Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3831
vi har en skikkelig grine gammel kjerring som nabo, som skriker å kjefter hvis vi klipper gresset etter kl 22.00, det er vel kansje ok. men lørdag og søndager får vi bare lov til 18:00, vi bor på et felt med masse folk, og det er kun henne som klager, eller klikker helt å skriker med kjeften etc. hun påstår dette er loven osv også. kan det stemme?
Jeg ville også reagert om naboen klippet gresset etter 22:00.
Sitat av nikeAiryeezy Vis innlegg
vi har en skikkelig grine gammel kjerring som nabo, som skriker å kjefter hvis vi klipper gresset etter kl 22.00, det er vel kansje ok. men lørdag og søndager får vi bare lov til 18:00, vi bor på et felt med masse folk, og det er kun henne som klager, eller klikker helt å skriker med kjeften etc. hun påstår dette er loven osv også. kan det stemme?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan stemme, og det er vanlig folkeskikk å holde fred etter 22. Dersom reglene på feltet sier 18 i helgene så er det det som gjelder.

Begynn å oppføre dere som folk så kommer dere helt sikkert greit overens med naboene også!
klippe gresset etter kl 22 ? Det spørs vel på hvor mye gressklipperen bråker, hvor nærme boligen det er til andre osv, men man kan vell egentlig klippet gresset fram til 23 på hverdager ifølge naboloven uten at de har noe de skulle ha sagt...ifølge loven. Men det går jo an å vise litt respekt uansett på kveldstid. Klipp gresset på dagen, det høres ut som en mye bedre løsning om du spørr meg
Kjøp en eletrisk gressklipper! Lite lyd
Sitat av fourtwenty94 Vis innlegg
klippe gresset etter kl 22 ? Det spørs vel på hvor mye gressklipperen bråker, hvor nærme boligen det er til andre osv, men man kan vell egentlig klippet gresset fram til 23 på hverdager ifølge naboloven uten at de har noe de skulle ha sagt...ifølge loven. Men det går jo an å vise litt respekt uansett på kveldstid. Klipp gresset på dagen, det høres ut som en mye bedre løsning om du spørr meg
Vis hele sitatet...
Vil også legge til at i helger gjelder naboloven til kl 24. Så om hun sier at dere ikke følger "loven" så tar hun feil. Dette gjelder forøvrig også musikk. Men man skal også prøve å bråke minst mulig hvis naboer klager, altså gjøre sitt for å prøve å holde støynivået så lavt som mulig.
Det var da en misvisende overskrift, en skulle jo tro det handlet om en nabo som faktisk nekter dere å klippe plen overhodet... Som det nevnes av flere her så er det ikke urimelig at nabo reagerer om dere klipper plen på de nevnte tidspunkter. Hold slike aktiviteter til mer akseptable tidspunkter (les: dagtid og helst ikke søndag).
Er det ikke egentlig 11 som står i loven da?
hvorfor ikke bruke en EL-gressklipper ? den bråker jo ikke
Massakre og gassing i Syria og sånn...

Sett deg inn i hennes situasjon. Om du ble bedre kjent med henne, er jeg helt sikker på at du ville endret synet ditt på henne og du ville tatt tilbake påstandene dine.

Jeg anbefaler at du planlegger litt annerledes, sånn at du tar plenklippingen tidligere på kvelden og oppvasken litt seinere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Emosjonelt Vis innlegg
hvorfor ikke bruke en EL-gressklipper ? den bråker jo ikke
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis aldri klippet gresset, iallefall ikke med en elektrisk klipper.
Man er ikke grinete gammel kjerring bare fordi man ikke godtar selvsentrerte bråkerunger! (See what I did there? I labeled you , feels good, don't it.)
bare drit i å klipp gresset på en søndag, gjør det i fornuftig tid på en lørdag. verre er det ikke.
The Merciful One
mr5050's Avatar
Eller så kan du be hu dra til hælvete
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av mr5050 Vis innlegg
Eller så kan du be hu dra til hælvete
Vis hele sitatet...
Du må være en ganske koselig nabo...
kjøp deg en saks, det bråker ikke noe.

eller skaff deg en ljå
http://puu.sh/4bbi5/e62aedd6fe.jpg
Virker som om du vil irritere henne mest mulig (men på lovlig vis?). Du kan for eksempel klippe plenen klokken 6 om morgenen. Viss du synes at plenklipperen gjør for lite ut av seg kan du båre hull i eksosannlegget.
Hadde naboen min klippet plenen etter 22.00 så hadde ikke naboen hatt plenklipper lenger, vis litt ansvar for folkene rundt deg, det er ikke DIN gate du bor i å folk sover gjerne når du starter plenklipperen.
Gressklipping burde forbys mellom 06-12 (Noen av oss jobber natt) og 18 - 06 igjen. Makan til bråkete arbeid.