Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 781
Jeg har en Dell pp25L laptop som ikke vil skru seg på, ingen lys eller lyder, helt død.

Denne maskinen har et batteri med indikator for hvor mye strøm batteriet har, så jeg bestemte meg for å la den stå å lade over natta for å se om den tok imot strøm.

Siden batterimåleren fortsatt viser 2 av 5 grønne lys, slik den var i går, antar jeg at det er noe krøll med strøm-delen på hovedkortet?

Kan jeg bare konkludere med at det er hovedkortet det er noe galt med, eller vil en løs strømkontakt på hovedkortet føre til samme problem?
Kanskje det funker med et nytt batteri?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Kanskje det funker med et nytt batteri?
Vis hele sitatet...
Maskinen skal kunne starte uten batteri, kun strømkabel, så tviler på at et nytt batteri vil gjøre noen forskjell.
Tror du har rett i at det er strøm/laderdelen på Hk som er defekt eller løs kobling/ledning etc.
Om du ikke har garanti på maskinen lenger ville jeg bare åpnet og sett, er ikke mye du kan tape på det, ikke så ille jobb heller, bare finn et par fine videoer på youtube hvordan du skal demontere akkurat den modellen
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av wigger Vis innlegg
Tror du har rett i at det er strøm/laderdelen på Hk som er defekt eller løs kobling/ledning etc.
Om du ikke har garanti på maskinen lenger ville jeg bare åpnet og sett, er ikke mye du kan tape på det, ikke så ille jobb heller, bare finn et par fine videoer på youtube hvordan du skal demontere akkurat den modellen
Vis hele sitatet...
Har allerede demontert skiten, men ser ikke noe som tyder på at den er løs akkurat. Så da må det være enten selve pluggen eller hovedkortet.

Får demontere den og prøve å starte med bare hovedkort, cpu, strøm og monitor... kanskje noe annet som fusker...

Har funnet ut noe interessant...

Jeg to maskiner som bruker samme strømadapter, denne døde laptoppen og en annen.

Når kobler til strømadapteret uten at den står i en maskin, lyser et lite indikatorlys grønt.
Kobler jeg strømadapteret i en frisk maskin, fortsetter indikatorlyset å lyse.

På den døde laptoppen slutter indikatorlyset å lyse...

Kortsluttning i maskinen?

Yup... flere som nevner dette som et problem: http://www.aqstech.com/dellbios12.htm

Fant ut at det er billigere å kjøpe nytt hovedkort til 300 på ebay enn å kjøpe utstyret som trengs for å finne den døde dingsen på hovedkortet...
Sist endret av Turbolego; 17. august 2014 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.