Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1446
Hei!

Jeg har en Asus Vivobook "x" med en 5400 rpm harddisk, som de fleste da sikkert tenker seg så er denne ufattelig treig og jeg har derfor bestemt meg for å bytte den ut. Har nå bestilt en Samsung Evo 250 GB SSD som en erstatter..

Spørsmålet mitt er som følger:
Jeg skal ha alt fra den nåværende disken, over til SSD disken. Er det da best for meg å først å sette inn SSD så klone, eller å klone først, så sette inn SSD? Har tilgang til en USB 3.0 til SATA med spenning, så disken jeg kobler til skal kunne vises i Windows.

Har selv tenkt at å koble SSDen til en USB først, så klone vil være best.. (og da til slutt bytte harddisk) Men vil bare ha det bekreftet/avbekreftet, noen tanker?
Det er vel enklest om du kloner over til ny ssd først. Det er iallefall det jeg har gjort de 5-6 gangene jeg har gjort dette.
Trådstarter
Okei, jeg har vanligvis hatt en ekstra slot, som da har gjort at jeg har installert windows på disken og lagt over det jeg vil :P men har ikke den muligheten på denne pcen, så da kjører jeg på med det når jeg får den i posten
Med evo, så følger det med ett programvare laget for nettopp kloning.. Kjør dette etter du har koblet ssd'n super lett følg stegene