Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 81713
til tross for teskjeguide fulgt så godt det lar seg gjøres, lest senere kommentarer, kommer jeg ikke inn.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
til tross for teskjeguide fulgt så godt det lar seg gjøres, lest senere kommentarer, kommer jeg ikke inn.
Vis hele sitatet...
Pussig sammentreff. I morges startet ikke bilen min. Hva har jeg gjort feil?

Teskjeguide til dette innlegget: Vi trenger mer detaljer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har fulgt denne guiden, men får bare opp, unable to resolve server. Hva her jeg gjort for noe feil??
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av zlinkey Vis innlegg
Hva her jeg gjort for noe feil??
Vis hele sitatet...
Ikke fulgt regel 2.

Fint nyttårsforsett i signaturen din forresten (:
Veit dem å blokke dette på vgs?
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Veit dem å blokke dette på vgs?
Vis hele sitatet...
Portene er vel blokkert vil jeg tro. Funker ivertfall ikke her jeg sitter.
Eller bare sett opp en liten klientmaskin med Linux, legg inn irssi og kos deg med commandline only IRC-program ^^
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Smuxi? anyone?
finner ikke guide og er dum som et brød
Hvilken varme? Er jo bare atxbyea som kaller folk for nuubs heletiden.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Hvilken varme? Er jo bare atxbyea som kaller folk for nuubs heletiden.
Vis hele sitatet...
Jaja. Det må man bare leve med
hjelp?
når jeg trykker på connect :
http://gyazo.com/e8a7b36ae4b9d009ed0a1ef3a673dc10

hvis bilde er mongis : http://gyazo.com/e8a7b36ae4b9d009ed0a1ef3a673dc10
Sist endret av ImsdalFlaske; 23. september 2011 kl. 21:37.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
hjelp?
når jeg trykker på connect :


hvis bilde er mongis : http://gyazo.com/e8a7b36ae4b9d009ed0a1ef3a673dc10
Vis hele sitatet...
daxnet.no er vel ikke operativ lengre. Benytt en annen server
▼ ... noen måneder senere ... ▼
anbefaler #xkcd på irc.foonetic.net
Der henger bl.a. skaperen av webtegneserien xkcd.com og en haug med andre likesinnede. Flott kanal med masse aktivitet
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet hvordan jeg kobler meg til på iPhone med Mango irc?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis noen hadde gidde og kommet med en lit oppdatert guide hadde det vert fint! Prøvde på og koble meg opp på joben i dag, som bare førte til at jeg ble bannet. (tror det var fordi den sto og reconecta av seg selv et par ganger, er ikek sikker da jeg ikke skjønte så mye)

Samme skjer her også, men skal prøve og klundre litt til

Edit: fikk det till her, men er vist bannet.. why?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har nå bestemt meg for å prøve å koble til, men jeg skjønner ikke en dritt. xD

Hvordan finner jeg nff kanalen? Jeg har gjort alt i guiden punkt for punkt, så usikker på hva jeg ikke har gjort, egentlig. Anyone?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hvordan finner jeg nff kanalen? Jeg har gjort alt i guiden punkt for punkt, så usikker på hva jeg ikke har gjort, egentlig. Anyone?
Vis hele sitatet...
/join #nff
Sist endret av raze; 25. juli 2013 kl. 20:18.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvorfor efnet og hvorfor plaintext? :P

DHE-RSA-AES256-SHA, 2048bit SSL FTW!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av meeh Vis innlegg
Hvorfor efnet og hvorfor plaintext? :P

DHE-RSA-AES256-SHA, 2048bit SSL FTW!
Vis hele sitatet...
Fordi kryptering av en alment tilgjengeleg kanal er poenglaust og idiotisk. Alle veit at IRC er eit kringkasta medie, og får oppføre seg etter det.

Og efnet? Historiske, delvis tilfeldige årsaker.
jeg ser ingen grunn til at chatten skal krypteres når hvem som helst kan koble til kanalen og ta del i samtalen uansett.
Kryptering av chatten til et åpent forum er som å låse døra til huset ditt men la nøkkelen stå i.

Mao. det er helt poengløst som flere andre har sagt.
Poengløst ja, pga åpenhet og alt det der me tanke på forum. Frem til begge ender har tvunet SSL. Ting som blir sakt på IRC blir ikke nødvendigvis nevnt på forum.

Men prinsippmessig så burde man kryptere alt i dette syke overvåkningssamfunnet vi lever i selv om det er poengløst. Skal ikke starte en diskusjon nå. Sa bare min mening. Ferdig. Takk for meg.
Sist endret av meeh; 3. oktober 2013 kl. 22:11.
Sitat av meeh Vis innlegg
Poengløst ja, pga åpenhet og alt det der me tanke på forum. Frem til begge ender har tvunet SSL. Ting som blir sakt på IRC blir ikke nødvendigvis nevnt på forum.

Men prinsippmessig så burde man kryptere alt i dette syke overvåkningssamfunnet vi lever i selv om det er poengløst. Skal ikke starte en diskusjon nå. Sa bare min mening. Ferdig. Takk for meg.
Vis hele sitatet...
det er bare å koble til kanalen så ser man hva som blir sagt uansett. Hjelper veldig lite med kryptering da. Skal du snakke om noe privat som du ikke vil offentligheten skal vite er ikke #nff riktig plass. Er jo ingenting som stopper NSA og sette opp en bot som kobler til #nff og lytter til kanalen slik som alle andre. Da hjelper det lite med kryptering.
Sist endret av etse; 4. oktober 2013 kl. 01:58.
▼ ... over et år senere ... ▼
er det noen som bruker dette enda da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av 240turbovo Vis innlegg
er det noen som bruker dette enda da?
Vis hele sitatet...
Jepp, vi er flere som bruker IRC daglig, det er så mye roligere og bedre enn all instant messaging som brukes nå fortiden der man bare kommuniserer en og en.
▼ ... over et år senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå har vi altså flyttet over til freenode

Nickserv der er en fin bil:

Kode

/msg Nickserv help
Så hjelper den deg med å registrere nicket ditt så du slipper å miste det når du logger ut og sånn.

til de som poster gode guider for forfjamsede flyttefolk