Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5714
Må bare lage en topic om denne fantastiske serien som desverre ikke vises i norge.

Serien er laget av Vince Gilligan som står bak blandt annet The X-Files. Dette er en mann som kan sakene sine og overasker i hver eneste episode.

Dette er den første serien jeg har sett som går i spenningskurver som holder seg stabile (om ikke bedre og bedre) gjennom hver eneste episode som foreløpig har blitt laget. Hver episode ender brått og brutalt og får deg til å sikle etter neste.


Litt om serien:

Walter White er en velutdanna lærer i Kjemi. Han er en veldig A4 familiefar som får den brutale beskjeden om at han har fått lungekreft med kort levetid. For å støtte familien videre i livet bestemmer han seg for å starte med å lage høykvalitets metamfetamin og møter på en verden med kriminelle som påvirker han og forandrer han deretter..

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=erZqsV5UJpM

Per dags dato har det kommet ut 2 fulle sesonger + 7 episoder av sesong 3.
Plot: «A drama about a high school chemistry teacher who's suffering from the world's worst case of mid-life crisis and becomes a criminal.» - Imdb

Virker interessant. Tror jeg skal ta meg en titt.
Jeg har kun sett sesong 1. Men venter som en unge på sesong 2!
Jeg liker helst seriene med norsk tekst, derfor jeg venter så lenge.

Noen som veit datoen for sesong 2?
Braking Bad er en knall god tv-serie. Bra plott, dyktige skuespillere, som passer perfet inn i rollene. Eneste jeg kan gi serien trekk for, er at den kan gå veldig skakte frem før man kommer til poenget. Da tenker jeg helst på s03 hvor det ikke har sjedd noe spesielt før etter 5 ep. (jeg liker best når dem driver med koking av meth, fasinerende saker :-))
Sist endret av Sc0rpius; 3. mai 2010 kl. 18:28.
Som nevnt tidligere, dette er en serie som kan anbefales. Stort sett gode skuespillere og et hendelsesforløp det er spennende å følge.
En av de beste seriene jeg har sett, men hva er det å diskutere?
Sitat av eskil2k Vis innlegg
En av de beste seriene jeg har sett, men hva er det å diskutere?
Vis hele sitatet...
Episoder, hvilken sesong man synes er best, hvilke karakterer man foretrekker, hva i serien som gjør at du interesserer deg for den?

Personlig synes jeg at serien blir litt "grå", som i at de visuelt er for få farger. Noe som tider kan gjøre det litt kjedelig. Men får håpe at serien blir litt mer interessant etter en stund, for har bare to episoder igjen av sesong en.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Personlig synes jeg at serien blir litt "grå", som i at de visuelt er for få farger. Noe som tider kan gjøre det litt kjedelig. Men får håpe at serien blir litt mer interessant etter en stund, for har bare to episoder igjen av sesong en.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at den er litt "grå" som du sier er fordi den skal virke litt deprimerende liksom. Jeg synes ihvertfall det får fram historien i serien enda mer.

Sesong 1 var jo den beste, som med alle andre serier egentlig. Jeg elsker duoen mellom Jesse Pinkman og Walter White - de to personene som er minst sannsynlig til å være partnere i en meth-lab, og dette er en av tingene som gjør serien så genial som den faktisk er. Jeg har ekstremt lyst til å spoile sesongene for dere som ikke har sett serien enda, men jeg skal prøve å la vær. xD

Jeg så akkurat ferdig episode 7 fra sesong 3, og alt jeg kan si er genialt.
Den aller siste episoden er defintivt en av de aller beste. Til forskjell fra Filosofen, digger jeg fargebruken i serien, særlig når de legger inn en veldig fargerik gjenstand som kontrast mot det grå...

Hva tror man vil skje videre? Etter avslutningen i s03e07 har jeg virkelig ingen anelse. Kanskje det brygger opp til gjengkrig mellom kyllingmannen og mexicanerene?
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Siste episode var drøy ja. Gleder meg enormt mye til å se hvordan dette utarter seg.

Det med fargebruken er en fin måte å få frem hvor seriøs og brutal serien kan være. Jeg liker det hvetfall.
Sist endret av Source; 3. mai 2010 kl. 20:18.
hvor får man denne serien med norsk tekst?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg må si meg enig i de flestes mening her. Breaking Bad er definitivt en av de beste seriene jeg har sett, og faktisk en av de eneste jeg har giddet å følge med på. Det kan bli litt ensformig episodesvis, men jeg synes de tar seg veldig godt inn igjen hver gang. Det er fasinerende å se hvor bra de greier å balansere mellom thriller, action og drama, med innslag av visuelle bi-hendelser og frempek. En ting jeg føler de bommer litt på er de psykologiske skildringene av enkeltindividene. Det hadde vært helt greit om de ikke hadde bygget så mye omkring det, men de vil nok gjerne at de skal virke dypere og bedre enn de er, og er i og for seg kritikkverdig.

Men dette er absolutt en serie jeg tror mange vil like, og som har gått de fleste hus forbi siden den ikke er sendt på norsk TV.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
*SPOILER*

Familien hans ble dytta veldig vekk i siste episode. Lurer på om de kommer til å bli satt mer til siden fremover. Ser uansett frem til en enda mer hardcore fremtid i serien. Familie-drama satt litt til side mens fabrikken hans produserer så det joomer i veggene.

Nå som "The Mexicans" er daue (og ikke drept av Walter) så har han jo faktisk ingen fiender på nåværende tidspunkt.. Spørsmålet er vel heller om Pinkman driter seg ut å forteller om fabrikken.
Sist endret av Source; 3. mai 2010 kl. 22:11.
Sitat av futile Vis innlegg
Hei. Hvor kan jeg finne denne serien på Internett? Uten å måtte ha bruker eller betale for det.. På forhånd takk :-)
Vis hele sitatet...
offtopic ;mulig jeg bryter en regel eller to her nå, nFF (lei for det.)
men ta deg en titt på piratbukta eller noget så er det vel alltids noe brukanes der? evt bare søk på torrentz.

ontopic ; elska den serien her siden jeg så episode 1 og skjønte konseptet. dette er en slik serie jeg syns ALLE vi freakere burde spre rundt som aids i et horehus til folk i norges land. tror det er mange som ville digga serien, men få som har hørt eller sett noe om det iom at det ikke sendes i norge.
digger de forskjellige karakterene i serien, digger konseptet, vil nesten tørre å påstå at jeg ikke har noe å klage på ang serien!
spennende og brutalt, fett som f**n!

peace out, pøssycats!
Sist endret av anonym49544; 3. mai 2010 kl. 23:10. Grunn: litt kjapp på avtrekkern der gitt.
Jessie Pinkman er kanskje en av de beste skuespillerprestasjonene på lang tid. Ekstremt virkelig karaktér.
Jeg henger meg med på det anonym49544 sier her, og legger ved en liten lenke: http://www.thepirategoogle.com/

Dette er ikke noe søkemotor for piratkopier, men en søkemotor som formaterer din søketekst riktig for søk av det du vil ha tak i via torrent med vår gode venn google.
Sist endret av meitemark; 27. desember 2019 kl. 19:29.
digger det etiske i denne serien. Er Walter White egentlig bad?
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
digger det etiske i denne serien. Er Walter White egentlig bad?
Vis hele sitatet...
gjør det sjæl.. for å besvare spørsmålet ditt ; (i mine øyne) NEI.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg har kun sett sesong 1. Men venter som en unge på sesong 2!
Jeg liker helst seriene med norsk tekst, derfor jeg venter så lenge.

Noen som veit datoen for sesong 2?
Vis hele sitatet...
Du henger litt etter, ser på episode 7 av sesong 3 nå.
Denne serien er genial. Jeg sitter å ser på som en liten jente, føttene opp i fanget og fingrene mellom tenna fordi det er så spennende!

Jeg begynner på S03 i kveld. Gleder meg som bare det.
brukertittel
Widow's Avatar
Er på sesong 2 episode 8 eller 9, litt usikker der.
Første sesong var spennende, men andre sesong var der jeg dabba helt av.
Vanskelig å sette ord på det, men det er noe i serien som gir meg veldig lite lyst til å se videre.
For det første syns jeg hovedpersonene utvikler seg kjedelig, for all del det er godt skuespill, men det er ingen ting der som trekker interessen min. Plottet er bra det, men det har vært en kjedelig utvikling i sesong 2.

Alt i alt så klarte denne serien å fange interessen min i starten, men det dabbet av etter hver episode.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jessie Pinkman er kanskje en av de beste skuespillerprestasjonene på lang tid. Ekstremt virkelig karaktér.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på den
Han gjør serien noen hakk bedre i seg selv
Sist endret av eskil2k; 5. mai 2010 kl. 20:50.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
digger det etiske i denne serien. Er Walter White egentlig bad?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er han bad?! Han lager og selger methamfetamin.. Det er bad uansett hvordan du vrir og vender på det.

Elsker denne serien, og annbefaler den til alle jeg prater med om serier!
Sist endret av nilsern; 5. mai 2010 kl. 21:00.
Walter er jævlig bad i første sesong når han sparker en kis i knehasen, fordi han gjorde narr av Walter Jr.
Sitat av Widow Vis innlegg
Er på sesong 2 episode 8 eller 9, litt usikker der.
Første sesong var spennende, men andre sesong var der jeg dabba helt av.
Vanskelig å sette ord på det, men det er noe i serien som gir meg veldig lite lyst til å se videre.
For det første syns jeg hovedpersonene utvikler seg kjedelig, for all del det er godt skuespill, men det er ingen ting der som trekker interessen min. Plottet er bra det, men det har vært en kjedelig utvikling i sesong 2.

Alt i alt så klarte denne serien å fange interessen min i starten, men det dabbet av etter hver episode.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg der, men du må bare fortsette å se, for det blir ekstremt spennende utover i sesongen.

Jeg synes sesong 3 også ble litt langtekkelig de første episodene, men etter episode 6 og 7 klarer jeg ikke vente på neste episode. Its just that awesome.
Jeg har nå kommet til 2. ses. ep. 7. og merker at jeg får mindre sympati for Walter og mer sympati for Jesse, ellers veldig bra serie som ikke er like forutsigbar som mye annet er, som for eksempel CSI New York.
Sist endret av Veggen; 7. mai 2010 kl. 21:59.
En av mine soleklare favorittserier, blandt top 3! Helt sykt genialt oppbygget på en måte som ikke gjør det kjedelig, men BARE spennende!
Jeg har sett en del serier, og dette er uten tvil den beste. Har sett siste episode som er kommet ut (S03E07) og det er jævlig spennede! Gled dere til episode 7 hvertfall. ^^
Serien er rett og slett helt fuckings genial! :P Hvertfall med det brae skuespillet, fra Jessie Pinkman og Walt sin side.

Alle 3 sesongene er bra, og sesong 3 er muligens bedre enn de andre sesongene!
Sist endret av Outier; 8. mai 2010 kl. 00:49.
noen som vet når sesong to kommer ut med norske subs?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Jesus.. Snakk om å dra den ALT for langt i siste episode (s03e10). En ukes venting for det her? bah..
Jeg vet. Filler episoder vil jeg ha meg frabedt fra en serie av dets kaliber.

Altough, det kan hende de prøvde å vise den mentale tilstanden til Walter White etter alt han har gjort, for det er faktisk en del. Noe jeg faktisk synes var fint at de viste. Men episoden kunne de gjort mye bedre. En flue liksom...
Var veldig lite action i siste episode ja. Jeg holdt på å sovne i takt med Walter.
Synes den var bra jeg. Hadde bra dialog og var fin for karakterutvikling. Har jo sett tendenser til at Walter har ocd lenge. Denne episoden gjorde det enda klarere. Det MÅ ikke skje noe drastisk i hver episode for at jeg skal like det. Enig at fillers kan være dritt om brukt for mye, men synes denne hadde flere viktige poenger å få med seg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sinister Vis innlegg
Synes den var bra jeg. Hadde bra dialog og var fin for karakterutvikling. Har jo sett tendenser til at Walter har ocd lenge. Denne episoden gjorde det enda klarere. Det MÅ ikke skje noe drastisk i hver episode for at jeg skal like det. Enig at fillers kan være dritt om brukt for mye, men synes denne hadde flere viktige poenger å få med seg.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg vil til-og-med strekke meg enda lengre, og si at denne episoden er blant de aller beste jeg har sett noensinne, ikke bare av Breaking Bad, men av alle serier jeg har sett. Cinematografien var fremragende, karakterstudiene utsøkte og det dramatiske høydepunktet som dratt ut av et Ibsen-stykke. For meg var dette på ingen måte filler, men heller en episode som lot oss få et langt dypere innsyn i Walters psyke. Smukt!
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
For en herlig serie! Elsker _alle_ karakterene som er med i serien og de små finurlige tingene som skjer hele tiden.

Siste episode var et deilig oppløft. Bittelitt usansynlig at Walt kom presis på slutten der, men men. Hva kommer til å skje nå?
Walter er mannen!
Episode 11 og 12 representerer de to ytterpunktene som serien spiller innenfor. Etter episode 12 kan Walter Jr. i hvert fall drite i å kjøre opp med den bilen nå;D Satt igjen med en bismak av den siste ep (12). Passe grov scene den siste der... Samtidig var det på en måte riktig av han å gjøre det også... Genial serie, anbefales på det groveste, 98 RR'er.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Han er jo mest bad-ass når han "sprenger" tuco's sted
Sykt bra serie generelt (siste episode var faen meg bra intens... skal ikke spoile noe )
Ep 12 Sesong 3 er ute...
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Er Walter White egentlig bad?
Vis hele sitatet...
Walter er kanskje ikke så bad i begynnelsen, men blir gradvis mer og mer bad/likegyldig lengre uti serien.
I[COLOR="Red"]KKE LES HER HVIS DU VIL OPPLEVE DENNE FANTASTISKE SERIEN MED DINE EGNE ØYNE[/COLOR] Tror blandt annet at hendelsen i sesong 2, da han kunne hindret Pinkmans love of the life i å kveles i sitt eget spy men ikke gjorde noe med det, gjorde en ting eller to med Walt.

Har selv kommet til episode 7 i sesong 3 enn så lenge (Må selfølgelig se den når jeg er ferdig her!) og til dem av dere som ikke har kommet lengre vil jeg bare si at spenningen er der desidert ennå! Så nettop episode 6 og satt å bet negler når Pinkman og Walt satt inni bobilen..
Nei nå gidder jeg ikke å skrive mer her, time to break bad eller kanskje se en episode av breaking bad.
Hva faen har skjedde med Walt? Iskald mord på episode 13.. hva er det han planlegger? Var det for å "redde" sin gode venn eller var det noe annet bak? :S

*Prøvde å gjøre den minst mulig "spoil" aktig.. :/
Sist endret av eskil2k; 12. juni 2010 kl. 07:20.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Hva faen har skjedde med Walt? Iskald mord på episode 13.. hva er det han planlegger? Var det for å "redde" sin gode venn eller var det noe annet bak? :S

*Prøvde å gjøre den minst mulig "spoil" aktig.. :/
Vis hele sitatet...
Tror denne akten overasket de fleste av oss. Kan jo hende han reagerte så sterkt pga det var barnemord innvolvert. Det som virkelig blir spennende nå er jo å se hva "The Boss" sier om dette. IoM at det var han sine folk.

P.S episode 13 har ikke kommet ut enda, du snakker nok om 12
Sist endret av Source; 12. juni 2010 kl. 10:45.
Njaa, blir spennende å se hva the boss som du sier, vill gjøre med dette. Har mine anelser om at the boss hater Jessie.
Tror ikke the boss heller er så begeistret for at karene hans drepte et barn. Det kommer vel en skikkelig twist siden neste episode er sesongavslutning.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
For en nervepirrende avslutting på sesong avsluttninga! Snakk om hardt mot hardt. Dette kan jo ikke gå bra.
Uten å avsløre noe, har folk noen meninger om sesongavslutninga på sesong 3?

Jeg, for min del, satt med hver muskel spent fra begynnelse til slutt! Damn!
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av viskelaer Vis innlegg
Uten å avsløre noe, har folk noen meninger om sesongavslutninga på sesong 3?

Jeg, for min del, satt med hver muskel spent fra begynnelse til slutt! Damn!
Vis hele sitatet...
*SPOILER ALERT*

Ja den slutta litt for brått. Burde vært dobbel episode! Rett før skuddet gikk av svingte Jessie pistolen litt vekk fra han fyr'n og mot kamera. Han var jo også ekstremt usikker i blikket på om han ville gjøre det. Uansett så regner jeg nok med at han drepte han, men er jo en liten tankevekker.

*SPOILER ALERT*
Sist endret av Source; 14. juni 2010 kl. 15:52.
*SPOILER ALERT*


Aner ikke om litt linje avstand hjelper for de som ikke vil ha spoiler, men siden tråden heter Breaking Bad (TV-Seriediskusjon) så må en vel regne med litt spoiling



Enig med Source om at det så ut til at Jessie svingte pistolen, men igjen å drepe Gale virker som det eneste som kan redde Walter. Å Walter reddet høyst sannsynlig Jessies liv i forrige episode(tror det var forrige iallefall). Slik jeg ser det iallefall
Spoiler nærmer seg...


...


...

Jeg må si meg uenig i de andre postene over her. Det så ikke ut som om Jessie svingte pistolen i det hele tatt. Jeg vil heller påstå at det var kamera som flyttet seg slik at det ble plassert rett foran pistolen, mest sannsynlig for å lage en enda mer dramatisk effekt.
Jeg spør jeg ?
Er sesong 2 ute med norsk tekst nå?
Sist endret av Rallo Tubbs; 14. juni 2010 kl. 22:16.