Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  210 55738
Sitat av nekroh Vis innlegg
Så visst den gjør, tar jeg en 1g paracet så blir det med en gang mye lettere å få sove, du kan jo prøve... Kanskje ikke på amf.
Vis hele sitatet...
Feil! Paracet virker ikke sløvende. Sjekk det opp. Sett deg inn i hvordan paracetamol virker(som tar to sekunder), og finn ut at det ikke har andre virkninger enn febernedsettelse og smertereduksjon.
Hvis du tror at alle smertestillende midler har en form for opiat-lignende virkning så tar du feil.
Sist endret av exocytose; 25. juni 2009 kl. 12:53.
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Feil! Paracet virker ikke sløvende. Sjekk det opp. Sett deg inn i hvordan paracetamol virker, og finn ut at det ikke har andre virkninger enn febernedsettelse og smertereduksjon.
Hvis du tror at alle smertestillende midler har en form for opiat-lignende virkning så tar du feil.
Vis hele sitatet...
Greit. Kanskje det er vitenskapelig feil av meg å si at paracet sløver deg ned, men kunne ikke ha brydd meg mindre om hvordan virkningen er på andre. Det funker for meg hvis jeg har søvnproblemer, og du må gjerne tro at det er en slags placebo, men nei. Funket når legene ga meg det når jeg lå på sykehuset, funker og i kombinasjon med sterke smertestillende, men det er en helt annen sak.
Sitat av nekroh Vis innlegg
Greit. Kanskje det er vitenskapelig feil av meg å si at paracet sløver deg ned, men kunne ikke ha brydd meg mindre om hvordan virkningen er på andre. Det funker for meg hvis jeg har søvnproblemer, og du må gjerne tro at det er en slags placebo, men nei. Funket når legene ga meg det når jeg lå på sykehuset, funker og i kombinasjon med sterke smertestillende, men det er en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
Nå vel, hvordan stoffer virker på deg kan jeg ikke uttale meg om. Men hvis du ikke kunne brydd deg mindre om hvordan legemidler virker på andre enn deg selv, er du ikke i en posisjon til å anbefale noen å innta noe som helst. For da er det legemiddelets generelle virkning som gjelder og ikke dine personlige erfaringer. Såvidt jeg kan se handler ikke tråden her om deg heller.
Om du ikke får sove fordi du har litt vondt her og der funker Paracet greit.

Edit: De gangene jeg får det de kaller paracet på sykehuset sovner jeg fort. Jeg lurer på om de egentlig mener Paralgin Forte/Pinex.
Sist endret av Stratops; 25. juni 2009 kl. 14:45.
med all respekt er nok det tvilsomt. Hvis legene gir deg medikamenter uten å informere deg om hva det er, så har du rett til å føre rettsak mot det sykehuset. Så lenge sinnstilstanden din tillater deg å kunne ta nogenlunde logiske besluttninger. Man har rett til å kunne nekte å ta et medikament, uansett hva det er og velge en alternativ medisin. Så når en lege forteller deg at du får paracet, så er det nok det. Om det er en sterkere konsentrasjon av andre stoffer vet jeg nå ikke, men jeg har aldri hørt/lest fra noen med kompetanse til å uttale seg om noe slikt, si at paracet har slike bedøvende effekter. Såklart, som det er nevnt, det finnes spesielle tilfeller sikkert. Men begynner ikke dette å bevege seg litt fra temaet i tråden?

men dette innlegget hjelper ikke akkurat når det gjelder akkurat det xD
Sist endret av ZeroGr4vity; 26. juni 2009 kl. 00:42.
Sitat av Zolly Vis innlegg
Ser at det er noen som påstår at de har testa 90% ren amf:-) Det høyeste styrkegraden målt på beslag gjort i Norge er målt til 50%. Styrkegraden gjort på beslag i Norge (og da snakker vi også om "rene varer" tatt av tollere, varierer fra ca 5%-50%. Ikke engang ren vare rett fra fabrikk er 100%. Får du tak i bra pepper i Oslo tipper jeg at styrken ligger på en 30-40%.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke akkurat så veldig vanskelig å vaske skitten amfetamin.
Hei! Skal i 25 års dag i dag og det er invitert ca 40-50 stk å jeg kjenner bare han som fyller år.

Tingen er at jeg har en lei tendens til og drikke fort og mye når jeg er rundt folk jeg ikke kjenner (har ingen anelse hvorfor tror kanskje jeg har litt sosial angst eller noe) og havner da fort i “koma”/sovner sånn rundt 23-24 tiden.(begynner og drikke rundt 17-18 tiden og det er øl det går i)

Dette er veldig typisk for meg, men her for et par helger siden fikk jeg litt speed i kroppen, i det jeg skulle til å duppe av og jeg våknet til å koste meg glugg i hjel.

Kjeften gikk i et og jeg følte meg litt ja hva skal jeg si? Slik jeg skulle ønske jeg var hele tiden på fylla.

Har skum lest litt her inne om at speed er noe dritt og jeg tenkt en del på det (kanskje ikke nok).

Tenker at jeg ikke må få dette som noe helgevane bare pga jeg sovner tidlig.
Har jo det gøy for det liksom er bare litt kjipt å gå glipp av halve festen og våkne med sprittusj mustasje hele tiden.

Men ja nok om det, jeg har ikke hatt noe lett tilgang på speed (siden jeg kjenner ingen i det “miljøet“).

Men her for en stund siden fikk vi en ny fyr på jobben, som hadde vært på rehabilitering for nettopp speed, og vi to har snakket løst og fast om alt mulig fjas og mas.

Så for noen dager siden snakket vi om det at jeg nettopp skulle på 25års dag og var litt nervøs for dette med og kubbe med så mange fremmede folk tilstedet osv.

Så glapp det ut av meg “skulle hatt noe speed slik at jeg kan være litt mer sosial og våken ”
Hvor han svare “hvor mye for da?” Jeg har ingen anelse hvor mye 1 gram koster så jeg ga han 2000 kr.
Dagen etter kom han på jobb med en liten pose og sa nå hadde jeg speed for et par helger framover?!

Første jeg tenker på er at nå er jeg blitt lurt 2000 for det lille drite der?!

Men har valgt og ikke stille for mye spørsmål til min nye venn.
Han sa og at det er første og siste gang han skaffer til meg, noe som er helt ok siden dette er ikke noe jeg vil begynne med permanent.

Så til spørsmålet mitt (etter en noe lang innledning) Hvor bred skal en “strek” være for en “noob” som meg?
Å er det som er i den lille posen virkelig verdt 2000 kr? er dette virkelig nok for flere helger?

Skal prøve og legge til bilde av greiene (har aldri prøvd det før så dere får tilgi meg om eg fucker opp) har laget en strek som jeg tror er stor/liten nok men venter og ser om noen av dere som vet hva det går i kan hjelpe meg litt.

Mvh Olje14
Glemte og føye til at, om dette virkelig er for flere helger så kommer 1 av 2 ting til og skje, 1: jeg tar det jeg trenger for en helg og resten går i dass eller 2: jeg tar det jeg trenger for en helg og prøver selger resten.

(er litt redd for og bli hekta om det er noen som lurer på hvorfor eg skal kvitte meg med resten ).

Men igjen Har ingen anelse på hvor mye som er nok for 1 helg......... Faen!

Vil ikke ringe han nye på jobben og få han til og hjelpe meg siden han kan sikkert bli fristet til og ta et drag.
Sist endret av Olje14; 26. juni 2009 kl. 18:03.
Gått en time nå.... så det får briste eller bære, regner med det ikke er en “farlig” stor dose siden ingen har ropt STOPP er du gal mann! Var sånn ca stor jeg husker den var første gang. Ønsk meg lykke til! Up up and away!!
Den posen er nok ikke verdt 2000 kroner nei. To lapper skulle tilsi +/- 10 gram. Det der ser ut som et par gram, fem hvis det er veldig komprimert (ser ikke sånn ut, ser flakete ut?). Du har uansett betalt blodpris, får håpe for din skyld at den funker iallfall.
Takker for opplysningen Har fått noe av den samme skrive dilla som jeg fikk sist jeg tok speed, men skal ikke utale meg om dette er god shit for det har jeg ikke nok erfaring til

Men husker og lese et sted her inne at det koster litt mer i Bergens området pga mye reising, så om dette er ca 5g så har jeg betalt 400 kr g, å det er blod pris…. Kjekt men men er det skatte penger er til for (og tulle de vekk på fjas hehe).

Men er dette for flere helger for en som bare har tatt det en gang før? Eller går det 5 gram på 1-2 dager?
Kunne selvfølgelig ha lest litt mer på forumet, men føler dette er letter dog det går litt tid imellom svarene

Kan selfølgelig løfte opp og riste posen litt og ta et nytt bilde om det kan hjelpe litt mer?
Sist endret av Olje14; 26. juni 2009 kl. 19:37. Grunn: kom på noe lurt
Et bilde forfra og fra siden
Tok en til og det svei som ville helvete fikk tårer i øynene, har dette noe med kvalitet og gjøre? mer det svir jo mer drit/bedre er det?
Gjerne litt teit av meg og stille masse spørsmål i beste drikke tid, titter innom i natt eller i morgen, sikkert litt mer respons da, men takk for svarene hittil Cheers!
Vet ikke hva prisene på speed er, men mener å ha lest her på forumet at det er 200-300 kr grammet. mulig jeg tar feil. men virker som du har det gøy da, så kos deg videre på festen
For en som bare har tatt amfetamin en gang, vil 5 gram på 2 dager være ganske overkill, selv om det skulle være så som så med kvaliteten.
Er det bra varer vil du rekke og bli overtent leenge før du har kommet igjenom halvparten iløpet av de 2 dagene, overtenning er ikke særlig behagelig, og du fungere heller dårlig på de fleste plan, skulle holde en stund den posen der vil jeg tro
Joda, koser meg så mye at jeg dreit i hele 25 års dagen.
Har bare tatt 2 streker og føler meg på samme stadie som etter 14-15 øl i(kke rusen altså) med at jeg ikke klarer mer, så den lille posen der kommer til og vare mer en bare denne og neste helg tror jeg.

Blitt innvitert bort på narspill hos en dame når hun kommer hjem fra byn og hun skulle kjøpe litt, men er i spanderings hjørnet så hun skal få så mye hun klarer hjelper jo fint lite med å besøke en dame når "junior" ikke gidder og sammarbeide litt engang!

men men kan ikke få i pose og sekk slipper nå å sitte her og svette aleine.

Noen som har noe tips på hvordan jeg kan finne på noe annet en og trykke i stykker tastaturet? Har chatet med alt og alle på fjesbooken nå og tror folk begynner og bli litt lei hehe.

Prøvde og se på tv og en film men det virker som det kjedligste i hele verden akkurat nå.
Hehe, vent til avtenninga kommer så skal du se kanskje "junior" vakjnar
Absolutt verdt et forsøk
Sist endret av Eyeamare; 27. juni 2009 kl. 06:45.
hehe satser nå inderlig på det, for nå har han krøpet inn i sitt gode skinn. Har tvinga i meg noe mikro mat og ca 1 liter med vann, var og pisset i sted og urinen var mørk som faen så her må det vann til, som de sa i hæren: Drikk vann, piss blankt…..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Zolly Vis innlegg
Ser at det er noen som påstår at de har testa 90% ren amf:-) Det høyeste styrkegraden målt på beslag gjort i Norge er målt til 50%. Styrkegraden gjort på beslag i Norge (og da snakker vi også om "rene varer" tatt av tollere, varierer fra ca 5%-50%. Ikke engang ren vare rett fra fabrikk er 100%. Får du tak i bra pepper i Oslo tipper jeg at styrken ligger på en 30-40%.
Vis hele sitatet...
jeg har vært borti en stein med amf som lukter no helt sinnsykt, og jeg var oppe i 2 døgn på 0,3 ca.. Jeg har ikke noen som helst tro på at dette kan være 50 % ren, men av erfarenhet er det er så nærme det kan komme 100 %...
men at mange på jernbanetorget osv blander ut med paracet eller annet dritt skal ikke benektes
Heysann, jeg har akkurat kommet ned etter en helg med kanskje litt mer makka en jeg burde tatt, og har noen tanker jeg vil dele angående nedturen som jeg tenkte jeg skulle skrive her isteden for en ny tråd.

Jeg har tatt makka tre ganger, med veldig varierende nedturer hver gang. Første gangen blei jeg ekstremt.. vel, ikke akkurat paranoid, men jeg blei vaffal dritredd for at folk skulle merke jeg hadde vært på makka, og trodde alle så det. Jeg var jo dum nok til å være i byen med hundrevis av mennesker rett i nærheten av meg, så jeg fikk ekstrem hjertebank, og kom faktisk til et punkt hvor jeg begynte å føle meg "tung" i beina og trodde jeg skulle besvime.

Gang nummer to gikk jeg på en smell og tok for mye og havna i en transelignende state of mind, hvor jeg skjønte veldig lite av hva som skjedde, noe jeg tror har noe med å gjøre at stemningen i rommet jeg var i ble veldig brått endret, og folk begynte å oppføre seg sært. Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det var det som skjedde, tho, jeg er ikke heelt sikker, det kan rett og slett være innbilning. Men nedturen etter det var bra jævlig, og jeg var ganske paranoid og "rocka" på nedturen.

Denne gangen derimot, var det veldig anderledes. Jeg har følt meg "rocka" denne gangen også, hatt nedsatt matlyst, og store problemer med å sove. Men mentalt sett har denne nedturen skilt seg veldig fra de to andre, da jeg har vært veldig rolig, ikke redd for å bli "merka" (største forskjellen fra de to andre gangene). Jeg har derimot vært ganske filosofisk, og tilbragt mesteparten av tiden med å lese og studere ting rundt forskjellige rusmidler o. l., i hovedsak amfetamin.

For å komme til saken, en ting jeg har tenkt en del på, er at mye av "nedturen", (her mener jeg altså ikke nødvendigvis nedtur som noe negativt, bare det at stoffet forsvinner fra kroppen og den justerer seg gradvis tilbake til normalen) er veldig avhengig av hva man gjør under nedturen, hvor mye man har spist, hvor mye man har sovet. Det at jeg har følt meg rocka tror jeg egentlig er mye fordi jeg nesten ikke har spist i det hele tatt, og det litt uvanlige tankemønsteret jeg har hatt er på grunn av søvnmangel.

Heh, dette innlegget ble visst lenger enn jeg hadde tenkt, men jaja
Men hvis dere faktisk leste alt dette, så vil jeg gjerne høre deres tanker og erfaringer, hovedsaklig rundt hvor mye mat/søvnmangel har å si på nedturen.
Og beklager hvis dette egentlig ikke gir mening, og eneste grunnen til at jeg tror det er nettopp på grunn av søvnmangel
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Mat og søvnmangel har alt å si..Spiser du ikke, får du jævlig form etterhvert..Sover du ikke, skjer det samme..

I tillegg kan søvnmangelen utløse psykoser, noe som er lite hyggelig.

Er du med den rette gjengen, spiser,sover og har godstemninga inne, så merker du ikke nedturen nevneverdeg..Hele kvelden blir også 100 ganger bedre! Dette er nokså logiske momenter, men håper det gjorde deg litt klokere.
Trådstarter: Kjøp vekt fra dealextreme.com, billig og gratis frakt

Ivertfall før du kjøper av samme fyren en gang til.
Jepp, var det jeg tenkte og. Jeg er egentlig ikke noen fan av å sitte flere døgn i strekk, de negative sidene blir fort så ille at det ikke er verdt det. Å spise en god, mettende middag for så å sette seg ned med koselig selskap, ta noen striper, og sovne en gang i løpet av dagen etter er vel det jeg regner med at jeg gjør neste gang!
Til olje14: tror ikke du har betalt altfor mye for stashet ditt. Ser ut som det som er vanlig å få til den prisen i Oslo (for endel år tilbake, da jeg prøvde dette) Det er jo veldig vesentlig om det er ren amf eller utblandet med vaskemiddel og annen drit (makka). Da burde prisen være lavere, og det kan du lukte deg til.....

Jeg har ikke brukt amfetamin på 6 år nå, men kjenner til virkningen. Og hadde senest sist natt en drøm om amfetamin. Så vær forsiktig! Det infiltrerer livet ditt på en helt vanvittig måte. Jeg prøvde vel amfetamin i et halvt års tid, og ikke spesielt mye heller -kun til festbruk. Brukte det for å balansere meg når jeg skulle ut. Kunne drikke mye mer på amf enn ellers og oppføre meg pent. Uten amf og med kun alkohol blir jeg heller et miserabelt syn. Men det er veldig farlig å fortsette med dette. Du føler deg så utrolig ovenpå med amfetamin. Du blir pratsom, får mer overskudd, er verdensmester i alt. Og det beste av alt for en jente som meg -du mister apetitt og går ned i vekt. Så å slutte med det kan bli vanskelig. Men å slutte med alkohol var vanskeligere for min del, så jeg støtter ikke de som sier at narkotika er roten til alt ondt. Bruk det med måte, og slutt får det tar overhånd, så er du trygg. Om det tar overhånd så har jeg ingen erfaring, bortsett fra at jeg holdt på å stryke med etter en episode med makka. Men alkohol har som sagt vært mye verre å komme over for min del.
Sitat av Zolly Vis innlegg
Ser at det er noen som påstår at de har testa 90% ren amf:-) Det høyeste styrkegraden målt på beslag gjort i Norge er målt til 50%. Styrkegraden gjort på beslag i Norge (og da snakker vi også om "rene varer" tatt av tollere, varierer fra ca 5%-50%. Ikke engang ren vare rett fra fabrikk er 100%. Får du tak i bra pepper i Oslo tipper jeg at styrken ligger på en 30-40%.
Vis hele sitatet...
Hvor henter du disse tallene ifra???? tror du virkelig noen smugler inn amf med en renhetsgrad på 5%???? Det er beslaglagt greier med reinhetsgrad på laaangt over 50% i norge!! Blir mektig irritert over follk som kommer med allvitende innlegg, som er så til de grader på jordet som det du er nå, inne på detta forumet.... Slutt å kom med latterlige faktapåstander som ikke har rot i virkeligheten..... Hvis du tror noe, så si det, ikke påstå at du vet!!!!

Gidder ikke tråle nettet for lenge, men sånn kjapt kan du jo lese litt på følgende: http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=191018

Et lite utdrag: I 1995 ble det beslaglagt 53,2 kg amfetamin i tilsammen 1601 beslag, mot 16,0 kg og 817 beslag året før. Dette er over dobbelt så mye i forhold til hva som er beslaglagt noe tidligere år, og nesten en fordobling av antall beslag. Amfetamin er registrert i 52 politidistrikt, og økningen synes å være mest markert i byene. Innholdet av amfetamin i beslagene er i gjennomsnitt ca 55 prosent.

Og dette er altså gatebeslag!!! Med et snitt på 55%!!!

Vit hva du prater om, eller hold kjeft!!!

vigzy
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Til olje14: tror ikke du har betalt altfor mye for stashet ditt. Ser ut som det som er vanlig å få til den prisen i Oslo (for endel år tilbake, da jeg prøvde dette) Det er jo veldig vesentlig om det er ren amf eller utblandet med vaskemiddel og annen drit (makka). Da burde prisen være lavere, og det kan du lukte deg til.....

Jeg har ikke brukt amfetamin på 6 år nå, men kjenner til virkningen. Og hadde senest sist natt en drøm om amfetamin. Så vær forsiktig! Det infiltrerer livet ditt på en helt vanvittig måte. Jeg prøvde vel amfetamin i et halvt års tid, og ikke spesielt mye heller -kun til festbruk. Brukte det for å balansere meg når jeg skulle ut. Kunne drikke mye mer på amf enn ellers og oppføre meg pent. Uten amf og med kun alkohol blir jeg heller et miserabelt syn. Men det er veldig farlig å fortsette med dette. Du føler deg så utrolig ovenpå med amfetamin. Du blir pratsom, får mer overskudd, er verdensmester i alt. Og det beste av alt for en jente som meg -du mister apetitt og går ned i vekt. Så å slutte med det kan bli vanskelig. Men å slutte med alkohol var vanskeligere for min del, så jeg støtter ikke de som sier at narkotika er roten til alt ondt. Bruk det med måte, og slutt får det tar overhånd, så er du trygg. Om det tar overhånd så har jeg ingen erfaring, bortsett fra at jeg holdt på å stryke med etter en episode med makka. Men alkohol har som sagt vært mye verre å komme over for min del.
Vis hele sitatet...
De 2-3 første gangene jeg tok amf var det alltid på et nachspiel å det var sosialt og gøy.
Brukte det av akkurat samme grunner som deg, ser du vekk i fra slankingen da.

Klarer ikke å drikke rolig og normalt, så jeg blir alltid først drita. Blir på ingen måte motbydelig i fylla, men jeg går inn i “Koma” og sovner før midnatt. Og blir fortalt dagen etter på at jeg sov vekk hele festen.
Derfor kom amfen som en grei motkur. Begynner jeg å føle meg trøtt så dropper jeg en liten en, som alltid er med på innerlommen

Nå i det siste liker jeg å ta det aleine sammen med pc og litt god musikk, elsker å sitte med pc og skrive når jeg er på amf. Får helt skrivedilla,

Men tror jeg lett kunne ha vært alkoholiker, er veldig gla øl, fester og byen.
Både min mor og far har hatt alkohol problemer oppigjennom tiden, og det tok tilslutt knekken på min mor for 4 år siden.

Hadde det ikke vært for at jeg begynte og jobbe som 17 åring (er nå 25) og trives så godt på jobb som jeg gjør, ser jeg lett at flasken kunne blitt et tidsfordriv i hverdagene.
Kom full på jobb en gang som 18 åring og fikk så ørene flagret! Snakker om fylla angst dagen der på hehe.

Det som jeg tror gjør amfen farligere er at man “fint” kan “fungere” på jobb og ellers i det daglige liv.(i alle fall i begynnelsen).
Det blir litt vanskeligere med alkohol.

Selv har jeg ferie nå og damen er gått på jobb. Hun har ingen anelse på hva jeg driver med mens hun sover, lurte bare på hvorfor jeg ikke kom inn og la meg.
Snakket litt sammen før hun gikk på jobb men hun har ikke merket noe.

Så får takke for svaret! Ønsker deg lykke til videre og håper du kan drømme om noe annet en amf.
Har lite lyst og få samme forholdet til speed som jeg leser du har, må være kjipt.
Jeg har også familie som har gått bort på grunn av alkoholbruk, og jeg har i tillegg flere som bruker alkohol jevnlig både i sosiale sammenhenger og privat for å roe seg ned, få tiden til å gå eller hva det måtte være. Fellestrekket til å bruke amfetamin er det som slår meg mest. Jeg syns det er rart at alkohol er tillatt, mens amfetamin ikke er det. For meg var amfetamin en mye bedre måte å ruse seg på enn alkohol. Jeg ble ikke så aggressiv, jeg hadde mer kontroll og oppførte meg veldig bra. Selvsagt er det de som blir aggressive når de tar amfetamin, men på meg så virket det motsatt. Og jeg blir gira av sovetabletter. Så kanskje jeg har en underdiagnostisert ADHD. Anyway, det var dette med følelsen av kunne ruse seg og samtidig ha kontroll som gjorde at amfetamin var så forlokkende for meg( i tillegg til at jeg gikk ned i vekt). Med alkohol blir mange, inkludert meg, uberegnelig og altfor overaktiv. med amf innabords ble jeg mer kontrollert. Poenget med det jeg skriver er at alkohol kanskje er et verre rusmiddel enn narkotika som amfetamin og kokain. Jeg kommer helt sikkert til å bli slaktet for at jeg skriver dette, men jeg er sikker på at alkohol ødelegger mer enn det amfetamin alene gjør i enkelte tilfeller. For meg er alkohol verre enn amfetamin.


Sitat av Olje14 Vis innlegg
De 2-3 første gangene jeg tok amf var det alltid på et nachspiel å det var sosialt og gøy.
Brukte det av akkurat samme grunner som deg, ser du vekk i fra slankingen da.

Klarer ikke å drikke rolig og normalt, så jeg blir alltid først drita. Blir på ingen måte motbydelig i fylla, men jeg går inn i “Koma” og sovner før midnatt. Og blir fortalt dagen etter på at jeg sov vekk hele festen.
Derfor kom amfen som en grei motkur. Begynner jeg å føle meg trøtt så dropper jeg en liten en, som alltid er med på innerlommen

Nå i det siste liker jeg å ta det aleine sammen med pc og litt god musikk, elsker å sitte med pc og skrive når jeg er på amf. Får helt skrivedilla,

Men tror jeg lett kunne ha vært alkoholiker, er veldig gla øl, fester og byen.
Både min mor og far har hatt alkohol problemer oppigjennom tiden, og det tok tilslutt knekken på min mor for 4 år siden.

Hadde det ikke vært for at jeg begynte og jobbe som 17 åring (er nå 25) og trives så godt på jobb som jeg gjør, ser jeg lett at flasken kunne blitt et tidsfordriv i hverdagene.
Kom full på jobb en gang som 18 åring og fikk så ørene flagret! Snakker om fylla angst dagen der på hehe.

Det som jeg tror gjør amfen farligere er at man “fint” kan “fungere” på jobb og ellers i det daglige liv.(i alle fall i begynnelsen).
Det blir litt vanskeligere med alkohol.

Selv har jeg ferie nå og damen er gått på jobb. Hun har ingen anelse på hva jeg driver med mens hun sover, lurte bare på hvorfor jeg ikke kom inn og la meg.
Snakket litt sammen før hun gikk på jobb men hun har ikke merket noe.

Så får takke for svaret! Ønsker deg lykke til videre og håper du kan drømme om noe annet en amf.
Har lite lyst og få samme forholdet til speed som jeg leser du har, må være kjipt.
Vis hele sitatet...
Amfetamin er ikke noe 'bedre' rusmiddel enn alkohol. Alkohol kan ødelegge mer, siden det er mange ganger lettere og ta overdose på det og bli mer avhengig, men det virker så langt ute uansett.

Du blir kanskje det motsatte av aggressiv på amfetamin. I begynnelsen, - eller iallefall i starten av "karrieren" hvis du har tenkt til å lage en jobb ut av det - blir alle peppersnille som jeg kaller det. Man blir oversnill, krig er dumt og hele regla, men etter en stund går det over og du vil bli mer kald og kynisk. Og det at man føler seg litt gira av noen få stk beroligende er relativt normalt, og har ingenting med ADHD og gjøre.

Greit nok, selvfølgelig, amfetamin kan være bedre for deg enn alkohol. Det vet jeg ingenting om, siden jeg ikke vet hva alokohol gjør med deg. men jeg kjenner meg selv, jeg kan i enkelte tilfeller bli helt totalt ute av kontroll på alkohol, herje mye rundt, hoppe på bilen til mamma og knuse frontruta feks. men jeg har enda ikke gjort noe som er noe værre enn at jeg har angra dagen etterpå, fått samfunnsstraff etc. Selvom de tingene er ganske ille ville jeg heller ha drukket enn og brukt masse amfetamin hadde jeg vært deg. Amfetamin er psykisk veldig hardt, og de psykiske plagene du kan pådra deg er tusen ganger værre enn å angre på at du har pult feil dame på fylla, eller må betale fem tusen kroner i bot.
Sitat av appel Vis innlegg
Amfetamin er ikke noe 'bedre' rusmiddel enn alkohol. Alkohol kan ødelegge mer, siden det er mange ganger lettere og ta overdose på det og bli mer avhengig, men det virker så langt ute uansett.

Du blir kanskje det motsatte av aggressiv på amfetamin. I begynnelsen, - eller iallefall i starten av "karrieren" hvis du har tenkt til å lage en jobb ut av det - blir alle peppersnille som jeg kaller det. Man blir oversnill, krig er dumt og hele regla, men etter en stund går det over og du vil bli mer kald og kynisk. Og det at man føler seg litt gira av noen få stk beroligende er relativt normalt, og har ingenting med ADHD og gjøre.

Greit nok, selvfølgelig, amfetamin kan være bedre for deg enn alkohol. Det vet jeg ingenting om, siden jeg ikke vet hva alokohol gjør med deg. men jeg kjenner meg selv, jeg kan i enkelte tilfeller bli helt totalt ute av kontroll på alkohol, herje mye rundt, hoppe på bilen til mamma og knuse frontruta feks. men jeg har enda ikke gjort noe som er noe værre enn at jeg har angra dagen etterpå, fått samfunnsstraff etc. Selvom de tingene er ganske ille ville jeg heller ha drukket enn og brukt masse amfetamin hadde jeg vært deg. Amfetamin er psykisk veldig hardt, og de psykiske plagene du kan pådra deg er tusen ganger værre enn å angre på at du har pult feil dame på fylla, eller må betale fem tusen kroner i bot.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har dette med ADHD å gjøre. Det er jeg overbevist om. Jeg ble rolig som en østers da jeg tok amfetamin, mens jeg ble utagerende på benzoer som valium og sovepiller som stilnoct. Det er jo typisk for adhd. Jeg har ikke blitt utredet, men tenkt tanken mange ganger.Men jeg sier ikke dermed at det å bruke amfetamin er bra. For det fikk meg også i problemer. Men jeg tror også medisinene spilte en rolle. Jeg fikk medisiner som er blitt trukket fra markedet like etter at jeg fik dem -og virkningen av dem var mer ekstrem enn etter en dose amfetamin. Har forsøkt å klage til legemiddelverket, men de har avvist meg. Jeg fikk helt klart en medisin som var verre enn amfetamin og gjorde meg helt manisk i en kortere periode. Jeg prøvde den på nytt etter et halvt år, og sov mindre og var mer oppe enn etter 1 g dose amfetamin. Så legemiddelindustrien skal man ikke stole på.
Jeg er enig med deg JaneDoe...For meg er amfetamin et mye bedre rusmiddel enn alkohol.
Jeg blir totalt psycho av for mye alkohol innabords..ingen rusmidler jeg har vært borti som har fått meg i så store problemer som alkohol.
Jeg har aldri blitt agressiv av og ta speed..jeg blir helt kontrollert,akkurat som hun over beskrev.
Men jeg har da heller aldri misbrukt amfetamin,di gangene jeg har tatt det så har det kun vært i 1døgn maks.
Trur saken stiller seg annerledes viss jeg hadde brukt amfetamin over lengre tid..
For meg så er alkohol et heavy drug,og veldig avhengighetsskapende.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg er enig med deg JaneDoe...For meg er amfetamin et mye bedre rusmiddel enn alkohol.
Jeg blir totalt psycho av for mye alkohol innabords..ingen rusmidler jeg har vært borti som har fått meg i så store problemer som alkohol.
Jeg har aldri blitt agressiv av og ta speed..jeg blir helt kontrollert,akkurat som hun over beskrev.
Men jeg har da heller aldri misbrukt amfetamin,di gangene jeg har tatt det så har det kun vært i 1døgn maks.
Trur saken stiller seg annerledes viss jeg hadde brukt amfetamin over lengre tid..
For meg så er alkohol et heavy drug,og veldig avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Jeg kombiner alkohol og speed, drikker meg full på vorspiel, tar en strek før vi reiser på byn, og drikker meg litt ned igjen til byn stenger ca kl 2-3 tiden.
Så er det hjem og høre på musikk til ca 06-07 til jeg sovner.
Altså! som deg holder jeg meg til 1 døgn.

Har funket greit de gangene jeg har følgt dette mønsteret.
Uten speed er jeg drita full kl 22, på byn (om jeg slipper inn) ca kl 22:30, og våkner der jeg treffer bakken.

Har også merket at jeg unngår mye mer bråk ved å være på speed.
Før gikk jeg rett i folk når jeg skulle til baren (ikke med vilje, fylla har skylla).
Mens nå, om noen står i veien legger jeg hånden på skulderen og spør pent om jeg kan komme forbi.
Føler meg mye bedre dagen der på oxo.

Men å bare gå på byn i speed rus uten alkohol? Det hadde ikke vært noe kos for min del.
Ett par spørsmål til dere erfarne her inne :

Er det mange her inne som har startet sin "karriere" på samme måte som jeg føler nå :

Har overhodet ingen lyst på amf hvis jeg ikke drikker, men med en gang man får i seg litt drikke kommer suget snikende..

Føler jo selv at man har kontroll siden man ikke har lyst på ellers...

Er det også vanlig at man ikke får liv i junior uansett hva man prøver på?

Har ikke så mye erfaring enda, siden jeg bare har prøvd dette kanskje 7-10 ganger, så takker for alle svar.
Omaha: starta sånn for 2-3 år siden, men er der enda. Null lyst på amf i uka (eller helger det ikke festes), men må ha når jeg drikker.

Junior våkner under riktige forhold
Jeg synes konseptet å blande ut amfen, og det å spørre etter tips om hva man kan bøffe ut amfen med, er en rævva holdning. Riktignok er denne bransjen ganske skitten fra før, men for å sitere Jesus: "vær mot andre, som du vil at andre skal være mot deg". Dopmisbrukere er kanskje ikke mest kjent for å følge dette sitatet, men personlig er det ren vare som er tingen. De som kjøper det vil sette mer pris på varer som gir mest funk ut i fra mengde, enkelt og greit.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Er det også vanlig at man ikke får liv i junior uansett hva man prøver på?
Vis hele sitatet...
Dette varierer nok ifra person til person, som alt annet når det kommer til kroppens reaksjon på droger.
Men personlig tror jeg fenomenet med amfkuk er sterkest i begynnelsen av karrieren og holder gjerne fast lengre hos noen en andre, gjerne pga en er psykisk bevisst over at den ikke vil reise seg, å da stresser en bare mer med tanker, å da kan en drite i å bringe ham til live.
Det trenger ikke hastes for å få seg et ligg, begynn smått å om du føler det ikke går, så kan du bare gi opp, ta deg en sigg, slappe av litt å prøve på ny.
Evt øv med vekke han når du er alene å ser på forskjellige filmer
Sist endret av møkk; 30. juli 2009 kl. 01:34.
U'r not alone

Etter å ha forandret "kostholdet", så føles det rett og slett feil å drikke ubeskrivelige mengder alkohol.

Pulver i nesen, gjør deg klok og kresen B)
Er det mulig å teste renhet ved hjelp av alkohol istedet for vann??
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg syns det burde vært tatt opp til politisk debatt dette med rusmidler. Jeg har selv erfart at alkohol er langt verre enn narkotika, og jeg ser at flere andre skriver det også. Det er liksom en slik grense dersom man har prøvd narkotika. Da er man plutselig "en av de andre". Men de som ikke har prøvd narkotika vet jo ikke hva de snakker om, stakkars. Rusmidler er rusmidler, og alkohol er ett av de mest potente rusmidler vi har. Det slår amfetamin langt ned i støvlene når det kommer til rusvirkning. Jeg var alltid klar og forutsigbar når det kom til amfetamin. Men med alkohol alene var saken helt annerledes. Jeg kunne glemme hvor jeg skulle, hvor jeg var, hvem jeg var sammen med. Det skjedde aldri med narkotika. Jeg forherliger ikke narkotika, men jeg sier bare en viktig ting: Alkohol er et like stort problem i samfunnet som narkotoika, kanskje enda større -og det er fordi det er mer utbredt. Derfor burde også alkohol forbys.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Alkohol er et like stort problem i samfunnet som narkotoika, kanskje enda større -og det er fordi det er mer utbredt. Derfor burde også alkohol forbys.
Vis hele sitatet...
Det er definitivt større, men jeg er ikke enig i at løsningen er å innføre flere forbud. Det har vært gjort med alkohol tidligere, og ikke fungert særlig bra, og alle ser hva for en gigantisk fail dagens narkotikapolitikk er. Jeg tror man er nødt til å tenke nytt, ikke fortsette å stange hodet mot den samme gamle døra
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er definitivt større, men jeg er ikke enig i at løsningen er å innføre flere forbud. Det har vært gjort med alkohol tidligere, og ikke fungert særlig bra, og alle ser hva for en gigantisk fail dagens narkotikapolitikk er. Jeg tror man er nødt til å tenke nytt, ikke fortsette å stange hodet mot den samme gamle døra
Vis hele sitatet...
Du er enig i at alkohol er et større problem. Men hva vil da ditt forslag være?
Som du selv sier, er skadevirkningene av alkohol verre enn skadevirkningene av mange av de ulovlige stoffene.

Slik jeg ser det, vil mange av problemene relatert til disse ulovlige stoffene, forsvinne om man legaliserer dem. Ja, jeg er for legalisering av alle stoffer. Dette vil fjerne hele det svarte markedet, og det vil gjøre at et kontrollorgan for renhet og kvalitet kan opprettes, rusmidlene kan beskattes (disse pengene vil kunne bli øremerket for å gå til harm reduction-tilltak) og man vil kunne få et mer oversiktelig bilde av folkets rusmiddelbruk, i motsettning til nå, hvor det meste er helt eller delvis skjult for offentligheten.

Jeg har tro på at mennesker som har fått saklig, objektiv informasjon om rusmidler og de potensielle skadevirkningene disse medfører, vil ta kloke valg når det gjelder eventuell bruk av disse stoffene. Det vil alltid være unntak, alltid råtne epler i en kurv, men dette er ikke et godt motargument iom. at systemet vi har i dag ikke fungerer i det hele tatt.
OI. Jeg er målløs. Jeg er så utrolig i mot det du står for. Jeg mener at alkohol bør forbys. Det er bedre at unge ikke får kjennskap til rusmidler overhodet, Alkohol er ofte en terskel over i rusmiddelmisbruk. Jeg mener at rusrbruk generelt påvirker oss negatiivt, enten vi er avhengige eller ikke. Rus, i form av alkohol blir ofte brukt som et sosialt "smøremiddel" i sosiale sammenkomster, og jeg er en sterk motstander av det. Jeg mener alle burde være sterke nok til å stå for den de er, uten bruk av noen som helst rus. Og at vi som voksne mennesker kunne takle sosiale sammenkomster uten bruke av alkohol. Jeg vil at de skal stenge utsalget av alkohol i butikkene, av hensynb til de som er svake. Men også fordi jeg kunne ønske vi kunne leve sammen i et samfunn uten bruk av rusmidler.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som du selv sier, er skadevirkningene av alkohol verre enn skadevirkningene av mange av de ulovlige stoffene.

Slik jeg ser det, vil mange av problemene relatert til disse ulovlige stoffene, forsvinne om man legaliserer dem. Ja, jeg er for legalisering av alle stoffer. Dette vil fjerne hele det svarte markedet, og det vil gjøre at et kontrollorgan for renhet og kvalitet kan opprettes, rusmidlene kan beskattes (disse pengene vil kunne bli øremerket for å gå til harm reduction-tilltak) og man vil kunne få et mer oversiktelig bilde av folkets rusmiddelbruk, i motsettning til nå, hvor det meste er helt eller delvis skjult for offentligheten.

Jeg har tro på at mennesker som har fått saklig, objektiv informasjon om rusmidler og de potensielle skadevirkningene disse medfører, vil ta kloke valg når det gjelder eventuell bruk av disse stoffene. Det vil alltid være unntak, alltid råtne epler i en kurv, men dette er ikke et godt motargument iom. at systemet vi har i dag ikke fungerer i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Jeg mener at alkohol bør forbys.
Vis hele sitatet...
Som sagt, det har vært forsøkt flere ganger tidligere, og har ikke fungert slik man hadde håpet. F. eks. ledet alkoholforbudet i USA (1919-1933) til et mafiastyrt, ilegalt alkoholmarked, ikke ulikt dagens narkotikamarked.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Det er bedre at unge ikke får kjennskap til rusmidler overhodet
Vis hele sitatet...
Dette er ikke praktisk gjennomførbart. Dessuten ligger det i menneskets natur å bruke rusmidler. Alkohol, f. eks., har blitt brukt av mennesker i over 9000 år!
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Jeg mener at rusrbruk generelt påvirker oss negatiivt, enten vi er avhengige eller ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er en påstand jeg synes du må begrunne litt dypere. Hva er det egentlig som er negativt med en rus, om stoffet ikke er fysisk skadelig og man ikke er avhengig? Hva skiller denne følelsen, denne tilstanden, fra vår vanlige tilstand? Hvorfor er den "dårligere"?
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Rus, i form av alkohol blir ofte brukt som et sosialt "smøremiddel" i sosiale sammenkomster, og jeg er en sterk motstander av det. Jeg mener alle burde være sterke nok til å stå for den de er, uten bruk av noen som helst rus. Og at vi som voksne mennesker kunne takle sosiale sammenkomster uten bruke av alkohol. Jeg vil at de skal stenge utsalget av alkohol i butikkene, av hensynb til de som er svake.
Vis hele sitatet...
Det er helt greit at du er motstander av den drikkekulturen vi har i vesten, hvor alkohol nærmest er obligatorisk i en hver sosial setting. Jeg selv drikker lite eller ingen alkohol, og kan på mange måter være enig med deg. Imidlertid mener jeg det bør være opp til hver enkelt om han/hun vil drikke alkohol eller ikke, men jeg mener denne avgjørelsen bør tas på et solid grunnlag av informasjon om alkohol, hvis nå alkohol er det gjeldende stoffet, og dette stoffets potensielle negative effekter.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Men også fordi jeg kunne ønske vi kunne leve sammen i et samfunn uten bruk av rusmidler.
Vis hele sitatet...
Et slikt samfunn har ikke eksistert de siste 9-10 tusen årene, og jeg tviler sterkt på at et slikt samfunn vil oppstå med det første. Som sagt, det ligger i menneskets natur å oppsøke andre bevissthetstilstander.
Sist endret av felix_poker; 2. oktober 2009 kl. 08:09.
JaneDoe: jeg ser tankegangen din, og KP for den.
tror dessverre dette bare er og vil forbli en illusjon, men det er greit å ha mål og jobbe mot.

personlig er jeg bare på byen i fjern tilstand, drikker aldri.
har det helt greit jeg men driver også med magi da, er greit å ha "noe" å lene seg til om det blir ukomfortabelt.
fatters er alkoholiker, så jeg holder meg unna. men reven tok meg istedet.
har hatt en del kompiser på amf, det har dessverre gått dårlig for de fleste av dem (over tid.)
mens de som drikker heller tar ut alle følelsene en gang i uka (gjennomsnittet iallf.)

kan ikke svare på hva som er verst, da jeg misliker begge midlene, og ikke har testet dem ut selv i den forstand.

men siden alkohol er sosialt akseptert, har en ikke annet valg enn å la vær og evt bruke det selv. da viser man hvem man er, og hva man evt står for (og at man klarer seg uten, et godt tegn på selvsikkerhet synes jeg.)


- T
Ikke rart at alkohol er et større problem når 90 % av de over 15 drikker.
Tenk visst 90 % hadde vært på speed hver helg, tror det hadde vært verrre da.

Folk tåler forskjellige ting, jeg klarer fint å tenke uansett hvor mye jeg drikker.
Verre når jeg røyker meg totalt fjern
Folk bør bruke stoff de klarer seg selv med, blir idiotisk at dere sitter å argumenterer for at alkhol skal forbys fordi dere ikke takler rusen.
subjektivt - objektivt
Sitat av Preachy Vis innlegg
Folk tåler forskjellige ting, jeg klarer fint å tenke uansett hvor mye jeg drikker.
Vis hele sitatet...
That sir, is a lie!

Du, som alle andre, vil få en nedsatt evne til å ta gode avgjørelser, nedsatt reaksjonsevne og generelt endret tankemønster av å innta store mengder alkohol. At du liker det og "takler" det, er jo fint, men kom ikke her å si at du ikke blir mentalt påvirket av å drikke!
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
OI. Jeg er målløs. Jeg er så utrolig i mot det du står for. Jeg mener at alkohol bør forbys. Det er bedre at unge ikke får kjennskap til rusmidler overhodet, Alkohol er ofte en terskel over i rusmiddelmisbruk. Jeg mener at rusrbruk generelt påvirker oss negatiivt, enten vi er avhengige eller ikke. Rus, i form av alkohol blir ofte brukt som et sosialt "smøremiddel" i sosiale sammenkomster, og jeg er en sterk motstander av det. Jeg mener alle burde være sterke nok til å stå for den de er, uten bruk av noen som helst rus. Og at vi som voksne mennesker kunne takle sosiale sammenkomster uten bruke av alkohol. Jeg vil at de skal stenge utsalget av alkohol i butikkene, av hensynb til de som er svake. Men også fordi jeg kunne ønske vi kunne leve sammen i et samfunn uten bruk av rusmidler.
Vis hele sitatet...
Når du legger det fram sånn så kan vi jo like godt forby godterier, sjokolade, brus og alt annent morro/godt som ikke akkurat fremmer helse og psyke. For ikke å glemme de slemme fast-food kjedene.

Nei, litt gøy skal en kunne ha.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Når du legger det fram sånn så kan vi jo like godt forby godterier, sjokolade, brus og alt annent morro/godt som ikke akkurat fremmer helse og psyke. For ikke å glemme de slemme fast-food kjedene.

Nei, litt gøy skal en kunne ha.
Vis hele sitatet...
Enda viktigere (sånn rent prinsipielt ihvertfall) etter min mening: Litt kontroll over sin egen kropp skal en kunne ha.
Sist endret av Mr. Meow; 2. oktober 2009 kl. 01:17.
Grunnen til at jeg er så veldig i mot alkohol som rusmiddel er at det brukes så mye i samfunnet. Jeg kan selvsagt bare snakke ut fra egne referanserammer, men slik jeg opplever arbeidslivet så langt er at man bør møte opp på kick-offs, fredagspils og andre sosiale tilstelninger. Og hvis det er slik fatt at du ikke drikker da så må du komme frem med en god unnskyldning. Og de akseptable unnskyldninger slik jeg har forstått det er at en er gravid, går på antibiotika eller kjører. Før eller siden vil en da komme i en slik situasjon at man faktisk kan drikke, og da har man et forklaringsproblem.

Jeg skal ikke moralisere, jeg. Tidligere var jeg en av dem som så ned på folk som ikke ville være med på sosiale happenings som inkluderte alkohol. Jeg så på det som sosialt og veldig inkluderende. Men ettersom årene har gått så ser jeg på det å drikke sammen som et slags skalkesjul. Man drikker seg til mot, man drikker for å ha det gøy, man drikker for å komme i stemning osv. Hvorfor kan man ikke ha det gøy sammen uten alkoholen? Hvorfor kan man ikke få en god stemning uten alkohol?

Grunnen til at jeg sier alkohol burde forbys er at det er så utrolig mange som misbruker dette stoffet. Selvsagt finnes det mennesker som bruker alkohol med måte, som dette ville vært urettferdig mot. Og du som trakk opp en sammenlikning med sjokolade og søtsaker. Har du tenkt på at det finnes mennesker der ute som kunne ønske at også disse matvarene var begrenset? Det som det hele bunner i, og som staten er så opptatt av, er at man skal beskytte folk som er svake. Og når det kommer til rus så gjelder det å beskytte folk mot alkohol ved å begrense åpningstider blant annet. Man kan jo diskutere effekten av det, for alle -selv rusmisbrukere kan jo planlegge litt for å få det de trenger uansett. Men det jeg tenker er at alkohol burde vært tatt ut av butikkene, overført til en egen bottle-shop, som var åpen mye lenger enn ølsalget. Så kunne de som trengte alkohol gå dit. (Siden det er uhørt å foreslå totalfordub mot alkohol). Da slipper vi som ikke vil ha alkohol å ha det i butikker hvor vi handler dagligvarer.