Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 500
Jeg har hatt et kraftig tilfelle av restless legs helt fra 18-19 års alderen og har hatt en hyggelig fastlege som gjorde mye research på emnet og forstod at det var en tilstand som svekket livssituasjonen min.

Jeg tror det første legen skrev ut var noe som het Sifrol, er vel snart 20 år siden det, men Sifrol ble jeg bare kvalm av og det hjalp ingenting. Så var vi innom alle andre mulige greier, tom. valium. Det var helt til jeg tilfeldigvis kom over en studie på nettet hvor det ble gitt Tramadol mot restless legs og når jeg gjorde nærmere research så jeg flere som forklarte at det var som magi. Fortalte da dette videre til legen min og så skrev han det ut.

Jeg tok to 50mg kapsler et par timer før leggetid og så .. ingenting! For første gang hadde jeg sovet igjennom en hel natt uten noen tegn til restless legs! Jeg kaller det restless _legs_ men hos meg så går det like langt opp som ned, og det verste er egentlig følelsen av å få strøm midt mellom skulderbladene. Uten medisin er det så ille at jeg ligger og hopper og rister i senga, hele natta og jeg dupper ikke av ett sekund engang.

Så anyhow, for 7-8 år siden var det ikke så strengt med Tramadol, så legen skrev ut 100-pakninger, flere av gangen og jeg kunne nesten få så mye jeg ville. Men med årene har det bare skrumpet inn og så ble det nesten så jeg må tigge om å få fornyelse dersom det var et par dager før tiden. Så til slutt fikk legen min fikk jobb et annet sted og jeg ble tildelt ny fastlege.

Nå er det såvidt jeg får en liten 20-pakning og det virker ikke som om den nye legen er enig i at Tramadol er riktig behandlingsmetode (selv om det har vært som magi for meg i 8 år). Så dette er egentlig helt krise. Jeg har aldri blitt ruset av det og aldri fått noen bivirkninger, men jeg er 100% avhengig av 100-150mg Tramadol hver kveld for å sove om natten slik at jeg kan fungere i den hektiske hverdagen min.

Hva hadde dere gjort? Tatt sjansen på å bestille på DW via Posten? Jeg trodde Tram. var så vanlig å skrive ut at det fløt av det rundt hos folk flest, men tydeligvis ikke. :P

TLDR; Har brukt Tramadol fast hver kveld i 8 år mot kraftig RLS, men nå er det så vidt legen skriver det ut. Jeg vurderer andre kilder for dette er noe jeg må ha for å fungere i hverdagen.
Sist endret av KjemikalieX; 1 uke siden kl. 00:57. Grunn: Fikset duplikat
Merkelig sykdom. Du har puttet i deg et opiat hver dag i åtte år, du kan si til deg selv du må ha det for RLS men du er jo samtidig også opiatavhengig.. Så jeg skjønner at det suger noe verre. Best bet for deg er å nok å bare ta ut 20 om gangen hvis det er det legen vil gi deg. Hjelper neppe å komme med andre grunner eller lyve for å få mer tramadol av legen..

Det er også jævlig viktig å trene styrke og ta jern og magnesium tilskudd når man sliter med RLS, men forhåpentligvis har du allerede prøvd dette..?
Jeg har også brukt Tramadol i mange år og jeg har heller aldri fått noen ruseffect av dem, ikke når jeg drikker på dem engang. Får 100pk uten problem og 'har lov' til å ta 200mg/døgn. Får dem mot smerter og tar dem sammen med paracet for bedre virkning. Alt er så forbanna strengt i dette landet, forstår godt ditt problem og blir forbanna over at du ikke får den hjelpen du trenger!
Sitat av Kaffegrut Vis innlegg
Jeg har også brukt Tramadol i mange år og jeg har heller aldri fått noen ruseffect av dem, ikke når jeg drikker på dem engang. Får 100pk uten problem og 'har lov' til å ta 200mg/døgn. Får dem mot smerter og tar dem sammen med paracet for bedre virkning. Alt er så forbanna strengt i dette landet, forstår godt ditt problem og blir forbanna over at du ikke får den hjelpen du trenger!
Vis hele sitatet...
Fikk litt etter at jeg fjernet en visdomstann og får en fin liten eufori av 50mg i et par timer. Er ikke veldig merkbart, men gjør deg roligere og i bedre humor som sobril.
Sitat av Antonym Vis innlegg
Fikk litt etter at jeg fjernet en visdomstann og får en fin liten eufori av 50mg i et par timer. Er ikke veldig merkbart, men gjør deg roligere og i bedre humor som sobril.
Vis hele sitatet...
Er vel vanligere å få PF etter tanntrekking, dem får jeg 3stk av daglig ved siden av Tramadol. Enkelte ting fungerer forskjellig på noen, selv er jeg motstansdyktig mot opioder. De hjelper mot smerte, men føler ellers lite eller ingenting. Glad på dine vegne at du føler deg OK på 50mg! Forstår at Tramadol funker på folk flest, kanskje har jeg bare glemt hvordan det var før