Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 681
Hei,

Når jeg kobler til en mic i mic inngangen på datan og begynner å feks ta opp lyd, så tar den opp lyden som blir spilt av på datan, ikke mic`en. Noen som vet hva problemet kan være? Har prøvd alle forskjellige innganger på maskinen men den vil ikke ta opp lyd fra selve mic`en(ja, mic`en fungerer 100%).

Har tenkt på at det kanksje kan være noe software feil, men siden den har vært slik helt siden jeg kjøpte den så er jeg ikke helt sikker. Noen som kan hjelpe?

Alex.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvilken programvare bruker du for å ta opp lyd?
eisval's Avatar
Trådstarter
I dette tilfellet så er det windows sitt innebygde program. Lydinnspilling under tilbehør.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av eisval
I dette tilfellet så er det windows sitt innebygde program. Lydinnspilling under tilbehør.
Vis hele sitatet...
Hvilke innstillinger?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vista eller XP ?

Dobbelklikk på høytaler nede i system tray, velg options - advanced.

Her velger du input på ditt lydkort og recording og sjekker hvilken lydenhet som er valgt som opptak.
eisval's Avatar
Trådstarter
kjører Vista.

Sier dette dere noe:

Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Siden du har valgt "what you hear" tar den opp hva som skjer på maskinen.

Ganske logisk.
eisval's Avatar
Trådstarter
Joda, men fungerer fortsatt ikke. Tror jeg kom like langt forrige gang jeg prøvde og fikse dette her.
Prøvde og sette de andre som standard, dvs microfone, line in og s/pdif. Fungerer fortsatt ikke.
Sist endret av eisval; 6. april 2008 kl. 19:31. Grunn: skrivefeil.
Sikkert et ganske dumt spørsmål, men har du restarta programmet etter du satte de andre som standard? Endringene trer bare i kraft på programmer som startes etter endringene ble gjort.
eisval's Avatar
Trådstarter
jada, gjort det.
Limited edition
Moff's Avatar
Bildet ditt sier jo "Ikke tilgjengelig" på alt annet. Det er sikkert roten til problemet. Mangler du drivere eller noe sånt? Det er tydelig at maskinen ikke vet at den burde ha en mikrofon...
eisval's Avatar
Trådstarter
Sitat av Moff
Bildet ditt sier jo "Ikke tilgjengelig" på alt annet. Det er sikkert roten til problemet. Mangler du drivere eller noe sånt? Det er tydelig at maskinen ikke vet at den burde ha en mikrofon...
Vis hele sitatet...
Når jeg setter en ting til standard så bytter den fra "ikke tilgjenglig" til "fungerer"
Alt av drivere og sånt har jeg ja.
Sist endret av eisval; 6. april 2008 kl. 21:01.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sliter med samme problem. den tar bare opp lydene fra pc'n. hjelp!