Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1430
Hei,

Akkurat kjøpt meg en switch fra C O(Soho switch). I switchen så er det koblet til 2 datamaskiner og 1 xbox360. På den ene datamaskinen så er det alltid nett, mens på den andre maskinen og xbox`en så kommer jeg på nett med bare 1 av enhetene av gangen, ikke begge samtidig, den kommer på lokal nettet men får ikke noe internett tilgang.

Noen som kan hjelpe meg med og løse dette problemet? Switchen er en plug&play switch så det burde jo gå. Switchen er koblet til en Motorola modem fra Get(SB5101E Surfboard).

På forhånd takk.
Sist endret av eisval; 7. januar 2010 kl. 20:14. Grunn: Mer info i tittel
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Alle får forskjellige ip-adresser?
Kan tenke meg at det er en liten ip konflikt, men er veldig grønn på akkurat dette området? De får nok forskjellige lokale ip, men bare den ene får ekstern, rett meg hvis jeg er helt på vildspor. Noe tips til hva jeg kan gjøre?
jeg tipper get.no kun gir ut en ip, så du trenger en router. som gjør at flere kan burke den enne ip'en ut på inet.
canaldigital har 4 ip'er max.
Du må sette inn en routeren til å opppføre seg som gateway for de andre i LAN'et (som også må defineres.)

Denne er godt kjent og sikkert lett å få support til. En meget god router på privatmarkedet.

edit: Denne er vell ganske plug and play om ISP'en din kjører med DHCP. Som da GET gjør.
Sist endret av Nenzo; 7. januar 2010 kl. 20:55.
Sitat av ranvik Vis innlegg
jeg tipper get.no kun gir ut en ip, så du trenger en router. som gjør at flere kan burke den enne ip'en ut på inet.
canaldigital har 4 ip'er max.
Vis hele sitatet...
Så det vil si at det ikke går hvis man har internett fra get? Eller må jeg bytte ut switchen med en router?
Alt du putter i switchen blir detected som en enhet, mens har du en router vil det kun bli 1.
"Surfebrettet" ditt har i allefall dhcp, så opp til get hvor mange maskiner som er lov, selv aldri tittet på cfg til get så aner ikke hvor mange du får lov til å ha.
Sitat av eisval Vis innlegg
Så det vil si at det ikke går hvis man har internett fra get? Eller må jeg bytte ut switchen med en router?
Vis hele sitatet...
sett router MELLOM kabel modem og switch'en din.
Takk for hjelpen! Noen som kan anbefale en billig Router som fåes kjøpt i butikk? Ikke trådløst.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er vel ca 99% av alle routere som blir solgt idag som har trådløst, så du slipper nok ikke unna.

Hvis du er ivrig kan du lage deg en linux \ bsd router selv, alt du trenger er en maskin med to nettverkskort, eller hvis du er latere så installerer du en ferdig router, som f.eks smoothwall eller pFsense.
biligste er å kjøpe "wrt54gl" så slå av wlan.hvis du noen gang skal ha wlan er det bare klikk unna.
du kan og bruke den til mye annet, hvis du kjeder deg.