Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 784
Kjøpte i dag en Corsair H105 til å kjøle CPUen min, og ble nettop ferdig med å montere den. Alt virker helt fint, det eneste er at CPU temperaturen ligger på mellom 34 og 36 grader. Dette er jo egentlig ikke så veldig høyt, men burde ikke temperaturen ligge på mellom 10 og 20 grader siden det er snakk om vannkjøling? Har allerede prøvd å fjerne kjølepastaen og ta på det på ny, men det reduserte varmen bare med 1-2 grader. CPUen min er en Intel Core i5 4670k og hovedkortet et MSI z87-g45.
Nei det er ikke veldig varmt
Trådstarter
Er som sagt klar over at det ikke er veldig varmt, men desto kaldere jeg kan få det jo bedre
Om ikke 35 grader er kaldt nok for deg vil jeg anbefale at du lager egen vannkjøler som du kan koble på krana, eventuelt vurdere fasekjøling.
Ellers kan du jo prøve ln2 for å få det virkelig kaldt
Trådstarter
Ok, da har nok jeg misforstått. Jeg har trodd at vannkjøling skal holde temperaturen nede mot 13ish grader
Altså, med mindre du har konstant tilførsel av kaldt vann vil jo aldri vanntemperaturen komme under romtemperatur, så med mindre du har romtemperatur på 10 grader kan du se langt etter slike temperaturer på prosessoren.
Sitat av 295638 Vis innlegg
Ok, da har nok jeg misforstått. Jeg har trodd at vannkjøling skal holde temperaturen nede mot 13ish grader
Vis hele sitatet...
13ish grader + romtemperatur så er du inne på noe og slettes ikke et dårlig resultat på et ferdigsystem.

Vannkjøling er ikke magi. Det som skjer er at du flytter varmen fra CPU til radiatoren ved hjelp av vann, og så må fortsatt varmen ut i luften. Nå har vann muligheten til å holde på mer varmeenergi enn luft, så det gjør at du kan holde temperaturen jevnere enn hva du klarer med bare luftkjøling.