Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 802
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
«Ka du mene?» spør du kanskje.

[color=gray]"[/color]Zenware refers to application programs that function with a minimum of superfluous user intervention. [color=gray]The intent is to minimize the number of mouse clicks or commands required to accomplish a given task. There are fewer icons, toolbars and menus than in most traditional programs. The term also refers to small applications that streamline the operation of high-end programs by selectively disabling features not needed by the user."[/color] Linky?

Jeg traff på dette på Balsamiq sin webside først.

Denne demovideoen av iA sin Writer viser ganske godt hva som kan menes med det.

Til nå har jeg kun funnet skriveprogrammer for det. JDarkRoom for både GNU/Linux, Mac OS og Wintendo for eksempel.

Det er to ting jeg er interessert i:
  1. Finnes det annet slikt for GNU/Linux?
  2. Finnes det noe slikt for bilderedigering, uansett OS?
hvorfor poste når du ikke er ferdig?
Du er på jakt er software som er skrevet for ett spesifikt bruksmønster og ikke kan tilpasses andre?
Software uten configmuligheter ville jeg holdt meg langt, langt unna.

Brukere er forskjellige.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Goophy: Vel, om man er litt rundhåndet med begrepet «bruksmønster» så vil jeg kunne si meg enig i dét. Men skriveprogrammene jeg har støtt på (iA Writer, JDarkRoom, OmmWriter) ser ut til å fokusere veldig på én ting; selve skrivingen.

Og jeg tror dette funker for veldig mange brukere, som blir distrahert av alt av knapper, faner, spinnere og mer til. Veldig mange vil ha dette bruksmønsteret «fokus på å skrive», selv om det er et bruksmønster med snever betegnelse.

[COLOR="Silver"]pyth0n: Jeg glemte å fjerne den fra trådtittel.[/COLOR]
Går det ikke ann å laste ned noe som du kan endre på, slik at det blir minimalistisk ?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
SSH: Dét gjør det alltids, men når det er snakk om Zenware kan man likesågodt starte noe fra scratch. Poenget er ikke bare hvilke funksjoner som er med. De nevnte har nok blitt tenkt veldig nøye gjennom. Slik som andre gode design, som logoer for eksempel.