Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8719
Sitter for øyeblikket å sikler etter en uke syden, og vurderer å hoppe på et fly så fort jeg har ferie, og dra til varmere strøk. Siden jeg enda er ung og dum, og har ikke mye erfaring innen reise og sånt, så lurer jeg enkelt og greit på hvor mye jeg bør ha i lommepenger for å leve et godt liv i en uke i syden?

Dette innebærer kanskje en tur på fylla en dag, handle litt klær, gå ut å spise noen kvelder og til mat og drikke generelt og såklart, andre ting som man bruker penger på.
Spørs hvor du drar. Men jeg har hatt 5000 vær gang jeg har dratt.
Jeg spiser ute 3 ganger om dagen, drikker stort sett bare øl, og handler masse skrot.

Har alltid kommet hjem med noen kroner, men det går selvfølgelig å bruke opp alt om man går inn for det.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Jeg skal til Rhodos i 2 uker selv. Har regnet et budsjett på rundt 13-14k. Jeg har regnet ca 500 kr dagen i mat og drikke og litt annet som feks leie av bil/mc, vannskuter e.l. Tror nok det holder med rundt 5-6k om du ikke skal på fylletur
regn ca 1000kr per dag, altså 127 euro ca
Bedre å ta med for mye enn for lite, vil tro at ca 5-8 tusen holder fint. Kommer jo an på hva du skal selvfølgelig.
Det varierer jo noe ekstremt... Når vi reiste for 2-3 år siden,til spania. Klarte jeg og svi av 40k og de som var med varierte helt nedfra 4k - 25k . Nå skal det sies at 10k av mine var erstatning til hotellet, Men ja... Hvor du skal reise har og veldig mye å si.
Det spørs hva land du reiser til. Noen land er billigere en andre. Så du må bruke valuta kursen for det landet du skal reise inn ,i å regne om. Så kan du finne ut hvor mye en middag koster ca der du skal reise til. Du må huske på at akoholen er mye dyrere på uteplasser enn i sprit sjappe. Så det lønner seg å drikke litt hjemme før du går ut.
Jeg har tenkt å finne meg restplass til Alanya, Tyrkia. Men når man tenker seg godt om, og tenker rundt et budsjett på 1000,- dagen, så er jo det mye, selv i Norge.
Drar du med gutta er det ikke noe vits å være betutta.
Ryker det masse spenn får du dem aldri igjen.
Men du har hatt det knall, selv om det blir et økonomisk fall.
Så ta med nok av penger, særlig om du drar med gode venner.
Fint dikt, men får jeg lov til å legge inn:
Så ta med nok av penger, for da varer det lenger? :P
Det er sant, men det er likevel greit med et utgangspunkt på hvor mye som egentlig er nødvendig for å leve litt godt.
Nei, shit ass, jeg hadde aldri brukt så mye penger. Du skal nok klare å spise ute, med relativt god kvalitet, til maks 200 kr kvelden. Tror du kommer langt med 2000 kr på en uke.

Du trenger nok strengt talt ikke så mye en gang. Om du har lyst til å leve litt økonomisk klarer du deg med mindre.
Jeg var selv der i 2 uker. Du greier deg fint med 2000 pr uke om du ikke skal handle all verdens. Jeg spiste på en plass som heter Ali baba. en stor god middag med en brus og ett par kopper cappuccino kosta meg rundt 100 kr. (Husk tips)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Jeg har tenkt å finne meg restplass til Alanya, Tyrkia. Men når man tenker seg godt om, og tenker rundt et budsjett på 1000,- dagen, så er jo det mye, selv i Norge.
Vis hele sitatet...
Interresert i hvor mye du brukte.
Jeg var på tur til magaluf nå i sommer, brukte litt i overkant av 1000kr om dagen, og jeg hatet meg selv for at jeg følte jeg ikke kunne leve godt nok.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Interresert i hvor mye du brukte.
Jeg var på tur til magaluf nå i sommer, brukte litt i overkant av 1000kr om dagen, og jeg hatet meg selv for at jeg følte jeg ikke kunne leve godt nok.
Vis hele sitatet...
1000 kr dagen er da ganske mye, hvis det var kun som lommepenger.
Eller regner du med overnattning og mat i tillegg?
Sist endret av Fuzzybossen; 20. oktober 2011 kl. 16:42.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
1000 kr dagen er da ganske mye, hvis det var kun som lommepenger.
Eller regner du med overnattning og mat i tillegg?
Vis hele sitatet...
Tror det kommer an på hva man driver med.. fyller kan være ganske dyr i "syden" også om du drar på feil sted
1000,- dagen er jo en grei regel da. Skader jo ikke å komme hjem med penger til overs. Blir fort mye mer enn det som er planlagt og mye impulskjøp
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Husker jeg brente av nesten 8000 i Tallin for 1 års tid siden på 3 dager ^^
Jeg har også lyst på en uke i syden. Helst spania, men det er kanskje dyrere enn andre steder? Noen som kan hjelpe meg med noen tips? Jeg vil ikke bruke mer enn nødvendig. Jeg kommer til å spise godt, fylla minst 3 dager og ellers noen øl ute hver dag. Kommer ikke til å bruke meg penger på dill dall og jeg kan gjerne spise ett par dager på fast food restauranter.

Ellers er jeg interessert i godt vær, havneby, godt uteliv og helst så billig som mulig. Når det kommer til fylla klarer jeg fint å forse hjemme på hotellet for så å kun ta noen få øl ute, men har helst lyst å slippe for mye av det da det er litt kjedelig.
Med tanke på mat så er en uke i syden med resturang hver dag omtrent det samme som en uke i norge med first price, det er vertfall min erfaring
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg har også lyst på en uke i syden. Helst spania, men det er kanskje dyrere enn andre steder? Noen som kan hjelpe meg med noen tips? Jeg vil ikke bruke mer enn nødvendig. Jeg kommer til å spise godt, fylla minst 3 dager og ellers noen øl ute hver dag. Kommer ikke til å bruke meg penger på dill dall og jeg kan gjerne spise ett par dager på fast food restauranter.

Ellers er jeg interessert i godt vær, havneby, godt uteliv og helst så billig som mulig. Når det kommer til fylla klarer jeg fint å forse hjemme på hotellet for så å kun ta noen få øl ute, men har helst lyst å slippe for mye av det da det er litt kjedelig.
Vis hele sitatet...
Forelsket meg selv i Malta, ser ut som om Malta dekker akkurat dine behov.
En øl ute på byen kostet meg 1euro, og drinker maks 4euro (ikke noe fancy øl, eller drinker vel og merke til den prisen)

Mye billig dit nå, jeg levde veldig godt for et par-tre tusen på en uke. Og alle måltidene spiste jeg ute, men jeg var rimelig beruset hele uka.
Hvis du skal til Kreta så vil jeg anbefale deg å ha MINST 4k på ei uke. Jeg syns det var dyrt der.
Når vi kom på byen så kosta ølen på den ene puben 2 euro, etter noen timer så prøvde de seg på 5 eur for samma ølen.
Mange som prøver å snike til seg spenn!
Sitat av EoT Vis innlegg
Nei, shit ass, jeg hadde aldri brukt så mye penger. Du skal nok klare å spise ute, med relativt god kvalitet, til maks 200 kr kvelden. Tror du kommer langt med 2000 kr på en uke.

Du trenger nok strengt talt ikke så mye en gang. Om du har lyst til å leve litt økonomisk klarer du deg med mindre.
Vis hele sitatet...
En stor del av og ha en fin ferie er jo og slippe og tenke så mye på penger. En bra kveld på byen, så er halve budsjettet borte.

2.000,- kommer man ikke langt med, hvis man er 13 år på familieferie så høres det ut som et greit budsjett..
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
En stor del av og ha en fin ferie er jo og slippe og tenke så mye på penger. En bra kveld på byen, så er halve budsjettet borte.

2.000,- kommer man ikke langt med, hvis man er 13 år på familieferie så høres det ut som et greit budsjett..
Vis hele sitatet...
Jeg vil se deg drikke opp 1.000,- på sydentur. Blir til og med imponert om du klarer det i Norge.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Jeg vil se deg drikke opp 1.000,- på sydentur. Blir til og med imponert om du klarer det i Norge.
Vis hele sitatet...
lyst å se bar regnina min fra Lørdagen? 1870,- alene.......
Sitat av The_WEB_KILLER Vis innlegg
lyst å se bar regnina min fra Lørdagen? 1870,- alene.......
Vis hele sitatet...
Jaja. Det er imponerende når shotsa koster 100 kr per stk. Tenkte på butikkpriser i Norge da jeg skrev forrige post.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Jeg vil se deg drikke opp 1.000,- på sydentur. Blir til og med imponert om du klarer det i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev på byen ikke på butikken. Går man på f.eks Pacha som finnes mange steder så er det norske priser(sterkere drinker) det samme gjelder andre nattklubber. Men ja det kan gjøres mer økonomiskt ved og gå på lokale eller mindre barer.
Jeg vet ikke med dere men synes ikke dere det er morro å spandere litt da? Og da ryker penger fort.
Og det er noe av halve min tur følelse at man kan leve for veldig mye mindre i utlandet og fråtse i gleder.
Regn 1000 kr dagen, hadde med så mye til en uke i Kos. Dette var dog ren fylletur :-)