Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  349 58487
Sitat av selvmord Vis innlegg
Alle dere jævla hverdagshelter som er så tøffe i trynet på nett å skal "banke, knekke fingre å hender" os....bry dere med deres egne jævla ting, dere driver sikkert med et eller annet som ikke alle setter pris på dere å, så fuck off! hahaha
Vis hele sitatet...
Som hva? Dere bedriver herverk. Hvis du står å tagger ned døra på blokka mi, skal jeg liksom bare stå å se på da eller? Slutt å drit deg ut.

Den store FOS taggen på gamle Fornebu fks er HELT OK for meg. Kult å se på og kult at den er såpass stor og ikke skader noe som noen har bruk for. All respekt fra meg, men å tagge fjortis tagger på blokker og rundt om i byn er bare herverk og ekstremt unødvendig.
Sitat av Source Vis innlegg
Som hva? Dere bedriver herverk. Hvis du står å tagger ned døra på blokka mi, skal jeg liksom bare stå å se på da eller? Slutt å drit deg ut.

Den store FOS taggen på gamle Fornebu fks er HELT OK for meg. Kult å se på og kult at den er såpass stor og ikke skader noe som noen har bruk for. All respekt fra meg, men å tagge fjortis tagger på blokker og rundt om i byn er bare herverk og ekstremt unødvendig.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke fjortis å tagge på blokker? Så lenge det blir bra så
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
Det er jo ikke fjortis å tagge på blokker? Så lenge det blir bra så
Vis hele sitatet...
problemet er da at ca bare 10% (eller mindre!) av alle som tagger ikke er noe flinke
Sitat av skepsis Vis innlegg
problemet er da at ca bare 10% (eller mindre!) av alle som tagger ikke er noe flinke
Vis hele sitatet...
Kanskje du mener at det er 10 prosent, kanskje jeg mener det er 40? Skal du bestemme om noen bra stil eller ikke? Alle har forskjellig stil, det er det som gjør det spennende
Sitat av skepsis Vis innlegg
problemet er da at ca bare 10% (eller mindre!) av alle som tagger ikke er noe flinke
Vis hele sitatet...
alle må de dårligere blir jo sikkert bedre etter hvert, de må jo få øve seg
+ riktig utstyr er jo også flott å ha da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PirateFreak Vis innlegg
alle må de dårligere blir jo sikkert bedre etter hvert, de må jo få øve seg
+ riktig utstyr er jo også flott å ha da.
Vis hele sitatet...
Eg har lyst til å lære meg å tatovere. Kan du komme hit, så eg får øve på deg? PS: Du må betale fjerninga sjølv om du ikkje liker det. Det er garantert andre som vil like det, så det er subjektivt at du ikkje liker det.
Sitat av Enay Vis innlegg
Kanskje du mener at det er 10 prosent, kanskje jeg mener det er 40? Skal du bestemme om noen bra stil eller ikke? Alle har forskjellig stil, det er det som gjør det spennende
Vis hele sitatet...
fortsatt et problem at 60% flyr rundt å skriver stygge tags å enda værre throw ups :/ når jeg går rundt i oslo er det ikke mye fet grafitti å se desverre. har jo noen steder som på hausmania og området rundt der men... :/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvis jeg ser en tagger jeg senger han uten vil og ta cansene hans og tagge på ansiktet hans og på veggen. Hvis cansen er tom kaster på eg på taggeren som ligger nede på Face hans og stikker hjem. Hvis det er fullt da tagger jeg på andre steder. Respekt
Kan ikke si jeg hadde brydd meg så veldig, så lenge det ikke var mitt hus som ble tagga eller noe rassistisk i tagginga..
jeg ser en tagger som mekker grafitti på en kommunal vegg = jeg står og ser på og beundrer kunsten/teknikken.

jeg ser en tagger som bare lager en krusedull på en kommunal vegg = jeg gir det ikke noen oppmerksomhet.

jeg ser en tagger som bare lager en krusedull INNE på 7-11 = jeg sier ifra til betjeningen.

jeg ser en tagger som gjør noe som helst på husveggen min = jeg må i fengsel for grov legemsfornærmelse.
Sist endret av Bayne666; 10. september 2010 kl. 20:58.
Ka mener du med rasistisk? At jeg skulle skrive neger overalt?? Ikke dum ide, men ville heller ha mitt egen signatur. Enkelt og greit. Big R

Huseiere trenger ikke å ha empati for taggere som tagger, rett og slett de har rett å banke og torturere taggere inne i kjeller. Da får han stort lekse. Men graffitikunstere som meg tagger aldri på private hus, men bare på kommunale bygninger og tog og buss. For vi respektere ikke politi, men folk genererelt ja.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Hvis jeg ser en tagger jeg senger han uten vil og ta cansene hans og tagge på ansiktet hans og på veggen. Hvis cansen er tom kaster på eg på taggeren som ligger nede på Face hans og stikker hjem. Hvis det er fullt da tagger jeg på andre steder. Respekt
Vis hele sitatet...
Hva i all verden skal det egentlig stå her?
Kan du skrive dette på nytt? Gjerne på norsk..
Sitat av moret Vis innlegg
Hva i all verden skal det egentlig stå her?
Kan du skrive dette på nytt? Gjerne på norsk..
Vis hele sitatet...
don't feed the troll
Listet meg bort og knekket nakken på han og holdt foran munnen samtidig
Jeg gjør ingen verdens ting om jeg ser en tagger, ingen min oppgave å ta dem!
Som sagt over her, ikke min oppgave å ta dem. Men om det er kunst, og skikkelig fint, ville jeg nok gått bort å beundret verket
Sist endret av mchlle; 11. september 2010 kl. 09:11.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hilst og lånt en can til å dra en GEDIIIIIGEN tag
Sitat av mchlle Vis innlegg
Som sagt over her, ikke min oppgave å ta dem. Men om det er kunst, og skikkelig fint, ville jeg nok gått bort å beundret verket
Vis hele sitatet...
Når det er fint og bra gjort heter det vel grafitti og ikke tagging?

Men er vel 2 sider av samme sak iflg mange
Sitat av Clownloach Vis innlegg
Når det er fint og bra gjort heter det vel grafitti og ikke tagging?

Men er vel 2 sider av samme sak iflg mange
Vis hele sitatet...
tagging = graffiti. Man kan som nevnt mange ganger tidligere i tråden ikke kalle det man ikke liker noe annet bare fordi man ikke liker det. Om du ikke liker signs kan du si det, men tagging og graffiti er det samme (selvom "tagging" er mer negatvt betont)
Sist endret av fetter; 12. september 2010 kl. 10:49.
Sitat av selvmord Vis innlegg
Alle dere jævla hverdagshelter som er så tøffe i trynet på nett å skal "banke, knekke fingre å hender" os....bry dere med deres egne jævla ting, dere driver sikkert med et eller annet som ikke alle setter pris på dere å, så fuck off! hahaha
Vis hele sitatet...
heah heah heah.

Det bryr OSS det skjønner du, da det gjerne går av VÅRES skattepenger å få slikt fjernet, malt over, det går av politiets ressurser da de må rykke ut, motta meldinger og det som er. Så ja, vi bryr oss med våre egne jævla ting.

heah heah heah.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
heah heah heah.

Det bryr OSS det skjønner du, da det gjerne går av VÅRES skattepenger å få slikt fjernet, malt over, det går av politiets ressurser da de må rykke ut, motta meldinger og det som er. Så ja, vi bryr oss med våre egne jævla ting.

heah heah heah.
Vis hele sitatet...
kjerring svar.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
jeg ser en tagger som mekker grafitti på en kommunal vegg = jeg står og ser på og beundrer kunsten/teknikken.

jeg ser en tagger som bare lager en krusedull på en kommunal vegg = jeg gir det ikke noen oppmerksomhet.

jeg ser en tagger som bare lager en krusedull INNE på 7-11 = jeg sier ifra til betjeningen.

jeg ser en tagger som gjør noe som helst på husveggen min = jeg må i fengsel for grov legemsfornærmelse.
Vis hele sitatet...
Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv...
Sitat av Clownloach Vis innlegg
Jeg gjør ingen verdens ting om jeg ser en tagger, ingen min oppgave å ta dem!
Vis hele sitatet...

tenk vist alle i verden skulle ha tengt som deg ?`fyfaen sir jeg bare....
Sitat av cracklab Vis innlegg



tenk vist alle i verden skulle ha tengt som deg ?`fyfaen sir jeg bare....
Vis hele sitatet...
Visse folk i Tromsø er så soft!
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
Visse folk i Tromsø er så soft!
Vis hele sitatet...

usaklig sakt av deg. !!


Kan love deg at hadde du sett graffitien her i tromsø så hadde du ikke vært stolt!

Og Nei jeg er ikke "soft ", Men Syns det blir for teit når du tenker som han der opp, men dette er da mi mening
Sitat av cracklab Vis innlegg
usaklig sakt av deg. !!


Kan love deg at hadde du sett graffitien her i tromsø så hadde du ikke vært stolt!

Og Nei jeg er ikke "soft ", Men Syns det blir for teit når du tenker som han der opp, men dette er da mi mening
Vis hele sitatet...
Er selv artist i Tromsø, det er kansje 7 gode artister i Tromsø. Er forsåvidt enig vi trenger litt flere "vandaler".
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
kjerring svar.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne.
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
Er forsåvidt enig vi trenger litt flere "vandaler".
Vis hele sitatet...
Hva pokker skal vi med vandaler?
Hva gjør jeg når jeg ser en tagger?

Jeg banker dritten ut av han og sprayer han i trynet med kanna han har mens jeg anmelder han til politiet etterpå som den hverdagshelten jeg er!!!!!

For jeg hater virkelig malingsflekker!

Alle mennesker er så pokkers redd alt som er ukjent, forstår man det ikke svarer mange med å bli sinte. Og tror det er litt for få som skjønner greia med tagging, derav blir de redde fordi de ikke forstår og vil helst ha slutt på tullet. Jeg forstår at mange ikke liker tagging, men å banke, jakte på, og ødelegge livene til noen som må ut på gata for å male siden idioter som hater graffiti ikke kan la dem ha en lovligvegg i fred, synes jeg virkelig er å gå for langt.

Ser du en tagger, anmeld det, ikke ta saken i egne hender.
Si meg, hvorfor kan ikke taggere male hjemme hos seg selv? Hvorfor ikke sette opp en vegg hjemme, i bakgården eller en annen plass hvor man ikke risikerer å gjøre hærværk på annens eiendom?

Hvorfor er det så mange idioter som absolutt må vise frem noen teite kruseduller e.l der ute? Jeg syntes ikke det er fint, og mange av disse kan nok ikke betraktes som pent utenom av "kunstneren" selv. 'ACAB' er bare det feteste å skrive evvvvver! Lizzzz,omg2k!

For all del, jeg liker godt at man pynter opp undergrunner o.l med fin grafitti, men de drittungene med sprittusj og en sprayboks kan godt holde seg hjemme.

Hva jeg gjør når jeg ser en tagger? Jeg vet ikke, men antar at jeg hadde gitt ros for bra arbeid, eventuelt ris for dårlig arbeid.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor er det så mange idioter som absolutt må vise frem noen teite kruseduller e.l der ute?
Vis hele sitatet...
De må kompensere og sette fokus på noe annet enn mangelen på intelligens, folkeskikk og alt det vi andre respektfulle mennesker har. De forstår det som regel når de blir eldre/voksne. For noen tar det tog lenger tid, men de trenger som regel ikke tagge en gang for å vise at de henger litt utenfor samfunnet.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva pokker skal vi med vandaler?
Vis hele sitatet...
Så mange lame tagger'e i tromsø, vi kunne trengt litt flere anyways....

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Hva gjør jeg når jeg ser en tagger?

Jeg banker dritten ut av han og sprayer han i trynet med kanna han har mens jeg anmelder han til politiet etterpå som den hverdagshelten jeg er!!!!!

For jeg hater virkelig malingsflekker!

Alle mennesker er så pokkers redd alt som er ukjent, forstår man det ikke svarer mange med å bli sinte. Og tror det er litt for få som skjønner greia med tagging, derav blir de redde fordi de ikke forstår og vil helst ha slutt på tullet. Jeg forstår at mange ikke liker tagging, men å banke, jakte på, og ødelegge livene til noen som må ut på gata for å male siden idioter som hater graffiti ikke kan la dem ha en lovligvegg i fred, synes jeg virkelig er å gå for langt.

Ser du en tagger, anmeld det, ikke ta saken i egne hender.
Vis hele sitatet...
De fleste tagger'e berer våpen på grunn av sånne som dere.
De fleste taggere på 14 år bærer våpen pga hatfulle personer som skal ta dem.

De fleste taggere i 20-årene har funnet ut at våpen forlenger/forværrer en straff hvis man blir tatt. De blir voksne og tenker over sine handliger og legger derfor igjen knokejernet hjemme.
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
...
De fleste tagger'e berer våpen på grunn av sånne som dere.
Vis hele sitatet...
Ja, og det eskalerer situasjonen ikke noe særlig. Hva hindrer en taggerbanker å ta med seg egnet jernvare til formålet?
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Lite spørsmål til dere som ikke driver med graffiti. Du er ute en kveld/natt på vei til/hjem fra fest etc. Og du for øye på en som tagger, hva gjør du? Ville du reagert anerledes om det var en "tagger" eller om de var fler?
Vis hele sitatet...
1. Jeg trasket videre.
2. Nei.
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg

De fleste tagger'e berer våpen på grunn av sånne som dere.
Vis hele sitatet...
Om du ikke skjønte så var det sarkasme, leser du fler av trådene mine om graffiti så kanskje du skjønner.

Og som flere skjønner er det enda mer idiotisk og ta meg seg våpen når man tagger.

Og ja, jeg er en tagger jeg også.
Den derre "kan ikke dere tagge i garsjen deres" greia, må folk slutte å bruke som argument.
Graffiti handler om å skape et rush, og bli sett! ikke at du ber naboene dine hjem til deg og viser hva du har klart i lage på et lærret i garasjen din:P

og folk som sier at de hadde gitt dem ris om det var dårlig og motsatt; alle starter å dra noe stygge tags her og der.. de blir bedre etter en god stund i gamet, etter mange tomme markers og spray bokser.

er forsovidt enig at hvis noen gjør skade på en personlig gjenstand er saken en helt annen
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Om du ikke skjønte så var det sarkasme, leser du fler av trådene mine om graffiti så kanskje du skjønner.

Og som flere skjønner er det enda mer idiotisk og ta meg seg våpen når man tagger.

Og ja, jeg er en tagger jeg også.
Vis hele sitatet...
oh, hvordan by?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva pokker skal vi med vandaler?
Vis hele sitatet...
halve forumet trenger boksesekker
Det kommer jo helt ann på hva slags person det er, er det en hardcore gangster, eller en skolegutt? er det en gjeng eller ikke?

Hvis gangster: ringe politiet

Liten gutt: Gått bort til han og snakka til han evt. ringt til foresatte.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Det kommer jo helt ann på hva slags person det er, er det en hardcore gangster, eller en skolegutt? er det en gjeng eller ikke?

Hvis gangster: ringe politiet

Liten gutt: Gått bort til han og snakka til han evt. ringt til foresatte.
Vis hele sitatet...
Endeli noe fornuftig
Sitat av moret Vis innlegg
De fleste taggere i 20-årene har funnet ut at våpen forlenger/forværrer en straff hvis man blir tatt. De blir voksne og tenker over sine handliger og legger derfor igjen knokejernet hjemme.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men jeg vil så aldeles ikke påstå at en "tagger i 20 årene" er så ansvarlig som du ønsker å få det til, ei heller særlig reflektert over hva sine handlinger fører til.
Nehei? Og det baserer du utalelsen din på?
Kun fordi ens hobby er utenfor normen så kan man ikke være reflektert over sine handlinger?
Er det det du mener?

Alle writere jeg vet om i 20-årene går ikke rundt med våpen. Det er sånn man gjorde da man var ung.
Plis: overøs meg med din kunnskap om menneskeheten. Fortell meg hva jeg har oversett.
Sist endret av moret; 13. september 2010 kl. 21:38.
Sitat av moret Vis innlegg
Nehei? Og det baserer du utalelsen din på?
Kun fordi ens hobby er utenfor normen så kan man ikke være reflektert over sine handlinger?
Er det det du mener?
Vis hele sitatet...
Når ens hobby baseres ut ifra kicket en får av å bedrive hærverk, ødelegge eiendom, koste samfunnet milionvis av kroner, og rett og slett forpurre vegger med meningsløse linjer (vi snakker om tagging nå), som ikke 1% av befolkningen klarer å tyde, så ja, da er du ikke særlig oppegående. Det værste av taggerne er de som tagger og bruker samfunnet som en unnskyldning, NSB/Ruter leverer dårlige tjenester, og det som måtte være - realiteten er derimot slik at NSB/Ruter må bruke en drøss med penger på å renske opp de stygge linjene noen har sprayet på, istedefor å utvide deres tilbud.

Om du velger å tolke innlegget mitt slik at enhver hobby utenfor normen er å anse som lite reflektert - be my guest. Når du leser ting ut av det blå gidder ikke jeg å diskutere rundt det.


Sitat av moret Vis innlegg
Plis: overøs meg med din kunnskap om menneskeheten. Fortell meg hva jeg har oversett.
Vis hele sitatet...
En kunnskap/erfaring jeg har tilegnet meg er at taggere (nåja, de _få_ jeg har møtt), er av same skiten alle sammen, småarrogante, frekke og litt av den rebell-typen. Ja, trekk gjerne sammenligning med det jeg skrev nå, og det quota rett ovenfor.
Sist endret av Dibsent; 13. september 2010 kl. 22:02.
Jeg bruker ikke NSB/Ruter som en unnskyldning. Det er det svært få som gjør. Eneste grunnen til å ta tog er fame, alle andre unnskyldninger er bullshit. Enhver writer med respekt for seg selv og det dem gjør, kommer ikke med teite unnskyldninger.
Og jeg kan se at det jeg gjør og andre driver med er en... ulempe, for samfunnet. Men, det er ikke dermed sagt at alle som tagger er hjernedøde idioter.
Finnes mange writere med det som anses som gode utdannelser og jobber. De betaler skatt, de tar også t-banen. De jobber. Eneste forskjellen på deg og dem er at de bruker noen netter i året på å skrive på veggen men du sover.

Man kan være reflektert selv om man ikke følger samfunnets regler og normer. Kun fordi man bruker tid på noe som kanskje skader samfunnet er det ikke dermed sagt at man ikke klarer å tenke over hva man holde på med. Jeg vet innderlig godt at mine streker i byen kan koste samfunnet mange penger i vasking. Allikevel fortsetter jeg, fordi jeg elsker det.


Du skriver selv at du ikke har møtt mange som tagger, hvordan kan du da si at alle som writer er lite oppegående? Generalisering kaller jeg det. Ta en tur til en lovlig vegg, prat litt med kidsa, prat litt med de eldre. Og hvem vet, kanskje du lærer at dette også bare er vanlige folk som virkelig setter pris på hobbyen sin. Hvis du hadde sett meg på gata skal jeg love deg at du ikke skulle tro at jeg maler graffiti der jeg går med blazer, skjorte og sko av lær. Ikke er jeg veldig rebelsk heller. Småarrogant og frekk kan kanske stemme, men det kun mot personer som selv er det.
Bare dere taggere ikke tagger til den flotte naturen, så er jeg mer enn fornøyd. Nok med vandalene som tagget de røde t'ene.
Nei, natur er ikke noe gøy vannskelig med så ujevne overflater vettu:P
Jeg tenker at jeg skulle ønske jeg hadde baller til å si hva jeg mener om "kunsten" hans.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Når ens hobby baseres ut ifra kicket en får av å bedrive hærverk, ødelegge eiendom, koste samfunnet milionvis av kroner,
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det er ALLE taggeres motiver for å tagge? Du tror ingen gjør det fordi de er glad i å tegne, dekorere og lage kunst?

Sitat av Dibsent Vis innlegg
...og rett og slett forpurre vegger med meningsløse linjer (vi snakker om tagging nå), som ikke 1% av befolkningen klarer å tyde, så ja, da er du ikke særlig oppegående.
Vis hele sitatet...
Tagging = graffiti, som er blitt diskutert mange ganger før. Om du ikke liker en tegning kan du ikke bare kalle det en "krussedull", det er fortsatt en tegning som noen har lagt sjel i. At du ikke liker signs er en annen ting, men det er noe som følger naturlig med kulturen rundt graffiti.

At kun 1% av befolkningen klarer å tyde det er bare bullshit, vi har mange graffiti og hiphop-interesserte i norge, og det er ikke bare taggere selv som setter pris på graffiti.

Sitat av Dibsent Vis innlegg
Det værste av taggerne er de som tagger og bruker samfunnet som en unnskyldning, NSB/Ruter leverer dårlige tjenester, og det som måtte være - realiteten er derimot slik at NSB/Ruter må bruke en drøss med penger på å renske opp de stygge linjene noen har sprayet på, istedefor å utvide deres tilbud.
Vis hele sitatet...
Hvem bruker samfunnet som en unnskyldning? Dette har jeg aldri hørt om før, og jeg kjenner jævla mange taggere. At NSB bruker en drøss med penger på å fjerne piecer fra togene sine er synd å skam i mine øyne, hva galt gjør kunstverkene?

Sitat av Dibsent Vis innlegg
En kunnskap/erfaring jeg har tilegnet meg er at taggere (nåja, de _få_ jeg har møtt), er av same skiten alle sammen, småarrogante, frekke og litt av den rebell-typen. Ja, trekk gjerne sammenligning med det jeg skrev nå, og det quota rett ovenfor.
Vis hele sitatet...
Nice, det var jo ikke en grov generalisering i det hele tatt.
Du sier jo selv at du har møtt få, hvordan faen kan du komme med et slikt utsagn? Idiot!


Jeg kjenner mange innen graffitimiljøet, alle over 20, og jeg kan med hånden på hjertet si at de er normale, reflekterte, oppegående personer.
Sist endret av fetter; 14. september 2010 kl. 12:24.
Sitat av moret Vis innlegg
Du skriver selv at du ikke har møtt mange som tagger, hvordan kan du da si at alle som writer er lite oppegående? Generalisering kaller jeg det. Ta en tur til en lovlig vegg, prat litt med kidsa, prat litt med de eldre. Og hvem vet, kanskje du lærer at dette også bare er vanlige folk som virkelig setter pris på hobbyen sin. Hvis du hadde sett meg på gata skal jeg love deg at du ikke skulle tro at jeg maler graffiti der jeg går med blazer, skjorte og sko av lær. Ikke er jeg veldig rebelsk heller. Småarrogant og frekk kan kanske stemme, men det kun mot personer som selv er det.
Vis hele sitatet...
Nå var ikke starten på denne diskusjonen mellom oss basert på taggere som bedrev på lovlige vegger, men heller på ditt utsagn av at de av dem som bedrev ulovelig handlinger ikke bærte våpen lenger da de hadde blitt så modne - jeg har null nada i mot taggere som holder seg til loven.

Sitat av fetter Vis innlegg
Tror du virkelig det er ALLE taggeres motiver for å tagge? Du tror ingen gjør det fordi de er glad i å tegne, dekorere og lage kunst?
Vis hele sitatet...
Hvis de av taggerne virkelig har slik en kjærlighet og passion for å lage denne strålende kunsten, ser ikke jeg problemet med å fikse seg en vegg selv.

Sitat av fetter Vis innlegg
Tagging = graffiti, som er blitt diskutert mange ganger før. Om du ikke liker en tegning kan du ikke bare kalle det en "krussedull", det er fortsatt en tegning som noen har lagt sjel i. At du ikke liker signs er en annen ting, men det er noe som følger naturlig med kulturen rundt graffiti.
Vis hele sitatet...
Jeg er så inderlig uenig i deg at noen virkelig har lagt sjel i det meste av taggingen som er rundt omkring. Håpløse streker, tegnet på 5 minutter, nei ikke søren.

http://magasin.ukm.no/ukmmagas/perso...18b78d03ea.jpg

Ta en titt der. Kan forresten nevne det - og dette kan kanskje komme som et sjokk på deg - men jeg synes faktisk GOD grafitti er rått. Men det betyr likefult ikke at man skal slenge det opp overalt, heller.

Sitat av fetter Vis innlegg
Hvem bruker samfunnet som en unnskyldning? Dette har jeg aldri hørt om før, og jeg kjenner jævla mange taggere. At NSB bruker en drøss med penger på å fjerne piecer fra togene sine er synd å skam i mine øyne, hva galt gjør kunstverkene?
Vis hele sitatet...
http://nrk.no/contentfile/file/1.3842771!img3842404.jpg <- Kan du med hånden på hjerte mene at dette er pene saker, og virkelig et kunstverk? Det er ikke til å komme bort i fra, at det aller, aller meste av taggingen er slike meningsløse og stygge linjer som en overveldende stor del av befolkningen ikke liker.

Sitat av moret Vis innlegg
Nice, det var jo ikke en grov generalisering i det hele tatt.
Du sier jo selv at du har møtt få, hvordan faen kan du komme med et slikt utsagn? Idiot!
Vis hele sitatet...
En grov generalisering ja, derfor jeg poengterte ut at mine erfaringer var basert på de få jeg faktisk hadde møtt. Nå skal jeg faktisk innrømme at jeg har til gode å møte en tagger over 18+, men de som hang rundt her i 15 årsalderen, var samme møkka alle sammen. Og da snakker vi om de 10-20 kule gutta around.

Sitat av moret Vis innlegg
Jeg kjenner mange innen graffitimiljøet, alle over 20, og jeg kan med hånden på hjertet si at de er normale, reflekterte, oppegående personer.
Vis hele sitatet...
Om dine medtaggere leker dere på egne vegger/oppsatte lovlige vegger har jeg nada i mot dere. Skulle dere derimot finne på å tulle rundt og forpurre hverdagen min og andres ved å vandalisere både offtenlig og privat grunn, så står jeg fortsatt på mitt at dere verken er normale eller særlig oppegående personer. Trekker forresten min uttalse om at dere ikke er særlig reflekterte tilbake - det kan hende dere forstår at det dere gjør er både feil og dårlig gjort ovenfor vedkommende/resten - men at dere gir faen. Altså ikke særlig oppegående.