, hvis noen oppfattet det som sarkastisk, men jeg mente det godt)

Men, jeg leste et par innlegg på de første sidene som jeg har et par kommentarer til:
Cyberblack: Når det gjelder det med mediadekning av healing så har det jo vært masse av det i form av portretter av Snåsamannen. Han er jo en healer. Og mange tror på ham. Ellers så er kanskje mangelen på mediadekning grunnet i at det er mange healere som opererer rundt omkring som kun er ute etter profitt, uten å egentlig ha så store evner. Det er med på å gjøre dette til en litt "luguber" bransje. Det skal litt til å finne frem til folk som virkelig har evner. Det jeg reagerte mest på var at du heller ville gå til en "proff lege". Jeg har slitt med en konkret sykdom noen år nå, og gått til så mange leger og spesialister at jeg har mistet oversikten. Og fellestrekket er at de fleste allmennleger overser problemet ditt helt og sender med en resept som overhodet ikke virker eller gjør deg noe godt (uten å ta nøye undersøkelser). Og mange leger stiller også store spørsmålstegn ved deg som person når du dukker opp flere ganger for samme problem. Da sier de at det trolig er psykisk, og etter min erfaring er det fordi de ikke klarer å se noen annen sammenheng selv. De fleste leger er svært enkle å lede. Hvis du kun forteller dine symptomer så følger de standard prosedyre for behandling av dette. Ofte utskrivning av resept. Hvis du forteller om hva DU tror er årsaken (hivs det er litt på siden av standard) forfølger de dette, og skriver ut en annen resept. Eller etter litt mas sender deg til undersøkelser. Enkelt og litt komprimert fortalt. (det finnes selvsagt unntak) Spesialistene er ikke det spor bedre. Jeg var innom seks spesialister for min sykdom før jeg fant en som klarte å tenke selv. Og han løste problemet i en enkel håndvending. All denne erfaringen har gjort at jeg forakter legestanden generelt. Det finnes enkelte dyktige leger der ute, men den generelle holdningen til folk flest om at alle leger bør respekteres, bør endres.

Til Sanne87: "Varme og prikking i hender er ofte assosiert med Carpal Tunnel Syndrom". Riktig det, men da er det gjerne i håndleddet -og ofte konstant, siden det skyldes en nevrologisk feil, akkurat som man har konstante smerter ved prolaps. Det er vel også ofte bare en side som er rammet. Med healing så er det en helt annen følelse av prikking og varme/kulde. Hos meg var den først lokalisert i begge armer, og da fra hele skulderen og ned, til hele overkroppen. Og all prikking forsvant da healingseansen var over.

Mange mener at healing styres av ens egen tankekraft. Det kan delvis være sant, for en del av healingen slik jeg ser det er å endre ens egne tankemønstre. Men det er bare en supplerende del. Healing er en måte å få universets kraft til å komme til kroppen din, gjerne via en healer. Men en kan også lære seg dette selv. Har en bok om det, men har ikke fått begynt på den enda.

Det er så mange motforestillinger mot healing og annen alternativ behandling at jeg, uten unntak, ikke nevner det for noen at jeg interesserer meg for det. Det som overrasker meg er at så mange blindt godtar leger og spesielt allmennlegers vurderinger. Har man en enkel sykdom som halsbetennelse er en allmennlege grei å ha, men kommer det til mer komplekse tilfeller så er de helt udugelige i mine øyne. De kan briefe med alskens diplomer og doktorgrader, men så lenge de ikke gidder å engasjere seg i den enkelte pasient, så klarer de ikke å gjøre det de er ment for.
Jeg fikk bare lyst til å slenge inn en kommentar som ikke har noenting med tidligere innlegg å gjøre, om healing.

Healing er noe som jeg aldri har hatt troen på, og sikkert aldri kommer til å tro på heller, så lenge det ikke kommer bedre bevis enn uttalelsen: "Jeg kjenner noen som ble heala". Healing stiller jeg i samme kategori snakking med dyr, hvor mennesker påstår di kan føre lange samtaler med hester f.eks., kalt hestevisking, hvor hesten faktisk svarer. Alt dette er jo selvfølgelig humbug, og jeg tviler STERKT på at healing har noen som helst effekt utover placebo-effekten. Jeg synes det er skremmende at folk kan ha en slik tro på healing at de faktisk kan gå til newage-hokuspokus-viftemedhendene-mennesker hvis de sitter med kroppen full av kreft, istedenfor å gå til en autorisert lege, som baserer sin behandling på beviselig fakta. Jeg er sikker på at noen kommer til å svare at de har "hørt om noen som ble kurert for kreft av en healer", men så lenge jeg ikke får se vitenskapelige beviser, tror jeg ikke på det. Det samme med bønner, man kan ikke bli kurert av bønner, sånn er det bare.

Og forresten, for å ta noe fra tråden allikevel, bare fordi noe inngår i en verdensreligion, betyr det ikke at det er fornuftig, eller sant. Heller motsatt, etter min mening.
Sitat av Baaden Vis innlegg
Det samme med bønner, man kan ikke bli kurert av bønner, sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Si ikke dét. En gang jeg hadde vondt i magen så spiste jeg bare en boks med bønner og det hjalp.
Sist endret av Gamgee; 7. september 2009 kl. 23:09.
Sitat av Baaden Vis innlegg
Jeg fikk bare lyst til å slenge inn en kommentar som ikke har noenting med tidligere innlegg å gjøre, om healing.

Healing er noe som jeg aldri har hatt troen på, og sikkert aldri kommer til å tro på heller, så lenge det ikke kommer bedre bevis enn uttalelsen: "Jeg kjenner noen som ble heala". Healing stiller jeg i samme kategori snakking med dyr, hvor mennesker påstår di kan føre lange samtaler med hester f.eks., kalt hestevisking, hvor hesten faktisk svarer. Alt dette er jo selvfølgelig humbug, og jeg tviler STERKT på at healing har noen som helst effekt utover placebo-effekten. Jeg synes det er skremmende at folk kan ha en slik tro på healing at de faktisk kan gå til newage-hokuspokus-viftemedhendene-mennesker hvis de sitter med kroppen full av kreft, istedenfor å gå til en autorisert lege, som baserer sin behandling på beviselig fakta. Jeg er sikker på at noen kommer til å svare at de har "hørt om noen som ble kurert for kreft av en healer", men så lenge jeg ikke får se vitenskapelige beviser, tror jeg ikke på det. Det samme med bønner, man kan ikke bli kurert av bønner, sånn er det bare.

Og forresten, for å ta noe fra tråden allikevel, bare fordi noe inngår i en verdensreligion, betyr det ikke at det er fornuftig, eller sant. Heller motsatt, etter min mening.
Vis hele sitatet...
Du skal få tro akkurat det du vil. Men da får du også respektere at det finnes mennesker som tror på alternativ behandling som healing. Selv tror jeg ikke det var noen tilfeldighet at jeg fikk kurert min egen sykdom. Jeg var hos en healer rett før jeg fikk diagnosen min. Og da hadde jeg gått i uvisshet i flere år, med allmennleger offentlig og privat, spesialister osv som klødde seg i hodet og ikke fant noe galt med meg. Men etter healingen så fikk jeg ny energi, fant frem til en annen privat spesialist, og vips så var problemet løst. Mulig at det var tilfeldig akkurat det at jeg fant denne spesialisten etter healingen, men også litt imponerende etter flere års kamp mot andre såkalte spesialister som sa at alt var normalt! I tillegg har jeg fått enormt mye energi, fått endret endel uvaner og blitt helt annerledes som person. Du kan kalle det en placebo effekt, men uansett hva du kaller det så vet jeg med meg selv at dette fungerer.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Du skal få tro akkurat det du vil. Men da får du også respektere at det finnes mennesker som tror på alternativ behandling som healing. Selv tror jeg ikke det var noen tilfeldighet at jeg fikk kurert min egen sykdom. Jeg var hos en healer rett før jeg fikk diagnosen min. Og da hadde jeg gått i uvisshet i flere år, med allmennleger offentlig og privat, spesialister osv som klødde seg i hodet og ikke fant noe galt med meg. Men etter healingen så fikk jeg ny energi, fant frem til en annen privat spesialist, og vips så var problemet løst. Mulig at det var tilfeldig akkurat det at jeg fant denne spesialisten etter healingen, men også litt imponerende etter flere års kamp mot andre såkalte spesialister som sa at alt var normalt! I tillegg har jeg fått enormt mye energi, fått endret endel uvaner og blitt helt annerledes som person. Du kan kalle det en placebo effekt, men uansett hva du kaller det så vet jeg med meg selv at dette fungerer.
Vis hele sitatet...
Og hvilken type diagnose er det vi snakker om?
Jeg var veldig skeptisk til healing, og har heller aldri satt meg inn i det.
Men her om dagen var vi på kaffe besøk os en bekjent av en bekjent, hvor det viste seg at dama som bodde i huset kunne heale, og jeg tok sjansen der og da og spurte om hun ikke kunne prøve på meg.
Joda, hun trengte bare handen min. Det ble først helt stille i rommet når ho tok på meg, pinlig stille, jeg hadde ingen aning hva jeg skulle si tilfelle hun ble skuffet om hun skulle ta feil eller noe. Og tanken som streifet var at off, dette blir for dumt.

Men fy flate, placebo eller ikke, det var kreepy og veldig arti. Ikke helt på linja, men rett uttafor heletiden.
feks, hun sa til meg at jeg har vondt i venstre foten min, å var overbevist om at det var noe iveien med den, det kunne være om jeg hadde brukket den før eller noe... men det var den eneste gangen jeg sa til hun. Nei du tar feil jeg har ikke vondt noen steder heller aldri brukket noe.

Når jeg våknet dagen etter hadde jeg sykt vondt i foten, uten ide om hva det kunne være så var den helt ødelagt i ca 2 døgn.

Nei jeg er ikke overbevist, men jeg synes det var arti å høre på det hun sa.
selv om det med foten helt sikkert er placebo ( whatever ) det var litt ekkelt.

=)
Sitat av Baaden Vis innlegg
Og hvilken type diagnose er det vi snakker om?
Vis hele sitatet...
Det er en kvinnesykdom, som har å gjøre med livmoren. Svært få leger som vet om denne sykdommen etter min erfaring, og ikke minst hva slags symptomer sykdommen utløser. Det minner om blærekatarr, og så fort man sier det ordet, ja -så får man medisin mot blærekatarr selv om prøvene er negative. Man blir stort sett møtt med holdningen om at enten så hjelper antibiotika eller smertestillende, ellers er du psykisk syk. Ikke noen morsom sykdom å ha med andre ord. Alt som har med typiske kvinnesykdommer har lav status blant leger. Men jeg syns ikke de skal bruke det som unnskyldning for å sette seg inn i ting. Da jeg presenterte den nylig ervervede diagnosen for min vikarierende fastlege (med et fremmedord jeg ikke vil si her) så bare himlet han med øynene og sa at det var ingenting som het det. Samtidig spurte han rett ut " hva er det egentlig som feiler deg, du kommer her hele tiden og skal ha hjelp..." Altså en blir møtt med en nonchalant holdning og går ut med en følelse av at man er hypokonder. Er så mange ganger jeg har gått fra legekontor og legevakt i de siste årene og følt meg så dum, trist og lei. En healer ser på hele deg, han/hun tar deg på alvor, og behøver egentlig ikke vite hva problemet ditt er. Du kan godt bli fjernhealet. For det er den universelle kraften som healer deg, og da er lokalisjon ubetydelig.

En liten digresjon: Hestehvisking og hundehvisking fungerer det. Det gjelder bare å koble seg opp på den dimensjonen som dyret befinner seg på. Altså kortere fortalt: kommunikasjon/atferdspsykologi. Har du sett hundehviskeren fra USA på TV så skjønner du hva jeg mener. Det er ikke noe unaturlig som skjer, det handler bare om å være på samme "frekvens." Vet ikke om healere bruker slik psykologi i sin behandling, men jeg tror ikke det. Poenget er at "dyrehviskere" egentlig burde hete "kommunikasjonsspesialister for dyr", for det de egentlig gjør er å leve seg inn i atferdsmønstre til ulike dyr og herme etter dette for å oppnå dominans.
Sist endret av JaneDoe; 8. september 2009 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Det er en kvinnesykdom, som har å gjøre med livmoren. Svært få leger som vet om denne sykdommen etter min erfaring, og ikke minst hva slags symptomer sykdommen utløser. Det minner om blærekatarr, og så fort man sier det ordet, ja -så får man medisin mot blærekatarr selv om prøvene er negative. Man blir stort sett møtt med holdningen om at enten så hjelper antibiotika eller smertestillende, ellers er du psykisk syk. Ikke noen morsom sykdom å ha med andre ord. Alt som har med typiske kvinnesykdommer har lav status blant leger. Men jeg syns ikke de skal bruke det som unnskyldning for å sette seg inn i ting. Da jeg presenterte den nylig ervervede diagnosen for min vikarierende fastlege (med et fremmedord jeg ikke vil si her) så bare himlet han med øynene og sa at det var ingenting som het det. Samtidig spurte han rett ut " hva er det egentlig som feiler deg, du kommer her hele tiden og skal ha hjelp..." Altså en blir møtt med en nonchalant holdning og går ut med en følelse av at man er hypokonder. Er så mange ganger jeg har gått fra legekontor og legevakt i de siste årene og følt meg så dum, trist og lei. En healer ser på hele deg, han/hun tar deg på alvor, og behøver egentlig ikke vite hva problemet ditt er. Du kan godt bli fjernhealet. For det er den universelle kraften som healer deg, og da er lokalisjon ubetydelig.
Vis hele sitatet...
Quoter meg selv fra en annen tråd:

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Blir litt som å se en flat padde midt i veien, for så å gå ut ifra at den har fått en sykdom som gjør den flat, og ikke at den bare har blitt overkjørt. Noe som faktisk er et velkjent og dokumentert fenomen, i motsetning til det første.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gå ut i fra det mest usannsynlige? Hypokonderi er da et velkjent fenomen, i motsetning til hva enn det er du tror du har.

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
En liten digresjon: Hestehvisking og hundehvisking fungerer det. Det gjelder bare å koble seg opp på den dimensjonen som dyret befinner seg på. Altså kortere fortalt: kommunikasjon/atferdspsykologi. Har du sett hundehviskeren fra USA på TV så skjønner du hva jeg mener. Det er ikke noe unaturlig som skjer, det handler bare om å være på samme "frekvens." Vet ikke om healere bruker slik psykologi i sin behandling, men jeg tror ikke det. Poenget er at "dyrehviskere" egentlig burde hete "kommunikasjonsspesialister for dyr", for det de egentlig gjør er å leve seg inn i atferdsmønstre til ulike dyr og herme etter dette for å oppnå dominans.
Vis hele sitatet...
Hundehviskeren gjør jo ikke noe annet enn å dressere hunden. Ja, han er veldig flink, men han prater ikke med dem på noen som helst måte. Jeg skulle forresten gjerne sett noen be en hest gå ut og hente avisen eller få den til å gjøre noe konkret, kun ved å snakke til den.

En healer ser på hele deg, han/hun tar pengene dine på alvor, og behøver egentlig ikke vite hva problemet ditt er. Du kan godt bli fjernhealet. For det er den universelle valutaen som betyr noe, og da er lokalisjon ubetydelig.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
En liten digresjon: Hestehvisking og hundehvisking fungerer det. Det gjelder bare å koble seg opp på den dimensjonen som dyret befinner seg på. Altså kortere fortalt: kommunikasjon/atferdspsykologi. Har du sett hundehviskeren fra USA på TV så skjønner du hva jeg mener. Det er ikke noe unaturlig som skjer, det handler bare om å være på samme "frekvens." Vet ikke om healere bruker slik psykologi i sin behandling, men jeg tror ikke det. Poenget er at "dyrehviskere" egentlig burde hete "kommunikasjonsspesialister for dyr", for det de egentlig gjør er å leve seg inn i atferdsmønstre til ulike dyr og herme etter dette for å oppnå dominans.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne sett noen kilder til forskning på at den såkalte hviskingen fungerer... Ellers fikk jeg meg både en god latter, og et rimelig sjokk, da du er den første jeg har lest noe fra som "tror" på dette.

Alle hundeeierne jeg kjenner gjør nøyaktig det samme som hundeviskeren får til, uten å hviske. Repetere, innøve, lære..IKKE hviske.
Sist endret av tafsern; 8. september 2009 kl. 08:40.
healing funker ikke mer enn du tror på det selv... '
Tror man på det så kan det utføre mirakler (placebo)
Tror man ikke på det så skjer det ikke en dritt.

Det er mitt syn på healing, prove me wrong
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå merker jeg at jeg ble veldig provosert! Den sykdommen jeg har er alt annet enn psykisk betinget! Selv om jeg har interesser som inkluderer det åndelige, behøver ikke det å bety at alt som feiler meg har med det psykiske å gjøre. Du gjør meg faktisk like pissed som de legene jeg ofte har møtt. De snakker til deg på en nonchalant måte som om de vet alle hemmeligheter her i livet, og leder deg til å tro at alt de sier er riktig. Men jeg bruker mitt eget intellekt, søker etter forskning fra utlandet, oppsøker private (og dyre) leger for å få svar på det jeg vil ha svar på. Og svar har jeg fått. Jeg har en tilstand som heter adenomyose, og min egen fastlege visste ikke engang hva det var. Han avskrev det bare på kontoen sin for nok en pasient som sier noe uforståelig og som sannsynligvis lider av hypokondri! Fy %/&%/&( så sint jeg blir på dere som opptrer så uvitende og arrogante overfor folk som faktisk sliter med noe fysisk). Sannsynligvis må jeg gjennom en stor operasjon for å bli helt frisk. Det har jeg fått bekreftet fra ham som er min kjære spesialist på området. Jeg fører dagbok over min helsetilstand nå, og må gjennom mye smerte nå de neste månedene for å i det hele tatt bli vurdert for operasjon. For den opersajonen som er aktuell er ikke noe som gjøres på rutine akkurat. Men jeg ser allerede et mønster, og sover nå godt om natten fordi jeg har fått et svar på mine problemer.

Så jeg vet ikke hvorfor du går til angrep på meg på den måten du gjør. Enten visste du ikke hva du egentlig svarte på eller så er det et direkte angrep mot meg som person. OG isåfall så har du gjort meg svært sint. (Men ikke utilgivelig sint, for jeg har evne til å tilgi)


Sitat av Semjuel Vis innlegg
Quoter meg selv fra en annen tråd:



Hvorfor gå ut i fra det mest usannsynlige? Hypokonderi er da et velkjent fenomen, i motsetning til hva enn det er du tror du har.



Hundehviskeren gjør jo ikke noe annet enn å dressere hunden. Ja, han er veldig flink, men han prater ikke med dem på noen som helst måte. Jeg skulle forresten gjerne sett noen be en hest gå ut og hente avisen eller få den til å gjøre noe konkret, kun ved å snakke til den.

En healer ser på hele deg, han/hun tar pengene dine på alvor, og behøver egentlig ikke vite hva problemet ditt er. Du kan godt bli fjernhealet. For det er den universelle valutaen som betyr noe, og da er lokalisjon ubetydelig.
Vis hele sitatet...
Og som et supplement til dere andre som har svart på tråden min. Det foreligger forskning på at healing faktisk har en effekt. Det holdes blant annet et seminar ved Universitetet i Oslo nå i September om akkurat dette, hvor det kommer leger og vitenskapsmenn som skal holde foredrag om sine forskningsprosjekter på akkurat dette området. Jeg har info om tid og sted for de som er interessert.
Sist endret av JaneDoe; 16. september 2009 kl. 23:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Og som et supplement til dere andre som har svart på tråden min. Det foreligger forskning på at healing faktisk har en effekt. Det holdes blant annet et seminar ved Universitetet i Oslo nå i September om akkurat dette, hvor det kommer leger og vitenskapsmenn som skal holde foredrag om sine forskningsprosjekter på akkurat dette området. Jeg har info om tid og sted for de som er interessert.
Vis hele sitatet...
Ja, du må gjerne komme med en link til dette arrangementet. Kunne ikke finne noe på UiOs liste. Høres spennende ut.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Alle hundeeierne jeg kjenner gjør nøyaktig det samme som hundeviskeren får til, uten å hviske. Repetere, innøve, lære..IKKE hviske.
Vis hele sitatet...

Når du sier "alle" hundeeiere så fikk JEG meg en god latter. De fleste hunde-eiere jeg ser er i korte trekk slik:
-har så små hunder at det ikke er så farlig hvordan de oppfører seg mot andre, ergo farlige hunder som glefser etter deg så fort du nærmer deg
-hundeeiere som tar "oppdragelsen" svært seriøst og som irettesetter med å dra i båndet, kjefte, slå og det som verre er. Har sett endel slike tilfeller også på tur i parken
-hundeeiere som regelrett gir blaffen, og hvis de har en stor hund ender opp med å bli gått tur med i stedet for å gå tur med hunden sin.


Da jeg hadde hund så brukte jeg mye klikkertrening og positive impulser. Jeg var ingen ekspert, så et par ganger så var det hunden som styrte over meg. Men på mange områder merket jeg at det funket utmerket. Det er litt av det samme i healing. Healing er å åpne for positive tanker samtidig som man tar i mot en universell kraft. Det er ingen som blir kurert med healing. Men man kan komme et godt stykke på vei. Og de som healer er ofte svært positive veiledere som gir deg et dytt i positiv retning.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Sannsynligvis må jeg gjennom en stor operasjon for å bli helt frisk.
Vis hele sitatet...
Bestem deg. Virket healingen, eller virket den ikke?

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Du skal få tro akkurat det du vil. Men da får du også respektere at det finnes mennesker som tror på alternativ behandling som healing. Selv tror jeg ikke det var noen tilfeldighet at jeg fikk kurert min egen sykdom. Jeg var hos en healer rett før jeg fikk diagnosen min. Og da hadde jeg gått i uvisshet i flere år, med allmennleger offentlig og privat, spesialister osv som klødde seg i hodet og ikke fant noe galt med meg. Men etter healingen så fikk jeg ny energi, fant frem til en annen privat spesialist, og vips så var problemet løst. Mulig at det var tilfeldig akkurat det at jeg fant denne spesialisten etter healingen, men også litt imponerende etter flere års kamp mot andre såkalte spesialister som sa at alt var normalt! I tillegg har jeg fått enormt mye energi, fått endret endel uvaner og blitt helt annerledes som person. Du kan kalle det en placebo effekt, men uansett hva du kaller det så vet jeg med meg selv at dette fungerer.
Vis hele sitatet...
Edit: Ok, så din forrige post. Så healing funka kun som en motivator for deg?

Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Så jeg vet ikke hvorfor du går til angrep på meg på den måten du gjør. Enten visste du ikke hva du egentlig svarte på eller så er det et direkte angrep mot meg som person. OG isåfall så har du gjort meg svært sint. (Men ikke utilgivelig sint, for jeg har evne til å tilgi)
Vis hele sitatet...
Beklager. Slik du skrev det så virket det som om _ingen_ leger hadde funnet ut hva det var. Du utelot jo at det faktisk var en lege som visste hva som feilet deg.

Og som et supplement til dere andre som har svart på tråden min. Det foreligger forskning på at healing faktisk har en effekt. Det holdes blant annet et seminar ved Universitetet i Oslo nå i September om akkurat dette, hvor det kommer leger og vitenskapsmenn som skal holde foredrag om sine forskningsprosjekter på akkurat dette området. Jeg har info om tid og sted for de som er interessert.
Vis hele sitatet...
Gjerne det. Skulle vært interresant å sjekke ut.
Sist endret av Gamgee; 16. september 2009 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av luni Vis innlegg
Ja, du må gjerne komme med en link til dette arrangementet. Kunne ikke finne noe på UiOs liste. Høres spennende ut.
Vis hele sitatet...

Jeg har fått en epost siden jeg er med i et nettverk. Det var vedlegg med mer informasjon, men tror ikke jeg kan legge det ut her. Men her er eposten:
Helgen 25. - 27. september skjer flere arrangementer om healing:

Fredag 25. september:
Tid: kl. 1200 - 1400.
Forelesning om healing på Universitetet i Oslo ved psykiater Daniel Benor, USA. Han har skrevet verket "Spiritual healing", som har samlet mange forskningsresultater som viser at healing har effekt.
Gratis adgang - Ingen påmelding.

Se vedlegg.


Lørdag 26. september:
Tid: kl. 0900 - 1700
Stort seminar om healing i Samfunnssalen, Oslo.
Foredrag ved psykiater Daniel Benor, Akupunktør, Ph. D. Christopher Low England, vil forelese om effekt av Qi Gong Healing. Qi Gong er en del av tradisjonell kinesisk medisin. (TCM) Healer Tittin Foss Haneborg vil forelese om sitt perspektiv som healer. Paneldebatt med forelesere og lege Audun Myskja.
Pris: 500,- kr. Forhåndspåmelding. Ledige plasser selges på stedet.

Se vedlegg.


Søndag 27. september.

Tid: Kl. 1000 - 1600
Workshop med Psykiater Daniel Benor. Han har utviklet metoden WHEE; som reduserer både fysisk og psykisk smerte.

Pris: 750 kr. Forhåndspåmelding. Ledige plasser selges på stedet.
Healing funker like bra som når mor blåser på såret
Det er slik fatt at jeg søkte etter svar for hva som feilte meg i to år. Og jeg oppsøkte mange leger, inkludert fastleger og spesialister. Ingen hadde noe svar å gi meg. Jeg ble betydelig verre i juli i sommer, og var hyppig på legevakten. Jeg kunne føle at de nesten rullet rundt med øynene hver gang jeg kom dit, mens for meg var dette vedlig virkelig og smertefullt. De tok CRP, urinprøve, sendte meg til undersøkelse på sykehus. Det største nederlaget da var at jeg ble sendt hjem fra sykehuset med beskjeden om at jeg ikke feilte noenting. Ergo trodde de også at alt var psykisk. Vendepunktet kom etter at jeg ba om veiledning fra en healer. Jeg ba om å få healing. Jeg fikk healing og merket en svak prikking i overkroppen en lang stund. Samtidig tok jeg kontakt med denne spesialisten som har hjulpet meg et godt stykke på vei. Det jeg sier er at healing ikke kurerer deg, men det gir deg energi og livsglede nok til å fortsette å lete etter behandling dersom du ikke får hjelp. Det er akkurat som Snåsamannen. Han sier også at dersom du har en alvorlig sykdom så må du til lege. Det som er tricky er å finne rette legen. Som tror på DEG og din historie. Jeg har nå fått bekreftet hva min lidelse er via hormonspiral og daglig føring av symptomer. Det har gjort at jeg ser en sammenheng mellom mens og smerter. Og at smertene er uutholdelige dersom jeg IKKE har mens. Og spiral gjør at du mister mensen, ergo må jeg sannsynligvis fjerne hele livmoren. Det var litt mer i detalj enn jeg hadde tenkt, men nå er det sagt.

Videre healing får jeg nå utført av en som har rykte på seg for å være svært dyktig. Og når jeg får healing så blir jeg ikke frisk, men jeg får påfyll av energi og impulser til å gjennomføre det jeg ønsker. Og jeg kan skrive under på at jeg har prøvd ALT annet før jeg prøvde healing. Jeg har oppsøkt så utrolig mange leger at jeg ikke orker å se på det fordi det har kostet så mye penger, jeg har skrevet inn spørsmål til "nettleger", ringt til eksperter osv.

Så du kan godt si at healing var en slags motivator. Det fikk ting til å skje. Det fikk meg til å velge riktig lege. Når du har prøvd 20 andre leger i distriktet så mister du litt håpet, og det var denne ene legen som var litt "skjult" som ga meg diagnose.


Sitat av Semjuel Vis innlegg
Bestem deg. Virket healingen, eller virket den ikke?



Edit: Ok, så din forrige post. Så healing funka kun som en motivator for deg?



Beklager. Slik du skrev det så virket det som om _ingen_ leger hadde funnet ut hva det var. Du utelot jo at det faktisk var en lege som visste hva som feilet deg.



Gjerne det. Skulle vært interresant å sjekke ut.
Vis hele sitatet...
Sist endret av JaneDoe; 17. september 2009 kl. 00:05.
Nå har ikke jeg lest hele tråden her JD, men de siste innleggene her.

Det jeg er skeptisk til med healing og de som bedriver det, har ikke noe å gjøre med om det fungerer eller ikke. For mange gjør det det/oppfattes som om det gjør det. Det jeg derimot ikke liker er at det kalles healing. Det som de fleste tenker om healing, er nettopp at det som utføres er legende/helbredende og løsningen på de problemene de som pasient måtte ha. For meg er det like sant som at paracet kurerer migrene. Akkurat som leger ofte er låst til deres medisinske virkelighet, er ofte "healerne" låst til sin tro på det alternative.

Dette (tror jeg) kan bidra til at mennesker med behov for medisinsk behandling, vil få presentert et vrangbilde av hva slags behandling de egentlig er i ferd med å få og effekten av den. Vi snakker om mange mennesker i desperate situasjoner, som får et behandlingstilbud som heller ikke er koordinert med den medisinske behandlingen de ofte får ved siden av. "Healeren" får ofte heller ikke annen informasjon om sykdommen eller lidelsen til pasienten, enn hva han/hun velger å fortelle (noe som ikke alltid samsvarer med det legen har fortalt, eksempelvis på grunn av kommunikasjonssvikt eller manglende kunnskap om det de har blitt fortalt).

Mulig dette ble litt lite konsist, men håper jeg fikk fram litt av tankene mine rundt det. Jeg er absolutt for mer alternativ medisin og behandlingsmåter, men liker dårlig hvordan det praktiseres idag fordi det er så lite samspill mellom almennmedisin og det alternative. De alternative terapeutene og healerne sitter også med et helt annet ansvar overfor pasientene. Det tror jeg ikke er bra.
Jeg kan bruke meg selv som eksempel en gang til. Jeg brukte en periode svært mye Paracet, Ibux og andre lett smertestillende medisiner. Jeg fikk vite at det var trygt å bruke det. Etter ca ett år med jevnlig bruk, i tillegg til litt stress, så kommer mitt første anfall. Jeg spyr, ser dobbelt, ser ikke på det høyre øyet. Rett til legevakten, og der konkluderer legen at jeg har migrene. Hjem med sterke migrenemedisiner og kvalmestillende. Jeg opplever i tiden som kommer hyppig slike anfall hvor jeg må spy. Tar derfor migrenemedisin, kvalmemedisin -og antar at jeg har fått migrene.


Det som skjedde da jeg fikk healing var at jeg tenkte nytt. Jeg tenkte at jeg burde se på alternativer. Derfor lot jeg vær å ta migrenemedisinen som var skrevet ut til meg jevnlig. Jeg droppet også alle andre medisniner. Det som skjedde var at etter ca tre uke var jeg helt frisk. Det var faktisk medisinen i seg selv som hadde gjort meg syk! Det er sikkert flere slike tilfeller i legeindustrien. Dette var mitt tilfelle. Nå er jeg veldig bevisst på å ikke ta hodepinetabletter, for jeg vet at de til syvende og sist produserer enda verre hodepine.

Jeg kjenner nå fysisk at hvis jeg tar en hodepinetablett så får jeg lindring i en dag eller to, men så må jeg samtidig lide i ca fire dager etterpå for å få stoffet fra disse pillene ut av kroppen.
Det kan jo absolutt hende at du ikke tåler medisinene du har tatt, og at du til og med reagerer uvanlig på noe så "lett" som ibuprofen (f. eks.). Jeg vet forresten ikke hva du legger i "jevnlig bruk" av smertestillende medisiner(?), men en ting er ihvertfall sikkert; det er ikke ufarlig å misbruke dette. Om du ikke har fått tilstrekkelig info fra din fastlege om dette, er det absolutt ikke bra.

Jeg skjønte kanskje nå at min kritikk av "healerne" ikke hjelper deg stort, siden det kan virke som om du har nærmest gitt opp å få god hjelp av legene du har vært i kontakt med. Men det du nevner om at healing fikk deg til å se på ting i et nytt lys, er jo kjempeflott. Virkelig. Jeg bare liker ikke at man slutter på medisiner anbefalt av leger, uten å prate med dem om det først. Trolig ville de være positive til det, om det så bare var smertestillende, og du ikke hadde noen progresjon i sykdomsbildet ditt. Men tipset "healeren" deg om dette? Isåfall mener jeg at det er et stort problem. Optimalt burde han/hun konsultert med legen din først, slik at de som tross alt skal hjelpe deg, drar i samme retning. Det tror jeg skjer alt for sjeldent idag.

Men hva er status for deg nå? Bruker du medisiner? Bruker du alternative behandlingsmåter? Skal du opereres?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Det kan jo absolutt hende at du ikke tåler medisinene du har tatt, og at du til og med reagerer uvanlig på noe så "lett" som ibuprofen (f. eks.). Jeg vet forresten ikke hva du legger i "jevnlig bruk" av smertestillende medisiner(?), men en ting er ihvertfall sikkert; det er ikke ufarlig å misbruke dette. Om du ikke har fått tilstrekkelig info fra din fastlege om dette, er det absolutt ikke bra.

Jeg skjønte kanskje nå at min kritikk av "healerne" ikke hjelper deg stort, siden det kan virke som om du har nærmest gitt opp å få god hjelp av legene du har vært i kontakt med. Men det du nevner om at healing fikk deg til å se på ting i et nytt lys, er jo kjempeflott. Virkelig. Jeg bare liker ikke at man slutter på medisiner anbefalt av leger, uten å prate med dem om det først. Trolig ville de være positive til det, om det så bare var smertestillende, og du ikke hadde noen progresjon i sykdomsbildet ditt. Men tipset "healeren" deg om dette? Isåfall mener jeg at det er et stort problem. Optimalt burde han/hun konsultert med legen din først, slik at de som tross alt skal hjelpe deg, drar i samme retning. Det tror jeg skjer alt for sjeldent idag.

Men hva er status for deg nå? Bruker du medisiner? Bruker du alternative behandlingsmåter? Skal du opereres?
Vis hele sitatet...


Du er inne på noe veldig sentralt. All den eksperimenteringen med medisiner har jeg gjort på eget ansvar. Jeg har selv funnet ut at om jeg tar to paracet så får jeg lindring for hodepine i en dag, men i tillegg så får jeg hodepine resten av uken. Da jeg tok migrenemedisin var det så ille at hvis jeg ikke tok migrenemedisin så klarte jeg ikke å stå opp av sengen. Så jeg brukte påsken i år på å komme ut av den rutinen. Det var et sant helvete, om jeg kan si det med rene ord. Jeg hadde det så utrolig jævlig at jeg ikke trodde det var mulig. Men jeg holdt ut. Nå er jeg helt off migrenemedisin. Heldigvis. Men paracet har en liknende virkning. Når jeg tar to paracet så er jeg i himmelen, ingen smerte.....men etter kort tid uten -et sant helvete. Så jeg har blitt helt antimedisin.

Det er ingen healere som har oppfordret meg til noe av dette. Alt har jeg funnet ut av på egenhånd. Det er vel det som er cluet med healere. De er guider. Veiledere. Gjerne åndelige veiledere for dere som tror på det. Det er akkurat som med andre ting i livet. Vi får impulser utenfra, uten å vite hvor eksakt de kommer fra.
Jeg VET hvor de kommer fra. Jeg kan si mye om hva jeg har opplevd, men da blir jeg utestengt fra forumet, og det er jeg ikke interessert i
Sist endret av JaneDoe; 17. september 2009 kl. 01:58.
Lørdag 26. september:
Tid: kl. 0900 - 1700
Stort seminar om healing i Samfunnssalen, Oslo.
Foredrag ved psykiater Daniel Benor, Akupunktør, Ph. D. Christopher Low England, vil forelese om effekt av Qi Gong Healing. Qi Gong er en del av tradisjonell kinesisk medisin. (TCM) Healer Tittin Foss Haneborg vil forelese om sitt perspektiv som healer. Paneldebatt med forelesere og lege Audun Myskja.
Pris: 500,- kr. Forhåndspåmelding. Ledige plasser selges på stedet.
Vis hele sitatet...
500 spenn for et foredrag, og 'legen' de har dratt inn er også en healer.


Tid: Kl. 1000 - 1600
Workshop med Psykiater Daniel Benor. Han har utviklet metoden WHEE; som reduserer både fysisk og psykisk smerte.

Pris: 750 kr. Forhåndspåmelding. Ledige plasser selges på stedet.
Vis hele sitatet...
...og dette er samme fyren som holder foredrag på UiO. Som forøvrig mener at en korrelasjonskoeffisient på 0.1 fra en sample på 20 er et støttende resultat! Ti spenn på at han kommer til å anbefale folk å møte på workshoppen til 750 kroner på det gratis foredraget!
Sist endret av ivioynar; 17. september 2009 kl. 09:56.
Og folk går på det...om og om igjen. Så lenge det er et snev av håp i all svadaen, så finnes det alltid noen som prøver.
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
De kristne tror jorden ble skapt på seks dager, at guds sønn ble født ved jomfrufødsel (det blir også Anakin Skywalker i Star Wars, btw...) og at man kommer til himmelen eller helvete når man dør. Det er også en verdensreligion. Jeg synes det høres like usannsynlig ut.
Vis hele sitatet...
Tja. da har du ikke satt deg så veldig dypt inn i healingverden.

Det funnet utrolig mange former for healing, men en likhet med de alle(ihverfall veldig mange av de) er at det er former for energi. Noe som faktisk finnes (energi assa), i motsettning til kristendommen og andre religoner, som går imot alt av naturvitenskap.
Sitat av commie Vis innlegg
Selvsagt finnes det ikke fysiske eller empiriske bevis, for det hele er jo bare tull. Og igjen, flere spørsmål.
1. Hva er en aura?
2. Hvordan ser en aura ut?
3. Disse som ser auraen min, ser de det samme som jeg ser på bilder tatt av et slikt aurakamera?

Hvorfor er ikke noe av dette beskrevet vitenskaplig? Det høres jo helt fantastisk ut! Healing, snurrende hjul, aura og det ene med det andre. Forskere burde da sett nøye på dette. Eller har det allerede blitt gjort og man har konkludert med at dette er svada og fanteri?

Det venter forsåvidt 1 million dollar på venninnen til mora di hos James Randi
Vis hele sitatet...
Auralesing kan BEVISES!:
Du kan faktisk photografere auren. Det heter Kirlianfotografi og det er et bilde av det elektromagnetiske fletet som omgir kroppen (eller dyr og planter).
Første bildet er gjort av Professor Semyon Kirlian fra Russland. som plaserte hånden mellom to metallplater og skrudde på elektrisk strøm og tok bilde. Dette gjøres på en litt mer elegant måte idag regner jeg med

Kan jo legge til at det finnes sykehus i england (kan desverre ikke navnene på disse) som jobber side om side med alternative behandlere.

For de av dere som er seriøst interesert i å vite om skikkelig forkning på temaet så kan jeg informere om gratis forelesning på blinder 24sep 12-14. skulle gjerne dratt selv, men er i bulgari og drikker meg dritings på den tiden.
Foredraget heter "Healing - gjennomgang av vitenskapelig forskning"
-

Når jordkloden var flat, nektet å tro noe annet, helt til det ble motbevist for 2 eller 3 gang (historie ekke min sterke side).
Healing har nærmest ikke ekistert i det moderne samfunn før 1970. Og det er ikke før de siste 10-20 årene at det har vært noe seriøs forskning på temaet.
Jeg kan se for meg at healing og annen alternativ behandling kommer til å gå side om side med medisinkse piller om 100år.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg

Det funnet utrolig mange former for healing, men en likhet med de alle(ihverfall veldig mange av de) er at det er former for energi. Noe som faktisk finnes (energi assa), i motsettning til kristendommen og andre religoner, som går imot alt av naturvitenskap.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det du kjem med her er pseudovitenskapleg pissprat? Veit du kva energi er? Er du villig til å utdjupe det mystiske begrepet litt?

For nei, healing har ingen verdens jævla ting å gjere med det vitenskaplege begrepet energi.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg

Auralesing kan BEVISES!:
Du kan faktisk photografere auren. Det heter Kirlianfotografi og det er et bilde av det elektromagnetiske fletet som omgir kroppen (eller dyr og planter).
Første bildet er gjort av Professor Semyon Kirlian fra Russland. som plaserte hånden mellom to metallplater og skrudde på elektrisk strøm og tok bilde. Dette gjøres på en litt mer elegant måte idag regner jeg med
Vis hele sitatet...
Du trur at et par foto av en korona er bevis på aura? Det er vel heller bevis på at elektrisk ladde atomer sender ut lys når elektronet faller inn i et lavere energinivå igjen...

Forøvrig er lys utmerka eksempel på elektromagnetisk stråling, og kroppen utstråler jo langbølga elektromagnetisk stråling i det infrarøde området. Det gjer *alle* ting som har ein temperatur over nullpunktet, så igjen; du kjem med pseudovitenskapeleg babbel.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Når jordkloden var flat, nektet å tro noe annet, helt til det ble motbevist for 2 eller 3 gang (historie ekke min sterke side).
Healing har nærmest ikke ekistert i det moderne samfunn før 1970. Og det er ikke før de siste 10-20 årene at det har vært noe seriøs forskning på temaet.
Jeg kan se for meg at healing og annen alternativ behandling kommer til å gå side om side med medisinkse piller om 100år.
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at det er ført empirisk bevis på at jorda er rund, og ein kvar idiot kan sjekke det om han har tilgang til to klokker og to pinner.

At andre har tatt feil før er ikkje argument for at du har rett.