Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3111
sluttet for lenge siden å røyke cannabis, men har fått nyre problemer etter at alkohol ble det beste rusmidlet i min situasjon. har stor trang for rus.
er gitt diagnosen schitzofren paranoid, jeg får helt noia av å røyke brunt, hasj.
lurer på om grønt, marijuana kan hjelpe?
det blir sagt at det har en medisinsk effekt, men det jeg røyker gjør det bare verre.
Sitat av qwop10 Vis innlegg
sluttet for lenge siden å røyke cannabis, men har fått nyre problemer etter at alkohol ble det beste rusmidlet i min situasjon. har stor trang for rus.
er gitt diagnosen schitzofren paranoid, jeg får helt noia av å røyke brunt, hasj.
lurer på om grønt, marijuana kan hjelpe?
det blir sagt at det har en medisinsk effekt, men det jeg røyker gjør det bare verre.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skal røyke i det heletatt. Dessuten er det ikke slik at det er forskjell på marihuana og hasj, utenom at det ene er plante og det andre er plantemateriale. Hasj kan både virke oppkvikkende og sløvende, samme med marihuana, avhengig av strain. Kom deg til lege, fortell om problemene dine mer utfyllende. Tror det finnes piller som hjelper mot paranoide tilstander. Detter er ting du IKKE skal selvmedisinere. Overhodet. Vær så snill.
En person med psykiske lidelser skal ikke røyke cannabis. Det er blitt sagt at noen mennesker som røyker cannabis blir mer disponible for psykiske lidelser som schizofreni, og cannabis kan gjøre dette verre, og du kan ende opp i en psykose.

Jeg tror du må fikse problemet og holdningen din til rus, istedet for å lete etter et nytt rusmiddel. Kontakt en psykolog.
Du klarer ikke å bruke cannabis som ett substitutt til alkohol. Ikke i den situasjonen du er i. Dessuten, du bor i Norge. Du får ikke håndplukke cannabisen, slik som i USA.

Det høres ikke ut som en god Idé. Aldri hatt så mye angst før, som når jeg gikk i delirium. Siste jeg ville prøvd i alle fall.
Dette med psyken og marijuana, sies det ikke at forholdet mellom THC og CBD er veldig avgjørende her. CBD har positiv påvirkning på folk som TS? Mangelfull informasjon jeg kommer med her så ikke ta alt for god fisk. Det vil uansett bli umulig å finne ut av omtrent, med mindre man kan få THC og CBD innhold bekreftet av selger, vanskelig med dagens ordning.

Uansett, siden du har så stort behov for rus så burde du kanskje vurdere å drite i alt som har med rus å gjør! Kanskje det beste rådet. Virker som om mange som sliter har behov for rus, ikke at det er rusen som forårsaker problemene. Lykke til uansett TS
Kan si dette av en kilde jeg kjenner med samme diagnose, super noia når han røyker, men en metode som får han til å ikke få helt noia når han skal røyke er, f eks 150mg nobligan og fyr 1 time etterpå, eller så får du evt velge piller/alkohyler. Beste jeg kan si. men husk! du bestemmer selv, å funker ingen av delene for deg, så er ikke røyken veien for deg å gå!
Dersom du har diagnozen paranoid schizofreni vil jeg sterkt advare deg mot å røyke ass.
Du sier selv at du får noia av brunt, mtp at brunt som regel til i Norge oftere er indica, og grønt oftere er sativa, så vil jeg påstå det kan være verre med grønt til og med.

I sativa er det THC dominerende i forholdet med CBD. Omvendt i Indica. Om man ser det på grovt sett.
THC er mindfucken og kan føre til uro og paranoia, mens CBD kan dempe denne noe.

En med din diagnose bør dessverre holde seg vekke fra Cannabis. Det er ikke for alle.

freaktz: kan godt være det fungerer, men å slenge piller på lasset er vel ikke så veldig lurt. Da han har diagnosen han har er det vel større risiko for at en psykose oppstår også.
Sist endret av DoctorGreen; 6. mars 2014 kl. 20:30.
Sitat av DoctorGreen Vis innlegg
Dersom du har diagnozen paranoid schizofreni vil jeg sterkt advare deg mot å røyke ass.
Du sier selv at du får noia av brunt, mtp at brunt som regel til i Norge oftere er indica, og grønt oftere er sativa, så vil jeg påstå det kan være verre med grønt til og med.

I sativa er det THC dominerende i forholdet med CBD. Omvendt i Indica. Om man ser det på grovt sett.
THC er mindfucken og kan føre til uro og paranoia, mens CBD kan dempe denne noe.

En med din diagnose bør dessverre holde seg vekke fra Cannabis. Det er ikke for alle.

freaktz: kan godt være det fungerer, men å slenge piller på lasset er vel ikke så veldig lurt. Da han har diagnosen han har er det vel større risiko for at en psykose oppstår også.
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt, ser her at mye du skriver har du rett i, men det blir som hero og rev, man blir super stein, så f eks opiater + hasj blir man bare stein av pga effekten av pilla. Det er hva jeg vet, men ja, en psykose kan lett oppstå, vet at disse er noe helvette hvis man ikke vet hvordan å håndtere dem..
Sitat av hyd Vis innlegg
Dette med psyken og marijuana, sies det ikke at forholdet mellom THC og CBD er veldig avgjørende her. CBD har positiv påvirkning på folk som TS? Mangelfull informasjon jeg kommer med her så ikke ta alt for god fisk. Det vil uansett bli umulig å finne ut av omtrent, med mindre man kan få THC og CBD innhold bekreftet av selger, vanskelig med dagens ordning.

Uansett, siden du har så stort behov for rus så burde du kanskje vurdere å drite i alt som har med rus å gjør! Kanskje det beste rådet. Virker som om mange som sliter har behov for rus, ikke at det er rusen som forårsaker problemene. Lykke til uansett TS
Vis hele sitatet...
Joda, CBD har vist seg å virke mot schizofreni, men da må det ikke være THC inni bildet. Og pr idag så finner du ikke strain som har mere enn 1:1 ratio maks 1:2 ratio THC/CBD. Og selv da er du langt unna, da du bør ha ca 500mg ren cbd for at det skal ha en positiv virkning. Noe som vil si at uansett om strainen har 0%thc og 9%cbd må du røyke mange gram. Så vil råde deg til å legge den planen på is!
Edit: Du får forresten bestilt ren cbd olje på nettet veldig dyrt, men verdt et forsøk. Lykke til!
Sist endret av narni; 6. mars 2014 kl. 20:59.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tenker at alle de tekniske "kanskje hvis du røyker den og den" må være fristende. Men svaret er egentlig: nei. Du burde ikke røyke i det hele tatt.

Det sagt.. så er det forskjell på grønt.

CBD-olje kan du får fra danmark, koster 250,- for en liten flaske. Si fra hvis du tester dette!

Ellers er du vel et fasiteksempl på hvem som *ikke* bør røyke.. den eneste diagnosen jeg har troa på må være adhd, de kan ha utbytte av å røyke.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
den eneste diagnosen jeg har troa på må være adhd, de kan ha utbytte av å røyke.
Vis hele sitatet...
Njo, kanskje å ta litt hardt i at det er den eneste diagnosen. Nå er da cannabis ganske populært for personer med multippel sklerose, PSTD og kreft. Sistnevnte oftest for å dempe kvalme etter cellegiftkur. Cannabis kan brukes som medisin på mange områder, finnes lange lister... Men hey, kan jo bare være at ting er bedre fjern. I statene kan man jo si at man har hodepine og få resept. Kanskje litt sympati fra legen inne i bildet.

En kar jeg møtte i Amsterdam, en hotellvert, sa at han brukte cannabis mot ryggsmerter en gang vi blazet opp i resepsjonen. Han hadde stålplate han hadde satt inn i ryggen eller noe, og om vinteren når det ble kaldt så var ikke dette så digg. Alternativet for han var opiater av legen. "It doesn´t kill the pain completely like the morphine does, but I don´t think about it when I´ve vaped and don´t mind it that much".

Jeg synes det er litt ironisk at de selger medisin som skal røykes, i statene da, men bortsett fra det så er det ofte gode alternativ for folk til mer heavy droger som benzodiazepiner osv. Heller vape opp da :-)
Sist endret av DoctorGreen; 6. mars 2014 kl. 23:18.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Helt enig DG. Glemte å skrive at jeg siktet til gruppen mental diagnose. Men selv den kan jo utvides..

Fks, hva sier man til en fyr som spør om han bør røyke for å redusere angsten sin? Røyken kan jo både utløse og redusere angst.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Helt enig DG. Glemte å skrive at jeg siktet til gruppen mental diagnose. Men selv den kan jo utvides..

Fks, hva sier man til en fyr som spør om han bør røyke for å redusere angsten sin? Røyken kan jo både utløse og redusere angst.
Vis hele sitatet...
I Norge sier man nei. Jeg ville i alle fall ikke anbefalt det.
Si at du har en mann/dame som har angst i Norge. Aldri prøvd cannabis før.
Bare situasjonen med å fyre opp noe ulovlig er nok til å skape uro og usikkerhet. Når man da går inn i situasjonen i en feil sinnstemning og er veldig spent, og har angst, så kan dette gå rett i dass når tankekjøret kommer.

Det er annerledes når man har fått resept på en CBD-dominert strain av en lege og kan legge en gitt dosering i vaporizeren sin. Man har en ro fordi man gjerne stoler på legen, du vet at politiet ikke kommer og tar deg osv.