Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1036
Heisann. Eg skal til Roma med klassen på tirsdag. Veit på forhand at det er mykje fake der nede. Er det nokon måte å finne ut om ein vare er "ekte", eller ikkje? Ved torget er vel dette ganske vansklig, men i butikkene burde det vel gå an å finne det ut på ein elle anna måte`? Om butikken(kjeda) er ekte, og forhandler med ekte produkt.
Enkleste er vel og se på prisen.
Jeg hadde gått utifra at alt man ikke kjøper på butikk er fake.
og husk; A fake crocodile can make you cry real tears
Jepp, blir vel vurdering etter pris, men i Roma er det sikkert hundrevis av butikker. Går fint å drive ein "piratkjede" om du skjønner kva eg meiner.
Skyhøye bøter for piratvarer i Roma. Har hørt de historier om ungdommer som har kjøpt fake solbriller og må betale 10 000 euro i bot.
Som folk sier, prisen sier det meste om varen. Merkeklær ala Gucci, Boss, Armani, Chanel etc. ligger i samme prisklasse som i Norge. Blir du stoppet i tollen, eller av politi på gaten, så er det lurt å ha kviteringer å dokumentere med.

Vær obs på at du får en bot på 500 Euro pr. vare om du blir tatt med kopier. Dette er noe de faktisk ikke ser gjennom fingrene på, da Italia er en stor produsent av merkevarer. Samme med Frankrike.
Jeg tror det er meget lite fake i Roma. Italia er det landet i verden som er strengest på piratkopierte produkter. De har faktisk lovhjemmel til å bøtelegge deg om de ser deg gå med piratkopierte klær eller lignende på gaten. Og ja, de gjør det rimelig hyppig.
Det enkleste er å se på pris. Du FÅR ikke en Armani-bukse til 200 spenn, det er ikke sånn det funker. Hvis det gjelder klær, kan du gjerne se det på kvaliteten i sømmene, stoffet o.l. Bare å google det. På solbriller ser man det som regel på festet ved stengene. Er det skinnende tynn plast, dårlige små skruer og dårlig lakkert, er det fake. Det handler bare om å se på kvaliteten.

Hvorfor vil man kjøpe fake i utgangspunktet? Jeg har alltid syntes fake merker er harry. Har du ikke råd til the real deal, hvorfor late som du har det?
Sitat av Catnip Vis innlegg
Det enkleste er å se på pris. Du FÅR ikke en Armani-bukse til 200 spenn, det er ikke sånn det funker. Hvis det gjelder klær, kan du gjerne se det på kvaliteten i sømmene, stoffet o.l. Bare å google det. På solbriller ser man det som regel på festet ved stengene. Er det skinnende tynn plast, dårlige små skruer og dårlig lakkert, er det fake. Det handler bare om å se på kvaliteten.

Hvorfor vil man kjøpe fake i utgangspunktet? Jeg har alltid syntes fake merker er harry. Har du ikke råd til the real deal, hvorfor late som du har det?
Vis hele sitatet...
hehe er trådstarter ute etter å ikke bli lurt, eller ute etter å faktisk kjøpe fake klær? tror alternativ 1 er riktig.
Etter ikkje å bli lurt seff har hørt så mykje om at man kan få bot for å "bli tatt med fake klær, uten at man er klar over det" men har aldri trodd at det virkelig var slike regler..
Sitat av Marken Vis innlegg
Jeg tror det er meget lite fake i Roma. Italia er det landet i verden som er strengest på piratkopierte produkter. De har faktisk lovhjemmel til å bøtelegge deg om de ser deg gå med piratkopierte klær eller lignende på gaten. Og ja, de gjør det rimelig hyppig.
Vis hele sitatet...
Har hørt dette før å trodde selv det var lite av det i Italia.
Men jeg var på tur der i fjor å har aldri opplevd en plass hvor det var så utbredt med ulovlige gateselgere med varer som må ha vert fake (ellers kunne man gjort tidenes deal.)
Det som var mest morro med det hele var når politiet kom tuslende forbi.
Da så du alle pakket sammens varene (som alle hang fast i pledet de stilte de ut på, slik att de skulle gå kjapt.) å holdt de som en sekk på ryggen.
Det var sikkert 10-12 gateselgere på en plass som gjorde dette, å de sto sån å ventet mens politiet gikk forbi.
Så de har tydeligvis ikke alt for store problemer med loven.
Gå for de skikkelige butikkene. De største merkene har gjerne egne butikker eller avdelinger i større magasiner. Det finnes mange sider hvor de går gjennom hva du skal se etter del for del. Bare google "real fake [ønsket merke]", f.eks. Louis Vuitton, men det er neppe nødvendig å styre med hvis du holder deg unna shady butikker og gateboder. Happy shopping da!