Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2011
Er det noen måte å bruke skjemaer til å lage flere brukernavn/passord med .htpasswd ?
Altså så jeg kan slippe å bruke telnet for hver eneste konto jeg skal lage.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det finnes både php og cgi script som du kan redigere .htpasswd med.. Rop ut om du er intressert så kan jeg poste non
www.cgi-resources.com har såvidt jeg kan huske flere slike script C2k..
spellingnazi
canonix's Avatar
Trådstarter
zeth: Flott, tusen takk.
Ond Sofa: Jeg skal rope hvis jeg ikke finner noe på den URLn zeth hadde. Tusen takk uansett.

Dette kan forresten bli spennende for en innbitt asp-scripter.
Bill RULES! ;p
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Menneh da regner jeg med at non av dere har no fancy login-opplegg som jeg kan bruke med .htpasswd?
htadmin funker jo bra. Login interface der du kan legge til og slette brukere, endre passord osv. Du finner det på hotscripts.com. Søk under php.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hmmm jeg trenger script som selv en syvendeklassing klarer og bruke

Dvs. jeg er ikke no særlig til og skrive om script og slikt
viss du klarer å sette opp htadmin, er du reddet. Enkelt som bare det
▼ ... over en måned senere ... ▼
der finner du en link til en side hvor du kan kryptere dine passord..


http://home.no.net/febpro/script/cgi...ess/index.html
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ekke det bare for og legge til brukere og passord? If not, show me where it is!

edit; Sjekka den linken, filene i det passord beskytta directoriet er chmod'a 755, men hvis jeg skriver inn urlen sklir jeg inn som bare juling, ikke no spørsmål om passord eller noe..

hmm directoriet jeg prøver og passordbeskytte ligger i cgi-bin dir'et.. Kan dette forårsake konflikter?
Sist endret av Ond^Sofa; 18. oktober 2001 kl. 17:03.
teknisk sett skal ikke det lage problemer, hvis du bruker .htaccess og .htpasswd
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hmmm jeg trenger script som selv en syvendeklassing klarer og bruke

Dvs. jeg er ikke no særlig til og skrive om script og slikt
Vis hele sitatet...
Mener du at du er dum?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Nope, mener bare at jeg gidder ikke og sitte og lese gjennom 700 sider med php og konfigurere :P
sikker på at serveren støtter .htaccess..?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vel, trolig ikke. Jeg bytta til en annen server, for og teste, og der funker .htaccess, MEN;
når jeg lager mapper i cg-bin mappa, feks 'bleh';
www.domene,com/cgi-bin/bleh
så får jeg 404, siden finnes ikke blah blah, dette gjelder alt jeg putter i cgi-bin. Det eneste som faktisk funker med cgi-bin er når jeg skriver www.doemene.com/cgi-bin, da får jeg beskjed om at jeg ikke har lov til og liste dir'et eller no. Heh..
Better than thou.
Hos start.no kan du kalle cgi-bin'en din hva som helst, bortsett fra cgi-bin.. Kanskje det er det samme med den andre serveren?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hum.. åssen angir jeg hva som skal 'være cgi-bin' da..? *undre seg*
Opprinnelig postet av Carlo
Hos start.no kan du kalle cgi-bin'en din hva som helst, bortsett fra cgi-bin.. Kanskje det er det samme med den andre serveren?
Vis hele sitatet...
jeg bruker cgi-bin mappe på start.no er det dumt?
Better than thou.
Reallife: Vel, det går vel hvis du får det til, men det skal egentlig ikke funke. Ikke før hvertfall.

Ond^Sofa: Du gjør om den bitten av cgi scriptet hvor det sår /cgi-bin/ til /hva-nå-du-må-ønske-og-kalle-den/
Carlo; takk, jeg trodde de mislikte det eller no..
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Vel, trolig ikke. Jeg bytta til en annen server, for og teste, og der funker .htaccess, MEN;
når jeg lager mapper i cg-bin mappa, feks 'bleh';
www.domene,com/cgi-bin/bleh
så får jeg 404, siden finnes ikke blah blah, dette gjelder alt jeg putter i cgi-bin. Det eneste som faktisk funker med cgi-bin er når jeg skriver www.doemene.com/cgi-bin, da får jeg beskjed om at jeg ikke har lov til og liste dir'et eller no. Heh..
Vis hele sitatet...
sikker på at det er 404, og ikke 403 eller 500?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
404 ja.. Det var webserveren som var skeiv, men når det var retta, så viste det seg at .pl scriptet var skeivt også :/
Noen som har et simpelt forum? noe ala DForum?
skeiv? skulle du bruke htaccess sammen med et forum? og hvilket språk vil du ha det enkle forumet ditt i?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det var en eller annen slags innstilling (*ikke ha peiling*) som gjorde at jeg ikke fikk tilgang på filer i cgi-bin via browseren. Jupp, hvis forumet ikke har login/pass etc må jeg bruke htaccess med det, hvis forumet har slike funksjoner så trenger jeg det ikke. Men jeg regner med at et simpelt forum ikke har det? Eller..? Så lenge det er norsk eller engelsk holder det i lange bananer
mente hvilket programeringsspråk... det finnes i alle fall mange på http://www.hotscripts.com
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tackar. Regner med jeg klarer og grave frem noe her
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ack.. Fant ikke no på den siden, leita litt andre plasser, fant ca 200 forskjellige simple forum, alle så stygge og håpløse at jeg gremmes.. However jeg fant et, som lignet litt på DForum, men som også bugget. Fikk 500-error. (Det er ikke webserveren, eller chmod som er feil), så jeg gir herverd opp
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av reallife
der finner du en link til en side hvor du kan kryptere dine passord..


http://home.no.net/febpro/script/cgi...ess/index.html
Vis hele sitatet...
Ikke nå lengre
den ble stengt men her er ny url

http://home.no.net/megahard/script/
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hadde jo holdt med URL'en til decrypt siden (home.golden.net/generator), siden den var den samme.
hadde glemt den urlen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Den står jo på siden din...
Jau, det gjør den
▼ ... over en måned senere ... ▼
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
Hos start.no kan du kalle cgi-bin'en din hva som helst, bortsett fra cgi-bin.. Kanskje det er det samme med den andre serveren?
Vis hele sitatet...
cgi-bin'en din host start.no kan hete hva som helst, også cgi-bin.
Opprinnelig postet av aybara


cgi-bin'en din host start.no kan hete hva som helst, også cgi-bin.
Vis hele sitatet...
ja, det vet vi alle, men takk for at du skrev det..