Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 16568
Fra de voldsomme opptøyene i Stockholm og til stadig økende kriminalitet begynner stadig flere svensker å kjenne den økende innvandringen på kroppen. Statistikk fra politiet slår fast at hver fjerde svenske kvinne vil bli voldtatt i løpet av livet, og Sverige har klatret opp på voldtektstoppen, hvor man normalt finner land fra den tredje verden. Det er hevet over en hver tvil at store deler av voldtektene blir begått av innvandrere, også i Norge (Oslo) hvor samtlige anmeldte overfallsvoldtekt fra 2008 til 2011 ble begått av ikke-vestlige.

Hva kan vi gjøre for å stoppe denne utviklingen, og hvorfor er innvandringsbegrensende tiltak, innført flere andre steder i Europa, fremdeles et tabu? Er dette en nødvendig konsekvens av befolkningsendringen?



http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3028203.ece
Sist endret av Flexxnes; 3. juli 2013 kl. 02:05.
Hvor har du statistikken om de svenske kvinnene?
Beklager, linken tullet seg og endringsfristen løp ut!

http://www.friatider.se/chocksiffror...er-att-valdtas
Trodde du mente "vil bli voldtatt" som i "har lyst til/ønsker"
Hadde ønsket en annen kilde enn en høyreekstrem nettavis som profilerer seg først og frem på å være kritiske til innvandring..
http://www.youtube.com/watch?v=rSOOsmv7A_I Rasisme å kaste ut voldtektsmenn? I call bullshit
Det blir umulig å diskutere med deg når du ikke engang har kontroll på begrepene. Det er stor forskjell på overfallsvoldtekter og voldtekter. Det er enda slik at voldtekter i stor grad blir gjort ev en bekjent av offeret. Det er ganske åpenbart at du ikke er interessert i voldtekter, men innvandring.

Det er forøvrig ikke tabu, det faktum at Aftenposten skriver om det beviser det.
@Ts;
Øhhh, ja, men hvor nøyaktig er de svenske mennene i den statistikken? Jeg tipper vel at i Sverige som i Norge er svært mange voldtekter ifra en i nær relasjon, selv om selve overfallsvoldtektene er til en viss grad overrepresentert av utlendinger/innvandrere (tror jeg, vet ikke, har ikke sjekka statistikk på det)

Uansett, så er det ikke ramaskrik i media når etnisk norske overfalls-voldtektsmenn slår til. Særlig ikke i Oslo, er mitt inntrykk.

Likevel, jeg skjønner bekymringen godt. Jeg tror vi har å gjøre med frustrere menn ifra Afrika og Midtøsten som ikke har i nærheten av det kvinnesynet man i Norge har, og lettere tyr til seksuell vold. På akkurat den fronten i forhold til hardhudede voksne menn, er jeg faktisk for en nokså konsekvent og streng integreringspolitikk. _De_ bør tåle det, og forstå fort at det er visse ting man _ikke_ tolererer i Norge.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. juli 2013 kl. 02:31.
I følge Wikipedia var det 1000 voldtekter i Norge i 2011. Jeg nekter å tro at det var " drygt 29 000 händelser under 2011" i Sverige.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hadde ønsket en annen kilde enn en høyreekstrem nettavis som profilerer seg først og frem på å være kritiske til innvandring..
Vis hele sitatet...
Her er studiet artikkelen henter data fra: http://www.bra.se/download/18.22a717...tthet_2012.pdf.

Ser ikke hva så er ekstremt med avisen, at den er politisk farget er klart, men å gi den ekstremist stempelet synes jeg er drøyt. Vi har da overvekt av venstreorienterte aviser i Skandinavia, så at noen er høyreorienterte betyr ikke at innholdet er løgn og fabrikasjoner.
Jeg siterer Dixi

I følge DIXI-undersøkelsen skjer 63 % av voldtektene i hjemmet og/eller på private fester. Overgriperne er i ca 63 % av tilfellene bekjente/nære venner/ ekspartner/partner og 66 % av overgriperne kommer fra Norge. Under 15 % kommer fra ikke-vestlige land.
Undersøkelsen avliver myten om at voldtektene i hovedsak begås av mørkhudete utlendinger. Etnisk norske er den absolutt største gruppen av overgripere. Menn fra Afrika utgjør den største gruppen av overgripere som ikke kommer fra Norge.
Det har lenge vært kjent at de fleste voldtekter er såkalte relasjonsvoldtekter – noe som undersøkelsen bekrefter. Hele 42 % begås av bekjent/nær venn. 14 % begås av partner/ekspartner. Mens bare 9 % av voldtektene begås av ukjente.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Her er studiet artikkelen henter data fra: http://www.bra.se/download/18.22a717...tthet_2012.pdf.

Ser ikke hva så er ekstremt med avisen, at den er politisk farget er klart, men å gi den ekstremist stempelet synes jeg er drøyt. Vi har da overvekt av venstreorienterte aviser i Skandinavia, så at noen er høyreorienterte betyr ikke at innholdet er løgn og fabrikasjoner.
Vis hele sitatet...
Jo - i akkurat dette tilfellet er det nemlig løgn og fabrikasjoner. Nå er det en relativt lang rapport de viser til, som også er skrevet på svensk, men etter å ha skummet over den kan jeg ikke se noe som helst som underbygger påstanden din og "avisen" sin på noen som helst måte. Ja - mange blir voldtatt, men det er, som studien også viser til, i stor grad voldtekter i nære relasjoner, og har således ingenting med overfallsvoldtekter å gjøre.

Du viser til en høyreekstrem avis som prøver å gjøre billige poeng med å blande sammen voldtekt og overfallsvokdtekt. Du burde ikke være overrasket over at ingen tar deg seriøst.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Her er studiet artikkelen henter data fra: http://www.bra.se/download/18.22a717...tthet_2012.pdf.

Ser ikke hva så er ekstremt med avisen, at den er politisk farget er klart, men å gi den ekstremist stempelet synes jeg er drøyt. Vi har da overvekt av venstreorienterte aviser i Skandinavia, så at noen er høyreorienterte betyr ikke at innholdet er løgn og fabrikasjoner.
Vis hele sitatet...
Mhhh nei. Du tar nok litt feil.

Det vi har er mange progressive aviser, der de er liberale og nokså sentrum/sentrum-venstre politisk, akkurat som dagens Arbeiderpartiet. F.eks få norske aviser promoterer sosialisme og egalitarisme i noen særlig grad, nå i 2013. Vi har en mengde mindre aviser som er nokså kristenkonservative, og ellers har vi aviser/tidsskrifter som dekker stort sett alle politiske fløyer.

Man kunne ha sagt at journalister på et generelt plan er mer venstreorienterte enn høyreorienterte, helt riktig, men at avisene og særlig de skandinaviske riksavisene er sosialistiske/klart venstreorienterte er usant. Avisa du linker til har et uskyldig design, men sakene de setter på trykk er blitt ganske vridd.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. juli 2013 kl. 02:49.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg siterer Dixi

I følge DIXI-undersøkelsen skjer 63 % av voldtektene i hjemmet og/eller på private fester. Overgriperne er i ca 63 % av tilfellene bekjente/nære venner/ ekspartner/partner og 66 % av overgriperne kommer fra Norge. Under 15 % kommer fra ikke-vestlige land.
Undersøkelsen avliver myten om at voldtektene i hovedsak begås av mørkhudete utlendinger. Etnisk norske er den absolutt største gruppen av overgripere. Menn fra Afrika utgjør den største gruppen av overgripere som ikke kommer fra Norge.
Det har lenge vært kjent at de fleste voldtekter er såkalte relasjonsvoldtekter – noe som undersøkelsen bekrefter. Hele 42 % begås av bekjent/nær venn. 14 % begås av partner/ekspartner. Mens bare 9 % av voldtektene begås av ukjente.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri likt denne tankerekken (ikke det at jeg liker trådstarters heller dog).. husker man tilbake til slutten av 90-tallet var det en big deal at det i det hele tatt forekom overfallsvoldtekter.. hver sak var i avisene i uker. På starten av 90-tallet var hele fenoment ukjent. 2011 hele var det verste året i Oslo med 55.

.. og uansett om man vil eller ikke, ikke-vestlige er meget sterkt overrepresentert paa overfallsvoldtektstatistikken (her er en avisartikkel iallefall).

Grunnen til at man virkelig, virkelig boer fokusere på overfallsvoldtektene er også rimelig simpel; de kan best sammenliknes med terrorisme. Det er helt jaevlig for de direkte ofrene, men frykten det sprer er enda verre. Jeg har selv bodd på Groenland, og måtte venne meg til å krysse gaten på vei hjem fra byen om jeg moette damer..fordi jeg holdt ikke ut hvor redde og nervoese de ble av å se mannfolk i naerheten av dem på kvelden. Kom man gående mot noen som holdt på å låse seg inn ville de febrilsk skyndte seg for å komme i trygghet foer man kom fram.

Jeg har også bodd sammen ei venninne i Trondheim som sluttet å gå ut på byen helt under den verste voldtektsboelgen der, fordi hun var livredd. Hun var garantert ikke eneste.

Overfallsvoldtekter og "vanlige" voldtekter må kort og godt betraktes som forskjellige ting og holdes paa forskjellgie statistikker, fordi de er såpass forskjellige i ringvirkningene, handlingsforloep og motivasjon.. Jeg har heller aldri skjoent hvorfor det virker som så mange har et såpass sterkt behov for å bortforklare dette.




Foroevrig, lager vi en statistikk over hvem som begaar overfallsvoldtekt eller gaar med sko blir ikke ikke-vestlige innvandrere overrepresentert i det hele tatt! Myten knust!

(beklager at jeg ikke finner bedre kilder foroverig, samt at jeg mangler oae.. bedriten maskin og bedriten internet)
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det blir umulig å diskutere med deg når du ikke engang har kontroll på begrepene. Det er stor forskjell på overfallsvoldtekter og voldtekter. Det er enda slik at voldtekter i stor grad blir gjort ev en bekjent av offeret. Det er ganske åpenbart at du ikke er interessert i voldtekter, men innvandring.
Vis hele sitatet...
Overfallsvoldtektene er en av de mange ulempene ved ikke-vestlig innvandring. Vanlige voldtekter er selvfølgelig alvorlig, men har man 2 i promille tror jeg selv en anstendig person kan utføre det om de allerede lå i senga og jenta ikke gjorde stor motstand. Men overfallsvoldtekter er en helt annen sak. Her har vi edru personer, som går ute om natta som et rovdyr på jakt etter et bytte. Norske menn som doper ned damer for å så voldta dem er seff på samme rangstige.
Og hva var det egentlig du ville frem til? Det er ingen som har påstått at ikke-vestlige flyktninger ikke er overrepresentert i statistikken for overfallsvoldtekter. Det vi har et problem med er folk som prøver å score billige poenger med å nettopp blande sammen overfallsvoldtekter og voldtekter.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Og hva var det egentlig du ville frem til? Det er ingen som har påstått at ikke-vestlige flyktninger ikke er overrepresentert i statistikken for overfallsvoldtekter. Det vi har et problem med er folk som prøver å score billige poenger med å nettopp blande sammen overfallsvoldtekter og voldtekter.
Vis hele sitatet...
Argumentasjonen "deres" er at overfallsvoldtektene ikke har så mye å si da de fleste voldtekter skjer på nach etc, amirite? Poenget mitt er at sistnevnte er et problem som er svært vanskelig å gjøre noe med, og er heller ikke relevant i denne debatten. Overfallsvoldtekter derimot ville ikke eksistert om vi ikke hadde tatt inn disse flyktningene. Nå er ikke jeg noe ekspert på avtaler gjennom FN, men jeg har mine tvil over at et selvstendig land ikke kan nekte eller begrense det som foregår nå. Oslo er blitt en by hvor jenter ikke tør å gå alene om natta og 50-100 av de blir (overfalls)voldtatt vært år. Fuck det, da vil jeg heller ha lukkede assylmottak. Ikke tro at flertallet av disse flyktningene har noen som helst respekt for deg, meg, eller det norske landet.
Sist endret av bloodshotEyes; 6. juli 2013 kl. 22:41. Grunn: ville legge til noe
Jeg syntes du kan vise respekt for debatten ved å faktisk lese innleggene som har kommet så langt før du begynner å kommentere. Det er ingen som på noe som helst tidspunkt har påstått at en overfallsvoldtekt ikke har så mye å si fordi det er et mindretall av dem. Snarere tvert i mot. Så "you be wrong".
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg syntes du kan vise respekt for debatten ved å faktisk lese innleggene som har kommet så langt før du begynner å kommentere. Det er ingen som på noe som helst tidspunkt har påstått at en overfallsvoldtekt ikke har så mye å si fordi det er et mindretall av dem. Snarere tvert i mot. Så "you be wrong".
Vis hele sitatet...
Du sa "Det er enda slik at voldtekter i stor grad blir gjort ev en bekjent av offeret". Var ikke det er forsøk på å skyve overfallsvoldtekter under teppet? Men ja du har rett, er ikke helt ved mine fulle fem hehe
Ja, jeg skrev det, men jeg skjønner ikke hvordan du får det til å bli at jeg mener overfallsvoldtekter er mindre alvorlig enn voldtekter. Trådstarter virker å tro at voldtekter i hovedsak blir ble gjort av innvandrere, noe jeg kunne avkrefte.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Overfallsvoldtektene er en av de mange ulempene ved ikke-vestlig innvandring. Vanlige voldtekter er selvfølgelig alvorlig, men har man 2 i promille tror jeg selv en anstendig person kan utføre det om de allerede lå i senga og jenta ikke gjorde stor motstand. Men overfallsvoldtekter er en helt annen sak. Her har vi edru personer, som går ute om natta som et rovdyr på jakt etter et bytte. Norske menn som doper ned damer for å så voldta dem er seff på samme rangstige.
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig kritisk til å kalle overfallsvoldtekter en ulempe ved ikke-vestlig innvandring, når det i løpet av hele fjor, ble anmeldt 29 overfallsvoldtekter i Oslo,
og grunnen til at det er ikke-vestlige innvandrere som topper statistikken, er ofte fordi at det blir snakket om personer som er dømt for overfallsvoldtekter.

Jeg sier på ingen måte at ikke-vestlige innvandrere ikke voldtar, men det er ikke så mange som man ofte skulle tro, utifra aviser etc.

I tillegg er det store vanskeligheter med å tallfeste sånt, ettersom at det kun var anmeldt 29 overfallsvoldtekter i Oslo ifjor. Jeg har på følelsen av at det faktisk skjedde flere.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3548730.ece
Sitat av Deezire Vis innlegg
Ja, jeg skrev det, men jeg skjønner ikke hvordan du får det til å bli at jeg mener overfallsvoldtekter er mindre alvorlig enn voldtekter. Trådstarter virker å tro at voldtekter i hovedsak blir ble gjort av innvandrere, noe jeg kunne avkrefte.
Vis hele sitatet...
Ikke mindre alvorlig, men mange har en tendens til å dra opp vanlige voldtekter da de er i større kvantitet, for å skyve debatten fra det faktiske temaet. Men jeg skjønner hva poenget ditt var nå, fair enough.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det blir umulig å diskutere med deg når du ikke engang har kontroll på begrepene. Det er stor forskjell på overfallsvoldtekter og voldtekter. Det er enda slik at voldtekter i stor grad blir gjort ev en bekjent av offeret. Det er ganske åpenbart at du ikke er interessert i voldtekter, men innvandring.

Det er forøvrig ikke tabu, det faktum at Aftenposten skriver om det beviser det.
Vis hele sitatet...
vel er jo klart at hovedproblemet blir innvandring .. hadde vi så mye problemer i norge på 70-80 tallet ?
innvandringen i europa har feilet men heldigvis begynner flere land og inse dette selv

Sitat av Villsvinet Vis innlegg
Jeg er veldig kritisk til å kalle overfallsvoldtekter en ulempe ved ikke-vestlig innvandring, når det i løpet av hele fjor, ble anmeldt 29 overfallsvoldtekter i Oslo,
og grunnen til at det er ikke-vestlige innvandrere som topper statistikken, er ofte fordi at det blir snakket om personer som er dømt for overfallsvoldtekter.

Jeg sier på ingen måte at ikke-vestlige innvandrere ikke voldtar, men det er ikke så mange som man ofte skulle tro, utifra aviser etc.

I tillegg er det store vanskeligheter med å tallfeste sånt, ettersom at det kun var anmeldt 29 overfallsvoldtekter i Oslo ifjor. Jeg har på følelsen av at det faktisk skjedde flere.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3548730.ece
Vis hele sitatet...
hvor mange norske jente har ikke opplevd å bli direkte sex trakassert av innvandrere i feks Oslo ?
Sitat av Villsvinet Vis innlegg
Jeg er veldig kritisk til å kalle overfallsvoldtekter en ulempe ved ikke-vestlig innvandring, når det i løpet av hele fjor, ble anmeldt 29 overfallsvoldtekter i Oslo,
og grunnen til at det er ikke-vestlige innvandrere som topper statistikken, er ofte fordi at det blir snakket om personer som er dømt for overfallsvoldtekter.

Jeg sier på ingen måte at ikke-vestlige innvandrere ikke voldtar, men det er ikke så mange som man ofte skulle tro, utifra aviser etc.

I tillegg er det store vanskeligheter med å tallfeste sånt, ettersom at det kun var anmeldt 29 overfallsvoldtekter i Oslo ifjor. Jeg har på følelsen av at det faktisk skjedde flere.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3548730.ece
Vis hele sitatet...
29 høres lite ut, men når fordelen ved ikke-vestlig innvandring bare er kebab, og i noens øyne "mangfold", blir overfallsvoldtektene (og resten av kriminalitenen) en stor pris å betale i forhold til gevinsten (som nå har visst seg å ikke eksistere da det nå er kommet frem at vi økonomisk sett taper på det). Btw, artikkelen du linket til nevner ingenting om asylsøkere. Er det dem, eller innvandrere som begår voldtektene?
"gjerningspersonene er relativt unge menn som kommer fra andre land. De er ofte asylsøkere og kommer ofte fra traumatiserte land eller land med et helt annet kvinnesyn enn vi har i Norge, sier leder Hanne Kristin Rohde ved Oslo-politiets volds- og sedelighetsseksjon til"

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...e#.UdiXGEPa0cw

lukkede asylmottak er en løsning

http://www.regjeringen.no/mobil/nb/d...html?id=706079
Jeg foreslår av bloodshotEyes og Warpiggy slutter nå før dere driter dere enda mer ut. Det er ikke de relativt få overfallsvoldtektene som begås av en afrikaner som ligger i Sofienbergparken som er problemet, problemet er at mellom 10.000 og 15.000 jenter blir voldtatt hvert eneste år, i all hovedsak av folk de kjenner. Det blir voldtatt av venner, venners venner, samboere og av tilfeldige folk på nachspiel, og den enorme kvinneforakten som ligger bak dette er absolutt ikke enestående blant ikke-vestlige innvandrere. Norge er stappfullt av kritthvite gutter fra Vennesla, Fauske og Odda som mener de er i sin rett å ha sex med fulle jenter som ikke er i stand til å si nei. Det er disse guttene som er hovedproblemet, ikke overfallsvoldtektsmennene som man kan telle på to hender.

Jeg har aldri skjønt taktikken til de innvandringskritiske og/eller rasistene når det gjelder dette temaet, for man har brukt voldtekter som "bevis" på dårlig innvandringspolitikk nå i flere tiår, og hver eneste gang blir det motbevist av forskning og undersøkelser. Det er så enormt respektløst overfor jentene og kvinnene at voldtektsproblemet reduseres til den stereotype mørkhudede mannen som lurer i buskene når problemet så åpenbart er enormt mye større. Trådstarter har jo gjentatte ganger blottlagt sin egentlige intensjon med denne tråden og gjort det åpenbart for alle oss andre at poenget er ikke å bli kvitt voldtektene, poenget er å kaste ut innvandrerene.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg foreslår av bloodshotEyes og Warpiggy slutter nå før dere driter dere enda mer ut. Det er ikke de relativt få overfallsvoldtektene som begås av en afrikaner som ligger i Sofienbergparken som er problemet, problemet er at mellom 10.000 og 15.000 jenter blir voldtatt hvert eneste år, i all hovedsak av folk de kjenner. Det blir voldtatt av venner, venners venner, samboere og av tilfeldige folk på nachspiel, og den enorme kvinneforakten som ligger bak dette er absolutt ikke enestående blant ikke-vestlige innvandrere. Norge er stappfullt av kritthvite gutter fra Vennesla, Fauske og Odda som mener de er i sin rett å ha sex med fulle jenter som ikke er i stand til å si nei. Det er disse guttene som er hovedproblemet, ikke overfallsvoldtektsmennene som man kan telle på to hender.
Vis hele sitatet...
Begge deler er et problem. Hvem vil ha en utrygg hovedstad? Og har du kilde på tallene du kommer med? Wikipedia sier det blir anmeldt 1000 voldtekter, hvor 100 blir dømt, sånn ca. Poenget er at disse voldtektene er det meget vanskelig å gjøre noe med, mens overfalssvoldtekter som skjer ca hver helg kan ENKELT stoppes ved å minske innvandringen, eller innføre lukkede assylmottak.

Du sier norske gutter har dårlig kvinnesyn, men hvis du tror innvandrere er noe bedre er du på bærtur.
Sist endret av bloodshotEyes; 7. juli 2013 kl. 00:36.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Begge deler er et problem. Hvem vil ha en utrygg hovedstad? Og har du kilde på tallene du kommer med? Wikipedia sier det blir anmeldt 1000 voldtekter, hvor 100 blir dømt, sånn ca. Poenget er at disse voldtektene er det meget vanskelig å gjøre noe med, mens overfalssvoldtekter som skjer ca hver helg kan ENKELT stoppes ved å minske innvandringen, eller innføre lukkede assylmottak.

Du sier norske gutter har dårlig kvinnesyn, men hvis du tror innvandrere er noe bedre er du på bærtur.
Vis hele sitatet...
I følge Dixi er det sannsynlig at bare hver tiende voldtekt blir anmeldt, kanskje mindre.

Dere snakker om det som om det er to forskjellige ting, overfallsvoldtekter og andre voldtekter. Overfallsvoldtekter skiller seg ut fordi de får spalteplass og skremmer mange, og de blir nesten alltid anmeldt. Men det er akkurat det samme som ligger til grunn i alle voldtekter - manglende kontroll med sine voldelige impuser og manglende respekt for andre mennesker/kvinner.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Dere snakker om det som om det er to forskjellige ting, overfallsvoldtekter og andre voldtekter. Overfallsvoldtekter skiller seg ut fordi de får spalteplass og skremmer mange, og de blir nesten alltid anmeldt. Men det er akkurat det samme som ligger til grunn i alle voldtekter - manglende kontroll med sine voldelige impuser og manglende respekt for andre mennesker/kvinner.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er to ganske forskjellige ting. Som jeg skrev tidligere i tråden: Vanlige voldtekter er selvfølgelig alvorlig, men har man 2 i promille tror jeg selv en anstendig person kan utføre det om de allerede lå i senga og jenta ikke gjorde stor motstand. Men overfallsvoldtekter er en helt annen sak. Her har vi edru personer, som går ute om natta som et rovdyr på jakt etter et bytte. Norske menn som doper ned damer for å så voldta dem er seff på samme rangstige.

Voldelige/seksuelle impulser kan bli ganske så forsterket om man har 2 i promille.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Begge deler er et problem. Hvem vil ha en utrygg hovedstad? Og har du kilde på tallene du kommer med?
Vis hele sitatet...
Om du har eit problem som angår 100, så er det eit mindre problem enn noko som angår 10000. Kan du få 1% i reduksjon i det problemet som angår 10000, så har du redusert tilsvarande totalen av det andre problemet.

Det kan kanskje verke litt kynisk, men som samfunn må vi konstant velje prisen vi vil betale for eit tiltak. Og begge typar valdtekt er like jævlig for dei som vert råka.

I tillegg fører det jævla einsidge fokuset på overfallsvaldtekter til at den andre typen - som angår langt fleire, druknar i støyen rundt dei få tilfella av overfallsvaldtekt.

Og før nokon kjem dragande med det kortet om at eg ikkje aner kva eg prater om eller noko slikt - eg kjenner desverre ei som har opplevd overfallsvoldtekt, og den tragedia har ikkje endra mitt syn på det.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du har eit problem som angår 100, så er det eit mindre problem enn noko som angår 10000. Kan du få 1% i reduksjon i det problemet som angår 10000, så har du redusert tilsvarande totalen av det andre problemet.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår såpass. Poenget, som jeg har nevnt understreket minst 2 ganger i denne tråden, er at overfallsvoldtekter kan enkelt forhindres, vanlige voldtekter kan ikke.
Det er så enormt respektløst overfor jentene og kvinnene at voldtektsproblemet reduseres til den stereotype mørkhudede mannen som lurer i buskene når problemet så åpenbart er enormt mye større.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er tilsvarende respektsløst å trivialisere overfallsvoldtektene ovenfor alle jentene som knapt tør gå ut på byen, som er nervøse når de går i gata selv sammen med venninner, fordi de risikerer å bli angrepet hvor som helst når som helst.. for ikke snakke om de som faktisk går igjennom helvete med å bli mørbanket, gruppevoldtatt og deretter truet med at det skjer igjen om man går til politiet.. og som skal gå igjennom resten av livet i vissheten om at hvor enn dem går, hvor som helst, når som helst, kan noen igjen gjøre livet deres til et levende helvete på et øyeblikk.

Kan vi ikke heller si at dette er to separate problem som begge trenger løsninger?
Det er ingen tvil om at særlig ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert når det gjelder mange negative statistikker. Dette begynner vi etter hvert å få mange håndfaste tall på. Burde det egentlig komme som en overraskelse at folk som kommer fra svært dysfunksjonelle land skaper en del problemer for samfunnet? Forventer vi virkelig at disse folkene skal endre sin væremåte og kultur straks de krysser riksgrensa til Norge? Kan det hende at den kulturen de har er noe av årsaken til at landene de kommer fra ikke går an å leve i lenger, og at det er derfor de flytter til vårt land?

Sunn fornuft, faktaorientering og empiri er desverre lavt prioritert i denne debatten. Siden det handler om menneskeskjebner, setter man fakta til side, og tyr til en argumentasjon som spiller på følelser og en drøm om hvordan samfunnet burde sett ut, og hvordan menneskenaturen burde vært. Desverre lever vi i den virkelige verden. Verden er preget av elendighet og stridigheter. Dette vet politikerne, men de skjønner ikke at de er i ferd med å reprodusere verdens elendighet i sitt eget land.
Vel, holdningen her på freak er at det foregår slik at hun stønner nei rett før det går for henne, og når hun dagen etter husker at hun er i et forhold så anmelder hun...

Jeg velger å se det som et tegn på uskyld, rett og slett. De fleste av dere har ikke fantasi til å forestille dere hvor onde enkelte menn kan bli når de har litt promille eller er litt kåte - eller bare er i det humøret. Jeg tror heldigvis at de fleste aldri kunne gjort noe sånt, og at de derfor ikke helt klarer å forestille seg hva som skjer under en voldtekt. For det er nok sjeldent så pent..

Jeg vil påstå at når du voldtar noen så vet du at det er det du gjør! Det er ikke en misforståelse! At jenta er kjent for deg gjør deg bare til en sykere jævel i min bok. Det handler om grunnleggende problemer i personligheten, for de aller, aller fleste vet akkurat hvor den grensa går.

Det er godt mulig flere asylsøkere/innvandrere sliter med personlighetsproblemer grunnet krigstraumer og et annet kvinnesyn og whatnot, og at en større andel av dem kunne funnet på noe sånt, men jeg opplever at selve problemet vi har med voldtekter blir redusert når dere prøver å gjøre det om til en innvandringsdebatt.

Jeg har blitt voldtatt. Alltid av norske menn. Ingen av dem har tenkt at det var ok - garantert.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
JTrådstarter har jo gjentatte ganger blottlagt sin egentlige intensjon med denne tråden og gjort det åpenbart for alle oss andre at poenget er ikke å bli kvitt voldtektene, poenget er å kaste ut innvandrerene.
Vis hele sitatet...
Vil bare opplyse om at jeg verken mener eller har tatt til orde for å deportere noen som helst, dette er ren hersketeknikk. At jeg er for innvandringsbegrensende tiltak er noe helt annet, og burde ikke være radikalt eller noe kontroversielt ved.

Ønsket å ta tak i overfallsvoldtekter spesifikt, da dette ikke kan diskuteres uten å samtidig ta tak i innvandringspolitikk. Ser etter denne tråden at den opprinnelige artikkelen ikke er nok til å trekke konklusjoner fra, beklager, og for min del kan tråden godt slettes da poenget bortfaller.
Sist endret av Flexxnes; 7. juli 2013 kl. 01:14.
Bloodshoteyes: du skriver om anstendige nordmenn med to i promille som voldtar jenter som ikke gjør stor motstand.
Mener du at det skal være nødvendig å gjøre STOR motstand for å slippe å bli voldtatt?

Dama og jeg har en bra ordning; hvis en ikke vil så dropper vi å ha sex. Håper det gjelder deg og dine forhold også men det virker ikke sånn på måten du uttrykker deg.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Begge deler er et problem. Hvem vil ha en utrygg hovedstad? Og har du kilde på tallene du kommer med? Wikipedia sier det blir anmeldt 1000 voldtekter, hvor 100 blir dømt, sånn ca. Poenget er at disse voldtektene er det meget vanskelig å gjøre noe med, mens overfalssvoldtekter som skjer ca hver helg kan ENKELT stoppes ved å minske innvandringen, eller innføre lukkede assylmottak.

Du sier norske gutter har dårlig kvinnesyn, men hvis du tror innvandrere er noe bedre er du på bærtur.
Vis hele sitatet...

Hvor du står hen er klart og tydelig.

Lukkede asyl blir Guantanamo i Norge og innvandringen gjør deg godt så fort du gidder åpne øynene dine for mennesker med brun farge.

Innvandrere generelt har ikke noe dårligere kvinnesyn enn alle andre.
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Bloodshoteyes: du skriver om anstendige nordmenn med to i promille som voldtar jenter som ikke gjør stor motstand.
Mener du at det skal være nødvendig å gjøre STOR motstand for å slippe å bli voldtatt?
Vis hele sitatet...
Den paragrafen handla om at det er forskjell på edru menn som jakter etter kvinner å voldta, og menn som voldtar mens de er dritings. Nei, det skal ikke være nødvendig, men alt kommer ann på situasjonen: om gutten er mer drita enn jenta og motorikken hans tydelig er helt på trynet er det uforståelig for meg om jenta ikke velger å stikke av. Om gutten har nok kontroll til å holde jenta nede er det ikke nødvendig nei.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Innvandrere generelt har ikke noe dårligere kvinnesyn enn alle andre.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke sånn at alle innvandrere er like heller.

Ikke at den debatten har noe i denne tråden å gjøre da.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Hvor du står hen er klart og tydelig.

Lukkede asyl blir Guantanamo i Norge og innvandringen gjør deg godt så fort du gidder åpne øynene dine for mennesker med brun farge.

Innvandrere generelt har ikke noe dårligere kvinnesyn enn alle andre.
Vis hele sitatet...
Lol, guantanamo? Om man er så heldig å komme til et land som norge får man tåle å sitte på et lukket assylmottak, som allerede er 100 ganger bedre enn der de kommer fra.

Jeg har et helt åpent syn mot folk med brun hudfarge, noen er kjekke folk, men at de preger kriminalstatistikken er da ikke noe du kan benekte?

Kilde? Det finnes dessverre ikke statistikker fra Norge (eller kanskje det gjør det, men aldri blitt publisert..) I Storbritania vil 40% av muslimene ha Sharia lover i visse deler av landet. Tyder det på et godt kvinnesyn?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Trodde du mente "vil bli voldtatt" som i "har lyst til/ønsker"
Vis hele sitatet...
Trodde det var noe nytt BDSM-tull gitt...
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Innvandrere generelt har ikke noe dårligere kvinnesyn enn alle andre.
Vis hele sitatet...
Hvis det er tilfellet er det jo rart da at innvandrerkvinner er kraftig overrepresentert på krisesentrene i Norge.

Nesten 60 prosent av kvinnene på krisesenteret i Arendal flykter fra menn med innvandrerbakgrunn, viser ferske tall.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10117967

Står for 70 prosent av familievolden i Oslo

Familievoldskoordinator Stein Erik Olsen sier at familier med annen etnisk bakgrunn dominerer hjemmevoldsstatistikken.
Vis hele sitatet...
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3288967.ece

80 prosent av kvinnene og barna som bor på Betzy krisesenter i Drammen, har innvandrerbakgrunn.
Vis hele sitatet...
http://www.abcnyheter.no/nyheter/080...farlige-greier

En rapport utarbeidet av Sentio Research på oppdrag fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet slår fast følgende:

Personer med innvandrerbakgrunn er overrepresentert blant beboerne ved krisesentertilbudene, og andelen var på 62 prosent (1210 beboere) i 2011. Dette er omtrent tilsvarende som i 2010 og 2009. Dersom vi går lengre tilbake i tid ser vi imidlertid en klar økning. I 2006 var andelen 56 prosent, mens den var 45 prosent i 2003.
Vis hele sitatet...
http://www.krisesenter.com/statistik...ntrene2011.pdf
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Lol, guantanamo? Om man er så heldig å komme til et land som norge får man tåle å sitte på et lukket assylmottak, som allerede er 100 ganger bedre enn der de kommer fra.
Vis hele sitatet...
Man skal ikke behandle asylsøkere dårlig i Norge fordi de hadde det dårlig der de kom fra.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg har et helt åpent syn mot folk med brun hudfarge, noen er kjekke folk, men at de preger kriminalstatistikken er da ikke noe du kan benekte?
Vis hele sitatet...
Neida, skal ikke benekte dette.
Kommer litt an på hva slags kriminalitet det er snakk om, selvfølgelig.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Kilde? Det finnes dessverre ikke statistikker fra Norge (eller kanskje det gjør det, men aldri blitt publisert..) I Storbritania vil 40% av muslimene ha Sharia lover i visse deler av landet. Tyder det på et godt kvinnesyn?
Vis hele sitatet...

Sharia = dårlig kvinnesyn?

Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvis det er tilfellet er det jo rart da at innvandrerkvinner er kraftig overrepresentert på krisesentrene i Norge.



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10117967



http://www.nettavisen.no/nyheter/article3288967.ece



http://www.abcnyheter.no/nyheter/080...farlige-greier

En rapport utarbeidet av Sentio Research på oppdrag fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet slår fast følgende:



http://www.krisesenter.com/statistik...ntrene2011.pdf
Vis hele sitatet...
Svakt av meg i forrige innlegg.

Det bør selvfølgelig også tas i betraktning hvor disse innvandrerne kommer fra, og hvorfor det er slik.
Dumt om folk tror at nærmest alle innvandrere er dårlige mennesker grunnet statistikker som dette.
Sist endret av Baaaamse; 7. juli 2013 kl. 02:26.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Man skal ikke behandle asylsøkere dårlig i Norge fordi de hadde det dårlig der de kom fra.
Vis hele sitatet...
Om jeg kom fra et krigsherja land, og fikk muligheten til å dra til et paradis som Norge på betingelsen av at jeg havna på lukket asylmottak ville jeg vært sjeleglad.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Sharia = dårlig kvinnesyn?
Vis hele sitatet...
Fra Wiki: A woman's inheritance is different from a man's, both in quantity and attached obligations.[Quran 4:12] For instance, a daughter's inheritance is usually half that of her brother's.[Quran 4:11]. Dette er en del av Sharia som ikke går ann å kvelurere på, resten kan tolkes og diskuteres på alle mulige måter slik som alle religiøse tekster, og det gidder jeg ikke.
Sist endret av bloodshotEyes; 7. juli 2013 kl. 02:38.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Om jeg kom fra et krigsherja land, og fikk muligheten til å dra til et paradis som Norge på betingelsen av at jeg havna på lukket asylmottak ville jeg vært sjeleglad.
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ikke god behandling av et menneske.


Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Fra Wiki: A woman's inheritance is different from a man's, both in quantity and attached obligations.[Quran 4:12] For instance, a daughter's inheritance is usually half that of her brother's.[Quran 4:11]. Dette er en del av Sharia som ikke går ann å kvelurere på, resten kan tolkes og diskuteres på alle mulige måter slik som alle religiøse tekster, og det gidder jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Det går an å kverulere nevnte eksempel.

Når en mann og kvinne skal gifte seg er det mannen som står for alle utgiftene. Selskap og alt som måtte følge med.
Videre er det også mannen sin plikt å forsørge sin familie økonomisk. En kvinnes penger kan brukes akkurat slik hun selv måtte ønske fordi hun ikke har denne forpliktelsen.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Når en mann og kvinne skal gifte seg er det mannen som står for alle utgiftene. Selskap og alt som måtte følge med.
Videre er det også mannen sin plikt å forsørge sin familie økonomisk. En kvinnes penger kan brukes akkurat slik hun selv måtte ønske fordi hun ikke har denne forpliktelsen.
Vis hele sitatet...
Det der er jo ikke nevnte eksempel.
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Det er fortsatt ikke god behandling av et menneske.
Vis hele sitatet...
Tror du ser for deg en slags konsentrasjonsleir med utarma beinrangel som går målløst rundt i luftegården. Men dette er Norge, og om vi oppretta lukka asylmottak kan jeg garantere at de som bodde der hadde adgang til alle fasiliteter. Den eneste begrensningen ville vært at de ikke kunne bevege seg fritt i samfunnet. Hvorfor er dette en dårlig løsning når vi da får løst problemene med krigsforbrytere, spioner, voldtekstsforbrytere, grunnløse asylsøkere, kriminelle og andre folk som går under jorda som går fritt rundt i samfunnet og som staten har null kontroll på?

Dessuten, som bloodshotEyes sier, så er du sjelegald for å bo på et norsk asylmottak om du er en ekte asylsøker som flykter fra nød og risiko for å miste livet. Om man klager da må man spørre seg selv om hvorfor vedkommende har tatt turen helt opp til Norge når det er så fælt her.

Når det gjelder kvinner og islam kan jeg vise til flere koranvers som plasserer kvinner under menn i status og verdi. Jeg kunne vist til hvordan kvinner i islamske land lever. Hvordan de blir diskriminert både offisielt via loven, og uoffisielt. Den debatten er du dømt til å tape. Ikke kom her og si at kvinner og menn er likestilte innenfor islam, for det er i såfall bare tull.
Kan si bare litt kort sånn generelt, at jeg er enig med flere her, fra forskjellige 'fløyer'.

Det er tragisk å se hvordan mediene hauser opp enkeltsaker fra sene nattetimer i sentrumsgater til et stort nasjonalt problem, samtidig som overfallsvoldtekter uten fnugg av tvil skaper det som dumdidum godt betegnet som "terror". Nettopp det er det, mye brukt av målrettede ondsinnede soldater i krig, og er en effektiv metode for å skape skrekk og gru hos kvinner/jenter.

Skjønner forsåvidt både begge; at den éne siden legger mer vekt på den statistiske realiteten av saken, imens den andre understreker hva overfallsvoldtekter gjør med kvinners oppfattelse av (ikke-hvite) voksne menn, eller kanskje menn forøvrig.

Er et problem det her ja, har alltid vært det, voldtektene. Jeg har ikke løsningen, har noen her idéer til hva man kunne gjøre?
Sist endret av aeon_illuminate; 7. juli 2013 kl. 05:23.
Les denne de av dere som ALLTID må trekke inn nordmenn, slik at vi ender opp med å ikke kunne diskutere noe som helst.

Voldtektsmyten slår sprekker

Hver gang en «voldtektsbølge» rammer Oslo, ser vi det samme ritualet: Selv om overfallsvoldtektene ifølge politiet nesten kun blir begått av unge utlendinger, er responsen stort sett at problemet bunner i en grunnleggende kvinnefiendtlighet i den norske kulturen.

Derfor går man i fakkeltog for å ansvarliggjøre norske menn og krever forebyggende tiltak inn i skolen, helst allerede i barnehagen.

Dette er ikke bare feil strategi, følge sosiolog og forfatter Preben Z. Møller, som vet han trår ut i et minefelt. Det er også - fra noens side - en kynisk måte å utnytte et alvorlig problem på. Og mens ministre deler ut penger til «forebygging», som gjerne er kamuflerte rekrutteringskampanjer og vennetjenester, fortsetter voldtektsmennene å voldta, uten å bry seg om politikerne.

Selv om man bruker overfallsvoldtektene til å mobilisere, er budskapet at disse ikke er det egentlige problemet, at flertallet av voldtektene skjer mer i det private. Og der er det vanlige norske gutter og menn - gjerne noen ofrene kjenner - som er synderne.

Men et besøk i fengslene til voldtektsmennene hadde vist at voldtekt slett ikke er en akseptert handling blant norske menn, selv ikke blant straffedømte. Voldtektsmenn må lyve om hva de sitter inne for, for ikke å bli banket opp av medfanger.
Vis hele sitatet...

Fortsetter

Ved å flytte fokus gjør de venstrevridde oss en stor bjørnetjeneste, det er et enormt behov for å ta tak i kvinneholdningene til mange innvandrere og asylsøkere.
Sist endret av Nordlandsbåt; 7. juli 2013 kl. 08:37.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg foreslår av bloodshotEyes og Warpiggy slutter nå før dere driter dere enda mer ut. Det er ikke de relativt få overfallsvoldtektene som begås av en afrikaner som ligger i Sofienbergparken som er problemet, problemet er at mellom 10.000 og 15.000 jenter blir voldtatt hvert eneste år, i all hovedsak av folk de kjenner. Det blir voldtatt av venner, venners venner, samboere og av tilfeldige folk på nachspiel, og den enorme kvinneforakten som ligger bak dette er absolutt ikke enestående blant ikke-vestlige innvandrere. Norge er stappfullt av kritthvite gutter fra Vennesla, Fauske og Odda som mener de er i sin rett å ha sex med fulle jenter som ikke er i stand til å si nei. Det er disse guttene som er hovedproblemet, ikke overfallsvoldtektsmennene som man kan telle på to hender.

Jeg har aldri skjønt taktikken til de innvandringskritiske og/eller rasistene når det gjelder dette temaet, for man har brukt voldtekter som "bevis" på dårlig innvandringspolitikk nå i flere tiår, og hver eneste gang blir det motbevist av forskning og undersøkelser. Det er så enormt respektløst overfor jentene og kvinnene at voldtektsproblemet reduseres til den stereotype mørkhudede mannen som lurer i buskene når problemet så åpenbart er enormt mye større. Trådstarter har jo gjentatte ganger blottlagt sin egentlige intensjon med denne tråden og gjort det åpenbart for alle oss andre at poenget er ikke å bli kvitt voldtektene, poenget er å kaste ut innvandrerene.
Vis hele sitatet...
Og DonTomaso bjeffer Din rasist.. eneste jeg har nevnt er lukkede asylmottak . uansett nå når det blir regjerings bytte ved neste valg så blir det forandringer