Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2255
La oss si at jeg har en bil som er stjelt, har også nøylene til bilen.
Hvordan skulle jeg fått solgt den?
Lever den inn til politiet i stedet? Med mindre du har stjelt den selv, noe som er fryktelig leit for de som eigde bilen...
ta imot penger og gi vekk nøkkelen.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Uten å bli tatt? I deler...
Man selger den stjelte bilen i deler. Evt få noen med erfaring å bytte rammenr.

Hva slags bil er det snakk om?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det beste er å skrelle bilen, så selger du alle delene, du vil også få mye mer for alle delene, enn selve bilen(i de fleste tilfellene)

Rammen, (chassinr) og motorblokka(motornr) kvitter du deg med, på nyere biler så er flere av delene merket med nr.
Det er ingen bil, bare hvis jeg hadde hatt en.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du har vognkort del II, er det bare å selge den som vanlig.
Og hvilke tanker har du rundt håndtering av vognkort? Om bilens vognkort har 2 deler, så skal den ene delen ligge i bil og den andre skal eier legge et trygt sted. Nettopp for at luringer som deg ikke skal drive med faen.
Skaff deg kontakter slik at du kan selge den ut av landet - langt ut av landet; Romania, Bulgaria, etc.
Sist endret av waf; 30. oktober 2010 kl. 16:45.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis du har vognkort del II, er det bare å selge den som vanlig.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke det en gang...

Selg bilen som vanlig men du bruker gammel type salgsmelding.
Dette er ting jeg vet kan gjøres er å få skrella av ramme nr på bilen. Kjøp en bil av samme type og årsmodell og rett og slett bytt om på de.
Rett og slett si at det er en kolli skada bil du har fiksa og som du også står som eier av. Er bare noen få deler som må byttes her og der og woopsie ny bil
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis du har vognkort del II, er det bare å selge den som vanlig.
Vis hele sitatet...
Isåfall så må man finne en meget naiv kjøper.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Isåfall så må man finne en meget naiv kjøper.
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd å blitt spurt om legitimasjon når jeg har solgt bil... De aller fleste stoler blindt på andre...
Selg den i deler, er det enkleste. Hvis du faktisk skal gjøre dette må du undersøke litt og finne en bil som delene er etterspurte til.