Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6683
Hvor kan jeg kjøpe dette?
Bor i Trondheim. Kanskje billigst på nett?
Tenker Softgun med fjær.

Hvor kan jeg finne dette til billig pris?
Sist endret av ole12; 21. mai 2014 kl. 09:46.
Gameon.no burde ha noe som passer deg.
Trådstarter
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Gameon.no burde ha noe som passer deg.
Vis hele sitatet...
Er Energi 0,5 Joule hardt?
Hvis jeg treffer armen min fra noen meters avstand, får jeg da veldig vondt?
Sitat av ole12 Vis innlegg
Er Energi 0,5 Joule hardt?
Hvis jeg treffer armen min fra noen meters avstand, får jeg da veldig vondt?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er knapt merkbart på noen meters avstand.
Trådstarter
Så jeg må vell opp i en 500kr+ for å få noe sterkere som 1 Joule?

EDIT: Ser på nettsiden deres at hvis jeg vil ha fjærdrevet softgun, så har de ikke høyrer enn 0.5 joule(?)
Sist endret av ole12; 21. mai 2014 kl. 09:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
0,5 Joule = ca 70mps i utgangshastighet. Mister MYE fart per halvmeter etter munningen.

Jeg ville heller kjøpt en brukbar luftpistol om jeg skulle skutt noen så de merket det. Større utvalg i kuler og våpen.
Sist endret av WayGone; 21. mai 2014 kl. 09:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Kan ikke bruke luftpistol i en softgun "krig" :P
http://www.walhalla.no/
De holder til i Trondheim :-)
Tror nok det WayGone mente var att du heller burde kjøpe deg en gass softgun
Sist endret av norcogamer; 21. mai 2014 kl. 10:00.
Trådstarter
Sitat av norcogamer Vis innlegg
Tror nok det WayGone mente var att du heller burde kjøpe deg en gass softgun
Vis hele sitatet...
Men det er jo stress(?) Må passe på at jeg alltid har gass i, og må kjøpe ny gass når det er tomt..Det som er kjekkt med den med bare fjær er jo at jeg bare kan ta den ut av skuffa, sette inn magasin, og begynn å skyte.
Slapp av, 70mps kjenner du godt på bar hud selv på litt avstand.
Jeg har brukt rsov.com i mine tider som spiller. Gode priser og god support. Og dem markerer som gave og 20usd som standard så du slipper moms :-)
Sitat av norcogamer Vis innlegg
Tror nok det WayGone mente var att du heller burde kjøpe deg en gass softgun
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mente luftpistol. Men det var da jeg trodde han bare ville skyte noen for fun, ikke sport. 70m/s vil være 35m/s etter to og en halv meter.
Sist endret av WayGone; 21. mai 2014 kl. 10:37.
Trådstarter
Hvor mange Joule er 200 fps?

Sitat av haxxor Vis innlegg
Jeg har brukt rsov.com i mine tider som spiller. Gode priser og god support. Og dem markerer som gave og 20usd som standard så du slipper moms :-)
Vis hele sitatet...
Var litt uoversiktelig. Får heller ikke bruk av filter, eller valg av bare fjær softgun.

Vurderer å kjøpe denne:
http://rsov.com/product.php?langId=1...3427&cateId=66
Power: AFor reference only: around 205-305fps (Not guarantee the further test results will fall into the above range of velocity)
Vis hele sitatet...
Er vell bra det for en så billig softgun pistol?
Sist endret av ole12; 21. mai 2014 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
200FPS er foskjellig joule på foskjellig str kuler da.
0.22-0.37-0.46-0.55-0.67-0.79 joule. Sortert etter kule str. 0.12g. 0.2g. 0.25g. 0.30g. 0.36g. 0.43g.
Trådstarter
Fant denne da; http://rsov.com/product.php?langId=1...3427&cateId=66
Hvilke kuler trenger jeg til den da? Kan noen sende en link? Helst fra samme nettside
Sitat av ole12 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Om den ikke er i metall og ikke plast er det et godt kjøp. Hvis ikke ville jeg valgt denne:
http://game-on.no/products/sti-combat-master pga kvaliteten.

Siden det er softgun-krig det snakk om ville jeg styrt unna alle pistoler som er laget av hardplast. Disse vil ikke vare like lenge, uansett hvor godt du tar vare på den. Vil heller ikke ha god feeling i handa di om du er vandt å holde et handvåpen.

Den du linket til passe 6mm bbkuler.
Sist endret av WayGone; 21. mai 2014 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Om den ikke er i metall og ikke plast er det et godt kjøp. Hvis ikke ville jeg valgt denne:
http://game-on.no/products/sti-combat-master pga kvaliteten.

Siden det er softgun-krig det snakk om ville jeg styrt unna alle pistoler som er laget av hardplast. Disse vil ikke vare like lenge, uansett hvor godt du tar vare på den. Vil heller ikke ha god feeling i handa di om du er vandt å holde et handvåpen.

Den du linket til passe 6mm bbkuler.
Vis hele sitatet...
Linket ikke du nå akuratt den samme som jeg linket til bare dyrere? :O
tenker at siden den du linket til heter 'Gold Arrows' all plastic Hi-capa springer (M-188) vil jeg tro den er laget av plastikk. Så den er ikke det samme.

Disse kulene vil passe til den du linket til
http://rsov.com/product.php?langId=1...=3784&cateId=0
http://rsov.com/product.php?langId=1...17143&cateId=0 <- 'Naturvennelig'

Ser nå at nå at den jeg linket til er 'utsolgt', men ville aller mest poengtere at plastikk ikke er veien å gå om du vil ha noe som skal vare lenge.
Sist endret av WayGone; 21. mai 2014 kl. 11:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
tenker at siden den du linket til heter 'Gold Arrows' all plastic Hi-capa springer (M-188) vil jeg tro den er laget av plastikk. Så den er ikke det samme.

Disse kulene vil passe til den du linket til
http://rsov.com/product.php?langId=1...=3784&cateId=0
http://rsov.com/product.php?langId=1...17143&cateId=0 <- 'Naturvennelig'

Ser nå at nå at den jeg linket til er 'utsolgt', men ville aller mest poengtere at plastikk ikke er veien å gå om du vil ha noe som skal vare lenge.
Vis hele sitatet...
Ser også at den du linket til har fått 3 omtaler. Og de sier at pistolen ikke varte lenge.

Hva med noen fra denne siden da: http://www.ioffer.com/c/Spring-1019113
Masse utvalg, og fra hele verden!
Sist endret av ole12; 21. mai 2014 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Den fjærgunnern jeg brukte på din alder (går jeg utifra) var en Beretta, disse holder faen meg gjennom alt, og har verdens gunstigeste prislapp ift. ytelsen! I present to you, Beretta M92F.

Den skyter hardt, og du kan kaste den i murvegg/bakke uten at det tar skade (testet med 4 softgunner). Enjoy!

Forresten, du burde kjøpe gass, det er ikke stress, og du får plutselig muligheten til å gjøre VONDT i forhold til kompisene dine som skyter papirkuler.
Du har så rett, men mitt poeng står fremdeles. Metall pistoler varer lengere enn plastikkpistoler i min erfaring. Har hatt en del soft, før jeg gikk over til paint og RAM.
Sist endret av WayGone; 21. mai 2014 kl. 11:48. Grunn: barnehageskrivefeil
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Du har så rett, men mitt poeng står fremdeles. Metall pistoler varer lengere enn plastikkpistoler i min erfaring. Har hatt en del soft, før jeg gikk over til paint of RAM.
ioffer er vell en budrundeside i likhet med qxl tror jeg?
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Har handlet en det på iOffer tidligere.

Kan kombinere disse 2 da:

http://game-on.no/products/beretta-m92f-black-springer
http://game-on.no/products/goldfire-012g-3000stk

Vil dere si at det er et bra/ok kjøp? Verd pengene?
Sist endret av ole12; 21. mai 2014 kl. 11:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil bare informere deg om at airsoft ikke er et leketøy.
Det er som en paintball markør og mange av våpnene kan gjøre store skader på både tenner og øyne.
Airsoft er regulert av våpenloven og det er 18 års aldersgrense. Jeg siterer Norges Airsoft Forbund.

"Det er 18 års aldersgrense på airsoftvåpen i Norge. Dette følger av våpenloven, og et brudd på denne aldersgrensen er et brudd på våpenloven, en lov som har en strafferamme på bøter eller fengsel inntil 2 år! Det er foreldrenes ansvar at deres barn ikke bruker airsoftvåpen som leketøy, hvis det oppstår en ulykke vil foreldrene være strafferettslig ansvarlig. Alle seriøse butikker håndhever selvsagt denne aldersgrensen, og det er viktig at dere som foreldre ikke kjøper airsoftvåpen til deres barn fordi de ikke får kjøpt våpenet selv.

Det er mulig for unge ned til 16 år å få dispensasjon fra denne aldersgrensen. Dette krever medlemskap i en lokal airsoftklubb med medlemsskap i NASF. Det må søkes skriftlig om slik dispensasjon og skriftlig svar vil bli gitt tilbake via klubben. "
Sitat av ole12 Vis innlegg
Vil dere si at det er et bra/ok kjøp? Verd pengene?
Vis hele sitatet...
Passer fint det der
"Vi anbefaler 0,20-0,23g kuler for presisjon og 0.12g Kuler for lengde!"
-gameon

Mye moro for 400kr, så absolutt verdt pengene.
Sist endret av WayGone; 21. mai 2014 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Pozid Vis innlegg
Jeg vil bare informere deg om at airsoft ikke er et leketøy.
Det er som en paintball markør og mange av våpnene kan gjøre store skader på både tenner og øyne.
Airsoft er regulert av våpenloven og det er 18 års aldersgrense. Jeg siterer Norges Airsoft Forbund.

"Det er 18 års aldersgrense på airsoftvåpen i Norge. Dette følger av våpenloven, og et brudd på denne aldersgrensen er et brudd på våpenloven, en lov som har en strafferamme på bøter eller fengsel inntil 2 år! Det er foreldrenes ansvar at deres barn ikke bruker airsoftvåpen som leketøy, hvis det oppstår en ulykke vil foreldrene være strafferettslig ansvarlig. Alle seriøse butikker håndhever selvsagt denne aldersgrensen, og det er viktig at dere som foreldre ikke kjøper airsoftvåpen til deres barn fordi de ikke får kjøpt våpenet selv.

Det er mulig for unge ned til 16 år å få dispensasjon fra denne aldersgrensen. Dette krever medlemskap i en lokal airsoftklubb med medlemsskap i NASF. Det må søkes skriftlig om slik dispensasjon og skriftlig svar vil bli gitt tilbake via klubben. "
Vis hele sitatet...
Er snart 19 år gammel så dette går bra, og vi bruker værneutstyr

Sitat av WayGone Vis innlegg
Passer fint det der
"Vi anbefaler 0,20-0,23g kuler for presisjon og 0.12g Kuler for lengde!"
-gameon

Mye moro for 400kr, så absolutt verdt pengene.
Vis hele sitatet...
Supert! Bestiller nå
Sist endret av ole12; 21. mai 2014 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville mye heller kjøpt den her, eller en tilsvarende. http://shop.ehobbyasia.com/pistols-g...l#.U3x4NPl_uSo

Topp kvalitet, 220fps med 0.25g, større magasin, like billig.
Husk å kjøp riktig kuler. Skyter du med 0.12 i en som er beregnet på 0.25 vil kulen gå rett opp.
Sist endret av henrikxt; 21. mai 2014 kl. 12:59.
http://www.redwolfairsoft.com/redwol..._Metal_6mm.htm

KWC er bra for pengene

430 FPS... best erfaring med 0.20 og 0.25

http://www.redwolfairsoft.com/redwol...g_5000_BBs.htm

Ammo er billig... gass kjøper du innenlands...
Vis du skal ha en pistol så anbefaler jeg Co2! Fordi Green gas/Propan fungerer veldig dårlig i kulde, FPS vil gå ned når temperaturen går ned.
Co2 er litt kraftigere enn green gas, men fungerer bedre i kulda enn green gas

Det er folk på gasguns.info/forum med kunnskaper som kan anefale deg gas blowback pistoler vis du ønsker det
Sist endret av Pyromannn; 21. mai 2014 kl. 13:23.
Jeg har mye airsoft-pistoler og rifler, men ingen springere (fjærdrevene).

Jeg kan garantere deg at du kommer til å ha MYE mer glede av pistolen om du legger i rundt 1000kr og kjøper enn GBB- pistol (Gas Blowback).

KJW / KJ Works er et merke jeg vil anbefale om du skal kjøpe gassvåpen.
Magasinene er som regel støpt i en del, noe som gjør lekasjer langt mindre vanlig enn om magasinet er skrudd sammen av flere deler.
Selv har jeg bl.a. en Beretta M9 av dette merket.

Du kan også kjøpe CO2-magasin. Da setter du bare i en CO2-patron når du skal skyte.

I airsoftmiljøet er (billige) springere ansett som drit.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Vis du skal ha en pistol så anbefaler jeg Co2! Fordi Green gas/Propan fungerer veldig dårlig i kulde, FPS vil gå ned når temperaturen går ned.
Co2 er litt kraftigere enn green gas, men fungerer bedre i kulda enn green gas

Det er folk på gasguns.info/forum med kunnskaper som kan anefale deg gas blowback pistoler vis du ønsker det
Vis hele sitatet...
Joda, men er det noe i veien for å bruke CO2 på pistoler som er beregnet på propan?

Grunnen er at kokepunktet på CO2 er lavere, så den vil raskere fordampe og øke trykket...

Mulig det går an å kjøpe et magasin (den delen som gir ut gass) som er CO2?

Uansett er det et poeng; om du har tenkt å løpe rundt på vinteren vil dT være forholdsvis lav i % med propan i forhold til CO2, og de bruker vel typisk også mer gass, men kan ha mer "puslete" magasin siden trykket ikke behøver å være så høyt så jeg vet ikke om det går opp i opp...

Uansett, softgun basert på "fjær" er ganske ubrukelige. De som er basert på gass eller strøm er vanvittig mye kraftigere... Sett i en 0.25-kule og se forskjellen
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
http://www.redwolfairsoft.com/redwol..._Metal_6mm.htm

KWC er bra for pengene

430 FPS... best erfaring med 0.20 og 0.25

http://www.redwolfairsoft.com/redwol...g_5000_BBs.htm

Ammo er billig... gass kjøper du innenlands...
Vis hele sitatet...
Er det ikke noe problem å få disse inn til Norge? Er det lang leveringstid?

Hvor kraftige er skuddene? Kan man treffe ting må mange meter? God holdbarhet?

Hvor lenge holder 600ML gass? Funker eventuelt denne?

Beklager maset. Hvis noen kan svare meg på dette blir jeg meget takknemlig.
Vet ikke om noen har nevt det, men med en kraftigere pistol vil du få høyere utgangshastighet.
Skyter du med tyngre kuler (>.25g) vil jo utgangshatigheten synke litt, men du vil få bedre presisjon.
Dette kan du ikke gjøre med en billig springer med lav FPS som utgangspunkt.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Er det ikke noe problem å få disse inn til Norge? Er det lang leveringstid?

Hvor kraftige er skuddene? Kan man treffe ting må mange meter? God holdbarhet?

Hvor lenge holder 600ML gass? Funker eventuelt denne?

Beklager maset. Hvis noen kan svare meg på dette blir jeg meget takknemlig.
Vis hele sitatet...
Ehm, skuddene er kraftige... skyter som regel rett gjennom f.eks en brusboks.

Å få de inn i Norge er ikke problem så lenge du er over 18, i alle fall var det ikke det da jeg bestilte. Du må nok betale litt ekstra i ymse avgifter, men ellers skal det gå fint...?

Gass holder rimelig lenge. Det er ikke mye du får plass til i et magasin, men det kommer an på hvor hardt den skyter... hardere skudd = mer gass.

All gass som er CO2 på "flask" tilsvarende "lightergass-flasker" fungerer.

OG; protip.... IKKE få på deg flytende CO2. Litt slurv med påfylling og du har kuldesår av en annen verden. Ikke veldig langt unna å helle flytende nitrogen på hånda. Bruk en hanske eller noe når du fyller...
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Er det ikke noe problem å få disse inn til Norge? Er det lang leveringstid?

Hvor kraftige er skuddene? Kan man treffe ting må mange meter? God holdbarhet?

Hvor lenge holder 600ML gass? Funker eventuelt denne?

Beklager maset. Hvis noen kan svare meg på dette blir jeg meget takknemlig.
Vis hele sitatet...
En stor flaske med green gas holder til mange påfyllinger i et pistolmagasin, fordi det er så lite.
Anbefaler likevel å kjøpe to-tre flasker når du først handler.
Kjedelig å gå tom midt i spill.
Sitat av Pope Vis innlegg
Vet ikke om noen har nevt det, men med en kraftigere pistol vil du få høyere utgangshastighet.
Skyter du med tyngre kuler (>.25g) vil jo utgangshatigheten synke litt, men du vil få bedre presisjon.
Dette kan du ikke gjøre med en billig springer med lav FPS som utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
"Dyrere softguns har justerbar hop-up og, så man kan "skyte inn" f.eks 0.20. Den store "fordelen" til tyngre kuler er at de har mer kinetisk energi på korte avstander på grunn av at luftmotstanden er lik. Med andre ord, potential for destruction

Til vanlig bruk er .20-.25 g det beste imo, men skal du "knuse ting" på 5 meter er tyngre kuler bedre...
Sitat av phish Vis innlegg
Joda, men er det noe i veien for å bruke CO2 på pistoler som er beregnet på propan?

Mulig det går an å kjøpe et magasin (den delen som gir ut gass) som er CO2?
Vis hele sitatet...
Skal ikke være et problem. Jeg bruker Co2 mags til min VFC HK416 GBB Green gas, også stark arms G19

Ja, må kjøpe ett magasin som passer, eller modifisere magasinet som jeg må gjøre med min GBB 416
Det aller beste er å gå for enten gass, Co2, eller elektrisk drevne pistoler/gevær.

Fjær gir behov for lading mellom hvert skudd, noe som ikke er annet en tungvint. Co2 er beistet i klassen, men kan være noe kostbart i henhold til patronene. Elektriske fungerer meget godt, og skal du delta i kriger med lang varighet, er det ikke verre enn å ha et ekstra batteri eller to.

Har selv hatt både gass, elektrisk, og fjær, to første med metall. Det er noe helt annet enn hva plastikk og fjær er. Hopp litt høyere i pris, og du får en mangfoldige ganger så god pistol/gevær.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Det aller beste er å gå for enten gass, Co2, eller elektrisk drevne pistoler/gevær.

Fjær gir behov for lading mellom hvert skudd, noe som ikke er annet en tungvint. Co2 er beistet i klassen, men kan være noe kostbart i henhold til patronene. Elektriske fungerer meget godt, og skal du delta i kriger med lang varighet, er det ikke verre enn å ha et ekstra batteri eller to.

Har selv hatt både gass, elektrisk, og fjær, to første med metall. Det er noe helt annet enn hva plastikk og fjær er. Hopp litt høyere i pris, og du får en mangfoldige ganger så god pistol/gevær.
Vis hele sitatet...
Hvor langt opp skal man fra denne for å få noe mye bedre?
http://www.redwolfairsoft.com/redwol...l?prodID=31872
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Skal ikke være et problem. Jeg bruker Co2 mags til min VFC HK416 GBB Green gas, også stark arms G19

Ja, må kjøpe ett magasin som passer, eller modifisere magasinet som jeg må gjøre med min GBB 416
Vis hele sitatet...
Jeg har flere gassrifler. Også en HK416 (WE).
Det er en middels dyr rifle, men jeg har oppgradert både det ene og det andre.
Byttet bl.a. loading nozzle i plast til nozzle i aluminium med justerbar fps.
Har et sett med green gas-magasiner og et sett med CO2.
Jeg pleier å kombinere begge typer under spill


Hijack: Ser at TS bor langt unna, men om noen fra Oslo og omegn ønsker å være med på spill, hadde dette vært veldig gøy.
Vi er bare en stor vennegjeng som ikke følger NAF's regler og sikkerhetsavstand og max FPS.

Har utendørs og innendørs bane tilgjengelig.