Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3042
Søndag ble Steam forumene hacket, fkn0wned mener det ikke var dem, og tror det er noen av rivalene deres, som prøver å få dem i trøbbel.

Kredittkort og annen personlig info kan være stjelt.
Sjefen av Valve Corporation, Gabe Newell ber Steam medlemmer følge med på bevegelser på kredittkort!








Dear Steam Users and Steam Forum Users:

Our Steam forums were defaced on the evening of Sunday, November 6. We began investigating and found that the intrusion goes beyond the Steam forums.

We learned that intruders obtained access to a Steam database in addition to the forums. This database contained information including user names, hashed and salted passwords, game purchases, email addresses, billing addresses and encrypted credit card information. We do not have evidence that encrypted credit card numbers or personally identifying information were taken by the intruders, or that the protection on credit card numbers or passwords was cracked. We are still investigating.

We don’t have evidence of credit card misuse at this time. Nonetheless you should watch your credit card activity and statements closely.

While we only know of a few forum accounts that have been compromised, all forum users will be required to change their passwords the next time they login. If you have used your Steam forum password on other accounts you should change those passwords as well.

We do not know of any compromised Steam accounts, so we are not planning to force a change of Steam account passwords (which are separate from forum passwords). However, it wouldn’t be a bad idea to change that as well, especially if it is the same as your Steam forum account password.

We will reopen the forums as soon as we can.

I am truly sorry this happened, and I apologize for the inconvenience.

Gabe.
Vis hele sitatet...
http://forums.steampowered.com/forum...lay.php?f=1188


Litt mer info:
http://www.eurogamer.net/articles/20...forums-offline
http://kotaku.com/5858473/steam-hack...e-credit-card-
Sist endret av TylerDurden; 11. november 2011 kl. 09:55.
Steam hacket? så dem skal stjele min vac banned bruker hvis dem vil nu?
Oi? Så mora mitt sitt bankkort kan bli brukt nå av de fuckera?
Forklaringsproblem for de som har stjelt bankkortet til mamma for å kjøpe spill
Er glad jeg bruker Paypal. At de har adressen min driter jeg i. Den kan de ikke bruke til noe utenom å komme på besøk til meg.
Lucky me used Paypal all the time
Meh, som om jeg har penger anyways
Sist endret av ImsdalFlaske; 11. november 2011 kl. 12:43.
På ITavisen konstanterer dem at det er kun forumene som skal være berørt. Altså har du samme pw på steam-forums og brukeren din burde du være bekymret.
Sitat av twixtor Vis innlegg
På ITavisen konstanterer dem at det er kun forumene som skal være berørt. Altså har du samme pw på steam-forums og brukeren din burde du være bekymret.
Vis hele sitatet...
Siden jeg aldri har logget meg på steamforumene i frykt for å ville slå snørrunger i trynet over internett burde jeg da være safe.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Siden jeg aldri har logget meg på steamforumene i frykt for å ville slå snørrunger i trynet over internett burde jeg da være safe.
Vis hele sitatet...
Du må opprette en egen bruker med separert brukernavn og passord fra spill-accen din, så ja de fleste er vel safe

Det skal ikke være noen annen tilknytning mellom de to, med mindre du har brukt samme mail som verifikasjon.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
så min bruker med spill er safe siden jeg ikke har bruker på steam forumet ?
Sitat av zeicko Vis innlegg
så min bruker med spill er safe siden jeg ikke har bruker på steam forumet ?
Vis hele sitatet...
Precisely.
Sist endret av Legynd; 11. november 2011 kl. 13:09.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Legynd Vis innlegg
Precisely.
Vis hele sitatet...
good. blir irritert på "hackere" get a job...
Sist endret av zeicko; 11. november 2011 kl. 13:11.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Forklaringsproblem for de som har stjelt bankkortet til mamma for å kjøpe spill
Vis hele sitatet...
Eller unnskyldning får å kunne bruke bankkortet til mor for å handle (skylde på hackera)
Sist endret av skukketrure; 11. november 2011 kl. 14:35.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av TobNor Vis innlegg
Meh, som om jeg har penger anyways
Vis hele sitatet...
haha dumme dumme hackers som hacker folk uten penger
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
noen som vet om det er muligheter for dekryptering av kortinformasjonen som har blitt stjålet? hvilke algoritmer er brukt?
Sitat av somnium Vis innlegg
noen som vet om det er muligheter for dekryptering av kortinformasjonen som har blitt stjålet? hvilke algoritmer er brukt?
Vis hele sitatet...
Uten å si noe sikkert vil jeg tro at passordene er lagret som en MD5-HASH.

EDIT: Så nå at du skrev "kortinformasjon". Beklager.
Sist endret av AmundK; 11. november 2011 kl. 16:02.
Sitat av zeicko Vis innlegg
så min bruker med spill er safe siden jeg ikke har bruker på steam forumet ?
Vis hele sitatet...
Forhåpentligvis, men helt sikkert er det ikke. Les hva som i meldingen fra Steam, de er faktisk ikke helt sikre selv på hva som er hacket. Derfor skiftet jeg passordet mitt på selve Steam-kontoen for sikkerhets skyld.

Heldigvis har jeg ikke betalingsinfo der, ettersom jeg bruker PayPal. Så da antar jeg at det verste kom kan skje at at e-postadressa mi kan bli solgt til (enda flere) spammere. Mulig IP-adressa mi er lagret på kontoen på en eller annen måte forresten. Er det noen som har peiling på akkurat det?
Sitat av lordstian Vis innlegg
haha dumme dumme hackers som hacker folk uten penger
Vis hele sitatet...
kreditt? btw et kredittkort fra usa går for ca 4-5 dollar på svartemarked... eu kredittkort fra land du vil går for ca 10 dollar, lols
Jeg er ikke bekymret i det hele tatt fordi jeg vet at alle spillene/pengene kommer tilbake uansett.
Les mer:http://kotaku.com/5858513/what-the-p...k?tag=security
http://lifehacker.com/5858752/what-y...the-steam-hack
Er det noen fare for kredittkortet til faren min? Det er registrert på steam...
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Er det noen fare for kredittkortet til faren min? Det er registrert på steam...
Vis hele sitatet...
Afaik er det vel hittil ikke bekreftet at kredittkort har blitt tappet for penger, men da kan vel lønne seg å sjekke kontoutskrifter osv.

Om kredittkortet blir tappet så vil man få dette beløpet dekt av kortutgiver eller bank. Så pengene kommer vel tilbake uansett.
Sist endret av s1gh; 12. november 2011 kl. 19:54.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg såg noe som ser litt mistenksom ut på min kontoutskrift. "D 8 Marketing" har tatt ut 100,- fra min konto, som jeg ikke kan finne ut hva er for noe. Skal sjekke nøye etter vis "D 8 Marketing" kommer opp igjen på kontoutskriftene.
100,- stemmer ikke, det er bare et beløp som dukker opp ettersom det er en reservasjon og ikke en belastning.
det er sannsynlig at du har kjøpt noe internett-tjeneste av noe slag.

edit: mulig noe fileserve greier.
Sist endret av fotografen; 20. november 2011 kl. 15:53.