Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 862
Er faktisk Alkohol og Piller (Mener mest Benzo da - Men andre piller også). Farlig med Alkohol?

*Før noen sier det. Nei. Denne tråden er ikke for og skryte eller noe sånt.*

Jeg har blandet Alkohol med mange Rivotril, Valium og mye annet før, til og med oxy (men ikke mye oxy). Ingenting unormalt har skjedd. Blitt litt ekstra full/Rusa kanskje men det er alt. Er det bare visst du sover og spyr at blir kvalt av ditt eget spy? Eller kan man sovne inn?

Man kan jo fint sovne og bli kvalt av sitt eget spy om man bare drikker Alkohol også. Så hva er det som gjør det så himla farlig med Benzo? Er det bare det at hvist man tar mye så kan man sovne inn og dø?

Jeg er seriøs, det er så mange som advarer mot det men som sagt fra egen erfaring så skjer det ikke noe spesielt.
Sist endret av Smule09; 4. oktober 2020 kl. 22:20.
Ja, den akutte faren for pustestans gjerne i søvne er betydelig økt ved en sånn kombinasjon. En annen enorm fare som det advares enda mer om er risikoen for uønsket atferd kombinert med total blackout på slike kombinasjoner.
At det er fysisk farlig vet jeg ikke så mye om men advarslene kommer av at om du drikker godt og knasker greit med piller har 99% sjangse for å ende opp som et mega rasshøl med totalt fraværende konsekvensbegrep hvor tequilasmellen bare blir luft i forrhold, folk kan finne på de sykeste ting og for noen år siden hørte jeg en historie om en som drepte bestekammeraten sin i en slik komborus å jeg har selv våkna opp på gulvet med leiligheten full i tyvegods og med total blackout fra 2 døgn tilbake i tid
Hmm.. Hva er motivasjonen for å gjøre det egentlig? Altså å alkohol og noe som får deg til å bli sløv i stede for våken? Er det ikke "naturlig" å ta en eller annen upper i form av "bruspulver" når man drikker for å bli mer våken og ikke bare være en av dem som "bare sitter der å ser full ut" ? Er ikke hele poenget med å drikke og feste å finne ei søt jente når man er ute å fester? (eller en person som passer dine sexuelle preferanser)
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du blander det som har kallenavnet 'downers' på engelsk, den senker hjerterytmen, og med kombo blir disse signalene for å senke sterkere. for mye kan gjøre at hjertet stopper, eller du får pustestans uten å merke det. de fleste som dør av benzo dør ikke av dette alene, de dør av å kombinere det med alkohol eller annen rus. kaste opp kan du gjøre når som helst, spørmålet er bare om kroppen reagerer på det og du våkner, om du har fått i deg nok eller blandet godt, vil du ikke våkne av at kroppen varsler om oksygenmangel.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er allmennkunnskap at alkohol og sløvende legemidler er potensiellt en farlig kombo, jeg skjønner ikke hvorfor du må poengtere at spørsmålet er seriøst?

Helsedirektoratet har et hefte om interaksjoner mellom alkohol og legemidler.

Du sier du har kombinert alkohol og diverse sløvende legemidler uten problemer. Forklaringen er at du må opp i en viss dose for at kombinasjonen skal være farlig: Denne doseringen varierer selvfølgelig avhengig av legemiddel.
Risikoen er at ved å kombinere to sløvende stoffer får man noe som heter en synergisk effekt, at de vil utgjøre en større effekt på nervesystemet enn de to rusmidlene alene.

Det er vel siden det ikke finnes noe nøye tall på dosering at folk har så vidt forskjellige oppfatninger av hvor farlig slike kombinasjoner er.
Og for å illustrere dette kan vi tenke oss at om jeg skulle kombinert benzo og alkohol så hadde jeg sikkert blitt ganske ekkel og slik men jeg hadde overlevd fint, for jeg drikker ofte ikke mer enn en 4-5 halvlitere i en setting.
Mens "knut", han går det ille med, for "fylla" for han er minst 8 halvlitere kombinert med sprit, og siden han er vant til mye drikke så er han så tøff at han tar dobbel dose med benzodiazepiner og sovner inn i sitt eget spy i en mørk krok.

Folk er forskjellige, derfor er risikoen vanskelig å definere annet enn at kombinasjonen er farlig.