Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 739
Jeg har akkurat kjøpt meg et byggesett som består av:

KABINETT:
Corsair Carbide SPEC-01
GRAFIKK-KORT:
EVGA GT 740 1GB Superclocked
PROCESSOR:
Intel Core i3-4150
RAM:
Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz
HDD:
Seagate Desktop HDD 1TB 7200RPM
HOVEDKORT:
MSI B85-G43 GAMING
DVD/CD-R:
Samsung SH-224DB/BEBE SATA
STRØMFORSYNING:
CoolerMaster GM 550W Modular


(1)
Har sjekket at alt er på plass i kabinettet.
(2)
Har sjekket at alt av ledninger er der hvor dem skal være.
(3)
Når jeg slår på TV og Stasjonær så kommer det ingen bilde på TV, prøvd med HDMI og og normal skjerm-kabel men tv får ikke inn noe, så lurer på om dette er vanlig siden denne er bygget og at jeg ikke har installert noe inn på dataen enda?
(4)
Vet det derre med Fn + P og Fn + F knappen OSV, men dette fungerer vel ikke når man ikke har installert Windows OSV... ?
Har du koblet HDMI fra skjermkortet til TV? Vet at mange bruker å koble den til hovedkortet og da vil det ikke fungere.
Så lenge du ikke engang har et operativsystem på PC'en vil du sannsynligvis ikke få bilde på TV'en via HDMI. Trengs drivere(installert i et OS) for det.
Du skal få signal til skjermen når du slår på datamaskinen. Men du kommer ikke lenger enn til bios/post når du ikke har lagt inn noe OS. Har også vært borti at en må koble til på hovedkortet for så å gå inn i bios og slå av igpuen og velge pci-e istedet.