Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 12400
http://www.dagbladet.no/2014/10/27/n...nter/35946337/

Yes, du leste riktig. Uniformert politi skal nå inn på treningssentrene for å bekjempe doping "problemet".

Syntes det rett å slett er idiotisk hvordan politiet velger å bruke ressursene sine.

En som trener å velger å bruke prestasjonsfremmende midler, skader ingen andre enn eventuelt seg selv. Personlig mener jeg ingen har noe med hva andre velger å eventuelt dope seg med (dette er en annen diskusjon though).

I Sverige er de veldig aggressive å ofte går politiet inn på sentre å plukker ut de som har over gjennomsnittlig store skuldre og trapezius muskler for å dopingteste de (det er ofte et klart tegn på bruk ettersom man har flest androgen reseptorer i disse områdene).

Hva mener dere om dette?
Sist endret av Kailua; 27. oktober 2014 kl. 21:37.
usertitle import
bleh's Avatar
Dette er allerede praktisert i flere byer.

På vestlandet har dette blitt gjort flere steder, med adn & politi, og enkelte ganger har de hatt med seg bikkjen og.
"- I hovedsak skal vi formidle kunnskap som vi håper skal virke forebyggende, sier Foss."

Dette er jo også ganske latterlig ettersom det er vel kjent at politiet har så å si null kunnskap når det kommer til dette feltet. Det blir vel kun skremselspropaganda de vil servere.
Sist endret av Kailua; 27. oktober 2014 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kailua Vis innlegg
"- I hovedsak skal vi formidle kunnskap som vi håper skal virke forebyggende, sier Foss."

Dette er jo også ganske latterlig ettersom det er vel kjent at politiet har så å si null kunnskap når det kommer til dette feltet. Det blir vel kun skremselspropaganda de vil servere.
Vis hele sitatet...
Derfor de har en tendens til å rulle opp mange nettverk. De har mer kontroll enn det virker som.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Derfor de har en tendens til å rulle opp mange nettverk. De har mer kontroll enn det virker som.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å ha kontroll på hva stoffene faktisk gjør, og å ta ned nettverk som distribuerer. Faktisk har de to absolutt ingenting med hverandre å gjøre, annet enn at begge involverer illegale stoffer.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er forskjell på å ha kontroll på hva stoffene faktisk gjør, og å ta ned nettverk som distribuerer. Faktisk har de to absolutt ingenting med hverandre å gjøre, annet enn at begge involverer illegale stoffer.
Vis hele sitatet...
De har nok ganske stor kontroll over hva stoffene gjør også.
Sitat av nikita Vis innlegg
Velkommen til politistaten Norge!
Vis hele sitatet...
Store norske leksikon definerer politistat således: "Politistat, uttrykk som av og til brukes om et politisk system der det er vanlig at myndighetene griper inn overfor borgere, private organisasjoner og foretak, på en uforutsigbar og vilkårlig måte, det vil si uten hjemmel i lov."

Du må gjerne være så uenig i dette grepet som du bare vil, men du får neppe gehør for denslags utbrudd utenfor en engere krets av kommentarfeltkrigere.
Lurer litt på hvordan dette skal fungere. Imo så er det vel og bra at politiet er tilstedet, men føler at dette kanskje kan bli litt feil fokus. Hadde personlig satt mye større pris på å se de i gatene, hverdager som helger.

Så er det andre jeg lurer på hvordan dette skal fungere. Blir det som ved skolene? At de som ønsker kan forlate, men samtidig pådrar seg sterk mistanke. Skal de ta ut tilfeldige brukere å teste dem? Kommer de med hund å håper på å få tatt flere som også driver med andre ting?
Utrolig drøyt spør du meg. Men vil fortsatt ikke la deg slippe unna med dette;
En som trener å velger å bruke prestasjonsfremmende midler, skader ingen andre enn eventuelt seg selv.
Vis hele sitatet...
Det påvirker så absolutt samfunnet i det store bildet. Mye kunne nok dog vert unnlatt ved legalisering og regulering.
- Dårlig oppfølging i helsevesenet. Mange forteller ikke fastlege når de begynner på kur. For eksempel fordi det er ulovlig, man er redd for og bli fratatt førerkortet, foreldrerett eller liknende.
- Folk som ikke burde fått tak i det får tak i det på svarte markedet. Resultatet er uønskede hendelser. Feil dosering, infeksjoner, urent stoff man ikke vet hva inneholder osv. Alt dette koster helsevesenet penger. Med andre ord bruker samfunnet penger på problemet. Samfunnets penger som kunne gått til nye skoler. Samfunnets penger som Ola Nordmann har skattet etter hardt arbeid.

Ergo; Dette påvirker ikke bare enkelte personer. Mange faktorer spiller inn her. Hadde noen klart og fått frem totalkostnaden for bruk av steroider i Norge pr. år e.l tror jeg nok mange hadde fått seg ett sjokk. Dette er vel og merke ikke tall jeg sitter på, så det er bare en teori jeg har.

Hva tror du Denne karen kostet samfunnet da han valgte og proppe i seg en haug med steroider?

Ikke meningen å rakke ned eller angripe deg på noen måte om det oppfattes slik.
Er generelt sett bare blitt lei av den holdningen. Skal man ta ett slikt valg bør en vite konsekvensene bak det. Både personlige, og ''samfunnsproblemene'' som medfølger. Så får hver og en bestemme hvorvidt de velger for seg selv.

Min personlige mening; Legaliser og reguler alt av rusmidler. Steroider er kanskje ikke særlig samfunnsnyttig, men det hindrer jo ikke akkurat folk i å bruke det alikevell. Hvordan noen kan hevde og tro at dette hindrer bruk er for meg uforklarlig. Narkotika krigen fører ingen vei!
Det får være opp til hver og en å putte i seg hva man selv vil. Så får vi heller satse pengene som kommer inn via skatt (gjennom salget) på støttetilbud, rehabilitering, avrusing, og forebygging. Istedenfor og fortsette som nå, og heller la pengene gå i hendene på store, internasjonale, kriminelle organisasjoner. Noe som ofte er tilfellet. Taliban's hovedinntekt er for eksempel narkotikahandel. Finner dessverre ikke noe kilde nå, men enkelte ''eksperter'' mener at opptil 90% av Taliban's inntekt knyttes til narkotikahandel (hovedsaklig heroin). Det reelle tallet er nok sannsynligvis noe lavere.

Edit; Beklager at det ble så off-topic her. Rotet meg litt inn i det ser jeg
Sist endret av random12345677; 27. oktober 2014 kl. 23:29.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Utrolig drøyt spør du meg. Men vil fortsatt ikke la deg slippe unna med dette;


Det påvirker så absolutt samfunnet i det store bildet. Mye kunne nok dog vert unnlatt ved legalisering og regulering.
- Dårlig oppfølging i helsevesenet. Mange forteller ikke fastlege når de begynner på kur. For eksempel fordi det er ulovlig, man er redd for og bli fratatt førerkortet, foreldrerett eller liknende.
- Folk som ikke burde fått tak i det får tak i det på svarte markedet. Resultatet er uønskede hendelser. Feil dosering, infeksjoner, urent stoff man ikke vet hva inneholder osv. Alt dette koster helsevesenet penger. Med andre ord bruker samfunnet penger på problemet. Samfunnets penger som kunne gått til nye skoler. Samfunnets penger som Ola Nordmann har skattet etter hardt arbeid.

Ergo; Dette påvirker ikke bare enkelte personer. Mange faktorer spiller inn her. Hadde noen klart og fått frem totalkostnaden for bruk av steroider i Norge pr. år e.l tror jeg nok mange hadde fått seg ett sjokk. Dette er vel og merke ikke tall jeg sitter på, så det er bare en teori jeg har.

Hva tror du Denne karen kostet samfunnet da han valgte og proppe i seg en haug med steroider?

Ikke meningen å rakke ned eller angripe deg på noen måte om det oppfattes slik.
Er generelt sett bare blitt lei av den holdningen. Skal man ta ett slikt valg bør en vite konsekvensene bak det. Både personlige, og ''samfunnsproblemene'' som medfølger. Så får hver og en bestemme hvorvidt de velger for seg selv.

Min personlige mening; Legaliser og reguler alt av rusmidler. Steroider er kanskje ikke særlig samfunnsnyttig, men det hindrer jo ikke akkurat folk i å bruke det alikevell. Hvordan noen kan hevde og tro at dette hindrer bruk er for meg uforklarlig. Narkotika krigen fører ingen vei!
Det får være opp til hver og en å putte i seg hva man selv vil. Så får vi heller satse pengene som kommer inn via skatt (gjennom salget) på støttetilbud, rehabilitering, avrusing, og forebygging. Istedenfor og fortsette som nå, og heller la pengene gå i hendene på store, internasjonale, kriminelle organisasjoner. Noe som ofte er tilfellet. Taliban's hovedinntekt er for eksempel narkotikahandel. Finner dessverre ikke noe kilde nå, men enkelte ''eksperter'' mener at opptil 90% av Taliban's inntekt knyttes til narkotikahandel (hovedsaklig heroin). Det reelle tallet er nok sannsynligvis noe lavere.

Edit; Beklager at det ble så off-topic her. Rotet meg litt inn i det ser jeg
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke AAS selv, eller har noen planer om det i nærmeste framtid, så jeg fører meg verken rakket ned på eller angrepet på noen som helst måte :P Men jeg kan innrømme at jeg har en over gjennomsnittlig interesse for dette.

Det at mange ikke gjør det på korrekt måte (ta jevnlige blodprøver, sjekker etc) er så absolutt sant, dette er kraftige hormoner og man bør absolutt sette seg godt inn i dette før man eventuelt tar det valget.

Som du sier risikerer man også at man ikke putter i seg det man tror det er. Dette fordi det ikke selges eller lages av andre enn privatpersoner. Dette kunne vært løst ved at man hadde profesjonelle som lagde det og at det ble solgt på apotek.

Den karen som du linket til er vel eksempelet på en kronidiot som gjorde alt feil. Det er jo som regel kun disse eksemplene som kommer fram i media også, noe som er utrolig synd. Det er veldig mange flere som bruker AAS enn den typiske Ola Nordmannen tror, som lever helt sunne å normale liv.

Det at han kostet samfunnet mye penger er det ikke tvil om, men man kan ikke bruke det argumentet. Da kan jeg like så godt si, hvor mye penger koster overvektig personer samfunnet pga alle helseproblemer det å være overvektig fører til? Hvor mange penger koster personer som drikker seg helseløse i helgen samfunnet?

Alt i alt, mener jeg personlig frihet, er så utrolig viktig, at det er verdt eventuelle økte kostnader det medfører samfunnet.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Den karen som du linket til er vel eksempelet på en kronidiot som gjorde alt feil. Det er jo som regel kun disse eksemplene som kommer fram i media også, noe som er utrolig synd. Det er veldig mange flere som bruker AAS enn den typiske Ola Nordmannen tror, som lever helt sunne å normale liv.
Vis hele sitatet...
Ja, det er helt sant. Men det er jo heller ikke å feie under teppet at også AAS medfølger bivirkninger for enkelte? Hvor mange og hvor hardt de rammes har jeg ingen oversikt over, men min oppfatning sier meg at det er mer enn nødvendig. Derfor foreslår jeg regulert salg, som du også foreslo ovenfor.
Tviler, men mulig jeg har er inneforstått med en feil/utdatert statistikk.

Sitat av Kailua Vis innlegg
Det at han kostet samfunnet mye penger er det ikke tvil om, men man kan ikke bruke det argumentet. Da kan jeg like så godt si, hvor mye penger koster overvektig personer samfunnet pga alle helseproblemer det å være overvektig fører til? Hvor mange penger koster personer som drikker seg helseløse i helgen samfunnet?

Alt i alt, mener jeg personlig frihet, er så utrolig viktig, at det er verdt eventuelle økte kostnader det medfører samfunnet.
Vis hele sitatet...
Ja, men da må du jo ikke si at det bare går utover den enkelte. I det store bildet påvirker det en hel nasjon. Og muligens en internasjonal terror organisasjon? Skal sies at jeg ikke vet hvor utbredt det er blant terror organisasjoner, men regner med du tar poenget. Det påvirker flere enn 1 person. Jeg sier ikke at det stikker av med halve statsbudsjettet, men det er heller ikke ''ingenting''.

Klart jeg kan bruke det argumentet. Jeg har heller ingen problem med å diskutere hvilke positive sider som hadde kommet med en bedre samfunns helse. Jeg er faktisk villig til og påstå at å ønske en ''dårlig'' eller ''mindre bra'' folkehelse er tåpelig. Hvem vil vell ikke at folk skal vær friske og sunne?
Jeg er også for en reform innen ruspolitikken i Norge. Oppretter du en tråd er jeg mer enn villig til å diskutere det der.

- Ett poeng blir ikke likegyldig selv om det finnes liknende situasjoner.

Hvorfor velge kostbare løsninger? Legalisering med regulert salg ville jo gitt inntekter. Som kan for eksempel kan brukes på det jeg nevnte ovenfor; Rehabilitering, avrusing, forebyggende arbeid osv.
det her er ikke noe nytt at politiet oppsøker enkelte treningssentre, f.eks i buskerud hvor progym holder til å det er ingen hemmelighet at steroider er i bildet å åpenbart, og politiet er fullstendig klar over det. her er en episode f.eks http://www.nrk.no/buskerud/skudd-avf...ter-1.11746924 . Bruk av steroider er jo blitt ulovlig det å så man sår som man sår spør du meg.
Om en del narkotiske stoffer, som hasj, har omdiskuterte skadevirkninger, så er det etter hvert veldokumentert at steroider har klare bivirkninger som rammer mange brukere. I motsetning til mange narkotiske stoffer er dette bivirkninger som har en klar samfunnskadelig effekt og medfører en fare for andre, en junkie er stort sett ikke farlig for andre enn seg selv, mens en boler som tipper over blir en vandrende bombe.
Skal en legalisering ha effekt er det ikke nok at det selges gjennom apotek, det krever også oppfølging av brukerne og regulering av tilgang. Problemet med dette vil være at prisen blir høyere enn for smuglerstoff eller hjemmelagede varianter, noe som fører til at man fortsatt vil ha personer som inntar ukjente stoffer, feil doseringer eller ukontrollerte kurer. Jeg vil også gjerne se hvordan du ser for deg at man skal håndtere tilfeller hvor en bruker åpenbart er i ferd med å endre personlighet eller får økt aggresivitet - jeg har liten tro på at vedkommende vil kutte ut bruken fordi apoteket nekter å utlevere nye doser...
Det er også nokså utvilsomt at legalisering av steroider vil medføre økning i antall brukere - når du kan gå på apoteket og kjøpe en pilleboks som garantert gjør deg sterkere og større er det åpenbart at flere unge vil benytte seg av dette.
Sitat av doseren Vis innlegg
Om en del narkotiske stoffer, som hasj, har omdiskuterte skadevirkninger, så er det etter hvert veldokumentert at steroider har klare bivirkninger som rammer mange brukere. I motsetning til mange narkotiske stoffer er dette bivirkninger som har en klar samfunnskadelig effekt og medfører en fare for andre, en junkie er stort sett ikke farlig for andre enn seg selv, mens en boler som tipper over blir en vandrende bombe.
Skal en legalisering ha effekt er det ikke nok at det selges gjennom apotek, det krever også oppfølging av brukerne og regulering av tilgang. Problemet med dette vil være at prisen blir høyere enn for smuglerstoff eller hjemmelagede varianter, noe som fører til at man fortsatt vil ha personer som inntar ukjente stoffer, feil doseringer eller ukontrollerte kurer. Jeg vil også gjerne se hvordan du ser for deg at man skal håndtere tilfeller hvor en bruker åpenbart er i ferd med å endre personlighet eller får økt aggresivitet - jeg har liten tro på at vedkommende vil kutte ut bruken fordi apoteket nekter å utlevere nye doser...
Det er også nokså utvilsomt at legalisering av steroider vil medføre økning i antall brukere - når du kan gå på apoteket og kjøpe en pilleboks som garantert gjør deg sterkere og større er det åpenbart at flere unge vil benytte seg av dette.
Vis hele sitatet...
Jeg kan gå til VG for å lese klipp og lim fra ADN eller annet svada. Kilder eller dokumentasjon er fint. Studien regjeringen ba om i tidlig 2000 klarte ikke finne noen sammenheng mellom bruk av AAS og vold.
Sitat av doseren Vis innlegg
Om en del narkotiske stoffer, som hasj, har omdiskuterte skadevirkninger, så er det etter hvert veldokumentert at steroider har klare bivirkninger som rammer mange brukere. I motsetning til mange narkotiske stoffer er dette bivirkninger som har en klar samfunnskadelig effekt og medfører en fare for andre, en junkie er stort sett ikke farlig for andre enn seg selv, mens en boler som tipper over blir en vandrende bombe.
Skal en legalisering ha effekt er det ikke nok at det selges gjennom apotek, det krever også oppfølging av brukerne og regulering av tilgang. Jeg vil også gjerne se hvordan du ser for deg at man skal håndtere tilfeller hvor en bruker åpenbart er i ferd med å endre personlighet eller får økt aggresivitet - jeg har liten tro på at vedkommende vil kutte ut bruken fordi apoteket nekter å utlevere nye doser...
Det er også nokså utvilsomt at legalisering av steroider vil medføre økning i antall brukere - når du kan gå på apoteket og kjøpe en pilleboks som garantert gjør deg sterkere og større er det åpenbart at flere unge vil benytte seg av dette.
Vis hele sitatet...
Ja, fordi myten om såkalt "roid-rage" er ikke for lengst lagt død og avlivet. Det er dog veldig mange som oppgir økt aggressivitet på Trenbolone, uten at det nødvendigvis er gjort særlig forskning på dette.

Videre er myten om at anabole steroider er så så fordømt skadelig ved riktig og kontrollert bruk i samsvar med lege også avbekreftet for lengst. Og jeg presiserer; Riktig og kontrollert bruk i samsvar med lege.

Man kan videre argumentere om hvor mange som faktisk som utviser ansvar og forsiktighet ved bruk, og om man da skal nekte disse tilgang på grunn av et mindretall. Det er jo ikke slik at alle som går på steroider ender opp med megareksi og blir psykisk utstabile, på lik linje at alle som nyter alkohol ender opp med å bli alkohollikere. Jeg har også tro på at det uansett er disse som utvikler problemer ved bruk som uansett har tilgang, lovlig eller ei.

Kommer flere til å benytte seg av anabole steroider ved legalisering? Definitivt. Men jeg har tro på at de samfunnsmessige kostnader dette vil medføre vil oppveies av inntekter via skatt, skap av arbeidsplasser og industri. Personlig mener jeg at en skal ha størst mulig frihet rundt egen kropp, så lenger det ikke skader andre eller samfunn i stor grad.

Se til toppidretten, verden over. Du skal være ganske naiv for å tro at det ikke foregår utstrakte og systematiske former for doping i forskjellige fomer. Disse klarer seg da unnskyld meg relativt greit.

Sitat av doseren Vis innlegg
Problemet med dette vil være at prisen blir høyere enn for smuglerstoff eller hjemmelagede varianter, noe som fører til at man fortsatt vil ha personer som inntar ukjente stoffer, feil doseringer eller ukontrollerte kurer.
Vis hele sitatet...
For å dra en sammenheng til alkohol og smuglersprit. I hvor stor grad er dette faktisk et problem, når en ser på antall brukere av alkohol kontra mennesker som oppnår varige skader eller død som følge av smuglersprit?

Er det ikke bedre at en stor majoritet nå faktisk får tilgang til ordentlige og rene steroider, har mulighet til å dosere dette riktig og slik på god vei hindre en drøss av bivirkninger og la den lille promillen av folk som skal spare en hundrelapp på en kur ha det så godt?
Sorry, noen kilder kommer her;
steroider.net
nhi.no

Når det gjelder studien fra 2000 så konkluderer de rett nok med at de ikke har funnet en klar årsakssammenheng mellom bruk av AAS og vold/aggressiv oppførsel, men de kan heller ikke utelukke en slik sammenheng.
De tar også klare forbehold med tanke på at de forsøkene som er gjort gjøres med lave til moderate doser og "ikke er i nærheten av de høyeste som er rapportert i dopingsammenheng". Forsøkene er heller ikke gjort med blanding av flere preparater eller gjentatte lange kurer.
Rapporten viser også til at forsøk med store doser indikerer at bruken kan utløse psykiske tilstander som kan medføre økt aggressivitet.

Om man ser bort fra voldsaspektet er det fortsatt klare helsemessige bivirkninger ved bruk av AAS, tildels alvorlige. Disse vil medføre samfunnsmessige kostnader, og det både er og bør være en svært høy terskel for å legalisere bruk av slike midler. Igjen vil man da være tilbake til behov for et kontrollregime som sikrer at AAS ikke kan misbrukes, i bunn og grunn slik man har i dag hvor AAS kan foreskrives til behandlingsformål. I dopingsammenheng vil det ikke være forsvarlig å gi ut så store doser som dopere etterspør - og man vil dermed neppe få noen særlig reduksjon i det illegale markedet. Samtidig vil en legalisering gjøre det vanskeligere å kontrollere at brukere benytter lovlig anskaffede midler.
Ingen grunn til å legalisere et stoff som gir folk bikkjepupper, kviser og liten kuk.
Sist endret av lyspære; 28. oktober 2014 kl. 14:03.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av lyspære Vis innlegg
Ingen grunn til å legalisere et stoff som gir deg bikkjepupper, kviser og liten kuk.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke få moobs eller kviser ved riktig bruk. Dessuten er det selve testiklene som krymper under kur, de blir normal størrelse etter endt kur.
Sitat av lyspære Vis innlegg
Ingen grunn til å legalisere et stoff som gir folk bikkjepupper, kviser og liten kuk.
Vis hele sitatet...
Tror du bør sette deg inn i hvordan steroider påvirker kroppen før du kommer med sånne idiotiske kommentarer igjen.

"Bikkjepupper" kan man risikere av NOEN steroider hvis man bruker det helt feil. Dette fordi testosteron kan bli konvertert til østrogen, men igjen så har man medikamenter som hindrer dette.

Kviser kan man risikere ved noen steroider.

Hvis man i det hele tatt får endringer i penisen, så er det at den blir større, pga økt blod i kroppen, det jeg tror du sikter til er testikulær atrofi som har en ganske logisk forklaring. Fyller du på med kunstig testosteron så skrur kroppen av sin naturlige produksjon (som skjer i testiklene). Da krymper de mens man er på kur, og blir normal størrelse når man ikke er på kur lenger.
Sist endret av Kailua; 28. oktober 2014 kl. 14:35.
Ser ingen problemer med uniformert politi på treningssenter. bedriver du med ulovlige ting så må du nesten forvente at du kommer og henter deg hvor enn du er.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ser ingen problemer med uniformert politi på treningssenter. bedriver du med ulovlige ting så må du nesten forvente at du kommer og henter deg hvor enn du er.
Vis hele sitatet...
Problemet i mine øyne er derimot mulig mistenkeliggjøring av en haug av uskyldige treningsglade mennesker som har vært litt mer dedikert over tid en den gjennomsnittlige befolkningen.

Nå sier imidlertid politiet at de skal " I hovedsak skal vi formidle kunnskap som vi håper skal virke forebyggende", men jeg har liten tro på at det er uniformert politi som stopper deg under treningen for å belære deg om steroider som er riktig vei å gå.

Om det kun er forebyggende arbeid dem skal bedrive, hvorfor ikke trå til med uavhengige personer med kunnskap (Leger, forskere osv) med støtte av en sivilkledd politimann med ID-badge, kontra en uniformert politimann med 2 timers kursing i anabole steroider?

Jeg ser heller for meg at dette resulterer i to ting:
1) Tilstedeværelse gjør at yngre mennesker kvier seg eller i større grad skjønner de lovmessige konsekvenser bruk av steroider kan bli.

2) En haug av uskyldige trenings entusiaster blir mistenkeliggjort, stoppet og pratet med (sløst bort tid) og i verste fall utsatt for ransaking eller tvunget med til blodprøver som følge av de er større enn Ola nordmann på 70 kg som trener de første to ukene etter nyttår.

Har selv måtte forklare meg til diverse leger fra jeg var 14 år grunnet stor interesse for trening og genetisk heldig, og det er fryktelig irriterende å måtte stå å forsvare deg mot folk som sitter med en autoritet over deg - spesielt når du er uskyldig.

Vi får nå se hvordan de faktisk velger å gjennomføre dette, men jeg har liten tro på at resultatet blir et alle kan bli fornøyd med.
Sist endret av Dibsent; 28. oktober 2014 kl. 15:53.
Så det at enkelt personer føler ett ubehag ved å snakke med politiet skal være grunnlag for å skape frisone for ulovlige aktiviteter.

Nei Beklager, fremdeles ikke noe imot det.

Men ser ubehaget. føler det samme. Men de har en jobb å gjøre.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ser ingen problemer med uniformert politi på treningssenter. bedriver du med ulovlige ting så må du nesten forvente at du kommer og henter deg hvor enn du er.
Vis hele sitatet...
Da har du vell heller ingenting imot at de stikker innom og sjekker hjemmet ditt en gang i blant heller da? Bare sånn i tilfelle du driver med kriminalitet. Regner med det går fint og bli med å ta en blodprøve om du skulle virket ruset også. Mulig du bare er trøtt eller syk, men man vet jo tross alt ikke før man har sjekket. Eller?

Satt på spissen som de fleste forhåpentligvis forstår. Men prinsippet er det samme.
Hvorfor skal jeg måtte forvente at politiet kan komme og sjekke meg ut når jeg er på trening? Det blir det samme gå å ta stikkprøver av alle som tar trikken på Onsdag klokken 17. Hva er poenget? Hvem tjener på dette? Er det verdt det for å dele ut ett par bøter?

I noens øyner er det tydeligvis det.e
Jeg forstår ikke helt dette her... Driver folk å boler seg PÅ treningssentrene? Eller skal politiet gå rundt å ta ut folk som ser bola ut?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt dette her... Driver folk å boler seg PÅ treningssentrene? Eller skal politiet gå rundt å ta ut folk som ser bola ut?
Vis hele sitatet...
De er ute etter å ta de som bruker ulovlige prestasjonforbedrende preparater. Uansett hvor det blir brukt. I sommer ble det ulovlig og bruke steroider.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt dette her... Driver folk å boler seg PÅ treningssentrene? Eller skal politiet gå rundt å ta ut folk som ser bola ut?
Vis hele sitatet...
Er vel faktisk tullinger som bedriver dette på treningssentrene rundt omkring, men det jeg frykter er det sistnevnte, at folk som ser "store nok ut" blir mistenkeliggjort (blodprøver, ransakelse, snakk osv). De sier dog selv at dette skal være forebyggende arbeid rettet mot yngre, men da fatter jeg som nevnt tidligere ikke poenget med uniformerte politifolk med hva jeg mistenker og vil tro er begrenset kunnskap om temaet.

Nå er det vel ikke til å stikke under en stol at det forekommer bruk og salg rundt om på sentere, men hvis de virkelig skulle tatt "bolere" hadde de vel heller dratt på mer "undergrunnssentre", de mindre kjente styrke, powerlifting og bodybuildning stedene, de stedene de fleste av oss ikke har særlig kjennskap til grunnet lukkede miljøer, seriøst klientell og mer åpenhet rundt bruk av prestasjonsfremmende preparater.
hehe random skjønner hva du mener. Men problemet mitt er alle som syter og griner over at politiet kan komme hit og dit. uff det er så fælt at de kommer hjem, skole, utested, jobb osv... men driver du med noe ulovlig er det jo faktisk jobben deres og hente deg der du er.

Skjønner ubehaget, føler meg alltid ille til mote når politiet stopper meg og graver. men så lenge jeg har mitt på det tørre, så overlever jeg.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
hehe random skjønner hva du mener. Men problemet mitt er alle som syter og griner over at politiet kan komme hit og dit. uff det er så fælt at de kommer hjem, skole, utested, jobb osv... men driver du med noe ulovlig er det jo faktisk jobben deres og hente deg der du er.

Skjønner ubehaget, føler meg alltid ille til mote når politiet stopper meg og graver. men så lenge jeg har mitt på det tørre, så overlever jeg.
Vis hele sitatet...
Er fullt inneforstått med at det er jobben deres, men å gå rundt og plukke ut tilfeldige folk som ''ser ut som bolere'' nekter jeg å tro er rette fremgangsmåten.
Hadde bare tatt det som et komplement jeg om jeg ble stoppet fordi jeg "ser ut som en boler"
Dette er bra. Luke ut de som tar steroider og så drar på fylla i helgene for å finne noen å slå ned. Alkohol + sterodiehormoner = bråk.@

Dessuten får det også en forebyggende virkning da små guttepjokker ser politiet tar sidemannen for bruk på treningsstudioet.

Bra tiltak Lykke til, politiet.
Sist endret av Mr.NicePrice; 28. oktober 2014 kl. 19:47.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Dette er bra. Luke ut de som tar steroider og så drar på fylla i helgene for å finne noen å slå ned. Alkohol + sterodiehormoner = bråk.@

Dessuten får det også en forebyggende virkning da små guttepjokker ser politiet tar sidemannen for bruk på treningsstudioet.

Bra tiltak Lykke til, politiet.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som drar på byen for å bevist slå ned noen.

De som bruker steroider ksal holde seg langt unna alkohol.
Det skjer jo hele tiden. stonerlooken, Dreads, mørk hud, begge klær, kjøre BMW, noen eksempler jeg kommer på. Så ser du ut som en biler så er det bare enda en stereotype.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det er vel ingen som drar på byen for å bevist slå ned noen.

De som bruker steroider ksal holde seg langt unna alkohol.
Vis hele sitatet...
Tull, helt inviduelt hvordan man opplever bivirkninger av steroider. Er du en blid og trivelig fyr blir du ikke til Rive Rolf av en kur.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det er vel ingen som drar på byen for å bevist slå ned noen.

De som bruker steroider ksal holde seg langt unna alkohol.
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje de fleste kurer anbefaler at du holder deg unna alkohol i inntaksfasen, men hvis du tror steroider kun gir bivirkninger i den perioder hvor du setter sprøyta/tar tablettene tar du så inderlig feil. Bivirkningene sitter som regel til hjertet ditt slutter å slå.

Men for all del ta steroider om dere ønsker det. Jeg gir totalt faen!
Sist endret av Mr.NicePrice; 31. oktober 2014 kl. 13:06.
Hva er problemet? det er ikke sann at de kommer til å "henge" på senterene.
Og i tilegg så utsetter du ikke bare deg selv for fare ved å bruke steroider, regner med jeg ikke trenger å nevne bivirkninger? Tenk på familien din osv.
Stikker man ut i helgene og drikker og gjerne et par linere kan det gå jævli galt.

Og til carmex, nei alle blir ikke "rive rolf" men ossen i h*** kan du vite ossen det påvirker deg på forhånd?
Sist endret av Provo; 31. oktober 2014 kl. 14:32.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Tull, helt inviduelt hvordan man opplever bivirkninger av steroider. Er du en blid og trivelig fyr blir du ikke til Rive Rolf av en kur.
Vis hele sitatet...
Ja, bivirkninger er som regel alltid inviduelt, men aggrisjon er en veldig liten bivirkning i forhold til hva du kan få. Hva med forskjellige former av angst, store kviser som igjen påvirker selvtillit, depresjon, paranoia, hårtap, liten pikk og hjerteinfarkt?

"Hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det også". De falske musklene kommer ikke uten ulemper.

Jeg leste en artikkel for 6-12 måneder siden om en bodybuilder som tok steroider og fortalte at det var som å ta lån hos djevelen. Tror artikkelen heter "steroiders bakside" ellernoe. Aftenposten, dagbladet eller VG.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ja, bivirkninger er som regel alltid inviduelt, men aggrisjon er en veldig liten bivirkning i forhold til hva du kan få. Hva med forskjellige former av angst, store kviser som igjen påvirker selvtillit, depresjon, paranoia, hårtap, liten pikk og hjerteinfarkt?

"Hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det også". De falske musklene kommer ikke uten ulemper.

Jeg leste en artikkel for 6-12 måneder siden om en bodybuilder som tok steroider og fortalte at det var som å ta lån hos djevelen. Tror artikkelen heter "steroiders bakside" ellernoe. Aftenposten, dagbladet eller VG.
Vis hele sitatet...
Virker som du bare drar informasjon ut av ræva.
Her er kjente bivirkninger per. Dags dato.
Kroppens normale hormonproduksjon forstyrres
Sædcelleproduksjon blir nedsatt eller stoppet
Impotens kan forekomme
Fare for nedsatt leverfunksjon
Kan føre til sukkersyke, åreforkalkning, håravfall på hodet og økt hårvekst på resten av kroppen
Psykiske lidelser, angst, avhengighet, søvnproblemer

Og det er heller ikke slik at du får "falske" muskler.
Anabole steroider entrer blodet og binder seg til de androgene reseptorene og blir med inn i cellen. Her endrer de cellens funksjon. Proteinsyntesen stimuleres til økt aktivitet, samtidig synes det som at nitrogenopptaket i cellen øker. Den økte aktiviteten i proteinsyntesen bidrar til den anabole effekten som er ønskelig ved bruk av anabole steroider. Anabole steroider synes også å hemme det katabolske hormonet kortisol, noe som også bidrar til økt muskelvekst.

Altså er ikke musklene du får mens du bruker det falske, og selv om du blir "mindre" hvis du slutter å bruke det fordi du får lavere testosteron-nivå, beholder du fortsatt muskelene du tilegnet deg under kuren.(dårlig forklart)
Sist endret av sam500; 31. oktober 2014 kl. 13:42.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ja, bivirkninger er som regel alltid inviduelt, men aggrisjon er en veldig liten bivirkning i forhold til hva du kan få. Hva med forskjellige former av angst, store kviser som igjen påvirker selvtillit, depresjon, paranoia, hårtap, liten pikk og hjerteinfarkt?
Vis hele sitatet...
Liten pikk? Bruk av steroider gir ingen innvirkning på størrelse av penis, derimot så krymper testiklene dine under kur, da størrelsen ikke er nødvendig for å opprettholde testosteronproduksjonen i kroppen. Disse vil ved fornuftig og kontrollert bruk gå tilbake til normal størrelse. Det vil si kurer eller blast&cruise på relativt moderate doser og riktig PCT (Post-Cycle-Treatment) etter en kur.

Hjerteinfarkt? Hvis du får jevnlig oppfølgning av lege mens du bedriver disse er ikke det noen utpreget risiko i seg selv, igjen ved moderate doser. Oppfølging av lege vil si blant annet si jevnlige tester av blod og leververdier. Selvfølgelig går det aldri an å helgardere seg, er dessverre folk som får hjerteinfarkt grunnet ukjente feil på hjertet, og det sammen med bruk av steroider kan føre til for stor belastning over tid. Det er dog visse steroider som er kjent for å gi høyere puls, hjertebank osv. og det er disse man må utvise forsiktighet med å stacke for mye med, det være seg andre steroider og f.eks fest-dop (kokain, amf).

Store kviser? Hårtap? Har du anlegg for kviser/uren hud/hårtap i utgangspunktet så vil det selvfølgelig si at sjansen er større for kvise-utbrudd eller hårtap ved bruk av steroider. Videre er mye av steroidene produsert i undergrunns-laber uten altfor mye kontroll av hygiene som selvfølgelig også bidrar til større hudproblemer ved bruk. Dem er videre gjerne ikke merket riktig (innhold), hvilken igjen fører til at man ofte får annet enn det man nødvendigvis skal ha, eller at doseringer blir feil.

Psykiske lidelser? Igjen, har man enten anlegg for, har/har hatt eller er en ustabil person, kan steroider være en utløser for slike ting. En fult fungerende, oppegående person uten tegn til angst, depresjon og.l. vil fult kun benytte seg av steroider, på lik linje med at han nyte alkohol eller en joint i ny og ne.

Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
"Hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det også". De falske musklene kommer ikke uten ulemper.
Vis hele sitatet...
Falske muskler? En muskel er en muskel, så fremt du ikke har brukt div. site-enhancers derav synthol og andre former for olje.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det er vel ingen som drar på byen for å bevist slå ned noen.

De som bruker steroider ksal holde seg langt unna alkohol.
Vis hele sitatet...
De som bruker steroider skal heller ikke ta store doser eller kjøre langvarige, hyppige kurer.
Problemet er jo nettopp at steroider fungerer slik at jo mer du tar jo større effekt får du.

Å legalisere steroider som et reseptbelagt legemiddel utskrevet og kontrollert av lege vil, tror jeg, kun medføre en økning i antall brukere og gjøre det vanskeligere å spore opp illegale stoffer.

Jeg anser det som svært sannsynlig at man vil ende opp med en situasjon der brukerne får utskrevet en resept av legen som de henter på apoteket, deretter kjøper de inn et kvanta illegalt for å få større effekt. Konsekvensen er at de kan dokumentere lovlig bruk ved kontroll gjennom resepten, eventuelt bare beklage at de har misforstått doseringen dersom en blodprøve avdekker høyere verdier enn hva resepten skulle tilsi.

Dersom dagens brukere av steroider hadde holdt seg til medisinsk forsvarlige doser hadde neppe ønsket om et forbud vært like sterkt. Som vi har vært inne på i denne tråden viser jo forskningen at lave til moderate doser har "akseptable" bivirkninger, problemet oppstår når doseringene går utover det anbefalte eller blandes med andre stoffer eller alkohol.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg

Og til carmex, nei alle blir ikke "rive rolf" men ossen i h*** kan du vite ossen det påvirker deg på forhånd?
Vis hele sitatet...

Fordi jeg kjenner meg selv?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Fordi jeg kjenner meg selv?
Vis hele sitatet...
Snakket ikke om bare deg, men du sa at viss man er snill og god fra før så blir man ikke "rive folf", noe som blir feil å si da man ikke vet ossen man reagerer på stoffet/stoffene før du har prøvd de.
Vet om mange som er kjempe greie til vanlig, men når de får i seg litt alkohol feks så blir de idioter.

Blir også feil å si "fordi jeg kjenner meg selv", fordi du vet ingenting om du har en latent sykdom liggendes feks
Sist endret av jenspetter93; 1. november 2014 kl. 16:27.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Snakket ikke om bare deg, men du sa at viss man er snill og god fra før så blir man ikke "rive folf", noe som blir feil å si da man ikke vet ossen man reagerer på stoffet/stoffene før du har prøvd de.
Vet om mange som er kjempe greie til vanlig, men når de får i seg litt alkohol feks så blir de idioter.

Blir også feil å si "fordi jeg kjenner meg selv", fordi du vet ingenting om du har en latent sykdom liggendes feks
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke vits og diskutere det der, hverken du eller jeg kan backe med kilder mtp påstandene våre.

Jeg kan kun snakke av erfaring og det er at du kan drikke og kose deg mens du er på kur, gjør alt du ellers ville gjort. Eneste som endres hos meg er kosthold og treningsvaner (hyppigere).

Men jeg har også observert kamerater som heller ikke blir påvirket nevneverdig på humøret.

Poenget mitt er at du ikke kan si at man ikke kan drikke alkohol under kur. For de fleste normale mennesker går det helt fint.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Egentlig ikke vits og diskutere det der, hverken du eller jeg kan backe med kilder mtp påstandene våre.

Jeg kan kun snakke av erfaring og det er at du kan drikke og kose deg mens du er på kur, gjør alt du ellers ville gjort. Eneste som endres hos meg er kosthold og treningsvaner (hyppigere).

Men jeg har også observert kamerater som heller ikke blir påvirket nevneverdig på humøret.

Poenget mitt er at du ikke kan si at man ikke kan drikke alkohol under kur. For de fleste normale mennesker går det helt fint.
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri sagt at man ikke kan drikke alkohol under kur?
En av grunnene til at jeg synes det er idiotisk er at det virker som det alltid virker som det er politiet som skal gå rundt å informere folk om ting de ikke liker. Hvorfor ikke få en som kan mye objektiv informasjon og har god kunnskap om det til å lære bort?

For politiet handler det nok ikke bare heller om å informere potensielle dopere, men og at de vil kartlegge brukermiljøet i kommunen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kailua Vis innlegg
Syntes det rett å slett er idiotisk hvordan politiet velger å bruke ressursene sine.
Vis hele sitatet...
Du synes det er rart at en gruppe politifolk som jobber med forebygging på heltid driver med forebygging? At det er idiotisk å bruke ressursene til det gruppen er opprettet for?

Så kan man naturligvis diskutere metodene. Men å klage over at en gruppe politifolk gjør det de er ansattt for å gjøre blir litt merkelig.

Sitat av Kaktsu Vis innlegg
En av grunnene til at jeg synes det er idiotisk er at det virker som det alltid virker som det er politiet som skal gå rundt å informere folk om ting de ikke liker. Hvorfor ikke få en som kan mye objektiv informasjon og har god kunnskap om det til å lære bort?
Vis hele sitatet...
Forebygging er en av politiets hovedoppgaver. Informasjon er en viktig del av forebygging av ulike ting. Det er altså helt naturlig at politiet prøver å informere folk. Det er en av hovedoppgavene deres!
Sist endret av hemmeligegreier; 13. november 2014 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du synes det er rart at en gruppe politifolk som jobber med forebygging på heltid driver med forebygging? At det er idiotisk å bruke ressursene til det gruppen er opprettet for?

Så kan man naturligvis diskutere metodene. Men å klage over at en gruppe politifolk gjør det de er ansattt for å gjøre blir litt merkelig.



Forebygging er en av politiets hovedoppgaver. Informasjon er en viktig del av forebygging av ulike ting. Det er altså helt naturlig at politiet prøver å informere folk. Det er en av hovedoppgavene deres!
Vis hele sitatet...
1. Politiet har absolutt ingen kunnskap om temaet.
2. Politiet er ikke ute etter å spre informasjon, de er ute etter å ta folk for å dytte på sin egen karriere og øke sine egne budsjetter.
3. Å kalle noe forebygging, for deretter å gjøre hva de føler riktig betyr ikke at de faktisk driver forebygging.

Politiet bør jo være de aller siste som uttaler seg om emner som kun går på folks egen helse og rådighet over egen kropp. Det samme gjelder drugs. Jeg facepamler sjeldent hardere enn når noen sier "politiet kan jo masse om dop, de ser det jo hele tiden". Nei.
Sitat av flexx Vis innlegg
1. Politiet har absolutt ingen kunnskap om temaet.
2. Politiet er ikke ute etter å spre informasjon, de er ute etter å ta folk for å dytte på sin egen karriere og øke sine egne budsjetter.
3. Å kalle noe forebygging, for deretter å gjøre hva de føler riktig betyr ikke at de faktisk driver forebygging.

Politiet bør jo være de aller siste som uttaler seg om emner som kun går på folks egen helse og rådighet over egen kropp. Det samme gjelder drugs. Jeg facepamler sjeldent hardere enn når noen sier "politiet kan jo masse om dop, de ser det jo hele tiden". Nei.
Vis hele sitatet...
Jeg facepalmer sjeldent hardere enn når noen sier at politiet er ute etter å ta folk for egen vinning økonomisk og karriere-messig.

Dem har ikke kunnskap om dop? Hva tror du virkelig? Tror du de blir pisket om de leser noe annet enn propoganda?

Og hva tror du politiet skal følge når dem er på jobb? Om de tar en dude med 5g hasj på seg, forventer du at de skulle sluppet han løs om de hadde "visst noe om dop"?

Politiet skal håndheve lover som er satt av regjering/storting, om Bjarne Betjent har lest på erowid som hvor lite farlig hasj er, så er han fortsatt pliktig til å håndheve de lovene som jobben hans går ut på. Om hvorvidt Bjarne vil risikere jobb og straff for å slippe løs folk fordi han har rett kunnskap er opp til han, men å si at dem ikke kan noe om stoff blir feil i mine øyne. Mange av betjentene jobber med dette flere ganger daglig, så tror nok dem sitter med mer riktig kunnskap enn det typiske vi lærer fra skole og foreldre.
Sitat av flexx Vis innlegg
1. Politiet har absolutt ingen kunnskap om temaet.
2. Politiet er ikke ute etter å spre informasjon, de er ute etter å ta folk for å dytte på sin egen karriere og øke sine egne budsjetter.
3. Å kalle noe forebygging, for deretter å gjøre hva de føler riktig betyr ikke at de faktisk driver forebygging.

Politiet bør jo være de aller siste som uttaler seg om emner som kun går på folks egen helse og rådighet over egen kropp. Det samme gjelder drugs. Jeg facepamler sjeldent hardere enn når noen sier "politiet kan jo masse om dop, de ser det jo hele tiden". Nei.
Vis hele sitatet...
Du vet neppe hvilken kunnskap politiet sitter på.

Artikkelen det ble referert til snakket nettopp om at de ønsket å spre informasjon. Hvorfor tror du på det når det står i artikkelen at de ønsker å gå inn på sentre, samtidig som du nekter for at annen informasjon som står i samme artikkel stemmer? Snakk om selektiv virkelighetsoppfatning!

Og å benekte at å bruke informasjon som middel er forebygging er særdeles kunnskapsløst. Det er en sentral del av det å forebygge.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Og hva tror du politiet skal følge når dem er på jobb? Om de tar en dude med 5g hasj på seg, forventer du at de skulle sluppet han løs om de hadde "visst noe om dop"?
Vis hele sitatet...
Tja, de har jo fått beskjed fra høyere hold at man ikke skal løpe etter brukerene. Mengder på inntil 15g cannabis straffes i all hovedsak med forelegg.
Er det fornuftig pengebruk og behandling av personen om de tauer han inn og starter etterforskning på grunn av fem gram hasj? Hva tjener samfunnet på dette?
Sitat av Kailua Vis innlegg

Syntes det rett å slett er idiotisk hvordan politiet velger å bruke ressursene sine.

En som trener å velger å bruke prestasjonsfremmende midler, skader ingen andre enn eventuelt seg selv. Personlig mener jeg ingen har noe med hva andre velger å eventuelt dope seg med (dette er en annen diskusjon though).

Hva mener dere om dette?
Vis hele sitatet...
Jeg mener folk skal få bestemme over seg selv, men har ingenting imot at politiet er å snoker litt for å få bort doping fra treningssentre.
Om de doper seg så får de holde seg unna treningssentre og heller trene hjemme i garasjen. Unødvendig at det skal være potensielt farlige stoffer på treningssentre hvor det er 16 års aldersgrense...

Trener selv 3-5 ganger i uka og kunne aldri tenkt å prøve noe slags doping. God form skal jobbes hardt for. Ser ikke helt poenget i å bruke illegale stoffer for å bygge monstermuskler heller. Ser ikke bra ut og folk flest ville hatt mye mer utnytte av allround-trening med en god del kondis. Gå på lange turer og opplev naturen istedenfor å bli et hulemonster!
Sist endret av fotonewbie; 13. november 2014 kl. 11:20.