Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1030825
Kanskje denne grologgen kan være av interesse for deg, selv uten bilder.

Er egentlig ikke verre enn å søke litt rundt på diverse gro-forumer. Lykke til!
Sist endret av Tawon; 11. april 2012 kl. 21:12. Grunn: typo
Konge! Tusen takk!
Hvor stor/gammel kan planta bli før det blir veldig åpenbart at det er en cannabisplante? står i vinduskarmen så hadde vært greit å fått den ut før jeg blir busta.
Sitat av tw@t Vis innlegg
Hvor stor/gammel kan planta bli før det blir veldig åpenbart at det er en cannabisplante? står i vinduskarmen så hadde vært greit å fått den ut før jeg blir busta.
Vis hele sitatet...
Kommer veldig an på lysforholdene. Jeg vil si rundt 2uker, kanskje 3 om du har kjipe lys. Helt fram til 3.dje ordentelige bladsett så er planten ganske anonym(det kan være sitronmelisse, det kan være mynte, det kan være en vanlig hageplante eller ugress til og med), men så kommer de karakteristiske "fingrene" av blader fram. Og da ser alle at det er cannabis.
noen som har erfaring med sånn billig led? noe ala denne
og er det noen som vet om det går an å sette en plante i blomst inne, for så å sette den ut? Vil den da bli for stresset og bli hermie eller kan man få godsaker ut av den?
Har et problem: Planten står i vinduskarmen og gjør seg klar for å flytte ut, men hver dag bøyer den seg mo vinduet/sola, slik at den blir helt bøyd. Jeg pleier å snu krukka så den utgjevner seg neste dag. Er dette skadelig?
Sitat av tw@t Vis innlegg
Har et problem: Planten står i vinduskarmen og gjør seg klar for å flytte ut, men hver dag bøyer den seg mo vinduet/sola, slik at den blir helt bøyd. Jeg pleier å snu krukka så den utgjevner seg neste dag. Er dette skadelig?
Vis hele sitatet...
Nei, det går helt fint.
Selv har jeg brukt èn kraftig HPS lampe på mange planter, og de som
sto ytterst vokste seg skjevt mot lampen. Jeg roterte de 90 grader hver dag og da begynte de å vokse helt rett.

Anbefaler deg å få den vekk fra vinduskarmen asap.
Jeg har en kompis som ble tatt i nettopp den situasjonen.
Naboen hans så det.

Du vet aldri om naboen din dyrka back in the days og kan spotte
en ung cannabisplante på 20 meters avstand.

Sitat av tipot Vis innlegg
og er det noen som vet om det går an å sette en plante i blomst inne, for så å sette den ut? Vil den da bli for stresset og bli hermie eller kan man få godsaker ut av den?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke anbefale å brått endre lyssyklusen med mange timer.
Planten kan bli forvirret og tro at det går mot slutten av sesongen, og
den kan derfor finne på å forplante seg selv. Altså hermie.

Selv har jeg klart å få prime bud ut av frø jeg fant i hermieweed, jeg endret også lyssyklusen brått med 8 timer. Jeg merket at veksten ble noe dempet i en kort periode, men den hentet seg fort inn igjen, og den leverte bra.
Så alt er mulig, men jeg ville holdt lyssyklusen gående om jeg kunne.

Alternativt kan du gradvis endre syklusen før du setter den ut for å matche sollyset.

Angående LED lys så har jeg aldri brukt dette selv, jeg mener HPS er det desidert beste. Men LED skal etter min forståelse fungere veldig bra, og strømforbruket er latterlig mye bedre med LED enn f.eks HPS.
HPS generer mye varme også, så det blir ekstra stress med ventilasjon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
er det ingen her som har erfaring med dyrking av haze eller jack herer strains?

Jeg elsker haze og har veldig lyst og dyrke det
Hei, jeg satt ut en plante i skogen for en uke siden, jeg sjekket den noen dager etter og den så ut til å klare seg helt fint. Jeg vannet den og alt var fint.
Så ble jeg syk et par dager og når jeg kom opp og sjekket den idag var de to laveste "hovedbladene" blitt helt hvite! De var helt kritthvite, og myke.

Planten hadde derimot så smått fått to nye bladsett, så den er ikke helt død

Vet noen hva dette kan være og eventuelt hva jeg kan gjøre??

PS: temperaturen har ikke ligget under 5c siden jeg satt den ut.
tw@t: Det aller beste hadde vært om du hadde fått lastet opp et par bilder av planten. Dette gjør det enklere å gjenkjenne problemet.

Ut i fra det du skriver så vil jeg tippe at det er en kombinasjon av plantestress grunnet bytte av grosted (sudden change in PH values) og næringsmangel av et slag, kanskje magnesium. Helhvite blader kan ikke bedrive fotosyntese og er ikke av noen videre verdi for planten selv. Jeg hadde fjernet disse

Her har du en liten veiledning ang. næringsmangler og andre problemer, med bilder.
Det kan nok ha noe med overgangen til kraftig dagslys å gjøre, det ideelle er å starte i litt skygge, før deretter å gi den mer og mer lys
Ok, takk. Jeg slenger ut bilder imorgen

Ok, her er den. Ser ganske sliten ut.
▼ ... over en uke senere ... ▼
god som gull
Halla alle hobby botanikere! Jeg har lagt frøene til spiring med vått tørkepapir metoden. Nå har det gått 1 dag og ca 1/4 har begynt å spire, men det er en ting jeg lurer på! Der hvor frøene ligger har det kommet grønne flekker, vet ikke hva dette kan være. Kan det være skadelig for frøene? Var forsiktig med hygienen før jeg la frøene til spiring, hmm.
tror ikke det gjør noe. skal en del til for å ta kverken på de.
Men jeg vil annbefale å legge de i en kopp med vann i stedet.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Den mest omfattende gratishåndboken på norsk kan hents her: http://www.norcan.org/eirik/pub/cannabishandboken.pdf

(Credits: Folka hos norcan.org)
Vis hele sitatet...
Ser linken ikke fungerer, ligger denne fortsatt ute på nett?
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Ser linken ikke fungerer, ligger denne fortsatt ute på nett?
Vis hele sitatet...
http://norcan.org/filbibliotek/files...ehandboken.pdf
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var ute å titta på fruene mine, når jeg kom så var det gravd opp masse jord i fra hullene dems. så ut som mikkel rev ellernoe var veldig interessert i plantejorda... De fleste overlevde, men var kasta litt hit og dit. Den hadde ikke rørt selve plantene. Jeg så tydelig at den hadde gravd etter noe i plantejorda. :P Noen som har hatt samme problemet?
Regner med at jeg setter opp netting rundt ellernoe.
Andre tips?
Sitat av tipot Vis innlegg
Regner med at jeg setter opp netting rundt ellernoe.
Andre tips?
Vis hele sitatet...
Netting er kjekt. Leste også at uteidetfri gikk rundt og tisset strategisk rundt om etter at han hadde spist kjøttmat for å gi et signal til dyr om at her; går det en stor kjøtteter rundt og lusker.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Netting er kjekt. Leste også at uteidetfri gikk rundt og tisset strategisk rundt om etter at han hadde spist kjøttmat for å gi et signal til dyr om at her; går det en stor kjøtteter rundt og lusker.
Vis hele sitatet...
Hverdags.

Har noen spørsmål angående utedyrking:
Hvis vi legger noen frø i bløtt til helgen, for så å så de som spirer et par dager etter. Vil de overleve ute?
Vi håper at vi kan begynne å tørke dem ca i midten av august, er dette nok grotid?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hverdags.

Har noen spørsmål angående utedyrking:
Hvis vi legger noen frø i bløtt til helgen, for så å så de som spirer et par dager etter. Vil de overleve ute?
Vi håper at vi kan begynne å tørke dem ca i midten av august, er dette nok grotid?
Vis hele sitatet...

Ja de vil overleve om du steller pent med de. min erfaring er at disse plantene er ganske hardføre..
Tiden kommer helt ann på strain og været i sommer. Gidder du å løpe ut hver dag og tre over søplesekker slik at de får 12 timer lys/mørk, så kan du få de til å blomstre når du vil etter at de har blitt kjønnsmodne.
Hei. Har noen frø liggende, har lagt dem i vann og tenker å plante disse ute på fredag tenker jeg.
1. Kan jeg plante dem direkte i jorda ute f.eks på en slette eller lignende? eller må jeg helst ha jord som jeg har kjøpt?
2. dersom jeg vanner den ett par ganger daglig, bør det holde?
3. Kan jeg rekke å dyrke frem en røykbar plante utensdørst og uten utstyr før det blir for kaldt?
4. Er det stress om jeg er borte fra planten 2-3 dager i strekk?
1: grav et hull der du skal plante for s å hell oppi plantejord. Da vil planten trives mye bedre og vokse fortere.
2: ute er det ikke sikkert du trenger vanne mer enn en gang i uka.
3: Kommer helt ann på hvilket strain du har, og omd et blir en bra sommer...
4: nei, det skal gå helt fint.
tror en av plantene mine ute har fosformangel. Den har rød/lilla stilk noen steder, og er litt "svidd" i kanten på noen av de nederste bladene.
Har gjødslet litt med en granulert langtidsgjødsel, men den har litt lite fosfor til å kunne fylle behovene planten har nå. Hadde også på litt aske bare for bonusen. Er det bare benmel som har høyt fosorinnhold? Eller vet noen om noe annet effektivt?
kan sikkert laste opp bilder om noen vet om en sikker måte...

Slenger opp noen bilder av stakkaren som jeg tror har mangelsykdommer.
Den har stått ca 8 uker uten å vise tegn til kjønn..
http://www.picvalley.net/u/2942/152541437814054558611338311772jFx6dfgkfs4FiPtH9i25.JPG
http://www.picvalley.net/u/1624/150876323712220064941338311747KDgQuwkFSbTXRL6n7vKx.JPG

Her er en annen liten tass jeg slenger med bare for morro, det er en 1,5 liters flaske den står ved siden av.
http://www.picvalley.net/u/1603/5418612421220017651338311819pvunNgV5GdOZuTjwit2o.JPG
▼ ... over en uke senere ... ▼
liten update..
http://www.picvalley.net/u/2471/3026300203656641451339341696uiqjZfpKwdJ65FGTY50X.JPG
Man ser vekst da, for å si det sånn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bor i kollektiv for tiden og har planer om å dyrke et par planter, men å gjøre det i denne leiligheten er utelukket.
Hvordan er det med alternative dyrkesteder? Det eneste jeg har tenkt på er å leie et billig sted for noen måneder (men blir sikkert for dyrt mtp jeg bor i Oslo) eller kjøpe en campingvogn å gro i. Noen tips til lure steder å gro innendørs, etter som jeg har lest det ikke er helt gunstig med utendørs dyrking.

Og hvis man skulle blitt tatt på fersken av politiet, har man rett på å beholde alt annet enn selve plantene (lamper, kullfilter osv)?
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Bor i kollektiv for tiden og har planer om å dyrke et par planter, men å gjøre det i denne leiligheten er utelukket.
Hvordan er det med alternative dyrkesteder? Det eneste jeg har tenkt på er å leie et billig sted for noen måneder (men blir sikkert for dyrt mtp jeg bor i Oslo) eller kjøpe en campingvogn å gro i. Noen tips til lure steder å gro innendørs, etter som jeg har lest det ikke er helt gunstig med utendørs dyrking.

Og hvis man skulle blitt tatt på fersken av politiet, har man rett på å beholde alt annet enn selve plantene (lamper, kullfilter osv)?
Vis hele sitatet...
De som gror stort leier hele leiligheter. Men, som du sier koster dette mye og du får jo ikke noe inn igjen før det har gått noen måneder.
Campingvogn-grow er heller ikke noe jeg ville gjort.

For å være helt ærlig tror jeg rett og slett en stealth-grow i et PC-kabinett eller skap er det beste for deg. Du får ikke mye stæsj, men noe blir det da.

Om du blir tatt for dyrking kan du nok se langt etter utstyret ditt ja, det blir tatt av politiet i de fleste saker jeg har sett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da har plantene mine fått skikkelig størrelse. Mange som er over 1,5 meter allerede.
De har vist kjønnsmodning, og det ser ut som at alle er hunner. Strainen er usikker, men det var bagseeds fra veldig god pot.

flaksen på bildene er en 1,5 liters flaske.
http://www.picvalley.net/u/2262/19469752617614221041342881914eC9XQ3tdn5qFUaqvZL05.JPG
http://www.picvalley.net/u/2339/13532432586036362651342881963GTF2O7OfediUKV4VguJW.JPG
http://www.picvalley.net/u/1654/171123541217229444821342881984HetupBPj4f8V2Amw7bPL.JPG
http://www.picvalley.net/u/2751/9544346017746325913428819939XIx4YZIkH3YdVqqfrrY.JPG
http://www.picvalley.net/u/2149/186140287415272530861342882045oYxAAbWpfZZ5RTQJO3PF.JPG
http://www.picvalley.net/u/2452/12498220661591603113428821593QMO6sMDaZmluw65GdS2.JPG
Halla. jeg skal dyrke 8 planter av typen Super Lemon haze og lurer på om 2stk slike lamper holder? http://weedshop.no/komplett-hpspakke-600w-p-177.html

takker for svar
Sitat av Malamutt Vis innlegg
Halla. jeg skal dyrke 8 planter av typen Super Lemon haze og lurer på om 2stk slike lamper holder? http://weedshop.no/komplett-hpspakke-600w-p-177.html

takker for svar
Vis hele sitatet...
Fire planter under hver lampe burde gå veldig greit
Takker

lurte på en liten ting til anggående ompotting. er det egentlig nødvendig og ompotte om jeg bare begynner og dyrke i en stor potte? ca 15 liter fks.
Hvordan fungerer det med gjødsling i førsten? Har 2 stk à 6 dager gamle planter som står i jord, sand og leca foreløpig til jeg får kjøpt mer Perlite og Vermiculite. Hvordan fungerer det når man har flytende gjødsel hvor man skal blande 1 kork i 1 liter? Hvordan fungerer målene og hvordan skal de vannes når de er så unge? Jeg har blandet 1 kork og 1 liter i en flaske, men over hvor lang tid skal dette vannes på? Det er ganske mye til de 2 plantene alene så det vil ta eveigheter å bli kvitt gjødselsblandingen, og den lukter faenskap....
Sitat av Ambullen Vis innlegg
Hvordan fungerer det med gjødsling i førsten? Har 2 stk à 6 dager gamle planter som står i jord, sand og leca foreløpig til jeg får kjøpt mer Perlite og Vermiculite. Hvordan fungerer det når man har flytende gjødsel hvor man skal blande 1 kork i 1 liter? Hvordan fungerer målene og hvordan skal de vannes når de er så unge? Jeg har blandet 1 kork og 1 liter i en flaske, men over hvor lang tid skal dette vannes på? Det er ganske mye til de 2 plantene alene så det vil ta eveigheter å bli kvitt gjødselsblandingen, og den lukter faenskap....
Vis hele sitatet...
Blandingsforhold avhenger først og fremst av hvilken type næring du bruker. Har du ikke ett "næringskart", så finner du det på nett. 1 kork / L hørtes noe mye ut? Det er bedre med litt for lite vanning enn for mye.
Sist endret av caperno; 27. juli 2012 kl. 14:09.
" Politiet har tatt beslag i et lite "drivhus" med cannabisplanter i et skogsområde i Lier.Er svært interessert i å snakke med eieren "
https://twitter.com/politiopssbusk/s...69432443396096

ingen her som melder seg?
Sitat av Ambullen Vis innlegg
Hvordan fungerer det med gjødsling i førsten? Har 2 stk à 6 dager gamle planter som står i jord, sand og leca foreløpig til jeg får kjøpt mer Perlite og Vermiculite. Hvordan fungerer det når man har flytende gjødsel hvor man skal blande 1 kork i 1 liter? Hvordan fungerer målene og hvordan skal de vannes når de er så unge? Jeg har blandet 1 kork og 1 liter i en flaske, men over hvor lang tid skal dette vannes på? Det er ganske mye til de 2 plantene alene så det vil ta eveigheter å bli kvitt gjødselsblandingen, og den lukter faenskap....
Vis hele sitatet...
Innlegget ble litt rotete, dårlig forklart og en smule usammenhengende. Er smålig stimulert og samtidig sliten. Beklager.


Skulle visst hvilken næring du bruker.

Jeg kommer med mitt beste tips til en nybegynner først, i tilfelle du ikke gidder å lese alt rotet! Ikke følg næringskartet. Ta heller å prøv deg fram med f eks. halvparten av hva de anbefaler. Etter min erfaring så kan man bare glemme f eks. biobizz eller GHE(Kjente mekenavn) sitt næringskart sitt og få noe vellykket. Det er en her inne som har dønn peiling på biobizz så om du bruker den næringen så er jeg ganske sikker på at han hjelper deg med mye glede.

6 dager fra spire eller 6 dager fra frø? Uansett, du har vel ikke tenkt å gjødsle enda? Eller kjører du næringsfattig jord? Nå vet ikke jeg hvor mye info du har om dyrking men ikke gi næring før de trenger det. (Jeg har ikke sett dine planter så jeg kan ikke si så alt for mye , det høres bare litt for tidlig ut.)

Hvilket merke og type næring du bruker har alt og si for en nybegynner som ikke vil svi plantene sine mener nå jeg. Noen er ekstremt konsentrert og man må prøve seg fram litt og litt om man ikke kjenner den type næring fra før, det skal veldig lite til å overgjødsle.

Det kan kansje bli litt for mye for en som er helt ny til plantene og har mye annet å tenkte på enn bare det å få riktig næringsforhold.

I de fleste tilfeller får man med næringskart i pakken, eller på hjemmesiden til produktet. Ganske sikker på at en del er enig med meg når jeg sier at næringskartet kan du bare overse. Spesielt på små planter. Du kommer til å gi de alt for mye næring.

Det er planten som vet hvor mye næring den trenger, ikke et næringskart som ikke vet noe om hva du dyrker.

Jeg har dyrket en del i min tid, men ikke prøvd så mangen forskjellige næringer, holdt meg til de klassiske.

Men av de jeg har prøvd så vil jeg anbefale Canna Terra næring til førstegangsgrow.

Det er kommet sinnsykt mye nytt der ute siden den gang jeg hadde større interesse. Men jeg tror ingen av de high-tech produktene klarer å kommer med næringskart som vet hva dine planter bruker. Bruk heller næringskartet til å få en pekepinn på når du skal øke doseringene.

Sitat av Ambullen Vis innlegg
hvordan skal de vannes når de er så unge? Jeg har blandet 1 kork og 1 liter i en flaske, men over hvor lang tid skal dette vannes på? Det er ganske mye til de 2 plantene alene så det vil ta eveigheter å bli kvitt gjødselsblandingen, og den lukter faenskap....
Vis hele sitatet...
Små planter trenger ikke mye vann, jordan skal ikke ligge i en dam.

1 liter forsvinner ganske kjapt det.
Det kommer helt an på pottestørrelse, fuktighet i rommet, varme og hvor mye planten drikker. 1 liter kan lett forsvinner på dagen på voksne planter.

Det er ikke vanskelig å se hvor mye vann som skal vanne. Det som kan være litt tricky for nybegynnere er å vite når man skal vanne igjen. F eks. blir det øverste jordlaget ganske fort tørt, men så er det kansje nok av vann 1-3 cm ned i jorden.


Det kan være stor sannsynlighet for at jeg ikke forstår hvilken svar du vil ha eller forstår alt maset. Jeg er ikke helt klar i topp og sjel akkurat nå.

Om det er noen feil her så e det bae å komme med bastante rettelser Jeg er ikke pro utenom irl for å imponere venner, hehe.

Jeg leste igjennom nå og tror jeg har svart på masse som du sikkert visste fra før og ting du ikke lurte på, men men. Anbefaler deg å lese gjennom hele tråden. Veldig mye å lese, men du sitter igjen med så mye informasjon. Det er veldig mangen flinke i tråden som vet hvordan man skal foklare ting. Jeg framstå jo tilbakestående i fohold til mange bukere i denne tråden, og sikkert generelt også. Hehehe.

Hehe, lykke til.
Sist endret av Naturgrønn; 31. juli 2012 kl. 02:21.
▼ ... over en uke senere ... ▼
utegrowen min er blitt stor. Flere av plantene som er over 180 cm nå.
Eneste jeg lurer på nå er hva slags sykdom/insekt som har gått løs på denne stakkaren?
http://www.picvalley.net/u/1863/1800074595885664201344875303Zqc2mQZeUDwCK0YFQMFS.JPG

Her er også en liten update fra det første bildet jeg postet på siden her.
http://www.picvalley.net/u/1680/49001164217815574731344875266iTxWrkentwmOUoeG5AA0.JPG

håper å få de i blomst før vinteren tar de... Men er usikker ettersom strainet er helt random...
Fin utegrow tipot, du burde koke opp brennesle og chili, ha dette på en sprayflaske og spray plantene med det. Da slipper du udyr som eter dem.

Kan også være lurt å pisse litt rundt plantene for å markere, skremmer bort det meste. Dagen før og på formiddagen før du pisser bør du spise kjøtt pga det gir rett lukt på urinet.

Du sier du bruker random strains, det er jævla synd for å si det mildt, det betyr at du nok vil ende opp med kjempebusker uten buds.... Har du noen mulighet for å grave opp hele shiten og få det i hus for blomstring?

Kansje du kan lage gro rom og ta sinnsykt mange stiklinger som du bare kan budde?

Gå for svenske og danske strains. Snakk med dem folka som dyrker i de landene og kjøp frø fra våre naboland.
Har selv dyrka feil strain en sommer og det er bittert.

Om dem ikke budder, la dem stå LENGST mulig ute slik at du eventuelt kan lage gumby hash av dem. Det funker fint på planter som ikke rekker å bli helt ferdige. lykke til og bra jobba mann, men strains dude, STRAINS.....

gå for Purple Typhoon eller Royal Dane dem pleier å bli ferdig har jeg hørt.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
gå for Purple Typhoon eller Royal Dane dem pleier å bli ferdig har jeg hørt.
Vis hele sitatet...
Outdoor Gold er også flott, også en dansk strain for utendørsgrows. Har manet fram et par av de som innendørsgrow, og må si det er en bra strain.
Og prisen var fantastisk, tror jeg betalte 50dk for 10 frø
takk for tipsene, skal prøve det!
Ja er fullt klar over det med strains... -.- Men turte ikke bestille frø osv ettersom jeg fortsatt bor hjemme. Men nesteår blir det garrantert et stort prosjekt med riktige strains, for dette var egentlig bare et prøveprosjekt for å se om jeg faktisk kunne få planter til å vokse ute. Tenkte å prøve i hvertfall early pearl neste år...
Plantene er forsåvidt ganske gamle nå, fordi jeg lot de stå inne en stund før jeg plantet de ut tidlig i mai. Jeg har funnet ut at det er 12 timer mørkt i midten av september, og da er det jo også varmegrader. Sist år var det ikke minusgrader før sent i oktober, så jeg håper for all del på en lang og varm høst.
Sitat av moret Vis innlegg
Outdoor Gold er også flott, også en dansk strain for utendørsgrows. Har manet fram et par av de som innendørsgrow, og må si det er en bra strain.
Og prisen var fantastisk, tror jeg betalte 50dk for 10 frø
Vis hele sitatet...
Okay bra å vite, noen flere freaks som vet om 100% sikkre strains bring it on babies, det er akkurat den informasjonen vi trenger å dele vi som er glad i planter å turer ut i det fri.
kan man få noe røykbart ut av en hannplante?

butangas??

hvordan går jeg frem for å gjøre det?
Gumbymetoden

Jeg har ingen erfaring med butan, kansje noen kan beskrive den metoden. Har laga masse gumby da, så det kan jeg anbefale. Hannplante er dog ikke optimalt for denne metoden vil jeg tro. Gikk mest i hunnplante avklipp. Kansje noen kan svare på butan + hannplante spørsmålet ditt.

grow on
Sitat av tipot Vis innlegg
kan man få noe røykbart ut av en hannplante?

butangas??

hvordan går jeg frem for å gjøre det?
Vis hele sitatet...
Uansett hva du gjør så vil du ikke få noe røykbart, i den form at du ikke vil bli rusa, av en hannplante.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Uansett hva du gjør så vil du ikke få noe røykbart, i den form at du ikke vil bli rusa, av en hannplante.
Vis hele sitatet...
Så lenge det er THC i plantene kan du bli rusa på det jo.

såvidt jeg har skjønt er det THC i hannplanter også men ikke nokk til og få noe merkbar effekt med mindre du røyker store mengder. men ved bruk av butan kan du få ut de små mengdene med THC. det vill bli dyrt og lage honey oil med hannplanter siden det krever mere butan for mindre yield. men det skal funke.
når er det mest thc i hannplantene da? Og hvor?

Hvor mye ca vil jeg få ut av en hannplante på 180 med butanmetoden?
er det snakk om 1 g eller er det snakk om mindre?

Og den gumby metoden, kan jeg klippe opp hele planten og lage gumby av det, eller er det bare toppene som er noe?
Sitat av tipot Vis innlegg
når er det mest thc i hannplantene da? Og hvor?

Hvor mye ca vil jeg få ut av en hannplante på 180 med butanmetoden?
er det snakk om 1 g eller er det snakk om mindre?

Og den gumby metoden, kan jeg klippe opp hele planten og lage gumby av det, eller er det bare toppene som er noe?
Vis hele sitatet...
Når hannplanten blomstrer så er den ferdig. Da er det bladene som inneholder mest THC, som er rundt 1%.
Så om du vil gjøre dette så er det butan som er veien. Da får du olje som virkelig kan smelle deg i bakken også.
Sitat av tipot Vis innlegg
kommer med litt bilder.
Med eksempel fra hannplante og hunplante.

har jeg dårlig tid med tanke på å fjerne hannplanten, eller kan jeg vente litt med å kutte den ned?

http://www.picvalley.net/u/1934/8112365736732131113454867115GtR01DXJ7D0Vh6A9hSk_s.JPG hannblomst

http://www.picvalley.net/u/2194/18313767861808028541345486776fYNK2SvdKvB2VvGoGJQ0_s.JPG flere hannblomster

http://www.picvalley.net/u/1841/161646963520838327421345486818QR7ew3jsB2mALRFSrT9d_s.JPG hunnblomst

http://www.picvalley.net/u/2833/63792475130149963413454868219G6ajW5RfqU5j8eZvUR2_s.JPG noen av plantene.
Vis hele sitatet...
Du har ikke dårlig tid per se, men jeg ville nå kuttet den så fort som mulig.
Har lest at man burde fjerne hanplantene med en gang man kan se at det er hanplanter. Hvorfor skal du la de stå anyways?
Fine planter!
er bare en hann plante, og har lyst til å prøve å få noe ut av den ved hjelp av butan, men er usikker på hvor mye det er jeg kan klare å få ut...

Noe jeg stusset litt på er at hannblomstene er mange flere og mye større enn hunnblomstene, er dette vanlig?
Eller er den i gang med å blomstre tidligere enn hunnplantene??