Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1025
Hei folkens!

Sitter med en defekt komplett gamer i25 creative edition, fra 2007 her. Jeg aner ikke hva som er feil med den og det frister med en ny pc.(Når jeg skrur den på så piper den noe fælt og skrur seg av igjen).

Her er specsa:

Cooler Master Centurion 534

Hiper Strømforsyning ATX 530W

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX,

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

Er det mulighet for og bruke noen av komponentene nevnt over? Jeg vet mye er utdatert men slikt som strømforsyning, ram og kabinett?

Budsjettet ligger på ca 10,000. Trenger ikke skjerm, mus og tastatur.
Kabinettet
Harddisken
DVD-rom'en

Dette er noe du kan ta vare på.
Du kan ta vare på strømforsyningen, men jeg ville heller ha kjøpt ny og hatt den der som en "backup" i tilfelle din blir ødelagt og du må sende den inn, så har du en mens du venter på en ny.

Ellers så ville jeg nok ikke ha tatt vare på noe annet.
Ok, vil kabinettet fungere til nye deler? slik som usb 3, nyere hk, hdmi og slikt?
Ang harddisken så har jeg en liten mistanke om at den er ødelagt.

Jeg glemte jo såklart og spørre om noen er så snille og kan gidde og sette opp et setup for meg? Som evt kan kompansere med de kompnentene som det går og bruke.
Kabinettet er midi-tower, så det passer til det meste. Ikke verdens fineste kabinett, men utseende er vell ikke alt.
USB 3.0 osv er på hovedkortet så det er der man skal tenke på dette og ikke kabinettet. Så lenge du ikke vil ha USB 3.0 i front osv, for da må du kjøpe nytt kabinett.

Kan sette opp liste, men da må du si bruksområdet til pc'en. Gaming, skole, jobb, photoshop, video redigering osv osv.
Her har du en fin liste Du kan fjerne kabinett vist du vil bruke det du har nå og pengene du da sparer kan du bruke på en større harddisk og en annen strømforsyning (Corsair AX760).
Pc`n skal brukes til gaming. Utseende har ingeting og si når det kommer til kabinett, vil bare ha mest mulig ytelse for minst mulig spenn! Budsjett: rundt 10,000,-

Ser at på kabinettet så har jeg 2 stk 120mm vifteutgang/inngang, men bare en montert i front. Kan vel være lurt og montere en bak i tillegg?

De fleste strømforsynger ligger på rundt 500-600w for en 10,000kr pc nå om dagen, kan min strømforsyning holde da?

Sitat av GJERDE Vis innlegg
Her har du en fin liste Du kan fjerne kabinett vist du vil bruke det du har nå og pengene du da sparer kan du bruke på en større harddisk og en annen strømforsyning (Corsair AX760).
Vis hele sitatet...
Tror du har glemt og legge ved listen
Sist endret av eisval; 19. desember 2012 kl. 09:58.
Woops...Ser jeg glømte link i forrige inlegg (Flaut)
Her er lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...C-45406B4E58D1

Vil anbefale å kjøpe ny strømforsyning da den du har ikke er modulær og ikke har mulighet for 2 skjermkort.

Det er veldig lurt å ha en vifte oppe bak i kabinettet ja.
Sist endret av GJERDE; 19. desember 2012 kl. 10:00.
Du har to kabinett i lista di
Sitat av Asiphyxia Vis innlegg
Du har to kabinett i lista di
Vis hele sitatet...
Woops my bad, er litt trøtt i dag
Da kan du jo eventuelt oppgradere strømforsyningen/større harddisk som du selv foreslo
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Woops...Ser jeg glømte link i forrige inlegg (Flaut)
Her er lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...C-45406B4E58D1

Vil anbefale å kjøpe ny strømforsyning da den du har ikke er modulær og ikke har mulighet for 2 skjermkort.

Det er veldig lurt å ha en vifte oppe bak i kabinettet ja.
Vis hele sitatet...
Så at det var 2 kabinetter der ja :P

Så jo bra ut det der. Men trenger jeg noe mer en det? Slikt som ledningssett og kanskje en harddisk til? SSD bruker jeg jo helst bare til system/spill.

Når det kommer til instalering av operativsystem på ssd. Er det bare og boote opp maskinen med win8plate i dvd spilleren? (lenge siden jeg har drevet med det her nå.. )
Se på denne f. eks.

nesten samme lista som GJERDE la ut. Byttet ut HK med et som var billigere siden du ikke virker som en "hardcore, må ha alt nytt" type. La også til en ekstra vifte som du kan montere og en 2TB harddisk som du har til lagring.

Bruk kabinettet du har så har du alt klart.
Hvis du har andre harddisker så kan du fjerne den jeg la til også kanskje kjøpe deg enda en skjerm så du har 2 stk hvis du trenger dette. Eller du kan finne deg en skjerm til det oppsettet her så kommer du på nesten 11.000 kr.


Ja. Det er bare å sette inn windows cd'en din og installere.
Trenger ingen flere ledninger enn det som følger med!
Sist endret av skalle991; 19. desember 2012 kl. 10:20.
Personlig ville jeg gått for GJERDEs liste, mtp. at han tok vekk det ene kabinettet har du råd til å legge til en 1TB HDD. Og det er ikke like nødvendig med en ekstra vifte hvis han kjøper R4. Det er vel også litt greit med et nytt kabinett, litt forandring? Det er jo også veldig stille
Ja R4 er jo et godt kabinett. Men siden TS ville ha mest mulig for minst penger, så er det jo greit å gå ned på HK som har så å si akkurat det samme og beholde det gamle kabinettet.

Da går man ned ca 1-1.5k i pris og han kan enten kjøpe skjerm eller en større hdd som jeg la til på 2TB.
OK hvis jeg går for mitt eget kabinett, altså et midtower, +1 120mm vifte og ASUS P8Z77-V LE Plus, Socket-1155 så vil jeg ikke få noe problem med varme?

Og hva er egentlig forskjellen på ASUS P8Z77-V LE Plus og MSI Z77 MPower?

Hey boyz!

Se på det her; http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-BBF6066ADB90

Er det et greit oppsett for en gaming pc? Bra oppgraderings muligheter?

Hva slags spill tror dere at man kan kjøre på dette setupet, og hva slags kvalitet kan jeg kjøre det på?

Hey boyz!

Se på det her; http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-BBF6066ADB90

Er det et greit oppsett for en gaming pc? Bra oppgraderings muligheter?

Hva slags spill tror dere at man kan kjøre på dette setupet, og hva slags kvalitet kan jeg kjøre det på?

Ja her skjedde det mye rart, og ingen mulighet for og endre. jaja!
Hey nå har jeg sjekket mye rundt og er straks klar til og bestille.

Men jeg trenger hjelp av dere til og se over om dette passer sammen.

Jeg sliter også med og velge hk! Skal jeg gå for Asus sabertooth(På tilbud og har en bedre bios) eller MSI z77mpower??

Her er resten av komponentene:

750w XFX

CPU kjøler(tør ikke å putte vann i maskinen)

SSD

Gigabyte gtx 670

RAM 8gb

Prosessor

Kabinett

Snurredisk
Anbefaler selv mpower iallefall, har en kompis som er kjempe fornøyd med det, og det er jo veldig OC vennlig hvis i fremtiden du kanskje kunne tenkt deg det
OC er jo aktuelt. Har jo kjøpt meg en fin vifte som så må jo prøve meg på det! Bestiller nå så forhåpentligvis for jeg bygget litt i ferien. Går for mpower. Takk for hjelpen gutta. Og hvis andre han noen innspill/tips vær så snill og del dem!