Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1768
Har nettopp kommet over denne metoden her; http://forum.grasscity.com/harvestin...orials%7D.html

Noen som vet om den isopropanolen de selger på jernia vil gjøre jobben? Har ikke noe link, men var innom i dag. Den var blåfarget, og det står ikke hvor mange prosent det er i den.
Så lenge den er like ren så vil den kunne brukes ja, forøvrig kan Aceton også brukes.
Sist endret av Aaatcho; 12. januar 2011 kl. 17:13.
Kom deg inn på forumet på norcan og les litt om det der før du starter. Er en egen tråd for slikt der. Ikke alle gassene man kan kjøpe er bra å bruke, både for kropp og funk.
Hva gjør man med weeden man har igjen? Er det bare såppas lite igjen at det ikke er vits å røyke det, eller er det røykbart?

Edit: Er vel kanskje litt for høy alkoholprosent til at det kan røykes når jeg tenker meg om..
Sist endret av balta; 12. januar 2011 kl. 21:20.
Digital nomade
trippy's Avatar
Det er lite til ingen cannabinoder igjenn på weeden, er nok ikke noe vits og røyke det, men du kan jo prøve. Alkoholen fordamper.
Sånn rent økonomisk virka ikke dette så veldig bra, eller tar jeg grundig feil her?
Digital nomade
trippy's Avatar
Joda det virker flott det. Hvis man har høsta inn en avling og ikke veit hva man skal gjøre med alle bladene og stilkene så er dette et alternativ til å kaste dem, hasjen er av veldig høy kvalitet som oftest.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Så lenge den er like ren så vil den kunne brukes ja, forøvrig kan Aceton også brukes.
Vis hele sitatet...
Hvis den inneholder fargestoff så er den vel ikke ren. Hvis du kan garantere for at fargestoffet ikke blir sittende igjen i sluttproduktet, så er det nyttig info. Hvis ikke så anbefaler jeg at TS går for isopropanol fra apoteket i stedet.

Sitat av eisval Vis innlegg
Kom deg inn på forumet på norcan og les litt om det der før du starter. Er en egen tråd for slikt der. Ikke alle gassene man kan kjøpe er bra å bruke, både for kropp og funk.
Vis hele sitatet...
TS linket jo til et forum med mange tråder om slikt, så han/hun har tydeligvis gjort litt research allerede. Dessuten er det nok av folk på dette forumet som kan svare på slike spørsmål, så jeg ser ingen grunn til å sende TS over til norcan.
Sitat av trippy Vis innlegg
kaste dem
Vis hele sitatet...
Fremmedord for meg, men kvalitet delen kan jeg være med på.
Takker for raskt svar
Takk dweeb, stikker innom der i morgen og prøver.

Som andre sier her på forumet, det er ikke noe vits i å kaste dette her! Har endel stilker, og noen gram vape remains som ikke kan brukes til noe annet, med mindre du har mye (golden dragon). Sier ifra her om det går bra på apoteket.
Har vært innom diverse apotek nå, og det er ikke lengre mulig å oppdrive isopropanol hos de. De anbefalte å ringe en leverandør av kjemiske stoffer, men før jeg ringer lurte jeg på; er det noen som har en knakende god unskyldning for å skulle bestille dette?
"Isopropanol blir ofte brukt i kondensfjerner, som blir blandet med bensin i bensintanken i bilen for å fjerne kondens i drivstoff- og trykkluftsystemet. Vann i bensin vil gi en vannfase og en fase med bensin. Isopropanol som er blandbart med begge gjør at fasehinnen forsvinner og vannet fordeles i bensinen.

Mange bruker også isopropanol som fettløsende middel. Det kan brukes til å rense databrikker med, f.eks. ved fjerning av gammel kjølepasta på prosessor. Det er også glimrende til å fjerne fett og urenheter fra bremseskivene på sykler, motorsykler og biler."

kilde : http://no.wikipedia.org/wiki/Isopropanol
Sist endret av tvp; 19. januar 2011 kl. 14:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Har nettopp kommet over denne metoden her; http://forum.grasscity.com/harvestin...orials%7D.html

Noen som vet om den isopropanolen de selger på jernia vil gjøre jobben? Har ikke noe link, men var innom i dag. Den var blåfarget, og det står ikke hvor mange prosent det er i den.
Vis hele sitatet...
Hei! Ja, den kan brukes, men den skal helst være så ren som mulig, i tråden på GC er den 91-100%. I Norge har vi bare 70% og det er vel grensen for privatpersoner. Så 30% vil være vann, og trekke ut klorofyll og annet faenskap du ikke vil røyke, og dermed gjøre produktet mindre rent.

PS: Ikke kjøp den på jernia. Blårens som den heter... Gå til en malerhandler og si at du skal ha 70% isopropanol/isopropyl.
Sist endret av GrowMoe; 15. februar 2011 kl. 16:25.