Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6273
Hei.
En kamerat av meg tok 20 stk paralgin forte stikkpiller iløpet av to timer (jepp, i ræva). Han spydde ut lunsjen senere på dagen, skjalv som fy, og klødde noe inni helvete. Etter mine beregninger tok han i seg 8g paracetamol og 600mg kodein.

Er dette en farlig høy dose synes dere? eller er det en normal rusdose? hva tar du selv? Til info fikk han ingen effekt før etter 15 piller.

Han veier 65 kilo
tja jeg svelget ti paraginforte med over ei halv kasse pils engang. merket ikke noe spes annet enn at jeg var full!

beste er vel å ringe legevakta
å høre
12g er såkalt toksisdose for paracet, men det er fortsatt ikke sunt med 8g inntak av det.
amp
Bedreviter
amp's Avatar
Voksne kan bli alvorlig forgiftet ved inntak over 10g paracetamol. Forgiftningen fører til leverskade. Leverskaden kan være dødelig.

Kilde:
http://www.lommelegen.no/artikkel/pa...molforgiftning

Vil med det si at 8g absolutt ikke er ufarlig å hive i seg!
Det heter paralgin MAYOR hvis det er stikkpiller, og de inneholder 800mg paracetamol og 60mg kodein.

20 * 800 = 16000

16g paracet fikk han i seg.

Og hvis det var vanlige piller, så er vennen din en gigantisk fjått.
Intens kløe og kvalme er foresten noen av symptomene på akutt leversvikt få han på legevakta
hmm, hvorfor gjorde han det? ruse seg?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Intens kløe og kvalme er foresten noen av symptomene på akutt leversvikt få han på legevakta
Vis hele sitatet...
Det er også en typisk bieffekt av opioder. Men han bør selvfølgelig ta kontakt med legevakt uansett.
over 5 timer siden posten ble opprettet. lever han ennå ?
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Hei.
En kamerat av meg tok 20 stk paralgin forte stikkpiller iløpet av to timer (jepp, i ræva). Han spydde ut lunsjen senere på dagen, skjalv som fy, og klødde noe inni helvete. Etter mine beregninger tok han i seg 8g paracetamol og 600mg kodein.

Er dette en farlig høy dose synes dere? eller er det en normal rusdose? hva tar du selv? Til info fikk han ingen effekt før etter 15 piller.

Han veier 65 kilo
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig poenget med denne tråden? Du kan da ikke være så lite begavet at du du ikke skjønner at dette er farlig høy dose? Du stiller spørsmål du allerede vet svaret på.

Hvis du ønsker oppmerksomhet kan du heller lage en tråd hvor du skriver det.
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det heter paralgin MAYOR hvis det er stikkpiller, og de inneholder 800mg paracetamol og 60mg kodein.

20 * 800 = 16000

16g paracet fikk han i seg.

Og hvis det var vanlige piller, så er vennen din en gigantisk fjått.
Vis hele sitatet...
Feil. Dette var paralgin forte stikkpiller, aka 400mg paracet og 30 mg kodein. Les på felleskatalogen hvis du ikke tror meg

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Intens kløe og kvalme er foresten noen av symptomene på akutt leversvikt få han på legevakta
Vis hele sitatet...
Det ser ut til å gå greit for ham idag.

Sitat av gotejds Vis innlegg
hmm, hvorfor gjorde han det? ruse seg?
Vis hele sitatet...
Jepp.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Det er også en typisk bieffekt av opioder. Men han bør selvfølgelig ta kontakt med legevakt uansett.
Vis hele sitatet...
Idag er han i fin form, og har tatt enda flere.... Vurderer å tvinge ham til legevakta imorgen for å finne ut om leveren lever.

Sitat av Ejii Vis innlegg
over 5 timer siden posten ble opprettet. lever han ennå ?
Vis hele sitatet...
Ja.

Sitat av Pledrik Vis innlegg
Hva er egentlig poenget med denne tråden? Du kan da ikke være så lite begavet at du du ikke skjønner at dette er farlig høy dose? Du stiller spørsmål du allerede vet svaret på.

Hvis du ønsker oppmerksomhet kan du heller lage en tråd hvor du skriver det.
Vis hele sitatet...
Ingen oppmerksomhet. Var bare bekymret ettersom han ikke har tatt så mye opiater før, og må opp til 15 piller for å få effekt...
Sist endret av KRS93; 22. april 2012 kl. 19:04.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Hva er egentlig poenget med denne tråden? Du kan da ikke være så lite begavet at du du ikke skjønner at dette er farlig høy dose? Du stiller spørsmål du allerede vet svaret på.

Hvis du ønsker oppmerksomhet kan du heller lage en tråd hvor du skriver det.
Vis hele sitatet...
Herregud, idiot. Hvis du ikke har noe godt å si, så ikke si det da?
Farlig for leveren og magen med så mye pf... for mye avfallstoffer i det
Hvorfor skal man drive å proppe i seg piller som man vet er veldig skadelig på lever'n, når det fins mer naturlige og bedre metoder å bli høy på?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Egodown Vis innlegg
Hvorfor skal man drive å proppe i seg piller som man vet er veldig skadelig på lever'n, når det fins mer naturlige og bedre metoder å bli høy på?
Vis hele sitatet...
Røyk en rev, spis noen fleinsopp eller drikk en noen øl.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Feil. Dette var paralgin forte stikkpiller, aka 400mg paracet og 30 mg kodein. Les på felleskatalogen hvis du ikke tror meg


Det ser ut til å gå greit for ham idag.


Jepp.

Idag er han i fin form, og har tatt enda flere.... Vurderer å tvinge ham til legevakta imorgen for å finne ut om leveren lever.





Vis hele sitatet...
Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte, hvor dum er det egentlig mulig å bli?? PARACET er MEGET farlig for levra. hvis han absolutt må ruse seg på pf så ta iallefall en titt her http://freak.no/forum/showthread.php?t=45017
Trådstarter
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte, hvor dum er det egentlig mulig å bli?? PARACET er MEGET farlig for levra. hvis han absolutt må ruse seg på pf så ta iallefall en titt her http://freak.no/forum/showthread.php?t=45017
Vis hele sitatet...
Helt enig der, prøver å overtale ham til å drite i det eller i det minste skaffe seg TABLETTER slik at han enkelt kan ekstrahere.
Han har nå stikkpiller, så jeg vet ikke om det går an å ekstrahere
Sist endret av KRS93; 22. april 2012 kl. 20:45.
Sitat av Egodown Vis innlegg
Hvorfor skal man drive å proppe i seg piller som man vet er veldig skadelig på lever'n, når det fins mer naturlige og bedre metoder å bli høy på?
Vis hele sitatet...
Fordi skadelige legemidler er lettere å anskaffe. Og i de fleste tilfeller lovlig anskaffet. Var en periode på 3-4 uker med bare drithasj her i nærområdet mitt. Det endte med at mange begynte med JWH-018 og c-preperater som f.eks lyrica.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
"1. fase
0-24 timer etter inntak. Uspesifikke symptomer og tegn som kvalme, brekninger, blekhet og letargi. Pasienten kan også være helt uten symptomer.
2. fase
Starter vanligvis innen 1,5 døgn etter inntak. Begynnende tegn til leverskade. Tiltagende smerter i øvre, høyre del av abdomen, økning i ASAT/ALAT, stigende INR og bilirubin.
3. fase
Vanligvis 3-4 døgn etter inntak. Maksimal levertoksisitet med fulminant leverkoma, koagulasjonsforstyrrelser, hypoglykemi og bevissthetspåvirkning. Akutt nyresvikt kan forekomme. Fatalt utfall gjerne dag 3-5.
4. fase
Regenerering av leverfunksjon og komplett rekonvalesens/bedring hvis pasienten overlever den initiale skaden. Leverparametre normaliseres vanligvis innen 5-7 dager, eventuelt etter lenger tid ved alvorlig forgiftning."

Kilde:
http://www.helsebiblioteket.no/Forgi...sikt..4802.cms
Han dauer nok ikke, men særlig lurt er det vel ikke. Han kommer sikkert ikke til å drite på noen dager heller, og når han først gjør det, kommer rævhåle til å rakne litt

God jul!
Ifølge det "Schizoma" skriver kan kompisen din forstatt være i trøbbel. Be han komme seg til legen med engang.
Jeg tok en paracetoverdose for en stund siden, tok vel ca. 40 tabletter med 500mg Paracet. At jeg lever i dag er egentlig et under.
Be han dra ræva si på legevakta,jævlig kjipt for deg og måtte sitte igjen og lure på om hvis du hadde gjort noe annerledes,hadde han da overlevd?

Tenker kanskje ikke så mye på dette nå,men det er noe du kan få seriøse psykiske problemer med senere i livet.
Nekter han forsatt legevakta så er det ikke mye kompis vil jeg tørre påstå.